تاریخ انتشار
جمعه ۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۴۴۹۴۹۶
کبنا گزارش می‌دهد

اجلاس مدیران کل منطقه ده بیمه سلامت کشور در یاسوج

۰
اجلاس مدیران کل منطقه ده بیمه سلامت کشور در یاسوج
کبنا ؛اجلاس مدیران کل منطقه ده سازمان بیمه سلامت کشور روز سه شنبه ۳۱ خردادماه امسال در شهر یاسوج برگزار گردید.
به گزارش کبنا، در این اجلاس مدیران کل استانهای فارس، هرمزگان، بوشهر و بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد؛ موضوعات مختلف مربوط به بیمه سلامت را مورد بررسی قرار داده و راههای برون رفت از چالش‌های این عرصه مهم در سلامت را مورد ارزیابی قرار دادند.
کیان دهراب پور مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد در این اجلاس گفت: تمهیداتی دیده شده است که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به طور صد در صد تحت پوشش بیمه‌های درمانی از جمله بیمه سلامت قرار بگیرند و با برنامه‌های جدید سازمان بیمه سلامت در راستای بیمه نمودن رایگان دهک‌های پایین جامعه دیگر نباید شاهد فرد بیمه نشده‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
له گزارش روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت؛ کیان دهراب پور اظهار داشت: افرادی که در این استان تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند می‌توانند نسبت به بیمه درمانی نمودن خود با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان اقدام کنند.  
وی افزود: در خرداد ماه امسال ۳۸۳ نفر بیمه نشده از این فرصت طلایی در استان استفاده کرده و خود را بیمه رایگان درمانی نمودند و انتظار می‌رود رسانه‌ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم را به مردم استان ارائه دهند تا پوشش صددرصدی بیمه درمانی در استان به همت بیمه سلامت اتفاق بیفتد.
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها از یک بیمارستان شیر و خورشید در شهر یاسوج و یک درمانگاه در شهرستان گچساران برخوردار بود و به لحاظ زیرساخت‌های حوزه سلامت وضعیت اسفناک و فاجعه باری داشت. 
دهراب پور عنوان کرد: هم اینک و به برکت نظام جمهوری اسلامب ایران؛ ۹ بیمارستان دانشگاهی با ۱۳۶۴ تخت فعال شامل چهار بیمارستان آموزشی درمانی در شهر یاسوج، سه بیمارستان در شهرستان گچساران، یک بیمارستان در شهر دهدشت و یک بیمارستان در شهر باشت وجود دارد.
وی ابراز داشت: چهار بیمارستان دانشگاهی دیگر نیز در شهرهای سی سخت، لیکک، چرام و لنده در حال ساخت می‌باشد. 
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: به غیر از بیمارستانهای دانشگاهی، چهار بیمارستان غیردانشگاهی در استان با ۱۶۰ تخت وجود دارد که شامل شهدای گمنام وابسته به سازمان تأمین اجتماعی، سلمان وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران، بعثت وابسته به شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و زاگرس وابسته به بخش خصوصی است. 
دهراب پور اظهار داشت: تعداد کل قراردادهای منعقده از سوی اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد با مؤسسات بهداشتی و درمانی این استان ۱۱۷۵ مورد است که ۲۸ مورد آن قرارداد جدید می‌باشد.
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۶۸ مرکز جامع خدمات سلامت در استان وجود دارد که ۱۱۰ پزشک خانواده در این مراکز مستقر بوده و به مردم خدمات رسانی می‌کنند. 
دکتر دهراب پور عنوان کرد: ۵۲۰ هزار نفر از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۷۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت استان معادل ۵۰ درصد تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند. 
دکتر دهراب پور با اشاره به وجود ۲ مرکز درمان ناباروری در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: هزینه درمان ناباروری در این ۲ مرکز تا سه بار با ۹۰ درصد تخفیف از سوی سازمان بیمه سلامت آماده خدمت رسانی به ذینفعان می‌باشد.


نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1