کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سازمان هواشناسی اعلام کرد

تداوم بارش برف و باران در کشور/ سامانه بارشی جدید در راه است

9 بهمن 1400 ساعت 2:18

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش برف، باران و وزش باد در برخی استان‌ها از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده خبر داد.


کارشناس سازمان هواشناسی کشور از کاهش دمای پایتخت در روز شنبه و امکان خیزش گرد و خاک به سبب وزش باد شدید در برخی استان‌ها خبر داد.
 به گزارش کبنا، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در سواحل شمالی، شمال سمنان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و مناطقی از شمال غرب کشور بارش برف، باران و وزش باد رخ می‌دهد.
 وی با بیان اینکه امروز در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش‌ها شدت خواهد داشت، عنوان کرد: روز شنبه نیز مناطقی از چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب بوشهر و سواحل خزر بارانی خواهند بود و بارش‌ها به شکل پراکنده و همراه با وزش باد هستند.
 کارشناس سازمان هواشناسی آسمان بیشتر مناطق در روزهای یکشنبه و دوشنبه را صاف پیش‌بینی کرد و گفت: از بعد از ظهر دوشنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب و جنوب غربی وارد کشور می‌شود که روز سه‌شنبه برای مناطقی از جمله خوزستان، شمال بوشهر، استان فارس، جزایر شمالی خلیج فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری بارش پیش‌بینی می‌کنیم.
 رفیعی ادامه داد: امروز در نیمه شرقی کشور و استان‌های واقع دردامنه جنوبی البرز و مرکزی و استان فارس وزش باد شدید را خواهیم داشت که در مناطق مستعد سبب گرد و خاک خواهد شد و در نیمه شمالی کاهش نسبی دما را پیش‌بینی می‌کنیم که بین ۴ تا ۶ درجه خواهد بود.

 وی با بیان اینکه امروز آب‌های دریای خزر و روز شنبه آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم خواهند بود، گفت: امروز آسمان تهران قسمتی ابری است و به تدریج صاف خواهد شد و در بعضی ساعات وزش باد در پایتخت شدید خواهد بود و حداکثر دما به هفت درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما امروز در مهرآباد به دو درجه بالای صفر رسید.
 کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: باتوجه به کاهش دمایی که خواهیم داشت، فردا حداقل دما به دو درجه زیرصفر می‌رسد؛ همچنین ارومیه با دمای حداقل ۸ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان گزارش شد و گرمترین مراکز استان‌ها بوشهر و بندرعباس بودند که دمای ۲۵ درجه بالای صفر را تجربه کردند.
 به گزارش کبنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده در سواحل شمالی، شمال سمنان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و برخی مناطق شمال غرب بارش برف، باران و وزش باد روی می‌دهد.
 در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش‌ها شدت دارد. فردا شنبه 9 بهمن در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب بوشهر و سواحل دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.
 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است.
 بعدازظهر دوشنبه سامانه بارشی از جنوب غرب و شمال غرب وارد کشور شده و روز سه‌شنبه در خوزستان، شمال بوشهر، فارس، جزایر واقع در شمال خلیج‌فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد آغاز می‌شود و به تدریج استان‌های یزد، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز کشیده می‌شود. در مناطقی از شمال غرب نیز بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.
 امروز آسمان تهران ابری است که به تدریج صاف می‌شود. سرعت وزش باد غرب-شمال غربی در پایتخت 30 کیلومتر بر ساعت (باد شدید) خواهد بود.

ثبت بارش‌های بالاتر از نرمال در کشور
رئیس سازمان هواشناسی از ثبت بارش‌های بالاتر از نرمال در کشور و کم‌بارشی در بهمن‌ خبر داد و گفت: برای اسفند امسال و فروردین آینده بارش‌های نرمال خواهیم داشت.
سحر تاجبخش درباره پیش‌بینی بارش‌ها تا پایان سال، اظهار کرد: بر اساس آخرین بررسی‌های سازمان هواشناسی، در بحث بارش‌ها زمستان امسال تا اوایل بهار شرایط به‌صورت نرمال پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: البته طی هفته‌های پیش‌رو و تا پایان بهمن ماه، به‌طور موردی در برخی مناطق کشور از جمله سواحل دریایی خزر،‌شمال غرب و ارتفاعات زاگرس بارش خواهیم داشت، اما در سایر مناطق طی سه هفته آینده تقریبا کم‌بارشی پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: در زمان حاضر حدود 3 درصد بارش‌ها بالاتر از نرمال است و انتظار داریم تا پایان ماه جاری به حدود نرمال و زیرنرمال برسد.
رئیس سازمان هواشناسی گفت: با الگوهای فعلی هواشناسی برای اسفند امسال و فروردین سال 1401 بارش‌ها به سمت نرمال پیش‌بینی شده است. اما به دلیل آن‌که پایان زمستان و اوایل بهار فصل گذار است از این رو احتمال تغییر در این پیش‌بینی‌ها وجود دارد.


کد مطلب: 444040

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/444040/تداوم-بارش-برف-باران-کشور-سامانه-بارشی-جدید-راه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1