تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۴۴۴۳۹۳
در نشست اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری مادوان با اصحاب رسانه؛

مادوان یتیم!

۱۰
۱
مادوان یتیم!
کبنا ؛
شهر مادوان با بیش از 20 هزار نفر جمعیت دامن‌گیر مشکلاتی از جمله نبود زیرساخت‌های ورزشی، بهداشتی، درمانی و آموزشی کافی است.
عصر امروز (17 بهمن 1400) نشست اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری مادوان با اصحاب رسانه برگزار شد.
ولی شکوهی سخنگوی شورای شهر مادوان اظهار داشت: امروز توفیقی حاصل شد که ما میزبان رسانه‌ها باشیم. اگر رسانه نباشد مشکلات مردم به مسئولین مطرح نمی‌شو د. رسانه است که درد دل مردم را مطرح می‌کند. ما به عزیزانِ رسانه پناه آورده‌ایم. مشکلات مادوان را همه می‌دانند اما کم توجهی مسئولین باعث شده مردم مادوان آرزوی یک متر فضای سبز را به گور ببرند. مردم این شهر آرزو دارند در هوای بهاری مادوان در یک متر چمن بشینند، اما متأسفانه نیست.
وی اضافه کرد: قریب به دو تا سه هزار از اعضای شهر مادوان جوان هستند و نتوانسته اند جذب شوند. برای اوقات فراغت آنها حتی یک سالن ورزشی وجود ندارد. خیلی از روستاهای دورافتاده چمن مصنوعی دارند، اما مادوان ندارد. دوستان گذشته پیگری کرده‌اند. اما مسئولین گذشته نسبت به مادوان کم لطفی کرده‌اند.

وی افزود: ما توقع داریم آن چیزی که وظیفه شماست مشکلات مادوان را مطرح کنید. اگر روزی استاندار در مادوان حضور پیدا کرد، مردم مادوان باید آن روز را جشن بگیرند. از بدو تأسیس این شهر هیچ مسئول عالی رتبه‌ای ننشسته‌اند در مادوان به حرف های مردم گوش دهند.
اگر زیرساخت های ورزشی، فرهنگی، عمرانی در مادوان مهیا شود بار ترافیک یاسوج هم کمتر می‌شود.
وی اظهار داشت: مادوان شبیه شترمرغ است؛ نمی‌دانیم شهر است یا روستا؛ اسم شهر را یدک می کشد اما امکانات روستا را هم ندارد.
شایعه الحاق آن هم وجود دارد. اما نه اینکه تبدیل به حاشیه شهر یاسوج شود. ساختمان شهرداری 60 درصد پیشسرفت فیزیکی داشت اما به دلیل کمبود اعتبار پیمانکار آن را رها کرد. کلا در این مسیر دو ماشین حمل زباله وجود دارد.
شکوهی در مورد استعفای شهردار گفت: برای انتخاب شهردار تعداد زیادی از منطقه مادوان و بستگان اعضای شورا خواهان شهردار بودند. ما آیتم‌بندی کردیم و در فضای مجازی هم منتشر کردیم و آقای ذکاوت به عنوان شهردار انتخاب شد. ذکاوت سه استعفا تقدیم شورا کرد و با استعفای سوم موافقت شد. بعد از آن آقای رحیمی را به عنوان سرپرست انتخاب کردیم. قرار شد آقای ذکاوت تا آخر بماند. اما در نهایت با استعفای او موافقت شد. ما همچنان همان اتحاد و انسجام‌مان هم داریم. و فوری سرپرست را انتخاب کردیم و با همان انسجام باز شهردار را انتخاب می‌کنیم.
سخنگوی شورای شهر ماداون ادامه داد: مشکلات شهر مادوان از این قبیل هستند: فضای سبز، سالن ورزشی، زیرساخت‌های فرهنگی خیلی ضعیف هستند و خیلی از آنها هم اجاره نشین هستند. زیرساخت‌های عمرانی هم مشکلات زیادی دارند. پارکی در مادوان وجود ندارد. قریب به 80 درصد از جاده ها آسفالت هستند، اما بیشتر آنها قدیمی هستند. کل آسفالت این شهر نیاز به لکه‌گیری دارد و تقریباً تمام خیابان‌های شهر پر از چاله و چوله هستند. مادوان یتیم است. هیچ سرپرستی ندارد که آن را حمایت کند.
رحیمی سرپرست شهرداری گفت: تبدیل روستای مادوان به شهر از اول اشتباه بوده است. اول باید زیرساخت‌های آن فراهم می‌شد، بعد تبدیل به شهر می‌شد. شهرداری در مادوان درآمد چندانی هم ندارد. ماهی یک پروانه هم صادر نمی‌شود.

سعیدی‌جو از اعضای شورای شهر نیز عنوان کرد: دهه فجر را تبریک عرض می‌کنم. مادوان از نظر جمعیتی چهارمین شهر استان است. 25 هزار جمعیت خود شهر و خدمات اطراف هم در شهر مادوان انجام می‌شود و جمعاً به 40 هزار نفر می‌رسد. در شهر شدن مادوان، گویی فقط آیتم جمعیت را در نظر داشته‌اند. مادوان دیگر آیتم‌های شهری  را نداشته‌ است. تنها ساختمان دولتی در مادوان همین ساختمان شهرداری است. اگر سایر ادارات بخواهند به مادوان بیایند، ساختمان ندارند.
وی اضافه کرد: از نظر جمعیت چهارمین شهر هستیم ولی از نظر بودجه آخرین شهر استان هستیم. مادوان از نظر انتخاباتی بسیار فعال است. اما پس از انتخابات، گویی کلا فراموش می‌شود و کسی از اینجا سرکشی نمی‌کند.
سعیدی ادامه داد: فقط یکی دو درمانگاه در مادوان وجود دارد، بیمارستان و حتی پزشک عمومی هم ندارد. ما افسوس می‌خوریم که چرا این شهر رها شده است.
وی گفت: از همه تیره‌ها و طوایف استان در این شهر وجود دارد. چرا که این شهر یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای استان است. مادوان محروم‌ترین نقطه در استان است. تمام خیابان‌ها کج و معوج هستند. یک میدان در این شهر وجود ندارد. یک متر فضای سبز در این شهر نیست. در واقع مادوان فاقد همه امکانات است. در واقع، مادوان فقط اسم شهر را یدک می‌کشد
هر کسی در این شهر هر مشکلی داشته باشد به شهرداری مراجعه می‌کند. چرا که تنها همین یک اداره در این شهر وجود دارد.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل ما آب است. فقر آبی داریم. همراه اول در بسیاری از جاهای اینجا آنتن نمی‌دهد. بعضی از مسیرهای شهر کلا آنتن نمی‌دهد.
در ادامه علیرضا دانش رئیس شورای شهر مادوان اظهار داشت: اگر استاندار عزیز انقلابی سری به این شهر بزند کارهایی که ما از او می‌خواهیم این است که اولین مورد پارک و فضای سبز است. بعد اینترنت و آنتن‌دهی در شهر است. چرا که در بیشتر شهر آنتن و اینترنت وجود ندارد. با وجود اینکه آموزش از طریق اینترنت است. ما بارها برای مدیر کل مخابرات نامه زده‌ایم. اما هیچگونه اقدامی در این زمینه نداشته‌اند. فضای ورزشی نداریم. مهمترین چیزی که باید در این شهر پیگیری شود، فضای ورزشی است. مشکل روشنایی هم داریم. همین مشکل روشنایی باعث شده که خیلی از مشکلات به نام سرقت هم صورت گیرد. مشکل آرامستان هم داریم.
در ادامه صادق غفاری یکی از اعضای شورای شهر مادوان گفت: رسالت شما رسالت خطیر و بزرگی است. امیدواریم این حضور شما گرهی از مشکلات شهر را حل کند.
وی ادامه داد: شهر مادوان در تیر ماه سال 1387 روستای بزرگی بود که تبدیل به شهر شد، مسئولین امر در آن موقع صلاح دیدند اینجا را شهر تلقی کنند. شهری که از اماکن فرهنگی، مذهبی، میدان و ... محروم است. 13 سال از عمر شهری مادوان می‌گذرد و 50 سال از عمر روستایی آن. در طراحی یک شهر اول فضاها دیده می‌شود. ولی در مادوان وقتی یک دفعه تبدیل به شهر شد، بعد دیدیم که نه میدانی دارد و نه فضای سبزی. زیرساخت آماده نبود و تبدیل یک روستا به یک شهر بدون زیرساخت‌ها باعث اینچنین مشکلاتی شده است.
وی در پایان گفت: در بحث الحاق هم ما تابع قوانین و مقررات هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت مردم بویراحمد، خدا وکیل کسی که تخصص نداره، لباس هم نمیتونه بپوشه شورای شهر به چه دردش میخوره، جهانبخش شهردار بدی نبود
محمدیار
Iran, Islamic Republic of
خدا شاهده اگر شکوهی کنار این شورا نبود راه ادارات را هم بلد نبودند چه برسد به اینکه بخواهند مشکلات شهر را بر طرف کنند
شاکر خدا باشید که شکوهی کنارتون هست
سوقی
Iran, Islamic Republic of
شهرسوق هم یتیم است هی وا وی لا
محسنی
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای شکوهی بسیار سپاسگذاریم که دغدغه مردم رادارید و پیگیر هل مشکلات هستید و بی شک پیگیریهای شما تاثیر گزار هستند اما جناب شکوهی فقط برای حقیر جای سوال است باچه تجربه و سابقه ای اقای رحیمی را بعنوان سرپرست انتخاب کزدید
یعنی در شهرداوری مادوان قط الرجال بود
ریاضی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شورای پیگیر و احسنت و هزاران درود بر جناب حاج شکوهی مقتدر و توانمند
رسولی
Iran, Islamic Republic of
جناب شکوهی تو را بخدا اسفالت خیابان ولی عصر را ترمیم کنید کلا چاله چوله هست باور کنید تمام زیر بندی ماشینها را نابود کرد
Romania
نماینده محترم مرکز استان از بویراحمد پایین..
اعضای شورا هم از پایین..
علت انجام نشدن امور چنه د؟
علت کاستی ها چنه؟
ما بویراحمد بالا خو منفعتی وش ندیمو چطو ایشا هم اینالیت؟.؟.؟
رسول
Iran, Islamic Republic of
فعلا که قراره منحل وملحق بشه به شهر شما دیگه کاره ای نیستید
مادوان
Sweden
خانم دیدبان همین که در مادوان رای اوردند انتقالی گرفتند ورفتند .این افراد به درد مردم نمی خورند
Iran, Islamic Republic of
والا این شوراها دراین هشت ماه به اندازه هشت سال حرف زده اند وخیلی وعده ها رادررویا میبینند دریغ از یک عمل شهرداربا مهندس جهانبخش پیشرفت کرد
سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی ...
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
1