تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۴۵۳۶۰۶
پوشش متفاوت عضو تیم ملی سنگ نوردی حاشیه ساز شد

حاشیه‌های الناز رکابی ادامه دارد (+ تصاویر )

۲
۰
حاشیه‌های الناز رکابی ادامه دارد (+ تصاویر )
کبنا ؛دختر عضو تيم‌ملي سنگ‌نوردي با پوشش متفاوتي در رقابتي حضور يافت و اين شائبه ايجاد شد که الناز رکابي قصد بازگشت به ايران را ندارد.
خبرآنلاين نوشت: «سفارت جمهوري اسلامي ايران در سئول سه‌شنبه 26 مهر ماه در صفحه توئيترش اعلام کرد: خانم الناز رکابي (عضو تيم سنگ‌نوردي) پس از پايان مسابقات سنگ‌نوردي قهرماني آسيا در سئول، بامداد روز سه‌شنبه 26مهر 1401 به‌همراه ساير اعضاي تيم از سئول به مقصد ايران حرکت کرد. در اين توئيت آمده است: سفارت جمهوري اسلامي ايران در کره جنوبي تمامي اخبار جعلي، کذب و اطلاعات نادرست در خصوص خانم الناز رکابي را قويا تکذيب مي‌کند.
اين اطلاعيه در حالي منتشر شد که برخي رسانه‌هاي معاند ادعا کردند مسوولان ايراني، مدارک رکابي، ورزشکار سنگ‌نورد ايراني را که با حجاب نامناسب در مسابقات کره جنوبي ظاهر شده بود از او گرفته‌اند» پس از آن، متني در اينستاگرام الناز رکابي هم منتشر شد که در آن، اين ورزشکار با عذرخواهي از اتفاقات رخ داده در جريان بازي فينال، دليل آن را به نداشتن وقت کافي براي آماده شدن مرتبط کرد.
در استوري مذکور چنين آمده است: «با سلام خدمت تمام هموطنان عزيز و شريف ايران، اينجانب الناز رکابي، با سابقه 20 سال عضويت در تيم‌ملي سنگ‌نوردي ضمن عذرخواهي بابت نگراني‌هايي که ايجاد کردم، بايد اعلام کنم طبق حساسيت‌هاي موجود در فينال مسابقات قهرماني آسيا که در کره جنوبي برگزار شد، به دليل زمان بندي نامناسب و فراخواني غيرقابل پيش بيني بنده براي صعود به ديواره سهوا پوشش بنده دچار مشکل شد. در حال حاضر طبق زمان‌بندي از قبل تعيين شده، به‌همراه تيم در حال بازگشت به ايران هستم.»
تناقض روايت مسئولان

اما آنچه از روز پنجشبه خبرساز شد، ديدار الناز رکابي با وزير ورزش بود. پوشش او در ديدار با سجادي قابل تامل بود. در اين ديدار که خانواده رکابي از جمله برادر او به عنوان مربي‌اش نيز حضور داشتند، سجادي با اعلام حمايت مجدد از ورزشکاران به ويژه ملي‌پوشان، رکابي را در ادامه راه حرفه‌اي‌اش تشويق کرد و به او گفت: وزارت ورزش متعلق به تمامي ورزشکاران است و در اين راه تمامي ابزارهاي قانوني در خدمت ورزشکاران بوده و خواهد بود.
سجادي بعداز اين ديدار گفت: الناز رکابي فرزند ايران است و دليلي ندارد با او برخورد حذفي شود. اتفاقي رخ داده و بايد با نگاه پدرانه آن را ديد. اما ظاهراً همه مسوولان چنين اعتقادي ندارند. چنانکه ديروز امام جمعه مشهد تصريح کرد: اخيراً شاهد بوديم که يک دختر فريب‎خورده که در اجراي مراسم سنگ‌نوردي روسري برداشته، کشف حجاب کرده و در پيش چشم همه مردم دنيا آبروي نظام را برده است، به کشور بازگشته و با آقاي وزير ورزش و جوانان ديدار کرده است. در اين باره اساساً فرض کنيم که ملاحظات سياسي درست باشد و بهتر باشد که اين خانم طرد نشود و به نظام برگردد اما نکته اينجاست که چرا وزير ورزش با اين خانم ملاقات کرد درحالي‌که او بازهم بدون حجاب، تنها به يک کلاه اکتفا کرده است؟
آيت‌ الله علم‌الهدي تأکيد کرد: بانوان ورزشکار بسياري در مسابقات هم‌زمان و در رشته‌هاي مختلف مدال آوردند. چرا وزير ورزش با اين قهرمانان ديدار نکرد؟ شما وزير کدام دولت هستيد؟ دولتي که متدينين به آن رأي دادند و رئيس آن نايب‌رئيس دوم مجمع فقهاي مجلس خبرگان رهبري است. اين عکس انداختن‌ها نشانه بي‌محلي به بانوان محجبه قهرماني است که سوغات حضور آنان در مسابقات بين‌المللي، فرهنگ عفاف و حجاب بوده است.


نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تیپ الانشم مردونست بیشتر تا خانمانه
احمد کسروی
Canada
نامش در تاریخ میماند !
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اغتشاش در اوین، به‌واقع یک گاف بزرگ انگلیسی بود. اول از جهت آنکه تصور کردند اوین را می‌توانند ...
1