تاریخ انتشار
جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : ۴۵۲۷۴۲
در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد

امام جمعه دهدشت: از حوادث تلخ به وجود آمده اظهار تاسف می‌کنیم / حضور کسانی که لر زبان نیستند در آشوب‌ها نشانه آشکار مدیریت آشوب خارج از شهرستان کهگیلویه است

۴
۱
امام جمعه دهدشت: از حوادث تلخ به وجود آمده اظهار تاسف می‌کنیم /  حضور کسانی که لر زبان نیستند در آشوب‌ها نشانه آشکار مدیریت آشوب خارج از شهرستان کهگیلویه است
کبنا ؛امام جمعه دهدشت با توجه به اتفاقات اخیر در کشور گفت: مسئله، مسئله حجاب نیست چرا که اگر دفاع از حقوق زن بود چادر از سر خانم‌ها نمی‌کشیدند، هدف، اسلامی اهل بیتی است.
به گزارش کبنا و به گفته فارس، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های عبادی_سیاسی جمعه این هفته دهدشت یکی از مصادیق مهم تقوی را تقوی فضای مجازی عنوان و اظهار کرد: گاها ارسال برخی شایعات فضای مجازی باعث بدبینی به حکومت دینی و تبلیغ علیه دین می‌شود، نباید هر خبری را بدون منبع موثق ارسال کرد، فردا روزی همه باید در محضر خدای متعال پاسخگو باشیم.
امام جمعه دهدشت گفت: دلیلی ندارد اگر با کسی همفکر و هم عقیده نیستیم بر علیه او حرف ناصواب بیان کنیم و انتشار بدهیم.
وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه صله رحم تنها مربوط به دید و بازدیدها نیست افزود: یکی از مصادیق صله رحم، صله رحم مالی است، در آستانه بازگشایی مدارس هستیم این فرصت مهمی است که برای کسانی که توانایی خریدن لوازم‌التحریر و البسه برای فرزندان خود ندارند را دستگیری کنیم.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر از صله رحم فکری به عنوان دیگر مصادیق صله رحم نام برد و بیان کرد: هر کسی در هر تخصصی که دارد می‌تواند آن را به دیگران یاد بدهد.
امام جمعه دهدشت در خطبه دوم حضور رییس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را یادآور شد و اظهار کرد: در این تریبون جهانی به دشمنان جهان گفته شد تفکر سلیمانی همچنان ادامه دارد.
وی فرصت عضویت ایران در پیمان شانگهای را مهم برای کشور عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به ذخایر عظیم فکری، معدنی، انرژی و کریدور جمهوری اسلامی، برای شانگهای مهم بود که ایران عضو آن شود و این کمتر از یکسال اتفاق افتاد.
وی بیان کرد: اکنون که شرایط جهانی روسیه و چین را مقابل اروپا و آمریکا قرار داده، این عضویت برای ایران مهم است و باید از این ظرفیت بهره کافی را ببریم.
امام جمعه دهدشت از هفته دفاع مقدس به عنوان دفاع از ارزش‌های انسانی و تمامیت ارضی و دفاع از شرف و دین و عزت جمهوری اسلامی ایران نام برد و تصریح کرد: زمانی که چیزی نداشتیم هیمنه استکبار را به خاک کشاندیم، امروز فرزندان امت حزب‌الله به رهبری امام کاری کردند در هر کجای دنیا دشمن بخواهد نقشه‌ای طراحی کند باید از ملت ایران اجازه بگیرد.
وی عنوان کرد: روزی صیادان ما برای گرفتن ماهی از خلیج فارس باید از دشمن اجازه می‌گرفتند اما امروز دشمن برای عبور از خلیج فارس باید فارسی صحبت کند و اجازه ندارد کیلومترها به سرزمین ما نزدیک شود و این‌ها همه از دفاع مقدس است.
وی تحولات در مرزهای آذربایجان و ارمنستان را برای ایران اسلامی مهم خواند و گفت: ما در این مسئله با کسی تعارف نداریم رژیم غاصب صهیونیستی اجازه دهد کشورهای منطقه خودشان تصمیم بگیرند اگر فکر می‌کند فضای زمینی بر ملت ایران بسته خواهد شد این اتفاق نخواهد افتاد، هم آمریکا و هم رژیم غاصب و هم نوکرانشان در منطقه بدانند جمهوری اسلامی بر سر تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود و منطقه و با کسی تعارف نخواهد کرد.
وی بازگشایی مدارس را یادآور شد و خطاب به فرهنگیان گفت: شکل‌گیری فرزندان ایران زمین در اختیار شماست، باید با تلاش و پشتکاری در ابعاد مختلف علمی برای دانش‌آموزان نهایت تلاش را انجام بدهیم.
وی فرا رسیدن رحلت پیامبر عظیم‌شأن اسلام، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) را تسلیت گفت.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: این روزها در جنگ تلخ روایت‌ها قرار داریم، دشمن شمشیر از غلاف بیرون کشانده و با یک برنامه‌ریزی بسیار سنگین و جنگ تمام عیار رسانه‌ای به جنگ با اعتقادات و ارزش‌های ایران اسلامی آمده است.
امام جمعه دهدشت با بیان این که امروز دشمن رویه خود را تغییر داده تا جایی که شهر ما را تحت تاثیر این آشوب‌ها قرار داده است گفت: از حوادث تلخ به وجود آمده اظهار تاسف می‌کنیم، اما باید مراقب باشیم، دشمن دنبال پروژه بی‌ثباتی و آشوب و اخلال در زندگی‌ها است.
وی بیان کرد: مسئله، مسئله حجاب نیست چرا که  اگر دفاع از حقوق زن بود چادر از سر خانم‌ها نمی‌کشیدند، هدف، اسلام اهل بیتی است.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر اظهار کرد: خسارت زدن به اموال عمومی، تخریب بانک‌ها، آتش‌زدن پرچم جمهوری اسلامی، تعرض به ماموران انتظامی و... آیا این‌ها دلشان برای ایران می‌سوزد؟
امام جمعه دهدشت خواستار توصیه والدین به فرزندانشان شد که در این تجمع‌ها حضور پیدا نکنند.
وی با بیان این که صف منتقدین و آشوبگران از هم جداست گفت: حضور کسانی که لر زبان نیستند در آشوب‌ها نشانه آشکار فتنه و مدیریت آشوب خارج از شهرستان است، به خانواد‌ه‌های داغدیده تسلیت عرض می‌کنم، امروز شهر ما نیاز به آرامش دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کی گفته بیرون از استان کسی اومده توی اعتراضات؟
ضعف مدیریت شهرستان باعث شد 3جوان جونشون از دست بدن
Iran, Islamic Republic of
موسوی ها مدیریت فوق‌العاده ایی داشتن درود بر موسوی رئیس نیروی انتظامی و درود بر موسوی فرماندار
هر دو از سادات جلیل القدر
هر دو وظیفه شناس
هر دو .......
سید حسن
Iran, Islamic Republic of
به کدامین گناه دوتا از جوان های عزیزمان کشته شدن ...
Iran, Islamic Republic of
طرح کشیدن چادر از سر مردم، از ابتکارات و پیشرفت های بین المللی... و از قبل برنامه ریزی شده بود وگرنه هیچ شخصی از مردم این کار را انجام نمی دهد
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
رونمایی از سبک جدید  کی روش

رونمایی از سبک جدید  کی روش

یک پیروزی روحیه‌بخش در مهم‌ترین دوستانه پیش از جام جهانی؛ این رویایی‌ترین شروع ممکن برای ...
1