تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب : ۴۵۲۱۹۵
کبنا گزارش می‌دهد؛

بخش دوم) رتبه آخر ِ یکی از معاونت‌های راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد / معاونت ساخت بدون معاون؟ / رویه‌های نادرستی که گریبان این اداره‌کل را گرفته است

۹
۰
بخش دوم) رتبه آخر ِ یکی از معاونت‌های راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد / معاونت ساخت بدون معاون؟ / رویه‌های نادرستی که گریبان این اداره‌کل را گرفته است
کبنا ؛
علاوه بر سرپرستی راستا، بدون مدیر بودن معاونت ساخت راه و شهرسازی، انتصاب نیروهای غیرهمسو و خلاف جریان دولت و همچنین ایراداتی که بر برخی از نیروهای این اداره‌کل وارد است، همگی مسأله‌ساز و حاشیه‌آفرین شده‌ند.
به گزارش کبنا، اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از پُرپروژه‌ترین ادارات این استان، همواره با مشکلات و مسائل زیادی روبه‌رو بوده است. تا پیش از این حرف و حدیث‌هایی در مورد پروژه‌های این اداره‌کل و عدم اولویت‌بندی کارشناسی‌شده این پروژه‌ها وجود داشت که هم‌اکنون نیز خاتمه پیدا نکرده‌اند. بسیاری از پروژه‌های این حوزه یا به درستی تعریف و مدیریت نمی‌شوند و یا این‌که در نیمه‌ راه متوقف می‌شوند. اساساً بسیاری از پروژه‌های بزرگ و اصلیِ راه و شهرسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مشکلات مدیریتی و بسیاری موانع دیگر آنقدر در طول زمان فرسایشی می‌شوند که عملاً یا از دستور کار خارج می‌شوند و یا هدف اولیه‌ آن‌ها تغییر می‌کند.
با وجود این مشکلات، این اداره‌کل در شاخص‌های ارزیابی کشوری نیز وضعیت مطلوبی ندارد. بر اساس شاخص ارزیابی سازمان ملی املاک، معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، در رتبه‌های آخر در سطح کشور قرار دارد. یکی از وظایف این معاونت، دفاع و حفاظت از املاک است. املاکی که هر لحظه در خطر تصرف قرار دارند را باید این معاونت حفاظت کند. اما حال بر اساس شاخص‌های کشوری می‌بینیم که این معاونت رتبه آخر کشوری را کسب کرده است. چگونه است که در بین تمام استان‌های کشور باید رتبه آخر مربوط به کهگیلویه و بویراحمد باشد؟ چه سوءمدیریت‌هایی انجام گرفته که این وضعیت نصیب استان ما شده است؟ لازم است که مدیرکل این مجموعه صریحاً پاسخ دهد که تحت چه شرایط و رویه‌هایی این اتفاق افتاده است؟ عاملان این وضع چه کسانی هستند؟ کدام رویه‌های نادرست، این استان را به این وضعیت دچار کرده‌اند؟ شکایت پیمانکاران و مسدود شدن حساب اداره کل راه و شهرسازی نیز یکی دیگر از مشکلات این دستگاه اداری است. سازمان تأمین اجتماعی نیز در نوبت‌های مختلف حساب‌های این اداره‌کل را مسدود کرد. همه اینها دلیل بر سوء مدیریت و عدم برنامه‌ریزی دقیق و درست است. ضعف از کجا است که بعضاً اشخاصی با طرح دعوی به دنبال تصرف زمین‌های راه و شهرسازی هستند.

بیشتر بخوانید:

بخش اول) چرا بانیان وضع موجود در کهگیلویه و بویراحمد دوباره پست می‌گیرند؟ / بعضی‌ها دو دست از دوست هم قرض گرفته و صندلیشان را چسپیده‌اند / تیم‌هایی که اعضای ناهمگون دارند نمی‌توانند جهادی پای کار باشند

از سوی دیگر، هنوز حکم مدیرکلی محمد راستا تأیید نشده و راستا بعد از حدود چهار ماه سرپرست این اداره‌کل است. روشن است که حکم سرپرستی محدودتر از مدیرکلی است و سرپرستان اختیار برخی از امضاها را ندارند. این در حالی است که راه‌های کهگیلویه و بویراحمد به طور معمول سانحه ایجاد می‌کنند و علاوه بر خسارات مالی، خسارات جانی نیز برای شهروندان این استان در پی دارند. اما هنوز این اداره‌کل مدیرکل ندارد.
همین سوءمدیریت‌ها نیز خود را در جاهای دیگری نیز نشان می‌دهند. از جمله اینکه معاونت ساخت این اداره‌کل، بدون مدیر است. بدون مدیر بودن چنین معاونتی در این اداره‌کل چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟ انتصاب نیروهای غیرهمسو و خلاف جریان دولت نیز یکی دیگر از مواردی است که در راه و شهرسازی استان مسأله‌ساز و حاشیه‌آفرین شده است. همچنین ایراداتی بر برخی از مدیران راه و شهرسازی وارد است که آن نیز مزید بر علت شده و در آینده به طور شفاف‌تر به آنها پرداخته خواهد شد.  
چنین حواشی و به‌هم‌ریختگی‌هایی در حالی در راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که یکی از اساسی‌ترین مشکلات این استان مربوط به حوزه راه است. تصادفات و سوانحی که مداوماً در راه‌های استان اتفاق می‌افتند، بیش از آنکه نیازمند چنین حواشی‌ای باشند، نیاز به مدیریت میدانی و جهادی دارد. یک روز تأخیر در هر پروژه ممکن است آسیب‌های جدی جانی و مالی برای شهروندان این استان در بر داشته باشد. اما با این وجود مشاهده می‌شود نه تنها اراده‌ای برای کاستن از این حواشی وجود ندارد، بلکه کسب رتبه آخر در کشور در یکی از شاخص‌ها، نشان داد که این شیوه مدیریتی ممکن است به همین صورت ادامه داشته باشد. از این رو انتظار می‌رود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد ورود کرده و مانع از ادامه این حجم از سوءمدیریت در یکی از مهمترین ادارات استان شود.
کبنا نیوز آمادگی درج پاسخ مدیران اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه ساز
Iran, Islamic Republic of
ای کاش همین راه و شهرسازی ۳۰ کارمند مثل راستا داشت. راستا هم فنی هم متعهد و هم پاکدست هست. چوب حراج به نیروهای بومی نزنیم آن هم ناخواسته و بعضا مغرضانه. مگه در دولت قبل وزیر راه آقای اسلامی اصولگرا نبود مگا قراره هر که به لحاظ سیاسی با دولتی همسو نیست لاید بایگانی شود؟ این چه دیدگاه مسمومی است که استان ما به آن مبتلا شده؟
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
بیشتر کارمندان اداره راه بالاخص قسمت پیمانها با تبانی با پروژه ها خیلی زود به نان و نوا می رسند خدا بده برکت
Iran, Islamic Republic of
واقعا"معاونت ساخت و بلکه اداره ی کل بدون مدیر است؛هنوز یا این همه اراضی در سطح شهر یاسوج،تنها شهری در کشور که نتوانستند برای ساخت مسکن ملی زمین تهیه کنند،یاسوج است.
واقعا"دخالت نمایندگان استان را از مدیران شاییسته ،انقلابی و جهادی محروم کرده است.
مختار
Iran, Islamic Republic of
با سلام اول از این سایت کمال تشکر را دارم که از بابت پیشرفت استان حساسیت و وسواس دارند و اینگونه انتقادات در واقع کمک است. در بحث معاونت املاک و حقوقی - که بنده خودم در این مجموعه مشغول کار هستم . تقریبا تمامی پیمانکاران طرف قرارداد از سالهای 1390 تا کنون علیه این اداره کل دادخواست درخواست وجه داده اند. اکثر آنها بخش عمده تعدات خود را انجام داده اند . اما .راه و شهرسازی نتوانسته است به تعهدات مالی خود عمل نماید . هرجند که بعضی ادعاهای خیلی بیشتری دارند ولی در چارچوب قانون دفاعیات لازم صورت می گیرد . به هر حال نباید حقی از دولت و یا حق پیمانکاران ضایع شود. آیا می شود منکر حق شد. متاسفانه این موضوع عدم انجام تعهدات مالی از مدیران قبلی که بدون اعتبار قرارداد بسته اند به ارث رسیده است. و حقیقتا این موضوع تخلف بوده است. مصثداقی هر پرونده ای که عنوان شود پرونده آن موجود است و امکان پیگیری روند کنترل دفاع حوزه حقوقی وجود دارد. بنابراین الان کم کاری نیست هر چند انگیزه ای برای کارکنان نمانده است اما . حداکثر تلاش دفاعی انجام می گیرد. به هر حال عالم اثبات با ثبوت فرث دارد. مجددا از پیگیری برای بهتر شدن او.ضاع کمال تشکر را دارم.
Iran, Islamic Republic of
مبارکمون باشه
برنو
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان فعلا بچه های شهرستان نفت خیز گچساران در راه و سهرسازی استان کجایند؟ رییس اداره راه و شهرسازی گچساران کجایند نوید موسوی ، حسبنی ، درخشان و کردلو و....کجایند؟
Iran, Islamic Republic of
نشستن کجات میسوزه
علی
Iran, Islamic Republic of
باتشکرازبیان مشکلات مردم اگرصادقانه وبدون غرض باشدوبه اطلاع برسانم اشکالات حوزه مختلف راه وشهرسازی مربوط به مدیران قبلی ومسئولین گذشته بوده است رتبه بندی درطول شش ویایکسال انجام میگیردکه ربطی بازهم به آقای مهندس راستانداردومربوط به مدیرقبلی میباشد.آقای راستاتقریبادوماه سکان آن اداره عریض وطویل راگرفته وعملکردرضایتبخش ومثبت ایشان درابعادمختلف برای عموم مردم درطول این مدت مانندشب چهارده واضح ،روشن وقابل تقدیرمیباشد.شکوائیه پیمانکاران به دلیل کمبوداعتبارات ویااعتراض دردوره مدیریت قبل بوده ووزمان آنرابادرایت بررسی بفرماییدواعاده دادرسی ومقدمات پرونده حداقل کمترازسه ماه نمیشودکه بازبه قبل برمیگرددوهیچگونه نارضایتی ازطرف کارکنان ویامردم ازمدیریت اقای راستا وجودنداردوزیرسئوال بردن ،تهمت به انسان مومن،پاک ،انقلابی ومدیرباتجربه ودارای همه شاخصهای مدیریتی ازگناهان کبیره ونابخشودنی خواهدبودوپذیرفتنی نیست.ازخدابترسید.به حساب خودبرسیدقبل ازآنکه به حسابتان رسیدگی گردد.
Iran, Islamic Republic of
شما راست میگید هر اقدام مثبتی مربوط به این 3ماه است هر تخلف و کم کاری مربوط به ماقبل این 3 ماه است. البته مسئولین این 3ماه با قبل 3 ماه هم یکی هستند.
اعترافات ملکه انگلیس؛ پسر به مادر وفادار می ماند؟

اعترافات ملکه انگلیس؛ پسر به مادر وفادار می ماند؟

عصر الیزابت به پایان رسیده؛ یکی از چهره های با نفوذ سلطنت بریتانیا که میراث عصر کلاسیک ...
«صیانت» درجاده فرعی

«صیانت» درجاده فرعی

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهوری بخشی ...
روایت «هزار درد بی درمان»

روایت «هزار درد بی درمان»

دولت حسن روحاني با نقاط قوت و ضعفي که داشت پايان يافت؛ اما پرسش‌هايي از اتفاقات، تصميمات ...
1