تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب : ۴۵۳۶۵۹

گزارش تسنیم از ماجراهای امروز دانشگاه شریف و حضور دختران در سلف پسران ( + فیلم و تصاویر )

۱۴
۱۲
ماجراهای امروز دانشگاه شریف و حضور دختران در سلف پسران چه بود؟ ( +  فیلم و تصاویر )
کبنا ؛امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف، در سطح این دانشگاه مقابل دانشکده کامپیوتر که در ضلع جنوبی سلف مرکزی دانشگاه شریف قرار دارد، در اعتراض به حضور دختران در سلف پسران تجمع کردند.
خبرگزاری تسنیم نوشت: امروز برخی دانشجویان هنجارشکن در دانشگاه شریف پس از مخالفت برخی دیگر از دانشجویان این دانشگاه با اقدام آنها در مختلط کردن سلف پسران، به سمت آنها حمله کردند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف صبح امروز در اعتراض به هتاکی ها و حرمت شکنی های رخ داده در سطح این دانشگاه  مقابل دانشکده کامپیوتر که در ضلع جنوبی سلف مرکزی دانشگاه شریف قرار دارد، تجمع کردند.
این دانشجویان که نسبت به رفتارهای خارج از عرف و ناهنجار روز گذشته عده ای از دانشجویان در سلف برادران و تبدیل آن به سلف مختلط و نیز سکوت و تسامح حراست و مسئولان دانشگاه با این عده اعتراض داشتند در شعارهای خود خواستار استعفای مسئولان مربوطه و برخورد انضباطی با دانشجویان خاطی شدند.
دانشگاه صنعتی شریف , دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران ,
روز گذشته تعدادی از دانشجویان دختر پس از کشف حجاب وارد سلف پسران شده بودند.
دانشجویان  حاضر در این تجمع پس از اعلام مواضع خود و سر دادن شعارهایی نظیر دانشجوی مسلمان حامی دین و قران و... ، همزمان با اذان ظهر به اقامه نماز پرداختند و پس از آن تا ساختمان ابن سینا دانشگاه شریف حرکت کردند.
دانشگاه صنعتی شریف , دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران ,

دانشگاه صنعتی شریف , دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران ,
همزمان با این تجمع، تجمع دیگری نیز با حضور جمعی از دانشجویان مقابل درب غربی سلف البرز دانشگاه شریف برپا شد و تشکل انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه در نامه‌ای به مسئولین دانشگاه خواستار ورود مختلط به سلف مرکزی شریف شدند.
پس از حضور دانشجویان در دو ضلع جنوبی و غربی سلف مرکزی، فضای اطراف سلف دانشگاه در میان دیدگان تعداد زیادی از اساتید، کارمندان و کارکنان دانشگاه ملتهب شده و همزمان  به دلیل فشار جمعیتی که قصد ورود به سلف را داشت، شیشه ها و در نهایت درب غربی سلف شکسته شد و دانشجویان وارد سلف می شوند.
دانشگاه صنعتی شریف , دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران ,

در این میان برخی دانشجویان اشویگر نیز پس از دادن شعارهای رکیک و ساختارشکن شروع به خرد کردن شیشه های سلف و کندن پنجره های آن و پرت کردن به سمت دانشجویان داخل سلف کردند که منجر به زخمی شدن برخی دانشجویان و مسئولان حراست شد.
پس از این ماجرا، دانشجویانی که در ضلع جنوبی سلف تجمع کرده بودند، به دلیل پرهیز از برخورد فیزیکی به سمت دانشکده کامپیوتر رفته و تجمع کردند. این دانشجویان تسامح مسئولین و رفتارها و پیام های برخی اساتید را  در ایجاد این فضا بی تاثیر ندانستند.
 پس از ساعاتی هر دو گروه تجمع کننده، خیابان‌های اطراف سلف را ترک کرده و پراکنده شدند.
پیش از این نیز در روزهای گذشته، جمعی از دانشجویان هنجارشکن دانشگاه شریف طی تجمعی در این دانشگاه اقدام به فحاشی به مسئولان و سر دادن شعارهای رکیک کردند که انتقاد شدید برخی از طرفدارانشان را نیز در پی داشت.
حمله به دانشجویان مخالف هنجارشکنی| گزارش تسنیم از ماجراهای امروز دانشگاه شریف
اعتراض دانشجویان به حرمت شکنی در دانشگاه صنعتی شریف
 جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در اعتراض به هتاکی و حرمت شکنی‌های رخ داده در سطح این دانشگاه مقابل دانشکده کامپیوتر این دانشگاه تجمع کردند.
دانشجویان در این تجمع که دارای مجوز بود با در دست داشتن پرچم ایران و سردادن شعار‌هایی از جمله دانشجوی مسلمان، حامی دین و قرآن، مسئول بی‌کفایت استعفا استعفا خواستار برخورد مسئولان دانشگاه و کمیته انضباطی با هنجارشکنی و بی‌قانونی در این دانشگاه شدند.
این دانشجویان پس از برپایی نماز جماعت مقابل دانشکده کامپیوتر در صحن دانشگاه به صورت راهپیمایی اعتراض خود را به رفتار‌های خارج از چارچوب و قانون برخی دانشجویان در دانشگاه اعلام کردند.
 روز گذشته برخی از دانشجویان این دانشگاه در سلف و صحن دانشگاه شریف اقدام به رفتار‌های خارج از عرف و هنجارشکنی کردند.
رئیس دانشگاه شریف: از حضور لباس شخصی‌ها در دانشگاه اطلاعی نداشتم

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر اطلاع رئیس دانشگاه از حضور افراد با لباس شخصی در محیط دانشگاه عنوان کرد: راجع به حضور لباس شخصی‌ها در دانشگاه اطلاع نداشتم و من هم مصلحت دانشگاه را به مسأله شخصی ارجح می‌دانم.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اتفاقات ناگوار اخیر در این دانشگاه گفت: درخواست ما قبول اشتباهی است که انجام شده. عمده دانشجویانی که آزاد شدند، پرونده باز قضایی نخواهند داشت ولی تلاش می‌کنیم مسیر رسیدگی به پرونده‌های باز قضایی را به داخل دانشگاه بیاوریم.
بخ گزارش ایسنا، دکتر رسول جلیلی در برنامه گفت‌وگوی شریف که با حضور جمعی از دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار شد، به سؤالات و ابهاماتی که از جانب دانشجویان مطرح شده بود پاسخ داد.
وی با اشاره به غیر حضوری شدن کلاس‌های درس این دانشگاه به دلیل اعتراضات اخیر، گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید، هیأت رئیسه دانشگاه شریف تلاش کرد که کلاس‌های دانشجویان از ۲۷ شهریور ماه با حضور حداکثری دانشجویان آغاز شود. از تاریخ دوم مهر ماه که اغلب کلاس‌های درس در دانشگاه‌های تهران مجازی بود، ما تصمیم گرفتیم که کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم ولی پس از آن با بروز اتفاقاتی در دانشگاه شریف، برگزاری کلاس‌ها به حالت مجازی تغییر کرد. هیأت رئیسه طی دو مرحله تصمیم به برگزاری مجازی کلاس‌ها گرفت که مرحله دوم آن پس از دهم مهر ماه و پس از آنکه اتفاقات بسیار ناگوار و تأسف‌باری در دانشگاه رخ داد، اتخاذ شد و ما مجبور شدیم از دوشنبه ۱۱ مهر کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کنیم. اما از هفته گذشته کلاس‌های دانشجویان کارشناسی ارشد به حالت برگزاری حضوری بازگشت و از این هفته نیز به کلاس‌های دانشجویان کارشناسی به حالت برگزاری حضوری بازگشته است.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به تجمعات اخیر در این دانشگاه افزود: ۴ تجمع در تاریخ‌های ۲۸ شهریور، ۲، ۹ و ۱۰ مهر ماه در دانشگاه ما بدون مجوز برگزار شد، به جهاتی مناسب‌ترین و قابل استمرارترین تجمع در تاریخ ۹ مهر بود که بنده در کنار دانشجویان در صحنه داخلی سردر دانشگاه حضور یافتم و حدود ۷۵ دقیقه با آن‌ها صحبت کردم. اعتراضات آن‌ها شنیدم و پاسخ‌هایی داده شد که منجر به پیگیری وضعیت چند دانشجوی بازداشتی شد.
وی با اشاره به اتفاقات روز یکشنبه ۱۰ مهر ماه در دانشگاه صنعتی شریف گفت: اتقاقات رخ‌داده بسیار بد، ناگوار و دور از شأن دانشگاه، دانشجو و محیط علمی آن بود. پس از آن حادثه و با حضور در شورای امنیت کشور تلاش شد که آنچه که اتفاق افتاده بر اساس واقعیت روایت شود. درخواست‌ها و گزارشات ارائه شده به شورای عالی امنیت ملی باعث می‌شود واقعیت این اتقاق توسط همه درک شود، گزارشاتی یک طرفه داده نشود و اینطور نباشد که بخشی از حادثه گفته شود و بخشی دیگر گفته نشود.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: در رأس درخواست‌های متعدد ما قبول مسئولیت و قبول اشتباهی است که انجام شده است و در تناسب با شرایط، درخواست دانشجویان و اساتید، "عذرخواهی" است که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

دکتر جلیلی در خصوص پرونده‌های باز قضایی دانشجویان اظهار کرد: عمده دانشجویانی که دستگیر شده بودند و بدون مشکل آزاد شدند، پرونده باز قضایی نخواهند داشت ولی اگر کسی خطایی کرده و پرونده‌ای برای وی تشکیل شده، ما قادر به بستن پرونده نیستیم ولی تلاش می‌کنیم که پرونده را به داخل دانشگاه بیاوریم و آن را ببندیم. ولی اگر دانشجویی پرونده‌ای داشته باشد که یک خطای می‌دانی شاکی‌دار مرتکب شده باشد، باید پاسخگو باشد. باید توجه کرد که دانشجو همواره مصونیت ندارد و نمی‌توان گفت چون دانشجو است، هرکاری می‌خواهد می‌تواند انجام دهد و پس از آن باید پیگیر کار‌های او بود.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر اطلاع رئیس دانشگاه از حضور افراد با لباس شخصی در محیط دانشگاه عنوان کرد: راجع به حضور لباس شخصی‌ها در دانشگاه اطلاع نداشتم و من هم مصلحت دانشگاه را به مسأله شخصی ارجح می‌دانم.
جلیلی با اشاره به بیانیه هراست وزارت علوم گفت: ما این بیانیه را به انحاء مختلف قبول نداریم و مستقیماً با وزیر علوم مطرح کردیم که این بیانیه چیست که نتیجه آن برداشته شدن بیانیه از سایت وزارت علوم با دستور وزیر بود. در محتوای بیانیه، برای دانشجویان بازداشتی از لفظ لیدر استفاده شده بود که ما اصلاً این را قبول نداریم. ۲۹ نفر از دانشجویان بازداشتی که آزاد شدند، شائبه لیدر بودن ندارند. چون اگر لیدر بودند، آزاد نمی‌شدند.
وی در پاسخ به درخواست دانشجویان مبنی بر بازتر شدن فضا برای آن‌ها، گفت: تلاش کنیم در این زمینه به قوانین دانشگاه رجوع کنیم. دانشگاه هم آزادانه‌تر برخورد خواهد کرد ولی هر دو طرف هم دانشجو و هم دانشگاه باید تلاش کنیم که فضا را قانونی پیش ببریم. در چارچوب قانون اعتراض کنیم، مناظره کنیم و گفت‌وگو کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهدی
United Arab Emirates
خبر پردازی کاملا جهت دار و بدون اشاره به نظرات طرف مقابل و نوع رفتار بسیج دانشجویی در بروز این مسئله . دلیل آشکاری برای اینکه چرا ما به اینترنت آزاد نیاز داریم تا بازیچه عملیات روانی رسانه های دروغگو قرار نگیریم .
ندا
Iran, Islamic Republic of
دخترها چقدر ارزش خودشون رو از دست دادن .....
زارا
Iran, Islamic Republic of
دقیقادرست می‌فرمایید متاسفانه ارزش دختران اونم دانشجوی نخبه مخصوصا دانشجوی شریف حتی اززنای خیابانی وایینتره بااین جماعت به اصطلاح دانشجوی نخبه آزادی‌خواه اونهم از نوع بی بندوبار به کجامیخواهیم برسیم خداداند
مهسا
Iran, Islamic Republic of
اصلا مذهبی نیستم ولی خدا وکیلی فکر میکنید دانشجویی حالا چه دختر و چه پسر ک سطح تفکر و خواسته ش غذا خوردن مختلط و جاذبه های جنسیه چه کاری برا ابادانیه کشورش میخواد کنه بابا جمع کنید این بساط رو اخراجشون کنید برن همون اوکراین و کاندا درس بخونن اونجا سلفش ازاد پسراشم باحال تر و ژیگول تر به لحاظ .... سود و منفعت علمشونم برا همونجا باشه
یه مشت دختره
حالا هی اغتشاش کنید
Iran, Islamic Republic of
هر کس در حد شعورش حرف میزنه جایی برای تعجب نیست

مسولان ما هم پلیس فرانسه را الگو خودشون قرار بده

بله خوبی که از حد بگدرد نادان گمان بد کند

شرم بر موج سواران

شرم بر نادانها

ما عدالت اسلامی و علوی می خواهیم

نه هرزگی و گرانی
تارا
Romania
قابل توجه بعضی مسؤلین دانشگاه!
مسؤلین بزدل ترسوی غرب گرای خائن! حیف نظام اسلامی.. حیف دانشگاه اسلامی ک امثال شما شدن مسؤلش ..
اگه ی چن نفر امثال قاسم سلیمانی تو ای سمت ها بود چ گلستانی میشد ایران و دانشگاهاش..
دانشجویانی نفهمی هم ک میخواید برید سلف مختلط خیلییییی غلط کردید مفت خورهای بی غیرت ، برید گم شید
Iran, Islamic Republic of
والا ما هم دانشجو بودیم الان میگم و میفهمم چقدر پرت و هیجانی بودیم اصلا ورود دانشجو به مسایل سیاسی باید ممتوع بشه
جوون بیس ساله بی تجربه اصلا چی خونده و چی میدونه که بخواد روشنفکر و سیاسی بشه
Iran, Islamic Republic of
حرمت شریف را بیشتر از این بی شرف نکنید چون بابا نان ندارد
Iran, Islamic Republic of
حیف اسم دانشجو برای بعضی ها. یه زمانی دانشجو ارزش داشت که ملت بیسواد بودن و کل کشور چهارتا دانشگاه داشت نه حالا که توی روستا ها هم دانشگاه هست و همه ملت با شعور و با سوادن.دانشجوهای حالا اکثرشون بیسواد و به فکر...
سارا
Iran, Islamic Republic of
واقعا که مشکل ما غذا خوردن مختلطه خاک بر سر دانشجوی نخبه ای که دغدش شده مختلط کردن سلف ها ، آخ حال بهم زنا آبرو مملکتو بردین من نمیدونم اینا میخوان آینده سازان مملکت بشن ولی هنوز درکی ندارن که هرجایی قانونی داره قانون دانشگاهم اینه یعنی بیرون دانشگاه مختلط غذا نمی‌خورید هرکاری دلتون میخواد نمی‌کنید بچه ی کلاس اولی میفهمه قانون مدرسه چیه باتمام بچگیش قانون شکنی نمیکنه اینا با این سن هنوز نفهمیدن قانون دانشگاه چیه
ندا
Iran, Islamic Republic of
جای این عده شورشی جاهل که اسم خودشونو دانشجو گذاشتن.. نه دانشگاه .
ندا
Iran, Islamic Republic of
جای این جماعت بی حیا ....
فاطی
Iran, Islamic Republic of
تعجب مینکم پسر برا گرونی شورش میکنن دختر برا بی حجابی ایولا جلو برین
جواد
Iran, Islamic Republic of
واقعا نظرات را که خوندم؛ فهمیدم که بچه های ایران چقدر فهم و شعور دارند. مرگ بر اغتشاشگر.
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
فایل های مرتبط
1