تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۵۲۳۴۲
طرحی که شمال و جنوب ایران را بهم متصل می‌کند

جاده پاتاوه - دهدشت کی افتتاح می‌شود + پاسخ مسئولان

۲
۲
جاده پاتاوه - دهدشت کی افتتاح می‌شود + پاسخ مسئولان
کبنا ؛پروژه بزرگ ملی پاتاوه - دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - سمیرم - بهبهان است که ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان‌های مرکزی ایران برقرار می‌کند و نقطه ثقل و میانبر بین استان‌های قرارگرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.
به گزارش کبنا، جاده پاتاوه به دهدشت به عنوان کریدور شمال به جنوب یکی از مهمترین طرح‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد بشمار می‌رود که روند اجرای ان با حمایت دولت در مراحل پایانی است.
ساخت محور پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی در پی خواهد داشت بطوری که با اتمام ساخت این مسیر، فاصله بندر امام خمینی (ره) تا اصفهان ۲۷۰ کیلومتر و زمان عبور از مسیر نیز چهار ساعت کاهش خواهد یافت.
این مسیر علاوه بر کارکرد ملی آن، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش‌های چارؤسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جاده‌ای و محرومیت خارج می‌کند.
با بهره‌برداری از این جاده با در نظر گرفتن میانگین ۶۰۰ کیلومتر در ساعت برای عبور وسایط نقلیه، بیش از چهار ساعت کاهش زمانی در مسیر جدید پاتاوه - دهدشت بوجود خواهد آمد که نقش چشمگیری در کاهش سوخت و استهلاک وسایط نقلیه و اتلاف وقت بدنبال خواهد داشت.
جاده پاتاوه به دهدشت به عنوان کریدور شمال به جنوب
جاده پاتاوه - دهدشت؛ طرحی که شمال و جنوب ایران را متصل می‌کند

پروژه بزرگ پاتاوه - دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - سمیرم - بهبهان است که ارتباط استان‌های جنوب غرب کشور از جمله خوزستان به استان‌های مرکزی ایران برقرار می‌کند و نقطه ثقل و میانبر بین استان‌های جنوبی و کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.
این جاده علاوه بر خارج کردن شهرستان کهگیلویه به صورت کلی از بن بست، ارتباط ۲ بخش دیشموک، چارؤسا و شهرستان لنده را به صورت مستقیم با یاسوج مرکز استان متصل می‌کند به گونه‌ای که فاصله کنونی ۳۰۰ کیلومتری بخش دیشموک و فاصله ۲۸۰ کیلومتری بخش چارؤسا و فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهرستان لنده با شهر یاسوج مرکز استان را به ترتیب به ۱۹۰، ۱۷۰ و ۱۴۰ کیلومتر کاهش می‌دهد.
از سوی دیگر جاده پاتاوه - دهدشت با عبور از چشم انداز‌های زیبای طبیعی در شهرستان‌های دنا و بویراحمد و سپس کهگیلویه به بهبهان در استان خوزستان وصل می‌شود که از مزیت‌های مهم آن در حمل و نقل کالا، مسافر و گردشگری است.
عبور این مسیر از مجاورت رودخانه مارون و سرچشمه‌های آن به طول ۷۵ کیلومتر یکی دیگر از چشم انداز‌های زیبا و مهم این مسیر محسوب می‌شود که در آینده از قطب‌های گردشگری استان به شمار خواهد رفت.
این مسیر طوری طراحی شده است که در عبور از استان تعداد زیادی از روستا‌های شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه را پوشش می‌دهد و از محرومیت خارج می‌کند.
با تکمیل شدن جاده پاتاوه - دهدشت، ۴۰۰ روستا با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از جاده دسترسی مناسب برخوردار شده و خدمت‌رسانی دولت به ساکنان آن‌ها ب سهولت صورت می‌گیرد.
پاتاوه - دهدشت ریل توسعه کهگیلویه
فرماندار کهگیلویه در این رابطه گفت: پروژه ملی جاده پاتاوه – دهدشت به عنوان یکی از ۹ پروژه راهسازی کشور بوده که نقش راهبردی در توسعه استان دارد.
جاده پاتاوه - دهدشت؛ طرحی که شمال و جنوب ایران را متصل می‌کند

سید عبدالعزیز موسوی افزود: محور پاتاوه به دهدشت به عنوان یک پروژه طلایی روند اجرایی آن طی یکسال اخیر شتاب ویژه‌ای گرفت.
وی ابراز داشت: این پروژه ملی نقش مهمی در توسعه همه جانبه شهرستان کهگیلویه خواهد داشت.
موسوی اصل ارزش ریالی طرح ملی پاتاوه به دهدشت را افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال دانست و گفت: با بهره‌برداری از این طرح بخش زیادی از ترافیک مرکز استان کاسته خواهد شد.
جاده پاتاوه به دهدشت فروردین ماه ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده پاتاوه به دهدشت به طور رسمی در فروردین ماه ۱۴۰۲ با حضور مسئولان کشوری افتتاح می‌شود.
علی شهابی نسب اظهار داشت: جاده ۱۳۶ کیلومتری پاتاوه دهدشت هم اکنون افتتاح غیر رسمی شده و محل تردد مردم استان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: ۲ کیلومتر آن در لوداب باقی مانده که تا پایان شهریور اتمام و تونل پایانی آن تا پایان سال تکمیل می‌شود.
شهابی نسب عنوان کرد: به قیمت امروز حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای جاده پاتاوه به دهدشت سرمایه‌گذاری شده است.
عملیات اجرایی این جاده ملی در سال ۷۴ شروع شد و برای سهولت کار به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعه‌های اول و سوم آن به ترتیب ۲۶ و ۲۰ کیلومتر و قطعه‌های دوم و چهارم نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.
۱۳ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است.
تخصیص اعتبار به طرح‌های راهداری کهگیلویه در دولت سیزدهم افزایش یافت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه چهار خطه کردن جاده دهدشت_ خیراباد در سال جاری اعتبار ویژه‌ای دریافت خواهد کرد گفت: با راه‌اندازی رسمی جاده پاتاوه - دهدشت ترافیک و حمل و نقل در مسیر کهگیلویه افزایش چشمگیر خواهد داشت.
علی شهابی نسب تصریح کرد: با انتخاب پیمانکار به زودی عملیات اجرایی این طرح از سر گرفته خواهد شد.
وی تکمیل جاده چهارخطه دهدشت - سوق - لنده را یکی از برنامه‌های اصلی در راستای محرومیت زدایی از این مناطق دانست و گفت: ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای تکمیل این طرح تخصیص داده شد.
شهابی نسب با اشاره به حادثه خیزی جاده چرام - دهدشت بیان داشت: در سفر ریاست جمهوری به استان در سال جاری ۲۰ میلیارد اعتبار به این طرح تخصیص یافت.
اتصال جاده لنده به پاتاوه - دهدشت این شهرستان را از بن بست خارج می‌کند
فرماندار لنده با اشاره به اینکه‌ای شهرستان به دلیل نبود راه‌های ارتباطی دارای مشکلات زیادی است گفت: تنها راه ارتباطی شهرستان لنده جاده دهدشت، سوق - لنده است.
جلال دانش اتصال جاده لنده به محور پاتاوه به دهدشت به طول ۱۲ کیلومتر یکی از پروژه‌های مهم و توسعه محور دانست و افزود: با بهره‌برداری از این مسیر شاهد رونق توسعه خواهیم بود.
وی با اشاره به پیشرفت ۶۵ درصدی راه ارتباطی لنده به جاده ملی دهدشت - پاتاوه اضافه کرد: با حمایت دولت و همکاری بنیاد علوی روند اجرایی این طرح طی یکسال گذشته تسریع داده شد.
دانش تصریح کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از مسیر ارتباطی لنده و اتصال آن به پروژه ملی پاتاوه - دهدشت ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی روند اجرایی این پروژه را مطلوب دانست و گفت: با تأمین این میزان اعتبار در آینده نزدیک زیر بار ترافیک خواهد رفت.
فرماندار لنده اضافه کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این مسیر ۱۲ کیلومتری فاصله لنده تا مرکز استان بیش از ۴۳ کیلومتر کاهش خواهد یافت.
دانش حذف نقاط حادثه خیز و پر پیچ خم و کاهش پنج کیلومتری مسیر لنده به دهدشت را نیز از دیگر مزیت‌های این طرح اعلام کرد.
وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح شهرستان لنده از جاده استاندارد بهره‌مند خواهد شد.
عملی شدن شعار محرومیت زدایی در دولت سیزدهم

جاده پاتاوه - دهدشت؛ طرحی که شمال و جنوب ایران را متصل می‌کند
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی دولت در راستای محرومیت زدایی از مناطق مختلف بخصوص استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دولت سیزدهم با تخصیص منابع مالی تسریع در روند اجرایی طرح‌های عمرانی بخصوص جاده ملی پاتاوه - دهدشت را سرعت بخشید.
به گزارش کبنا، ایرنا در ادامه نوشت: حجت الاسلام سید محمد موحد با اشاره به حمایت همه جانبه دولت و تلاش شبانه روزی قرارگاه در طول قطعه پایانی ۸۳ کیلومتری پروژه پاتاوه - دهدشت اظهارداشت: با بهره‌برداری کامل از این طرح علاوه بر رونق توسعه شاهد بهبود کسب و کار پدیده مهاجرت معکوس در در این مناطق خواهیم بود.
وی بیان کرد: ساخت محور پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی در پی خواهد داشت بطوری که با اتمام ساخت این مسیر، فاصله بندر امام خمینی (ره) تا اصفهان ۲۷۰ کیلومتر و زمان عبور ازاین مسیر نیز چهار ساعت کاهش خواهد یافت.
موحد اضافه کرد: این مسیر علاوه بر کارکرد ملی آن، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش‌های چارؤسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جاده‌ای و محرومیت خارج می‌کند.

جاده پاتاوه - دهدشت؛ طرحی که شمال و جنوب ایران را متصل می‌کند


جاده پاتاوه - دهدشت؛ طرحی که شمال و جنوب ایران را متصل می‌کند
نام شما

آدرس ايميل شما

پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
مواردقابل توجهی دراین جاده هست که فردا منتظر کشت وکشتارحوادث رانندگی باشید....ببینید چندکیلومتربعدروستای گردوه چقدخوب کارشده...هرچه جلوتررفتند کارفرمالیته شده....
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته این همه سال کارکردن ابن همه پول ببت المال غارت کردن از مسیرهای شمال که سخت تر نبود حداقل جاده دوبانده ی درست میکردند. تو این جاده که چه تصادفات مرگباری رخ بده خدا بخیر بگذره.
ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ساعت ۶ صبح روز گذشته فردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از ماجرای آدم ربایی همراه با کتک کاری ...
آقازاده‌های پروازی!

آقازاده‌های پروازی!

جدیدترین ترکش موج در جریان انتقادات از فرزند مهاجرتی مسئولین بعد از تاکید رئیس‌جمهور ...
اعترافات ملکه انگلیس؛ پسر به مادر وفادار می ماند؟

اعترافات ملکه انگلیس؛ پسر به مادر وفادار می ماند؟

عصر الیزابت به پایان رسیده؛ یکی از چهره های با نفوذ سلطنت بریتانیا که میراث عصر کلاسیک ...
1