تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۴۴۹۱۳۴
در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

آیا مدیران کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند اعتبارات را جذب کنند؟ / عابد محمدی مشکلات را به گردن کارمندان اداره‌کل راهداری انداخت / استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای مدیران خط و نشان کشید؛ اگر نمی‌توانید تا کار را دست کس دیگری بدهیم / سقط فرزند زن بارداری به دلیل نبود راه دسترسی

۹
۰
آیا مدیران کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند اعتبارات را جذب کنند؟ / عابد محمدی مشکلات را به گردن کارمندان اداره‌کل راهداری انداخت / استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای مدیران خط و نشان کشید؛ اگر نمی‌توانید تا کار را دست کس دیگری بدهیم / سقط فرزند زن بارداری به دلیل نبود راه دسترسی
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران گفت: اگر نمی‌توانید، بگوئید تا کار را به دست کس دیگری بدهیم.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه 25 خرداد ماه 1401) شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان برگزار شد. عابد محمدی سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه که معاونین استاندار، معاونت عمرانی، معاون اقتصادی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی حضور داشت، اظهار داشت: 84 میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه‌ها داریم. متأسفانه کارمند نداریم یا ضعیف هستند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بعد از شنیدن حرف‌های عابد محمدی تلویحاً به او گفت: اگر نمی‌توانی تا کار را به دست کس دیگری بدهیم.
احمدزاده با بیان اینکه تحت هیچ شرایطی نباید اعتبارات برگردد، اظهار داشت: اعتبارات استانی در حالی که وضعیت جاده‌ها این است، نباید بگردد.
وی افزود: دولت با نگرش خاصی پول داده که این وضع تغییر کند. اگر قرار است درب روی همان پاشنه بچرخد، هیچ فایده ندارد. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: آقای عابدی من به وضع اداره شما کاری ندارم. شما باید پاسخگو باشد و اجاره ندهید که اعتبارات برگشت بخورد. مدیران آمده‌اند که کار کنند اگر نمی‌توانید، به من بگوئید تا مشکلات را برطرف کنیم. بگوئید که مشکلات کجاست؟ اگر هم نمی‌توانید، کار را به دست کس دیگری بدهیم.
احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد روایتی از وضعیت اهالی روستاهایی در اطراف رود خرسان اشاره کرد و گفت: زن بارداری که مجبور بود با وسیله یک حلقه و سیم بوکسل «گرگر» از رودخانه عبور کند، وسط راه طناب پاره می‌شود و بچه او در همان حالت سقط می‌شود. ما همچنین وضعیتی در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم و نباید اعتبارات برگشت بخورد. من چه جوابی به مردم بدم. استان با این وضع روبرو هست. هر کس در حوزه کاری‌اش مسئول است. 

وی گفت: مسئولان وظیفه و مسئولیت دارند. دولت، دولت جهادی، انقلابی و کارکن و پای‌کار است و قرار است که وضع را تغییر بدهد.
وی گفت: زمان برای جذب اعتبارات و کار در حال گذشتن است و دیر می‌شود. همه مسئولان باید به فکر کار و جذب اعتبار باشند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: چرا راهداری نباید اعتبارات خود را جذب کند در حالی که در بسیاری از راه‌های روستایی مشکل داریم وضعیت راه تاکسیسه به موزرد به موقع باید برطرف شود در حالی که شش ماه از سال راه آن‌ها بسته است در سیلاب کلوار مشکلات بسیار زیادی داریم اعتبار داریم اما کاری انجام نمی‌دهند و فرمانداران هم از این وضعیت خسته شده‌اند آقای مدیرکل اگر با شما همراهی نمی‌کنند بگویید ۲ ماه پیش گفتید که پیمانکار گرفتند ولی این اعتبارات باقی مانده است.
وی خطاب به عزت‌خواه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضع اسفبار مدارس و فضای آموزشی استان نگران کننده است. بیش از 300 مدرسه سرویس بهداشتی ندارند. پول موجود است و در حال برگشت است. بنده اطلاعات و آمارها را دقیق دارم. پول‌ها خوابیده است. مسئولان به جد پای کار بیایند. مدیران پاسخگوی برگشت پول باشند.
 به گزارش کبنا، همچنین در این جلسه استاندار از عملکرد بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در جذب و هزینه اعتبارات میلیاردی نفت انتقاد کرد. 
در این نشست شهابی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بودجه استان در سال ۱۴۰۱ چند روز است که ابلاغ شده و اکنون همکاران ما در حال تقسیم اعتبارات به صورت شهرستانی و بر اساس فصول هستند.
 وی گفت: سه شورای برنامه ریزی هفته آینده برگزار می‌شود که آن جلسه با حضور نمایندگان مردم در مجلس است چرا که نمایندگان به عنوان ناظرین تقسیم اعتبارات هستند همچنین نظرات استاندار و معاونین استاندار مدنظر قرار خواهد گرفت.
 رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آن جلسه باید همه فرمانداران و مسئولان حضور داشته باشند تا در جریان وضعیت اعتبارات قرار بگیرند لازم است که کمیته برنامه‌ریزی شهرستانی دو هفته بعد برگزار شده و مبادله موافقتنامه‌ها صورت گیرد همچنین ممکن است تخصیص اعتبارات هرچه سریع‌تر صورت گیرد که لازم است دستگاه‌ها و مسئولان آن‌ها پای کار باشند. 
وی در ادامه با بیان اینکه در شورای برنامه ریزی در سال جاری عقب نیستیم گفت: این سومین جلسه‌ای است که برگزار می‌شود.
 شهابی گفت: اکنون بودجه ۱۴۰۱ ابلاغ شده و بودجه ۱۴۰۰ هم مانده و تا پایان تیرماه باید اعتبارات جذب شود.
در ادامه این جلسه در خصوص اعتبارات ۸۶۰ میلیارد تومانی نفت بحث شد که استاندار به شدت از عدم جذب این اعتبارات انتقاد کرد در این نشست توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام شد که ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبارات نفت به استان ابلاغ شده ۴۳۳ میلیارد تومان آن جذب شده و بقیه آن جذب نشده است که این عدد قابل توجهی بوده و قابل جابجایی نیست اسناد خزانه قابل جابجایی است ولی پول نقد در آن نمی‌توان جابجا کرد.
 وی در ادامه به اعتبارات نفت که توسط ادارات جذب نشده اشاره کرد و گفت: در گردشگری ۵۵ میلیارد ریال، در علوم پزشکی ۲۹۰ میلیارد ریال در مورد بازسازی مدارس ۴۷۰ میلیارد ریال در ورزش و جوانان ۱۵ میلیارد ریال در امور عشایر ۳۰ میلیارد ریال در جهاد کشاورزی ۱۹۰ میلیارد ریال و در آب و فاضلاب ۲۱۲ میلیارد تومان و در حمل و نقل جاده‌ای ۸۴ میلیارد تومان از اعتبارات نفت جذب نشده است.

 همچنین در این نشست اعلام شد که آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد بهترین عملکرد و جذب اعتبارات نفت را در استان داشته است.
 در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتقاد شدید از عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در جذب اعتبارات نفت داشت و گفت: دستگاه‌ها باید تکانی به خود بدهند و این اعتبارات را جذب کنند برگشت آنها قابل قبول نیست بعضی از دستگاه‌ها مثل میراث فرهنگی که عدد آنها پایین است می‌توانند سریع آن را جذب کنند اما بعضی از دستگاه‌ها عملکرد نگران کننده‌ای دارند چرا باید در حالی که مدارس ما وضعیت خوبی ندارد ۴۷ میلیارد تومان اعتبارات ما جذب نشود این درد را باید به چه کسی گفت.
 وی گفت: در کل استان روستاهای ما مشکل آب دارند در حالی که ۲۱۲ میلیارد تومان پول در استان وجود دارد این در شرایطی است که تنش آبی بیدار می‌کند و فریاد فرمانداران ما به هوا برخاست است.
 وی گفت: به همه دستگاه‌ها اتمام حجت می‌کنم در جهاد کشاورزی و علوم پزشکی مشکلات زیادی داریم چرا نباید این اعتبارات میلیاردی را جذب کنند. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: در عشایر مشکلات زیادی وجود دارد آب و جاده آنها مشکل دارد چرا پول آنها مانده و جذب نمی‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیمانکار
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خداقوت خدمت استاندار محترم
استاندار محترم خواهشا در این ادارتی که نام آورده اید بییاید چند کارشناس دلسوز جهت خدمت و برسی مشکلات در درب ورودی آنها مستقر نماید تا جلوی این آسیب ها را بگیرند و جلوی کارمندان بی کفایت و نالایق و ناکارآمد و بی عدالت را در این ادارات را بگیرند مثال ببینید در واحدهای حسابداری همین راهداری .آب فاصلاب و راه ....چه خبر است که یک سند حسابداری به سال طول می کشد و بعد گم گور می شود در حالی که کار ربع ساعت است و مدیر هم خبر ندارد و نمی تواند کاری بکند و کاری میکنند که پیمانکار کار را رها کند و پروزه تعطیل شود و اعتبارات برگشت بخورد و یا به مراجع قضای کشیده شود چند ده برابر رای بگیرند و موجب تضعیف بیت النال شود در حالی که پرداخت یک سند صورت وضعیت طبق قانون قراردار حداکثر ۱۰ روز است و هزاران مشکل دیگر
حمید زاده
Iran, Islamic Republic of
کارها و عملکرد آقای استاندار نشان دهنده عملکرد ضعیف و رد بنده ای مجموعه است. خدا به داد مردم برسد
Iran, Islamic Republic of
عجب آقای استاندار .با این مدیران انقلابی ضعیف و بی دست و پا میخواین حکومت کنین
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اقای عزت خواه جذب اقوام و فامیل در پست های مدیریتی اموزش و پرورش ارجحیت بیشتری دارد تا جذب اعتبارات .
جناب استاندار لطفا خواهشا به مسایل حاشیه ای که مدیر محترم آموزش و پرورش به وجود آورده ورود کنید .
متاسفانه ایشان فقط و فقط دغدغه شون مسائل قومیتی است و بس،حواشی ایجاد شده توسط ایشان انگیزه کارکنان ستادی رو گرفته ‌.پس چنانچه استاندار محترم در این قضیه ورود نکنند منتظر جذب اعتبارات نباشند.
نگاه استان
Iran, Islamic Republic of
استاندار محترم و انقلابی هیچ نگران نبو.مه خوت مدیر انقلابی انتخاب نکردی،اعتبارات هم جذب ویبو.😂😂😂بخت بوام با ای عملکردی که خوت داری و مدیرلی که انتخاب کردی یک پنجم اعتبارات استانه جذب نیکنیت🤣
راه
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر محمدی ،مدیری پاکدست هست ولی چون سابقه اجرایی در امور راهداری وراهسازی را ندارد از سه نفر مشاوره میگیره ،که همان سه نفر باعث میشن دکتر خراب بشه والا ایشان خیلی پای کار ،خوش اخلاق ،اهل تعامل هستند به ایشان فرصت بدید درست میشه نگران نباشید به شرطی اوسه نفر را زیاد بهشون مشورت نگیره خودشان بانی چنین آشفتگی در اداره راهداری شدند با دسته بندی هایی که داشتند
احمد
Iran, Islamic Republic of
اگر بخواهیم نسبت به جذب اعتبارات در این سازمانها و ادارات دید منطقی و واقعی داشته باشیم حقیقت آن این است که در مدت کوتاهی امکان پذیر نیست. به عنوان مثال مدیری که ۴ ماهه مشغول بکار شده چگونه براش امکان پذیر است که در این مدت کوتاه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان را جذب نماید.مگر اینکه صوری و غیر واقعی باشد. ما نباید نسبت به بیت المال به این شکل برخورد نماییم. چگونه ده ها پروژه ای که در سازمان راهداری شروع شده اند در مدت ۴ ماهه مدیریت جذب شود. طبیعی است که پروژه باید بر اساس برنامه زمان بندی شده اجرا شود و نظارت بر آن باید در اولویت کاری باشد.
Iran, Islamic Republic of
اگه خدا خواست برخه اين هفته يا هفته اينده هم ميره
اقاي استاندار مدير اب و فاضلاب مگه نبايد بمونه تو شركت كه چك امضا كنه تا اعتبارات جذب شه ايشون كه الحمدالل .، حاجي زاده بفرستيد اب و فاضلاب تا برات جذاب كنه
India
جناب استاندار
با حرف های شما و به بهانه بحث برگشت اعتبار ادارات متولی اشتغال این موضوع را در دست گرفته و افراد زیادی را جهت تسهیلات تولید و اشتغال معرفی می کنند که فقط قصد گرفتن وام بدون انجام کار را دارن لطفا این دو قضیه را تفکیک کنید و تاکید لازم در لزوم مصرف دقیق و نظارت بانکها در مصرف تسهیلات در محل معرفی شده را مد نظر قرار بدین
اگر فقط وام پرداخت شه و در محل خودش مصرف نشده استحضار دارید چه بلایی بدتر از وضع موجود درست میشه
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1