تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۴۴۴۱۹۴
در پی بارندگی‌های اخیر؛

کدام راه‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد مسدود شد؟

۰
کدام راه‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد مسدود شد؟
کبنا ؛در پی بارندگی‌های اخیر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد محورهای ارتباطی این استان مسدود شد و بنا براین گفته سرپرست اداره‌کل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد راه ارتباطی 124 روستا مسدود شد.
به گزارش کبنا، سید خداداد اجتهادی رئیس امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در پی بارندگی‌های اخیر و مسدود شدن راه‌های ارتباطی برخی از مناطق عشایری، کار بازگشایی این راه‌ها آغاز شده است.
 رئیس امور عشایر کهگیلویه گفت: کار بازگشایی جاده‌های عشایری بوسیله 2 دستگاه لودر آغاز شده و تاکنون 70 کیلومتر از جاده‌ها بازگشایی شده است. 
اجتهادی افزود: در مجموع بیش از ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های مناطق عشایری حومه غربی دهدشت بازگشایی خواهد شد.
 وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۷۵ خانوار عشایری در این منطقه سکونت دارند، اضافه کرد: تا پایان امسال ۳۵۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی مناطق عشایری شهرستان کهگیلویه بازگشایی می‌شوند.
 بارش برف و باران در محورهای کهگیلویه و بویراحمد
سرپرست راهداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش برف و باران موجب مسدود شدن راه ۱۲۰ روستا در استان شده است.
کرم‌الله جانی‌پور در خصوص آخرین وضعیت محورهای استان گفت: در محور یاسوج_ بابا میدان بارش برف و مه گرفتگی شدید گزارش شده است. 

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در محور یا سوج_ اصفهان بارش‌ها به صورت باران است، افزود: در محور یاسوج_کاکان شاهد بارش برف هستیم.
 وی بیان کرد: در محور یاسوج_ سی‌سخت، یاسوج_ شیراز، یاسوج_ باغچه‌سادات و یاسوج_ مارگون_ لوداب بارش‌ها به صورت برف است.
 این مسئول با اشاره به اینکه در سایر محورها بارش باران و برف گزارش شده، گفت: رانندگان تجهیزات ایمنی و وسایل گرم کننده و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
 وی با بیان اینکه ۱۲۰ راه روستایی به دلیل بارش برف و باران مسدود شده افزود: محور پاتاوه_ دهدشت (محدوده پل زیرنا) و یاسوج_ سپیدار_ سرفاریاب مسدود می‌شود.
 جانی‌پور با بیان اینکه راه ارتباطی دهدشت_ پاتاوه در محدوده تکمیل نشده زیرنا به علت احتمال طغیان رودخانه شور از ساعت ۱۵ امروز مسدود می‌شود. 
وی خاطرنشات کرد: مسیر ارتباطی یاسوج - سادات نیز از ساعت ۱۵ امروز به علت برف و کولاک مسدود می‌شود.
 مسدود بودن محور جدید پاتاوه - دهدشت و محدوده گردنه جوخانه در محور چرام - یاسوج
 رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز اظهار داشت: با توجه به بارش نزولات آسمانی در مورخه ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه سال جاری و شدت بارش برف در محدوده گردنه مارگون (محور جدید پاتاوه-دهدشت) و محدوده گردنه جوخانه (محور چرام-یاسوج)، این محورها از ساعت ۰۷: ۰۰ صبح مورخه ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ تا اطلاع ثانوی مسدود می‌باشند و تردد هر گونه وسایل نقلیه در این محورها غیر ممکن و ممنوع می‌باشد.
 سرهنگ ًبهنام ویسی پورً رئیس راه استان در پایان خاطرنشان کرد: مسیر جایگزین محور پاتاوه - دهدشت مسیر یاسوج-گچساران-دهدشت می‌باشد و مسیر جایگزین محور چرام-یاسوج مسیر چرام-باشت -یاسوج می‌باشد که درصورت بازگشایی مسیرهای فوق، متعاقباً مراتب به عرض خواهد رسید.
  مسدود شدن راه ۱۲۴ روستای کهگیلویه و بویراحمد
 سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه ارتباطی ۱۲۴ روستای این استان به علت بارش برف سنگین مسدود شده است.
"الله کرم جانی پور افزود: اغلب این روستاها در شهرستان‌های بویراحمد، دنا، مارگون، چرام و بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه هستند.

 وی اظهارکرد: محورهای اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود بارش برف و باران باز و تردد در جریان است.
 سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت محور فرعی «پاتاوه به دهدشت» خاطرنشان کرد: از پاتاوه تا گردنگاه مسیر باز است و از گردنگاه تا دهدشت به خاطر تکمیل نبودن پل ۲۰۵ متری آبریز و استفاده از پل‌های موقت در مسیر رودخانه، بارش شدید باران و احتمال طغیان رودخانه‌ها از ساعت ۱۵ امروز سه شنبه ۱۲ بهمن تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام می‌شود. 
جانی پور تصریح کرد: مسیر فرعی «سپیدار _ سادات _ جخونه _ سرفاریاب» به علت ایمن نبودن، برفگیر بودن، بعد مسافت و یخ زدگی از ساعت ۱۵ تا اعلام می‌شود.
 وی ادامه داد: همچنین محور «سی‌سخت به پادنا» همچنان تا اطلاع ثانوی مسدود است.
 سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: راه ارتباطی ۱۲۴ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق سردسیری از جمله شهرستانهای بویراحمد، دنا، مارگون، چرام و بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه به علت بارش سنگین برف مسدود شده است. 
جانی پور تاکید کرد: با تلاش راهداری عملیات بازگشایی راه این روستاها از فردا آغاز می‌شود.
 وی بیان کرد: ارتفاع برف در برخی از محورهای مواصلاتی و فرعی و روستایی استان ۲۰ تا ۸۰ سانتی متر است.
  تعطیلی برخی مدارس کهگیلویه و بویراحمد به علت بارش برف
رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی و تأخیر برخی از مدارس استان به علت بارش برف خبرداد.
 حمید محمدی زاده گفت: همه مدارس شهری و روستایی دوره ابتدایی شهرستانهای بویراحمد، دنا، مارگون و مناطق روستایی بخش دیشموک و چرام در هر دو شیفت صبح و عصر امروز سه شنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ تعطیل اعلام شد.
 وی اظهارکرد: روز سه شنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ مابقی دوره‌های تحصیلی استان در همین شهرستانها و مناطق به علت بارش برف، یخ زدگی معابر و رعایت حال دانش آموزان با دو ساعت تأخیر شروع شد.
 ابراهیم ریاضی، رئیس آموزش و پرورش دنا گفت: به علت بارش برف و برودت هوا مدارس ابتدایی شهر سی‌سخت، مرکز شهرستان دنا در نوبت صبح تعطیل شد. 
وی افزود: مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان دنا نیز با دو ساعت تأخیر شروع شد.
 همچنین کورش دلشاد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از تعطیلی مقاطع ابتدایی این شهرستان در تایم بعد از ظهر خبر داد و گفت: مدارس در بقیه مقاطع دایر خواهند بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
1