تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : ۴۴۷۵۰۰
کبنا گزارش می‌دهد؛

قصه‌ پرغصه‌ مارگون؛ رنجی که بر گرده این شهرستان نسشته است

۲۰
۴
قصه‌ پرغصه‌ مارگون؛ رنجی که بر گرده این شهرستان نسشته است
کبنا ؛
در دیار سرسبز و باصفای مارگون این روزها گرچه هوای دل‌انگیز بهاری دل می‌رباید، اما حال و هوای مدیریتیِ این دیار زیبا بسیار خوشایند نیست و در ابتدایی‌ترین بهار قرن شکل و شمایل این دیار سخت در فقر و محرومیت به سر می‌برد.
مارگون تا بوده در تقابل‌های سیاسی بین شیفتگان صندلی مجلس مثل توپ فوتبالی ضربه خورده و هرگز این توپ به تور دروازه توسعه و آبادانی نچسبیده تا مردمِ به‌درد نشسته‌ی مارگون هورای پیروزی سر بکشند.
در سال 98 بود که با تبدیل شدن مارگون به شهرستان و گذاشتن و گذشتن از نام بخش در بوق و کَرنای تبلیغات انتخاباتی طرفداران نماینده وقت مجلس مردم مارگون در انتظار نصب تابلوی شهرستان بر گردنه ورودی بودند تا شاید مِن‌بعد برخی‌ها سهمش را بالا نکشند و اگر شده گامی به سمت‌وسوی پیشرفت بردارد.
بعد از انتخابات سال ۹۸ و ورود مهدی روشنفکر که از قضا به نوعی همپوشانی منطقه‌ای و طایفه‌ای با دیار سرسبز اما به درد و فقر نشسته‌ی مارگون نیز دارد، امید مردم منطقه بیش از بیش شد، امیدی که گاه در چهره‌ی مردمش می‌توانست آن را سکوی پرتاب تصور کرد.
روشنفکر به مجلس رفت و قطار نیروهای همسو با تفکرات به‌ظاهر تحول‌گرای وی نیز در ایستگاه متروکه‌ی مارگون پیاده شدند، فاضل پورخسرو گرچه قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۹۸ سکان سرپرستی فرمانداری مارگون را بر عهده داشت، اما انگار هوای مارگون با وی سازگار نبود و طولی نکشید لقای مارگون را به عطای پاتاوه بخشید، تا محمدباقر قائمی از طرفداران پروپاقرصِ روشنفکر که هیاهوی ایستایی و مانایی‌اش پای آرمان‌های ندای وحدت می‌رفت که از طرف اقوامش به افسانه و افسون تبدیل شود بر کرسیِ نه چندان شیکِ فرمانداری مارگون بنشیند.
قائمی با سینه‌ای سپر و گیوه برکشیده آمد تا در کل و گاله رسانه‌ای و بوقچی‌‌های ندای وحدت کلنگ همت بر پیکره‌ی رو‌به‌فروپاشی مارگون بزند و طرحی نو دراندازد، اما هی ز خیال باطل!
قائمیِ جوان که در گفتارش مارگون را چون خانه‌اش می‌پنداشتی، حاضر نشد خانواده‌اش یک‌روز سوز سرمای زمستان مارگون را تحمل کنند و شرایط ایده‌آلِ زندگی در مرکز استان را با زندگی پر از شُل پِکه‌ی مارگون طاق نزد، مارگون برای قائمیِ جوان نه تنها خانه‌ی جان نشد بلکه برای وی حکم وُرد عشایری هم نداشت، اما مارگون هر چه بود قائمی را با پشتوانه‌ی پیج اینستاگرامش و رفتار پوپولیستی و سِلفی‌هایش کمی بیشتر در اذهان شناخته کرد.
قائمی این روزها انگار قائمیِ ۹۹ نیست، او انگار ارابه مدیریتش پنجر شده باشد و پنجره امیدش برای جامه‌ی عمل پوشاندن به شعارهایش بسته شده و روزبه‌روز در انتظار نامه‌ای از پیک اینترنتی است که وی را برای بدرود گفتن دیار مارگون فرا بخواند.
قائمیِ اصلاح طلب بعد از ناامید شدن از تلاش مهدی روشنفکر برای ابقاء وی در اتاق فرمانداری مارگون دیگر رَمقی برای گرفتن سِلفی و وعده‌های برای فرداها ندارد، به نظر می‌رسد  قائمی هر روز صبح در پنجره اتاقش به سقاوه‌ای می‌نگرد که در آن نه دیوار سدی بالا آمد و نه خیابانی در شهرک صنعتی آن آسفالت شد و نه صدای «ما ما» گاوی در گاوداریِ چند هزار رأسی آن به گوش رسید، آری قائمیِ جوان که از مدیران روحانی بود و رشدش را نیز مدیون شیخ حسن هست مارگون را شاید با یک علی برکت الله به سبک روحانی روزی بدرود خواهد گفت.
و اما در پایان از دولت قوی و قوی‌تر از دولت‌های پیش جناب رئیسی، انتظار می‌رود برای شهرستان مارگون در فکر مدیر قائم و قایم نباشد، مدیران مارگون تازه اسم و رسم یافته در شکل و شمایل اداری باید جهادی باشد و تلخی و سختی و سردیِ مردم مارگون را حس کرده باشد و برای زندگی در این دیار به خود ببالد و نه بنالد.
نام شما

آدرس ايميل شما

نا
Iran, Islamic Republic of
احسنت
علی
Iran, Islamic Republic of
ما در تعجب هستیم در این شهرستان مارگون چرا نیروهای اصلاح طلب را جابه جا نمیکنن
دانشی
Iran, Islamic Republic of
ما مردم مارگون راضی نیستیم از این مدیران
دنا
Romania
مارگون محیط فیزیکی بسته ای داره...زیادنبایدروش سرمایه گذاری کردبه لحاظ اداری وصنعتی....
مارگون
Romania
یکی ندونه فک میکنه مارگون یه شهرستان مانند اصفهان یا خراسانه. ولمون کنین بابا. ولله دهات ما ساختارش از مارگون بهتره
مارگون
Iran, Islamic Republic of
بنویسید تا تش دلتون کور بشه!!!!
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر مرد عمل هست از چین اومدی ادعای مارگونی داری
مارگون
Iran, Islamic Republic of
دگتر قائمی نیرویی قوی،شجاع و مقتدر ایت.
افسوس و صد افسوس که منتصب به روشنفکر است...
مارگون
Iran, Islamic Republic of
ما مدیر قائم میخواهیم نه مدیر پروازی
جناب استاندار سریع ورود کن در شهرستان مارگون و مردم را نجات دهید
Iran, Islamic Republic of
این آقا اصلاح طلب است؛یک ثانیه هم نباید بماند.
از استاندار می خواهیم سریع او را کنار بگذارد.
Iran, Islamic Republic of
مردم مارگون خواهان فرماندار انقلابی هستد.
نیروهای دولت شیخ حسن سریع باید کنار گذاشته شوند.
حمید
Iran, Islamic Republic of
واقعا کار اشتباهی کردن ارباب رجوع را خیلی اذیت میکنن مارگون مخصوصا جهاد و شهرداری و منابع طبیعی یه قوانین دارن که انگار یه کشور دیگه هست
شوروم نشین.
Iran, Islamic Republic of
ای خدا پدر و مادرت بیامرزد با این مطلبت.
الحق و الا نصاف که عین حقیقت را قلم زدی.
بددرود بدرود.....
کورش
Iran, Islamic Republic of
هر کس این متنو نوشته خودش فکر جانشینی داره تو باید اول یاد بگیری با خراب کردن دیگران فکر جایگاه نباشی دومن قول میدم ک تو عرضه ی این جایگاه را نخواهی داشت و یه روز هم همین متن را دیگری برای تو خواهد نوشت
گهی پشت بر زین گهی زین ب پشت
گل نسا
Iran, Islamic Republic of
اونقدری که مطالب در باب اهمیت والای فرمانداری مارگون منتشر میشه به سازمان ملل و جنگ اوکراین و برجام و... توجه نمیشه. بابا میخایین زیرآب یک فرماندار بزنین پس خیلی راحت انجامش بدین..خخخ
حمید
Iran, Islamic Republic of
دکتر قائمی مردی برای همه ی شهرستان واقعا آدم ناراحت میشه وقتی از کم کاری قائمی صحبت میشه این صحبت ها فقط از ذهن مریض دو نفر تو شهرستان برمیاد که با اومدن دکتر قائمی دستشون برای مردم رو شده در آینده ای نه چندان دور خود همین کبنا از افتخارات قائمی برای مارگون تیتر میزنی...
نظر سنجی عمومی تو مارگون از عملکرد فرماندار حکایت داره نه چن تا اجیر کرده برای گذاشتن کامنت به قول یه دانایی دستان شما برای همه رو شده بابابزرگ ها!!!
درود بر فرماندار علمی و پیگیر بخش زیلایی و شهرستان مارگون
مارگون
Iran, Islamic Republic of
سلام اگر از ما مردم مارگون نظر بخواهید جواب شما را در نماز جمعه پدر شهید داد ازنمایندگی مردم و جلوی پانصد نفر اعلام کرد که ما راضی نیستیم از این فرماندار و بقیه حرف های که جلو همهزد و. اینجا نمیشه بیان کرد
جمال
Iran, Islamic Republic of
دست از تخریب نیروهای جوان و انقلابی بردارند شهرستان محروم ما (مارگون) به دکتر قائمی ها ... نیازدارد
Iran, Islamic Republic of
نبود زیرساخت ها نبود امکانات نبود نبود سرمایه گذاری نبود مراکز رفاهی تفریحی نبود رفاه اجتماعی حداقلی نبود زیرساخت های درمانی بهداشتی پزشکی امدادی نبود زیرساخت علمی دانشگاهی آموزشی نبود امکانات و زیر ساخت های ورزشی نبود کتابخانه نبود سینما نبود امکانات فرهنگی هنری های اقتصادی مالی صنعتی نبود بودجه و اعتبار کافی نبود مدیریت و رشد تبعیض فقر بیکاری محرومیت در مناطق و نواحی مارگون لوداب دنا بویراحمد فراوان هست
سامان
Iran, Islamic Republic of
درود.................... ما در کلان شهر ها مشکل داریم، شما میفرمایید مارگون، اقتصاد که نابسامان هست، کاری نمیشه کرد، اعتبار که نباشد، عمران وآبادی نیست، همه ما می‌دانیم مشکل از کجاست،نبود اعتبار، بعد انسانیت و وجدان مان را می‌گذاریم زیر پا، میگم آقای زارع کار نکرد، آقای روشنفکر کاری نمیکنه، آقای قائمی اصلاح طلب هست، فلانی اصول گرا هست، حتی مدیر مسول این روزنامه هم نفس نوشته هاش بر علیه آقای روشنفکر هست، به جای اینکه شجاعت و صداقت و وجدان کاری، و آزادی قلم داشته باشد، حقیقت را بنویسد، نوشته ای را نگارش می‌کند که طرفداران خودش خوششان بیاد، ما انسانیت، و وجدان را گذاشتیم زیر پا، پاکی سیاوش، عرفان حافظ، حماسه فردوسی، عاشقانه ایهای سعدی و خیام را له کردیم چسبیدیم به مادیات و شرافت انسانی خود را از بین می‌بریم، اخلاق را رعایت نمی‌کنیم، به جای اینکه با مسول فعلی همکاری کنیم و مهربان باشیم با هم، کدورت و خشونت و بستر آن را فراهم میکنیم، و گرنه ما می‌دانیم برادران عرب حوزه خلیج فارس یه شب تو سقاوه بخوابند و از هوای اونجا لذت ببرند حاضرند چندین دلار بدن، همه ما مارگون را دوست داریم، باید همکاری کنیم که آباد بشه، واقعا متاسفم برای کسانی که مردم را به همدلی و مهربانی و عطوفت دور می‌کنند، بیایید شرافت داشته باشیم، همه ما برادریم، همه ما در یک سرزمین زندگی می‌کنیم اونم ایران عزیز..... به امید ایرانی آباد، مارگون دل انگیز.... بدرود
۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و‌تری گلیسیرید ...
رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

وضعیت معیشت مردم فعلا در حدی شکننده است که در این شرایط، نیاز نخست مردم زنده ماندن است! ...
نامه‌ای خطرناک در راه است؟

نامه‌ای خطرناک در راه است؟

‌نوشتن از اوضاع پیچیده فوتبال ایران امری تکراری شده ولی اصرار بر رفتارهای عجیب‌و‌غریب ...
1