تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۴۴۹۸۲۳
یادداشت ارسالی؛

آیا دود اتفاقات این روزهای هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به چشم کهگیلویه و بویراحمد می‌رود؟!

۲
۰
آیا دود اتفاقات این روزهای هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به چشم کهگیلویه و بویراحمد می‌رود؟!
کبنا ؛با گذشت حدود ۶ ماه از انتصاب اعضای هیات مدیره جدید و مدیرعامل بزرگترین هلدینگ بورسی پتروشیمی کشور، خبرهایی از اختلاف هیأت مدیره با مدیرعامل بگوش می‌رسد، خبرهایی که حاوی بیم‌ها و امیدهاست:
 هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس در جلسه مورخ یکشنبه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ خود که با حضور علی عسگری مدیرعامل این هلدینگ تشکیل شد، علیرغم مخالفت علی عسگری، دو موضوع را مورد تصویب قرار دادند:
 ۱ ) الزام همه اجزای مدیریتی هلدینگ از صدر تا ذیل به اجرای کامل دستورالعمل حاکمیتی شرکتهای بورسی مصوب ۲۷ تیر ۱۳۹۷ ابلاغی از سوی سازمان بورس، که هیات مدیره اعتقاد داشتند چه در زمان ربیعی و چه در زمان علی عسگری بنحو مطلوب و صحیح اجرا نگردیده و نمود اخیر این عدم اجرا، در انتصابات انجام شده توسط علی عسگری در معاونتهای ستاد هلدینگ و مدیران عامل شرکتهای اروند، بندر امام، بین الملل و خصوصاً پترول حادث شده است و هیات مدیره هلدینگ آن‌ها را فاقد وجاهت قانونی و مغایر قوانین بورسی می‌داند.
 ۲ ) اصرار هیأت مدیره بر لزوم بازنگری و فاقد اعتبار بودن چارتی که مدیرعامل متروئی سابق (جعفر ربیعی) ساخته و پرداخته بود و با دادن اختیارات نامحدود در آن صرفأ به دو معاونت، زمینه ساز مفاسد و مشکلات عدیده‌ای شد، که البته در عمل نیز با گذشت مدت زمان کوتاهی کاملاً مشخص گردیده که چارت ربیعی سنخیّتی با مصالح هلدینگ و صنعت کشور ندارد.
حال باید دید بیم‌ها و امیدها به کجا می‌رسد؛ بیم از اینکه، ادامه این وضعیت مایه نگرانی فعالان اقتصادی، سهامداران بورسی و خصوصأ کارکنان و مدیران بدنه این مجموعه تخصصی تراز اول کشور شده و مایه امید و خوشحالی است از این حیث که همه اعضای هیأت مدیره (البته بغیر از علی عسگری) یکصدا و علیرغم همه فشارها و جوسازی‌ها بر اجرای کامل قانون اصرار دارند.
باید منتظر ماند و دید که آیا علی عسگری به این خواسته‌های قانونی هیأت مدیره که خواسته بدنه مجموعه و فعالان اقتصادی کشور است تمکین می‌کند و یا با بسیج کردن رسانه‌های اجاره‌ای و حامیانی که در میان بُهت همگان، یک شبه وی را در رأس بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور گماردند بهمراه حسن نشان زاده مقدم (معاون هم استانی هلدینگ) بدنبال حذف اعضای هیأت مدیره می‌روند!
باید دید که آیا آنطور که بسیاری از مُطلعین اعتقاد دارند، حسن نشان زاده مقدم، معاون علی عسگری عامل بروز این اختلافات و اختلالات در این هلدینگ و صحنه گردان انتصابات مسئله دار در شرکتها است؟ و آیا دود این اقدامات وی به چشم سه پتروشیمی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌رود؟!
 
نام شما

آدرس ايميل شما

چرامی ام با افتخار فرزند استان کهگیلویه و بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
آقای نشان زاده افتخار استان و پتروشیمی ایران هستند.
تمامی صنعت پتروشیمی متفق القول ایشان را بعنوان مغز متفکر پتروشیمی کشور به دو دلیل اصلی میدونن. اول تخصص ایشان و تحصیل مرتبط با موضوع و دومین علت سایگبقه ی درخشان ایشان در چند دهه ی گذشته.
مشکل اصلی عده ای عقده ای که مخالف رسیدن فرزندان استان به مدارج بالا در سطح کلان کشور هستند.
جناب نویسنده کمی از تنگ نظری و حسادت بکاهی مشکل حل خواهد شد.
بنده دانشجوی سال اخر دکتری مهندسی شیمی(تز پتروشیمی) شیراز و شاغل در دیگر پتروشیمی های کشور که زیر مجموعه ی هوادینگ عنوان شده نیست، می‌باشم.البته چند سال دیگه امکان داره همین تیتر برای امثال بنده و دیگر هم استانی های عزیزم زده شود. اصلاح طلب باش و هیچی ندونی در نظر کبنا در حد خدایی
قبلا هم مشاهده کردیم
Iran, Islamic Republic of
هیچ کاری نمیکند فقط برای موحد نیرو میگذارد سر کار
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1