تاریخ انتشار
شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۱۸
کد مطلب : ۴۴۴۰۴۰
سازمان هواشناسی اعلام کرد

تداوم بارش برف و باران در کشور/ سامانه بارشی جدید در راه است / ثبت بارش‌های بالاتر از نرمال در کشور / پیش‌بینی بارش‌های نرمال در اسفند و فروردین

۰
تداوم بارش برف و باران در کشور/ سامانه بارشی جدید در راه است
کبنا ؛کارشناس سازمان هواشناسی کشور از کاهش دمای پایتخت در روز شنبه و امکان خیزش گرد و خاک به سبب وزش باد شدید در برخی استان‌ها خبر داد.
 به گزارش کبنا، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در سواحل شمالی، شمال سمنان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و مناطقی از شمال غرب کشور بارش برف، باران و وزش باد رخ می‌دهد.
 وی با بیان اینکه امروز در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش‌ها شدت خواهد داشت، عنوان کرد: روز شنبه نیز مناطقی از چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب بوشهر و سواحل خزر بارانی خواهند بود و بارش‌ها به شکل پراکنده و همراه با وزش باد هستند.
 کارشناس سازمان هواشناسی آسمان بیشتر مناطق در روزهای یکشنبه و دوشنبه را صاف پیش‌بینی کرد و گفت: از بعد از ظهر دوشنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب و جنوب غربی وارد کشور می‌شود که روز سه‌شنبه برای مناطقی از جمله خوزستان، شمال بوشهر، استان فارس، جزایر شمالی خلیج فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری بارش پیش‌بینی می‌کنیم.
 رفیعی ادامه داد: امروز در نیمه شرقی کشور و استان‌های واقع دردامنه جنوبی البرز و مرکزی و استان فارس وزش باد شدید را خواهیم داشت که در مناطق مستعد سبب گرد و خاک خواهد شد و در نیمه شمالی کاهش نسبی دما را پیش‌بینی می‌کنیم که بین ۴ تا ۶ درجه خواهد بود.

 وی با بیان اینکه امروز آب‌های دریای خزر و روز شنبه آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم خواهند بود، گفت: امروز آسمان تهران قسمتی ابری است و به تدریج صاف خواهد شد و در بعضی ساعات وزش باد در پایتخت شدید خواهد بود و حداکثر دما به هفت درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما امروز در مهرآباد به دو درجه بالای صفر رسید.
 کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: باتوجه به کاهش دمایی که خواهیم داشت، فردا حداقل دما به دو درجه زیرصفر می‌رسد؛ همچنین ارومیه با دمای حداقل ۸ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان گزارش شد و گرمترین مراکز استان‌ها بوشهر و بندرعباس بودند که دمای ۲۵ درجه بالای صفر را تجربه کردند.
 به گزارش کبنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده در سواحل شمالی، شمال سمنان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و برخی مناطق شمال غرب بارش برف، باران و وزش باد روی می‌دهد.
 در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش‌ها شدت دارد. فردا شنبه 9 بهمن در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب بوشهر و سواحل دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.
 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است.
 بعدازظهر دوشنبه سامانه بارشی از جنوب غرب و شمال غرب وارد کشور شده و روز سه‌شنبه در خوزستان، شمال بوشهر، فارس، جزایر واقع در شمال خلیج‌فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد آغاز می‌شود و به تدریج استان‌های یزد، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز کشیده می‌شود. در مناطقی از شمال غرب نیز بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.
 امروز آسمان تهران ابری است که به تدریج صاف می‌شود. سرعت وزش باد غرب-شمال غربی در پایتخت 30 کیلومتر بر ساعت (باد شدید) خواهد بود.

ثبت بارش‌های بالاتر از نرمال در کشور
رئیس سازمان هواشناسی از ثبت بارش‌های بالاتر از نرمال در کشور و کم‌بارشی در بهمن‌ خبر داد و گفت: برای اسفند امسال و فروردین آینده بارش‌های نرمال خواهیم داشت.
سحر تاجبخش درباره پیش‌بینی بارش‌ها تا پایان سال، اظهار کرد: بر اساس آخرین بررسی‌های سازمان هواشناسی، در بحث بارش‌ها زمستان امسال تا اوایل بهار شرایط به‌صورت نرمال پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: البته طی هفته‌های پیش‌رو و تا پایان بهمن ماه، به‌طور موردی در برخی مناطق کشور از جمله سواحل دریایی خزر،‌شمال غرب و ارتفاعات زاگرس بارش خواهیم داشت، اما در سایر مناطق طی سه هفته آینده تقریبا کم‌بارشی پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: در زمان حاضر حدود 3 درصد بارش‌ها بالاتر از نرمال است و انتظار داریم تا پایان ماه جاری به حدود نرمال و زیرنرمال برسد.
رئیس سازمان هواشناسی گفت: با الگوهای فعلی هواشناسی برای اسفند امسال و فروردین سال 1401 بارش‌ها به سمت نرمال پیش‌بینی شده است. اما به دلیل آن‌که پایان زمستان و اوایل بهار فصل گذار است از این رو احتمال تغییر در این پیش‌بینی‌ها وجود دارد.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان سحر تاجبخش رییس سازمان هواشناسی کشور
نام شما

آدرس ايميل شما

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: «در ماده ۶ نيز از آنجا كه مشخص نبود، چنانچه پس از اعمال رتبه‌بندي،...
1