تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب : ۴۵۲۹۰۳
کبنا گزارش می‌دهد؛

گلایه نخبگان علمی کهگیلویه و بویراحمد از مسئولین / آقای استاندار اگر این نخبگان خوب تجلیل نشوند پس از چه کسانی باید تجلیل شود؟

۱۲
۱
گلایه نخبگان علمی کهگیلویه و بویراحمد از مسئولین / آقای استاندار اگر این نخبگان خوب تجلیل نشوند پس از چه کسانی باید تجلیل شود؟
کبنا ؛
با وجود اینکه تجلیل مقامات ارشد استانی از نخبگان یکی از عوامل اثرگذار در رشد نیروی انسانی است، اما تعدادی از نخبه‌های کنکوری از نحوه تجلیل‌ها ناراضی هستند. آنها این میزان تجلیل‌ها را کافی نمی‌دانند و می‌گویند که باید توجه بیشتری کرد. بنیاد نخبگان استان، دانشگاه‌های استان، استانداری کهگیلویه و بویراحمد  و سایر مراکز علمی می‌توانستند در یک برنامه مفصل این جوانان را مورد تشویق قرار دهند و آنها را به عنوان الگو به سایر جوانان معرفی کنند.
به گزارش کبنا، نیروی انسانیِ نخبه، سرمایه‌های هر استان هستند. این نیروها به عنوان سرمایه‌های فرهنگی و نمادین می‌توانند نقش اثرگذاری در توسعه فرهنگی به صورت مستقیم و حتی توسعه اقتصادی به صورت غیرمستقیم داشته باشند. نوع برخورد مسئولین استانی با این سرمایه‌ها می‌تواند فرکانس‌های مثبت و منفی در جامعه داشته باشد.
کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری شاهد چندین رتبه برتر کنکور بود. از رتبه یک کشوری در علوم تجربی تا رتبه یک منطقه در ریاضی و فیزیک. با این وجود بسیاری از مقامات استانی از جمله استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکنون مستقیماً از آنها تجلیل نکرده است.
کیارش شیخی که رتبه یک ریاضی فیزیک منطقه را کسب کرده بود از شیوه تجلیل مقامات استانی گلایه داشت. پدر این نخبه استانی در گفت‌وگو با کبنا ضمن ابراز گلایه از مسئولین ارشد استانی عنوان کرد: تنها از رفتار و منش پارک علم و فناوری استان رضایت داریم.
وی اظهار داشت: حتی آموزش و پرورش هم به طور مستقیم از کیارش تجلیل نکرد و تنها با همکاری قلم‌چی جلسه‌ای برای کسانی که در آزمون‌های قلم‌چی شرکت کرده بودند، برگزار کرد، ولی فرزندم از آن جلسه راضی نبود.
وی اضافه کرد: ما حتی پشیمان شدیم که در آن جلسه شرکت کردیم.
وی در ادامه ضمن اظهار نارضایتی از مسئولین استانی گفت: استاندار و نماینده فعلی هم هیچ پیامی در این رابطه نداد، در صورتی که نماینده قبلی 10 ساعت از اعلام نتایج بیشتر نگذشته بود که پیام تبریک فرستاده بود. پدر کیارش شیخی در ادامه گفت: البته مدیرکل آموزش و پرورش استان و رئیس آموزش و پرورش گچساران هم تلفنی تبریک گفتند.
پارمیس بانشی رتبه 10 کنکور تجربی نیز از نوع تجلیل‌ها ناراضی بود. وی البته تنها از تجلیل پارک علم و فناوری استان رضایت داشت.
بانشی با بیان اینکه عدم تجلیل برای خودم چندان مهم نیست، گفت: ولی اگر تجلیلی صورت نگیرد، سایر دانش‌آموزان بی‌انگیزه می‌شوند. در حالی که اگر تجلیل صورت می‌گرفت دیگر دانش‌آموزان تشویق می‌شدند.
دنیا دیانتی یکی دیگر از نخبگان کنکوری استان که رتبه 8 منطقه و 35 کشوری در رشته علوم تجربی شده است در گفت‌وگو با کبنا با بیان اینکه خیلی از مسئولین استانی گله‌مند هستم، گفت: حتی آموزش و پرورش هم از ما تقدیر نکرد و من واقعاً از این قضیه ناراحت هستم.
وی ضمن ابراز رضایت از پارک علم و فناوری گفت: برای شخص بنده این تجلیل‌ها چندان مهم نیست. اما اگر مسئولین به درستی از نخبه‌ها تقدیر نکنند، ممکن است شاهد فرار نخبگان باشیم. دانش‌آموزان هم این اقدامات را می‌بینند و تحت تأثیر قرار می‌گیرند. و دانش‌آموزان هم این را می‌بینند و ناامید می‌شوند.
پدر یکی دیگر از نخبگان کنکوری استان نیز از نوع تجلیل‌ها گلایه داشت.
وی با انتقاد از مسئولین استانی گفت: البته بهترین هدیه و پاداشی که به ما داده شد، مهر و محبت و شادمانی مردم استان بود.
وی با بیان اینکه از طرف برخی از نهادها مثل شهرداری، شورای شهر، صدا و سیما، آموزش و پرورش، امر به معروف، هلال احمر تشریف آوردند و تبریک گفتند، اظهار داشت: اما من تبریکی از سمت استاندار ندیده‌ام؛ البته شنیدم در فضای مجازی تبریک گفته‌اند ولی من ندیده‌ام.
وی افزود: ولی افرادی همچون تاجگردون، زارعی، منتظریان، بهرامی و روشنفکر پیام دادند.
وی با بیان اینکه تجلیل چندان برای فرزند من مهم نیست گفت: عدم تجلیل باعث از بین رفتن انگیزه دانش‌آموزان می‌شود. دانش‌آموز می‌گوید کسی قدر ما را نمی‌بیند و ممکن است باعث دلسردی آنها شود و حتی شاید موجب شود این افراد در کشور خود نمانند و مهاجرت کنند.
به گزارش کبنا، نخبگان باید قدر بینند و بر صدر نشانده شوند. چرا که مهمترین سرمایه هر جامعه، نیروهای انسانی آن هستند. در صورتی که از این سرمایه‌ها به درستی تجلیل شود، در بلندمدت تبدیل به سرمایه‌های نمادین می‌شوند. این نمادها در بلندت به شدت می‌توانند در ایجاد انگیزه برای سایر دانش‌آموزان تأثیرگذار باشند. اما متأسفانه نه از نیروهای نخبه کنکوری که از سایر نخبگان نیز تجلیلی به عمل نمی‌آید. بسیاری از ورزشکاران از این وضعیت گلایه دارند. برخی از آنها در گفت‌وگو با کبنا از اینکه قدرشان دانسته نمی‌شود ناراحت بودند. این عدم تقدیر در حوزه‌های فرهنگی و هنری نیز دیده می‌شود.
از مقامات ارشد استانی انتظار می‌رود قدر نخبگان استانی در حوزه‌های مختلف را به خوبی دانسته شود تا خدایی نکرده شاهد مهاجرت این نخبگان از استان نباشیم. در گذشته بسیاری از نخبگان علمی و سیاسی از استان مهاجرت کرده و مهاجرت را به حضور در استان ترجیح داده‌اند. امیداوریم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در استان کهگیلویه و بویراحمد نباشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
سیاسیون از اسم نخبگان‌هم‌می ترسند.
Iran, Islamic Republic of
هفته قبل همین قبول شده ها رو جایی دعوت کرده بودند و دریغ از یک کلمه تشکر آنها از معلمانشان!! کلا میگن ما خودمون درس خوندیم و شدیدا تبلیغ موسسه قلمچی و ماز رو میکردند درصورتیکه تاثیر دبیر قابل انکار نیست. حداقل اینکه برگه های امتحانشون رو مگه دبیرانشون تصحیح نکرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
قدر زر زرگر بداند قدر گوهر گوهری تا انسان بزرگ نباشد تا تلاش نکرده باشد قدر بزرگان و تلاشگران را نمیدانند / ای کاش شایسته سالاری با نام واقعی و بطو ر مد نظر و خواستگاه مسئولین شود نه با شعار و شعارزگی شعار شایسته سالاری بدهند ولی نخبگان و بزرگان را از صحنه خارج کنند..
Iran, Islamic Republic of
این رتبه ها اکثرا سوالات خریدند
Iran, Islamic Republic of
تبریک از سر اجبار وبدون پشتوانه اجرایی ارزش نداره
سرمور
Iran, Islamic Republic of
میشه بگید منظور تجلیل چیست؟ چقدر بایستی پول به شماها بدهند تا راضی شوید.
Iran, Islamic Republic of
سلام، تشویق نخبگان خوبه، اما کسی که خود را بعنوان نخبه می‌داند نباید منتظر تشویق دیگران بماندوبنوعی خودرا طلبکار قلمداد کند، مگر ابو علی سیناها، رازیها، فارابیها، ادیسون ها، ودیگر نخبه هاکه به درجات وجایگاه های بالا رسیدند، منتظر تشویق ماندند،
سحر
Iran, Islamic Republic of
دقیقا تجلیل از چی؟
بگن ممنونیم درس خوندی؟
درس خونده رتبه خوب اورده نتیجه تلاششو دیده،مبارک خودش باشه
دستاوردش برای کشور یا شهرش چی بوده؟
یه مدت دیگه سر از آمریکا و اروپا درمیارن
جلال
United Arab Emirates
آیا هدف از رتبه برتر شدن، تبدیل به مُبَلِّغ موسسات کنکوری بعنوان نماینده آنان، ایجاد کانال های مشاوره ای در فضای مجازی و فی المجموع کسب درآمد است یا بالا بردن سطح و کیفیت علمی مدارس استان؟
به چه علت اغلب رتبه آوران استانی از مدارس خاص هستند؟
آیا عضویت در این مدارس مجهز، مُهر تاییدی بر عالی بودن سطح کیفی و کمی آموزش در سطح استان دارد؟
Iran, Islamic Republic of
والاه
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر جوانان و بچه های باهوش استان کهگیلویه و بویراحمد.
جای افتخار دارد.
افشین
Iran, Islamic Republic of
چند سال پیش مطلبی خواندم ک‌درفلان جای کشور ایران منبع بزرگ گاز ونفت پیدا شده ومنم خوشهال .دیدگاها را خواندم/ /ن ووو.اینجا ایرانی ارزان است یک کلام .
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1