تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۴۴۶۸۵۰
کبنا گزارش می‌دهد

قطعات یدکی تقلبی و بازیافتی در بازار یاسوج / تعمیرکاران مردم را بازی می‌دهند؟

۴
۱
قطعات یدکی تقلبی و بازیافتی در بازار یاسوج / تعمیرکاران مردم را بازی می‌دهند؟
کبنا ؛لوازم یدکی تقلبی و بی‌کیفیت در بازار یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به وفور دیده می‌شود. کافی است، برای تهیه قطعه‌ای به یکی از واحدهای فروش لوازم یدکی خودرو مراجعه کنید، افرادی را می‌بینید که با فروشنده روی اصل یا غیراصل بودن جنس چانه‌زنی می‌کنند. خریداران به هیچ وجه اعتماد به قطعات ندارند و به همین خاطر بارها از فروشنده سئوال می‌کنند که آیا این جنسی که می‌فروشی، اصل هست یا غیر. یکی از خریداران به خبرنگار گفت: بارها قطعاتی را برای خودروی خود خریداری کردم، اما خیلی زود خراب شدند و مجبور شدم که دوباره آنها را تعویض کنم.
به گزارش کبنا، وجود لوازم یدکی تقلبی و بی‌کیفیت موجبات نگرانی رانندگان زیادی را در سطح شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم کرده است. یکی از رانندگان می‌گفت: قطعه‌ای را برای خودروی خود خریداری کردم. بعد از چند روز دوباره باید آن را تعویض کنم. آیا کسی نیست که نظارت داشته باشد و این قطعات بی‌کیفیت را از سطح شهر جمع کنند.
وی افزود: من از طریق این ماشین خرج خود و خانواده‌ام را تأمین می‌کنم. چقدر درآمد دارم که هر روز باید قطعه‌ای از آن را تعویض کنم. متأسفانه قطعات بی‌کیفیت و تقلبی دست مردم می‌دهند. 
فروش لوازم یدکی تقلبی و بازیافتی به نام برند در یاسوج!
حکمت الله بختیاری رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو یاسوج در این زمینه به ایسنا گفت: در این شهر لوازم یدکی تقلبی و بازیافتی به نام برند به مردم فروخته و روی خودرو آنها نصب می‌شود.
بختیاری با بیان اینکه قیمت لوازم یدکی خودرو در شهر یاسوج نسبت به سایر استان‌ها کمتر است، افزود: قیمت یک جفت لنت پیکان در شهر یاسوج هم اکنون ۱۱۰ هزار تومان است در حالی که در سایر استانها زیر ۱۲۵ هزار تومان نمی‌دهند. واحدهای صنفی لوازم یدکی می‌توانند هر قطعه را حداکثر تا ۱۵ درصد می‌توانند روی آن بکشند و بفروشند و بیشتر از این تخلف است.

وی اظهار داشت: طی سه ماهه اخیر قیمت یک چسب مزدا ۴۵ هزار تومان بوده که هم اکنون به ۷۵ هزار تومان رسیده است. قیمت یک بلبرینگ خودرو یک ماه پیش ۱۱۰ هزار تومان بوده که هم اکنون ۱۶۵ هزار تومان است و دیروز چه برای خرید درخواست داده‌ایم قیمت را ۱۸۵ هزار تومان به ما گفته‌اند.
رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو یاسوج با بیان اینکه قطعه دیسک صفحه خودرو افزایش قیمت ۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی داشته است، خاطرنشان کرد: دیسک صفحه شرکتی خودرو قبل از تعطیلات نوروز یک میلیون تومان بوده و هم اکنون یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان شد، دیسک صفحه تقویت شده خودرو قبل از تعطیلات نوروز یک میلیون ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان بوده اما هم اکنون به یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده و و دیسک صفحه معمولی خودرو از یک میلیون و ۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.
بختیاری در خصوص لوازم یدکی تقلبی در بازار تصریح کرد: وجود لوازم یدکی تقلبی را نمی‌شود انکار کرد اما زیاد نیست و در برخی موارد تعمیرکاران اقدام به تعویض قطع می‌کنند و قطعه تقلبی یا اوراقی و جای آن روی خودرو نصب می‌کنند.
وی ادامه داد: ۴۵۰ واحد صنفی لوازم یدکی در سطح شهر یاسوج فعالیت دارند که اکثر این واحدها به علت افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها توان خرید کالای جدید ندارند و برخی از آنها ورشکسته شدند.
رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو یاسوج در پاسخ به این سؤال که اگر به کسی قطعات لوازم یدکی تقلبی فروخته شد چکار کند، تصریح کرد: به اتاق اصناف و اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو مراجعه کرده و گزارش دهند تا بررسی شود و با متخلف برخورد قانونی انجام شود.
بختیاری در خصوص بیشترین گزارشات و تخلفات صنف لوازم یدکی در یاسوج بیان کرد: بیشترین گزارشات و تخلفات در خصوص کیفیت و جواب ندادن قطعات لوازم یدکی گزارش شده است اما این صنف در رابطه با قیمت کمترین تخلفات را دارند.
وی بیان کرد: بزرگ‌ترین مشکل صنف لوازم یدکی در شهر یاسوج، فروش قطعه لوازم یدکی از سوی تعمیرکاران و مکانیک‌هاست که به اسم بِرند به مشتریان فروخته و روی خودروی آنها نصب می‌شود که وقتی با مشکل مواجه شده و بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد، مشخص می‌شود که قطعه نصب شده تقلبی یا بازیافتی است.


به گزارش کبنا، برخی از تعمیرکاران برای کسب درآمد بیشتر با ده‌ها ترفند و چرب زبانی مشتری را وادار می‌کنند که این قطعه را بگذار، خیلی هم بهتر است و هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید. این انتظار می‌رود که مسئولان مربوطه نظارت‌ها را بیشتر و بساط متخلفان را جمع کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محسن
Iran, Islamic Republic of
اتحادیه بی دلیل دفاع نکند در یاسوج تعویض کاری حاکم است ن تعمیر کاری
رضا
Iran, Islamic Republic of
قیمت لنت شیراز95000تومان قیمت بلیرینگ145حداقل راستشو بگید
Iran, Islamic Republic of
از مسولین تقاضا مندیم جلوی اینها را بگیرند که این همه به مردم ظلم می کنند
Romania
از آن طرف قطعه فروش میاد؟ مبلغی رشوه میدهد.
نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1