تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب : ۴۴۸۶۹۶
کبنا بررسی کرد؛

نقدی بر عملکرد شهرداری یاسوج؛ هزینه‌های اضافی روی دست مردم / نقشه‌های اجرایی یا نقشه‌های تأییدی؟

۶
۰
نقدی بر عملکرد شهرداری یاسوج؛ هزینه‌های اضافی روی دست مردم / نقشه‌های اجرایی یا نقشه‌های تأییدی؟
کبنا ؛
با وجود اینکه تمامی ساخت‌ و سازها باید با مجوز شهرداری صورت گیرد، اما برخی از کارشناسان می‌گویند کمتر ساختمانی را می‌توان در یاسوج پیدا کرد که مطابق مجوز نقشه شهرداری اجرا شده باشد.
عملکرد شهرداری یاسوج بارها از سوی این پایگاه خبری مورد نقد و بررسی قرار گرفته است [برای مطالعه بیشتر اینجا و اینجا کلیک کنید]. یکی از مهمترین موضوعات که شهرداری در آن دخالت دارد و اتفاقاً از طریق آن نیز بخشی از درآمد خود را تأمین می‌کند، موضوع ساخت و سازها در شهر یاسوج است. با وجود اینکه تمامی ساخت‌ و سازها باید با مجوز شهرداری صورت گیرد، کمتر ساختمانی را می‌توان در یاسوج پیدا کرد که مطابق مجوز نقشه شهرداری اجرا شده باشد.
داستان از این قرار است که با وجود اهرم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و اجبار مالکان با محدودیت مجوز نقشه و رفتن به سمت ساخت اضافه بنا و نهایتا کمیسیون ماده 100 و درآمد برای شهرداری، یک بار مالکان مجبورند نقشه با مجوز شهرداری تهیه و به تایید نظام مهندسی برسانند و یکبار مجبورند نقشه واقعی و اجباری را با محاسبات جدید تهیه و اجرا کنند و با جریمه کمیسیون ماده 100 به تایید نظام مهندسی رسانده شود. از این رو است که برخی از کارشناسان معتقدند کمتر ساختمانی در شهریاسوج پیدا می‌شود که مطابق  مجوز نقشه شهرداری اجرا شده باشد.
پس چرا برای کم کردن هزینه، وقت و انرژی مردم و جلوگیری از بروکراسی مرسوم، کاری نکنیم که فقط نقشه اجرایی ساختمان‌ها تهیه و تایید شود؟ آیا پاسخی برای تحمیل این سطح از فشار مضاعف مالی و روانی برای مردم وجود دارد؟
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مجموعه شهرداری و شهردار واقعا یه الگوی مناسب از ناکارامدی هستند،که هیچگونه شایسته سالاری در ان وجود ندارد،
چگونه از این الگوی بد انتظار خوب شدن داریم،برعکس همه ی علوم فرصت ها تبدیل ب تهدید شده و همه نکات قوت ب ضعف رسیده است.
البته در راس این هرم شورای شهر تمامیت خواه ک تنها نفعی ب این شهر رساندند دو قطبی شدن شورا به اقلیت و اکثریت بود
اقلیتی که دوره گذشته راه ب جایی نبردند و اکنون هم اکثریتی ک در حال چپاول و تغییر و تحول و واپس گرایی در بدنه شهرداری هستند
براستی چرا شهردار در این خشکسالی های اخیر سر ب زیر برف کرده یا وانمود می کند ک اینکاره هست؟
جناب شهردار و شورای ناکارامد اقلیت و اکثریت
لطفا برای رضای اونی ک می پرستید
استعفای دسته جمعی دهید تا مردم ب زندگی و شهر نشینی امیدوار شوند
امیر۶۵
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم کبنا جناب کمائی
میدونم که نمیزنید
ولی: چطور شده که خبر جواب رئیس نظام مهندسی به مشاور معاون عمرانی کمتر از۱۸ساعت داخل سایت میمونه درصورتی که جناب مشاور درباره نظام مهندسی متنی ارسال کرد و ۳روز تا ۵روز داخل سایت هست.
این لوایحی که همون مشاور میفرسته براتون روزها رو سایت میمونه
جناب مشاور دنبال مقدم شهردار یاسوج هست چون با معاونت هماهنگ شده بود که ایشون شهردار بشه
برید ببینید چرا نیروهای شهرداری ماهی یکبار تجمع میکنن
Iran, Islamic Republic of
کبنا هر مطلبی درباره شهرداری یاسوج منتشر میکنی .زخم مردم رو تازه تر میکنی.بابا خداوکیل اعصاب مردم خرابه.دوباره وقتی از عملکرد میگی دیگه داغون تر میشن . بهترین ناظر مردم هستند که می‌بینند وضعیت خراب شهر یاسوج رو
Iran, Islamic Republic of
تا اکبری،آشنا و احمدی کیش عضو شورا هستند و مقدم هم شهردار است،آش همین است و کاسه همین؛ادامه ی این روند امور شهری یاسوج را فشل کرده است ؛لازم استدستگاههای نظارتی و امنیتی ورود کنند و این شهری که جلوه ای از زیبایی خداوند است را از دست معامله گران نجات دهند.
بوشهر
Iran, Islamic Republic of
من مسافرم سالی چند بار میام یاسوج ولی خندم میگیره از خیابونها و اسفالت و تعدد دست اندازی شهر یعنی واقعا یاسوج شهر دار داره ؟؟؟احساس می کنم شهر دارتان با شورای شهر دست به یکی کردن برا ...‌
Iran, Islamic Republic of
سلام، شورای شهر و شهردار در این دو دور به مرکز استان و مردم یاسوج ظلم کردند، اولا" تا تونستن بدون نیاز شهرداری ، صرفا" بر اساس معاملات و بدون رعایت عدالت و اخذ مجوز و برگزاری آزمون که افراد مستحق و واجد شرایط و با سواد وارد شهرداری شوند، نیروهای بدون کارآ با رابطه به شهرداری برای حفظ خودشان تحمیل کردند و عوارضی که از مردم برای آبادانی شهر گرفته می شود، متاسفانه بطور کامل باید بابت حقوق این افراد بدون کارایی در شهرداری که بعضا" سر کار هم حاضر نمی شوند و تعداد زیادی نیز از بستگان شورا و نیروهای شهرداری هستند، باید پرداخت شود، آیا این ظلم مضاعف به استان، مرکز استان، مردم یاسوج نیست، با کمال تاسف استانداری نیز علی رغم وجود اهرمهای قانونی تا کنون هیچ گونه برخوردی و اقدام قانونی به عمل نیاورده است، ضعیف ترین شهردار در تمام طول تاریخ یاسوج، همین شهردار بوده است.
عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

بنیان انقلابی بودن، التزام به این اصل یعنی حاکمیت بدون استثنای مردم است. از این مرحله ...
اشتباه بزرگ پوتین

اشتباه بزرگ پوتین

از زمانی که روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد بی وقفه در مورد جنگ در آن کشور ...
عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

بیژن عبدالکریمی باور دارد که صداوسیما به عنوان یک رسانه داخلی، در خبر رسانی و جذب مخاطب ...
1