کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

نقدی بر عملکرد شهرداری یاسوج؛ هزینه‌های اضافی روی دست مردم / نقشه‌های اجرایی یا نقشه‌های تأییدی؟

12 خرداد 1401 ساعت 22:17

با وجود اینکه تمامی ساخت‌ و سازها باید با مجوز شهرداری صورت گیرد، اما برخی از کارشناسان می‌گویند کمتر ساختمانی را می‌توان در یاسوج پیدا کرد که مطابق مجوز نقشه شهرداری اجرا شده باشد.


با وجود اینکه تمامی ساخت‌ و سازها باید با مجوز شهرداری صورت گیرد، اما برخی از کارشناسان می‌گویند کمتر ساختمانی را می‌توان در یاسوج پیدا کرد که مطابق مجوز نقشه شهرداری اجرا شده باشد.
عملکرد شهرداری یاسوج بارها از سوی این پایگاه خبری مورد نقد و بررسی قرار گرفته است [برای مطالعه بیشتر اینجا و اینجا کلیک کنید]. یکی از مهمترین موضوعات که شهرداری در آن دخالت دارد و اتفاقاً از طریق آن نیز بخشی از درآمد خود را تأمین می‌کند، موضوع ساخت و سازها در شهر یاسوج است. با وجود اینکه تمامی ساخت‌ و سازها باید با مجوز شهرداری صورت گیرد، کمتر ساختمانی را می‌توان در یاسوج پیدا کرد که مطابق مجوز نقشه شهرداری اجرا شده باشد.
داستان از این قرار است که با وجود اهرم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و اجبار مالکان با محدودیت مجوز نقشه و رفتن به سمت ساخت اضافه بنا و نهایتا کمیسیون ماده 100 و درآمد برای شهرداری، یک بار مالکان مجبورند نقشه با مجوز شهرداری تهیه و به تایید نظام مهندسی برسانند و یکبار مجبورند نقشه واقعی و اجباری را با محاسبات جدید تهیه و اجرا کنند و با جریمه کمیسیون ماده 100 به تایید نظام مهندسی رسانده شود. از این رو است که برخی از کارشناسان معتقدند کمتر ساختمانی در شهریاسوج پیدا می‌شود که مطابق  مجوز نقشه شهرداری اجرا شده باشد.
پس چرا برای کم کردن هزینه، وقت و انرژی مردم و جلوگیری از بروکراسی مرسوم، کاری نکنیم که فقط نقشه اجرایی ساختمان‌ها تهیه و تایید شود؟ آیا پاسخی برای تحمیل این سطح از فشار مضاعف مالی و روانی برای مردم وجود دارد؟


کد مطلب: 448696

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/448696/نقدی-عملکرد-شهرداری-یاسوج-هزینه-های-اضافی-روی-دست-مردم-نقشه-های-اجرایی-یا-تأییدی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1