تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۴۴۴۹۰۰
استمداد عشایر سرگچینه بویراحمد از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد؛

نامه‌ی ارسالی عشایر سرگچینه بویراحمد؛ از مسئولین ملتمسانه می‌خواهیم که جلوی اجحاف در حق عشایر را بگیرند

۱
۰
نامه‌ی ارسالی عشایر سرگچینه بویراحمد؛ از مسئولین ملتمسانه می‌خواهیم که جلوی اجحاف در حق عشایر را بگیرند
کبنا ؛عشایر سرگچینه شهرستان بویراحمد مطلبی را برای پایگاه خبری کبنا نیوز پیرامون یوردهای عشایری این منطقه ارسال کرده‌اند و دست به دامن مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد شدند و خواستار جلوگیری از تضییع حقوق عشایر در منطقه سرگچینه بویراحمد شدند.
به گزارش کبنا، در این مطلب آمده است، عشایر در کلام امام خمینی (ره): من امیدوارم که عشایر محترم لرستان و سایر عشایر ایران، الان احساس بکنند که مملکت مال خودشان است و مثل سابق نیست که مأمورین دولت به آنها تعدی بکنند.
ماها خدمتگزار شما (عشایر) هستیم و من امیدوارم که با سلامتی و با سعادت باشید و از این به بعد برای مملکت خودتان فعالیت بکنید و در محالی که هستید حفظ نظم آنجاها را خودتان بکنید و نگذارید در آنجا کسانی که مفسده جو هستند رخنه بکنند.
 صحیفه نور، جلد 6، ص 520
مسؤولان موظف هستند به امور عشایر برسند و مشکلات احتمالی آنها را برطرف کنند (مقام معظم رهبری)
 عشایر سرگچنینه در بخش دیگری از مطالب خود نوشته‌اند که ما عشایر منطقه محروم سرگچینه از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد (استان کهگیلویه و بویراحمد) مجدداً از طریق این رسانه، اعتراض شدید خود را نسبت به واگذاری یوردها و مراتع عشایری خویش به شرکت دنا داروی سحر اعلام می‌داریم. همچنان که عشایر در کلام و رفتار بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی که رضوان خدا بر او باد و خلف صالحش حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (ره) جایگاه رفیع و ارزشمندی داشته اکنون بر خلاف منویات بزرگان انقلاب و راه انقلاب، مافیای رانت و تبانی قصد نابودی عشایر را در سر می‌پرورانند.
عشایر سرگچینه در ادامه خطاب به رسانه‌ها نوشتند؛ حالا که مسئولان اداری و نظارتی استان و کشور به این مهم ورود نمی‌کنند و به جنگ زر و زور و تزویر در این پرونده نمی‌روند باز هم به یاری ما بشتاب. اکنون که مسئولان به این قشر محروم و بی پناه توجه نمی‌کنند و یکبار برای همیشه به این موضوع رسیدگی نمی‌کنند تو یاری گرمان باش.
مگر امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌دانسته که منطقه عشایری سرگچینه قریب به پانصد خانوار عشایری را در خود جای داده و همین محدوده مورد نظر جهت واگذاری، یوردهای عشایر منطقه بوده و چراگاه دام آنهاست. قطعاً می‌دانسته ولی حامی عشایر نبوده و باید پاسخگو باشد. چرا یک لیست جعلی و یک اقلیت ده نفره را به معنای رضایت عشایر قلمداد نموده است.
فرماندار اسبق مرکز استان تابستان سالجاری در بین عشایر منطقه حاضر شد و اطمینان داد که این موضوع واگذاری مراتع و یوردها انجام نمی‌شود. حالا که مسئولان به قول خویش عمل ننموده‌اند تو بنویس که «الصِّدقُ صَلاحُ كُلِّ شيءٍ» است.
همچنین این عشایر در ادامه آورده‌اند که می‌طلبید رئیس محترم دیوان عدالت اداری به مفهوم واقعی کلمه نسبت به این پرونده اهتمام ویژه بعمل آورده و نگذارد مافیای زمین خواری از منافذ قانونی وارد شود و زندگی یک قشر آسیب پذیر و بیچاره را تحت تأثیر قرار دهد.
عشایر سرگچینه در دفاع مقدس با تقدیم سه شهید گلگون کفن (پاسدار شهید رحیم رحیمی، معلم شهید فرامرز حیدری و بسیجی شهید سید جواد فرج زاده) و دهها رزمنده و ایثارگر دین خود را به انقلاب و امام و رهبری فرزانه‌اش ادا کرده است. اکنون در محرومیت کامل در این منطقه به سر می‌بریم و گلایه‌ای هم نداریم در سایه سار انقلاب و چتر عدالت گستر ولی فقیه زمان راضی هستیم. لا اقل نگذارید مراتع و یوردهای عشایری‌مان را از ما بگیرند. نگذارید در نظام مقدس جمهوری اسلامی قربانی دسیسه‌های و ناجوانمردی‌ها شویم. تمامی عشایر منطقه با این واگذاری مخالفند و بارها به صورت حضوری و مکاتبه‌ای مخالفت خود را با این واگذاری اعلام نموده‌اند.
اکنون ملتمسانه از مسئولین محترم و دلسوز استان، حضرت آیت الله حسینی نماینده محترم حضرت آقا در استان، استاندار محترم و انقلابی، رئیس محترم کل دادگستری، فرماندار دلسوز و ولایی شهرستان بویراحمد، مدیر کل محترم اداره اطلاعات، بازرس محترم کل استان و رئیس محترم دیوان عدالت اداری و در رأس رئیس محترم قوه قضائیه خواهشمند است به این پرونده ورود کرده و تا با کشف حقایق جلوی تجاوز و تعدی به بیت المال و اراضی منابع ملی و اجحاف در حق عشایر در این منطقه گرفته شود.
به گزارش کبنا، اسناد مربوطه در اختیار پایگاه خبری کبنا نیوز قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

دست طمع روی زمین‌های عشایری سرگچینه بویراحمد /داد عشایر بلند شد / مدد طلبی عشایر از فرمانده سپاه، دادستان یاسوج و فرماندار بویراحمد ( + فیلم و تصاویر )
نام شما

آدرس ايميل شما

عشایر سرگچینه
Iran, Islamic Republic of
تو را خدا بگذارید عمرانی آبادی بشود عشایر من خودم بخدا عشایر همان منطقه ام جناب دکتر فرج زاده تو را به خون شهدا
چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

شاید همین یک جمله که گفتند «تشنگان خدمت بروند خیریه بزنند» سبب شد تا مسئولین و چهره‌های ...
(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

حوادث و اتفاقات زیادی در ایران و جهان افتاده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته ...
اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

حدود 48 ساعت پس از درز فايل صوتي منتسب به دو نفر از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران، درحالي ...
1