تاریخ انتشار
جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۴۴۸۴۷۴
کبنا گزارش می‌دهد

 آخرین آمار حادثه آبادان؛ 24 جانباخته و 37 مصدوم / مخبر: فساد گسترده در متروپل / عزاداری مردم آبادان به یاد جانباختگان /   آجیل فروشی مالک متروپل را آتش زدند ( + فیلم و تصاویر )

۰
 آخرین آمار حادثه آبادان؛ 24 جانباخته و 37 مصدوم / مخبر: فساد گسترده در متروپل / عزاداری مردم آبادان به یاد جانباختگان /   آجیل فروشی مالک متروپل را آتش زدند ( + فیلم و تصاویر )
کبنا ؛ چند روزی است که از ریزش برج ۱۰ طبقه متروپل در منطقه امیری آبادان می‌گذرد، ولی هنوز عملیات آواربرداری در این محل ادامه دارد. تا کنون اجساد 24 نفر از قربانیان این حادثه تلخ از زیر آوار خارج شده است. خوزستانی‌ها خواستار برخورد جدی با مسببان این حادثه‌ی جانکاه هستند.‌ مردم خوزستان در سوگ جانباختگان حادثه متروپل مراسم سوگواری برپا کرده‌اند و با خانواده‌های داغدار همدردی می‌کنند. طبق آخرین اطلاعات رئیس سازمان امداد و نجات: شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ریزش بخش‌هایی از سازه برج متروپل صحت ندارد، اقدامات لازم برای تثبیت ساختمان حادثه دیده متروپل در حال انجام است. آواربرداری نیز در حال انجام است و همه نیروهای امدادی تا زمان پیدا شدن آخرین فرد مفقود شده در محل حادثه حضور خواهند داشت.
 
به گزارش کبنا، در پنجمین روز حادثه ساختمان متروپل آبادان، جلسه فرماندهی عملیات پاسخ به بحران حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، احمد وحیدی وزیر کشور، صادق خیلیان استاندار خوزستان، رئیس هلال احمر کشور، سردار خادم الشهدا فرمانده قرارگاه کربلا جنوب غرب کشور، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) و دیگر مسئولین استانی و ملی برگزار شد.
 در حاشیه این جلسه محمد مخبر ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به اهالی جانباختگان حادثه متروپل آبادان، اظهار کرد: به دستور رئیس جمهور و بعد از مقام معظم رهبری بسیج امکانات در شهر آبادان اتفاق افتاده اما برای اینکه ببینیم کمبودی از این لحاظ وجود ندارد بنده نیز امروز به شهر آبادان آمدم. 

وی با بیان اینمه از همه مناطق بازدید کرده‌ام، افزود: تا کنون تعداد 24 نفر جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند و به احتمال اینکه افراد دیگری در زیر آوار باشند که جان خود را از دست داده یا زنده مانده‌اند وجود دارد.
 معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه نیروهای امدادی با تمام تلاش خود سعی می‌کنند تکلیف افراد باقی مانده را نیز روشن کنند، گفت: تاکنون 37 مصدوم داشتیم که از این تعداد سه تا چهار نفر حال آن‌ها حاد بوده و اکنون به رو به بهبودی گزارش شده است.
 مخبر با تاکید بر اینکه امیدواریم ظرف دو سه روز آینده تکلیف همه چیز را روشن کنیم، بیان کرد: کار در اینجا بسیار پیچیده است و قابل قیاس با حادثه ساختمان پلاسکو نیست به این دلیل که ساختمان در یک بافت تنگ و تاریک قرار دارد.
 وی عنوان کرد: به نظر بنده فساد بسیار گسترده‌ای بین پیمانکار، سازنده، ناظر و همه دستگاه‌هایی که مجوز داشتند و برخی جاهایی که به آن‌ها تذکر داده شده اما عمل نکرده‌اند.
      
 مخبر با بیان اینکه این تخلفات باید با جدیت دنبال شود تا بار دیگر تکرار نشود، گفت: فاجعه ساختمان متروپل فاجعه بسیار بد و غیرقابل تحمل بود و نباید بار دیگر تکرار شود. 
وی با تاکید بر اینکه این حادثه باید درسی شود که بار دیگر شاهد تکرار آن نباشیم، عنوان کرد: ساختمان‌های زیادی در کشور و منطقه وجود دارد که انتظار می‌رود به سرعت به وضعیت آن‌ها رسیدگی کرد تا احتمال وقوع چنین حوادثی را به حداقل برسانیم.
آخرین آمار حادثه آبادان؛ 24 جانباخته و 37 مصدوم
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: تاکنون پیکر ۲۴ جانباخته حادثه ریزش ساختمان متروپل از زیر آوار خارج شده است.
احسان عباسپور معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان، امروز جمعه ۶ خرداد ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات امدادرسانی در حادثه متروپل از ساعات اولیه این حادثه بدون وقفه آغاز شد و چندین تیم امدادرسانی این عملیات را از شهرهای مختلف بر عهده دارند.
وی اظهار داشت: تاکنون پیکر ۲۴ نفر از کسانی که زیر آوار جان خود را از دست داده‌اند توسط تیم‌های جست و جو پیدا شده و برای تشخیص هویت به دانشگاه علوم پزشکی آبادان انتقال یافت.
فرماندار ویژه آبادان تعداد مصدومان این حادثه را ۳۷ نفر عنوان کرد و گفت: ۳۴ نفر از این مصدومان پس از درمان سرپایی از بیمارستان مرخص شدند و تنها سه نفر تحت مداوا هستند.
وی بیان کرد: عملیات آواربرداری تا بیرون آوردن آخرین جانباخته ادامه خواهد داشت و نیروهای امدادی همچنان مشغول آوار برداری هستند.
امام جمعه اهواز: افراد زیر آوار، فرزندان ما هستند
امام جمعه اهواز گفت: همه کسانی که زیر آوار هستند فرزندان ما هستند و باید با مقصران حادثه آبادان قاطعانه برخورد شود.
حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: حادثه‌ای که در آبادان رخ داد بسیار تاسف‌بار است و ضمن تسلیت به همه مصیب‌دیدگان می‌خواهیم که با مقصران حادثه با جدیت برخورد شود.
 وی با اشاره به حضور شبانه‌روزی مسئولین در محل حادثه گفت: از همان ساعات اولیه روز حادثه ریزش ساختمان در آبادان مقام معظم رهبری دستور پیگیری دادند و وزیر کشور و مسئولین استانی در آن محل در کنار مردم مستقر هستند.
 امام جمعه اهواز با تقدیر از تلاش‌های مردمی در محل حادثه بیان کرد: آواربرداری کاری تخصصی و زمان‌بر است و افراد متخصص زیادی برای انجام این کار از سراسر استان خوزستان بسیج شده‌اند و از نظر امکانات کمبودی وجود ندارد. بهتر است مردم این کار را به متخصصان واگذار کنند.
 حجت‌الاسلام موسوی‌فرد گفت: همه کسانی که زیر آوار هستند فرزندان ما هستند و دولت تاکید دارد که این کار با حساسیت دنبال شود.
 وی افزود: مردم عزیز باید از تجمع در محل حادثه بپرهیزند و اجازه دهند امدادگران و آتشنانان و افراد باتجربه اقدامات تخصصی خود را انجام دهند.
 امام جمعه اهواز گفت: لازم است اخبار مربوط به حادثه ریزش ساختمان توسط یک سخنگوی واحد به اطلاع افکار عمومی برسد.
 وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم نظارت قاطعانه و جدی بر بازار تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی باید ضمن شناسایی محتکران و دلالان، با آنها برخورد قانونی کنند.
سرعت آواربرداری از متروپل افزایش یافت
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: روند آوار برداری وعملیات جستجو ونجات در متروپل سرعت بیشتری گرفت.
وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: روند عملیات آوار برداری، جستجو و امدادرسانی‌ها در محل حادثه ساختمان متروپل افزایش یافت.
 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: با تلاش‌های صورت پذیرفته توسط همه دست اندرکاران، بخشی از ساختمان ریزش کرده در خیابان امیری آبادان آوار برداری و قسمت‌هایی نیز برای ادامه عملیات ایمن سازی شده است.
 وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر، آتش نشانان و نیروهای جهادی موفق شده‌اند طی چند ساعت اخیر پیکر ۴ نفر دیگر را از زیر آوار خارج کنند.
 وی افزود: با کشف فوتی‌های اخیر تعداد متوفیان حادثه متروپل تا کنون به ۲۴ تن رسیده و تعداد ۴۸ مصدوم نیز امدادرسانی شده است.
 
محسن رضایی: مجازات عوامل جنایت متروپل آبادان باید سخت، تکان دهنده و بدون مماشات باشد
 
 

عزاداری مردم آبادان در شب شهادت امام جعفر صادق (ع)
مردم آبادان شب گذشته همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) به یاد جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل عزاداری کردند.

    
 
آیت الله نورمفیدی  امام جمعه گرگان در خطبه‌های این شهر به ریزش آمار برج متروپل اشاره کرد و یادآور شد: حادثه تلخی در آبادان رخ داده و براساس آخرین آمار بیش از ۲۰ نفر زیر آوار جان باختند و ۳۷ نفر مجروح شدند، باید مشخص شود که منشأ این حادثه چه بود؟ چه کسی کوتاهی کرد؟ چرا شهرداری و نظام مهندسی به وظیفه خود عمل نکردند؟ برخی مسئولان وظیفه نظارتی داشتند و باید مشخص شود که چه کسی کوتاهی کرده است؟
 وی اضافه کرد: ضمن تسلیت به بازماندگان، امیدواریم جان باختگان حادثه متروپل مورد لطف و رضوان الهی قرار بگیرند ولی از سویی دیگر مقصران این حادثه باید بازخواست شوند تا همه مراقب خود باشند، شهرداری‌ها و نظام مهندسی و دستگاه‌های نظارتی باید مراقبت کنند تا این قبیل حوادث دیگر تکرار نشود.
 
  آجیل فروشی عبدالباقی، مالک متروپل را آتش زدند
 آجیل فروشی عبدالباقی، مالک متروپل آبادان را در آبادان آتش زدند. عبدالباقی، یک آجیل فروش بود که برج ساز شد و فاجعه به بار آورد.
 
ریزش متروپل آبادان؛ ۲۴ فوتی و پیچیدگی در عملیات آواربرداری

 دادستان اهواز: شایعه‌سازی درباره متروپل جرم است و با جدیت برخورد می‌کنیم
فارس نوشت: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: انتشار اخبارکذب از حادثه متروپل جرم است و با خاطیان برخورد می‌شود.
 صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان، اظهار کرد: مراجع رسمی وظیفه اطلاع رسانی صحیح را به عهده دارند و این اقدام طی روزهای گذشته در حال انجام است.
 وی افزود: انتشار هرگونه اخبار کذب در این خصوص جرم است و با افرادی که با انتشار شایعات به دنبال بهره برداری در جهت مطامع خود هستند، با جدیت برخورد قانونی می‌شود.
 
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج به حادثه ساختمان متروپل آبادان اشاره کرد و گفت: به مردم شریف آبادان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم عده‌ای از هموطنان در آن ساختمان جان خود را از دست دادند و یا مصدوم شدند حرف‌های زیادی در مورد نظارت بر ساختمان سازی وجود دارد برخی‌ها وجدان کاری ندارند در حالی که باید شهرداری‌ها نظارت درستی داشته باشد اما متاسفانه ساختمان‌ها تنها امضای ناظر را در خود می‌بینند و هیچ گونه نظارتی در کار نیست.
 امام جمعه یاسوج گفت: چرا با جان مردم بازی می‌کنید و آبروی کشور خود را می‌بریم و نظارت‌ها را تعطیل می‌کنیم شهرداری‌ها و نظام مهندسی دقت کنند و وظیفه خود را به درستی انجام دهند تا چنین فاجعه‌ای ایجاد نشود.
 وی گفت: جاهایی را می‌بینیم که بعد از چهار ماه آسفالت آنجا از بین می‌رود اشکال کار از کجاست؟ قطعاً فقط آدم‌ها مشکل دارند که رعایت انصاف نمی‌کنند و وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند.
 حسینی در ادامه با بیان اینکه در حادثه متروپل آبادان خیانت و جنایت دیده شد افزود: چیزی به غیر از خیانت و جنایت نمی‌توان بر روی آن گذاشت انسانهای بی گناه این چنین جان خود را از دست می‌دهند.
 وی گفت: در همین شهر ما ساختمان‌هایی وجود دارد که بدون هیچ گونه نظارتی ساخته می‌شوند اگر فردا زلزله آمد چه کسی پاسخگو خواهد بود چرا در زلزله سی سخت منازل نوساز هم خراب می‌شود دلیل این است که نظارت تعطیل شده است.
 حسینی در ادامه با بیان اینکه مشکلات ساختمان سازی فقط مربوط به نظارت بر ساخت و ساز نیست یادآور شد: در ساختمان سازی اصلاً مسائل اخلاقی مورد توجه قرار نمی‌گیرد چرا باید درب یک اتاق به روی درب خانه روبرو مشرف باشد گاهی صدا از این واحد در آن واحد شنیده می‌شود چرا اصول ساختمان سازی را رعایت نمی‌کنید تا مسائل اخلاقی و عفت و حیا در نظر گرفته نشود یک آجر روی آجر می‌گذارند معلوم است که صدا از این واحد به واحد دیگر می‌رود اگر درب خانه را باز کنید تا اندرون خانه دیگر را خواهید دید.

فساد گسترده در ساخت ساختمان متروپل آبادان وجود دارد
مخبر دزفولی، به وجود فساد گسترده‌ای در احداث ساختمان متروپل آبادان میان سازنده و مالک و دستگاه‌هایی که به این برج مجوز ساخت دادند اشاره کرد و گفت: اکنون ابعاد مختلف آن در حال رونمایی است و قطعاً به سرعت به این پرونده رسیدگی خواهد شد و این رسیدگی باید به نحوی باشد که در کل کشور دیگر شاهد چنین موارد و حوادثی نباشیم.
  محمد مخبر دزفولی ظهر امروز (جمعه ۶ خردادماه) در جمع خبرنگاران، ضمن عرض تسلیت به همه مردم آبادان و خانواده‌های داغدار اظهار کرد: از لحظه وقوع این حادثه شخص رئیس جمهور که خارج از کشور بودند، به محض اطلاع با خلاصه کردن سفر خود به سرعت به کشور بازگشتند و در حین سفر به صورت مرتب برای بسیج کلیه امکانات برای این موضوع در تماس بودند.
 معاون اول رئیس جمهور، افزود: در این بین وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، رئیس سازمان هلال احمر، رئیس سازمان نظام مهندسی و سایر مسئولان مرتبط کشوری برای این موضوع در آبادان حضور دارند.
 وی با اشاره به حضور استاندار خوزستان در این حادثه پس از ۴۵ دقیقه، تصریح کرد: استانداد تا الان در حال رسیدگی کامل به این موضوع هستند. امیدواریم بتوانیم این کار سخت و پیچیده و زمان بر را به پایان برسانیم، به ویژه وقتی جان انسان‌ها مطرح باشد نمی‌شود بی محابا عمل کرد و باید کار آوار برداری به دقت انجام پذیرد.
 مخبر دزفولی به وجود فساد گسترده‌ای در احداث ساختمان متروپل آبادان میان سازنده و مالک و دستگاه‌هایی که به این برج مجوز ساخت دادند اشاره کرد و ابراز داشت: اکنون ابعاد مختلف آن در حال رونمایی است و قطعاً به سرعت به این پرونده رسیدگی خواهد شد و این رسیدگی باید به نحوی باشد که در کل کشور دیگر شاهد چنین موارد و حوادثی نباشیم.
 وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص حادثه دلخراش متروپل، گفت: مقام معظم رهبری نیز از ابتدا پیگیر این موضوع بوده‌اند و دیشب بصورت علنی اعلام کردند. 
معاون اول رئیس جمهور، اضافه کرد: طبق گزارشات رسیده در آبادان و خرمشهر از همین سازنده سازه‌های دیگری نیز وجود دارد که محل خطر است و باید به آنها رسیدگی شود.
 وی از برخورد جدی و قاطع با مقصرین این حادثه خبر داد و تاکید کرد: با کلیه عاملین این حادثه چه مقصر باشند چه قاصر باید به‌جد با آنها برخورد خواهد شد و اینکه کسی بخواهد از طریق مال نامشروع جان مردم را به بازی بگیرد به هیچ عنوان برای ما پذیرفته نیست.
 مخبر دزفولی بیان کرد: دولت در این حادثه دو مطلب را دنبال می‌کند، اول جمع کردن سریع این حادثه و دوم رسیدگی به خانواده‌های آسیب دیده است. هرخانه ای که نیاز است برای راحت‌تر شدن آوار برداری تخریب شود دولت حتماً جبران می‌کند.
 وی با تقدیر و تشکر از صبر و همکاری کلیه شهروندان آبادانی، خاطر نشان کرد: خواهش من این است که مردم ولای مدار آبادان با امدادگران همکاری لازم و بیشتر را داشته باشند تا آواربرداری سریعتر انجام شود.
 معاون اول رئیس جمهور، دولت را همیشه مدیون مردم دانست و عنوان کرد: مردم آبادان و خرمشهر به خوبی این مهم را در این حادثه نشان دادند.
 
مقصرین حادثه متروپل آبادان تحت تعقیب قرار می‌گیرند

رئیس قوه قضائیه گفت: همه کسانی که در حادثه متروپل آبادان مسئولیتی داشته و یا مسئولیتی می‌توانستند داشته باشند و انجام نداده‌اند، تحت تعقیب قرار می‌گیرند.
 غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر جمعه در جمع خبرنگاران در خصوص حادثه متروپل آبادان ضمن تسلیت این حادثه به خانواده‌ها و بازماندگان آن‌ها گفت: باید ابعاد این حادثه به طور دقیق و کارشناسانه بررسی شود.
 وی تاکید کرد: اگر هر یک از دستگاه‌ها یا هر فرد و یا تشکیلاتی و یا حتی خود قوه قضائیه که مسئولیتی و یا وظایفی داشته‌اند و مسئولیتش را انجام نداده به طور جدی دنبال می‌شود به گونه‌ای که چنین حوادثی دیگر تکرار نشود.‌
 رئیس قوه قضائیه از تشکیل کارگروهی برای بررسی همه جانبه حادثه در دولت خبر داد و گفت: گزارش این کارگروه باید به قوه قضائیه نیز داده شود و اهل فن هم از لحاظ فنی گزارش می‌کنند و همه کسانی که در این زمینه مسئولیتی داشته و یا مسئولیتی می‌توانستند داشته باشند و انجام نداده‌اند این‌ها تحت تعقیب قرار می‌گیرند. 
 
معاون اول رئیس‌جمهور از مصدومان حادثه متروپل آبادان عیادت کرد
معاون اول رئیس جمهور و رئیس جمعیت هلال‌احمر از مصدومان حادثه متروپل آبادان عیادت کردند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور با همراهی رئیس جمعیت هلال‌احمر با حضور در بیمارستان شهید بهشتی آبادان ضمن عیادت از مصدومان حادثه ریزش آوار ساختمان متروپل از روند درمان حادثه دیدگان مطلع شدند.
 
وزیر کشور در آبادان: در متروپل یک جنایت اتفاق افتاده است
  
امام جمعه یزد حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان را نتیجه نظارت نادرست عنوان و تصریح کرد: اگر قوانین در این زمینه کم است، از قانونگذاران درخواست شود و اگر قوانین لازم را داریم باید بر حسن اجرای آن نظارت دقیق شود تا مردم اینگونه دچار عذاب نشوند.
 آیت الله سید محمدضا مدرسی تاکید کرد: قوانین باید با خواست‌های مردم سازگاری داشته و حفظ امنیت مردم و خدمات دهی مناسب به مردم را مدنظر داشته باشند و قوانینی که دست و پاگیر است و ابتکارات مردم را از بین می‌برد و کار آنها را دچار مشکل می‌کند، در قانون لحاظ نشود.
 وی افزود: امروز اگر کسی در شهرداری‌ها، مجلس، قوه قضاییه و دیگر دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و قضایی خیانت کند، در حقیقت به رسول خدا، رهبری و جمهوری اسلامی و مردم ایران خیانت کرده است.
وی یادآور شد: کسانی که خیانت می‌کنند و راه درست نمی‌روند، در هر موقعیت و هر کجا که باشند، هم در این دنیا و هم در روز قیامت در برابر عدل الهی باید پاسخگو باشند.
 
 معاون اول رئیس جمهور: چندین ساختمان دیگر از عبدالباقی در آبادان و خرمشهر وجود دارد/خسارت خانه‌های آسیب دیده و تخریب شده اطراف متروپل پرداخت می‌شود
 محمد مخبر دزفولی امروز جمعه ششم خردادماه، در حاشیه جلسه فرماندهی عملیات پاسخ به بحران حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان، اظهار کرد: از وقتی حادثه اتفاق افتاد رئیس جمهور خارج کشور بود که به سرعت سفر خود را تکمیل و مرتب در تماس بوده و دستورات خود را برای بسیج کردن امکانات و رسیدگی به موضوع صادر کرد.
 وی افزود: وزیر کشور و امدادگران مجرب پلاسکو اعزام و استاندار نیز در لحظات اول حضور داشته و همه امکانات را بسیج کردند و امید است این کار سخت و پیچیده هرچه سریعتر به پایان برسد؛ وقتی جان انسان‌ها در میان باشد باید با دقت کار انجام شود.
 معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: مسئله مهمی که وجود دارد فساد گسترده بین سازنده، پیمانکار، مالک و دستگاه‌هایی که مجوز صادر کردند بوده که باید به سرعت رسیدگی و مجازات بازدارنده اعمال شود.
 مخبر بیان کرد: باید به شکلی عمل کنیم که اینگونه اتفاق‌ها تکرار نشود؛ کمااینکه در آبادان و خرمشهر از عبدالباقی چندین ساختمان وجود دارد که محل خطر هستند و باید بررسی شوند.
 وی با بیان اینکه با عاملین این حادثه باید با جدیت برخورد شود، ادامه داد: دولت ۲ مورد را در اولویت قرار داده که این حادثه را به اتمام برساند و به وضعیت خانواده‌های جانباختگان رسیدگی کند. 
معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: دولت خسارت خانه‌های اطراف که برای آواربرداری تخریب یا آسیب می‌بینند را پرداخت می‌کند.
 
 توضیحات مخبر درباره آخرین وضعیت متروپل آبادان

حادثه متروپل آبادان نباید تکرار شود
 آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به حادثه تلخی که چند روز پیش در آبادان رخ داد و منجر به فوت چند تن از هم‌وطنان‌مان شد، اظهار کرد: بروز چنین حوادثی حاکی از آن است که نظارت دقیقی بر روی ساخت و سازها انجام نمی‌شود، این در حالی است که باید شاهد وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تری در این زمینه باشیم.
 
پیام آیت الله سبحانی درباره حادثه متروپل آبادان
مرجع تقلید شیعیان در پیامی درباره حادثه مترو پل آبادان گفت: کسانی که در این مصیبت بزرگ دست‌اندرکار بوده‌اند باید پاسخگو باشند.
 آیت‌الله جعفر سبحانی مرجع تقلید شیعیان در پی فروریختن ساختمانی در آبادان پیامی صادر کرد که متن آن بدین شرح است.
 خبر فروریختن ساختمانی در آبادان که موجب جان‌باختن عده‌ای از هم میهنان و مصدوم شدن گروهی دیگر، مایه تأسف و تأثر شد.
 اینجانب به خانواده‌های داغدار و مصیبت زده تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای جان‌باختگان طلب رحمت و مغفرت داشته و همچنین برای مجروحان و مصدومان عافیت مسئلت دارم.
 ناگفته پیدا است کسانی که در این مصیبت بزرگ دست‌اندرکار بوده‌اند باید پاسخگو باشند؛ از خداوند متعال برای خانواده‌های مصیبت زده صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
1