تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۴۴۳۰۳۳
کبنا گزارش می‌دهد

بخش اول) مدیریت یک بام و دو هوای شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد / از هیئت مدیره ثابت تا انتصابات سیاسی و محفلی

۳۵
۷
بخش اول) مدیریت یک بام و دو هوای شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد / از هیئت مدیره ثابت تا انتصابات سیاسی و محفلی
کبنا ؛
مدیریت برق در کهگیلویه و بویراحمد یکی از مسائلی است که اغلب مردمان استان، از آن گلایه دارند. از این رو کبنا نیوز صرفاً با هدف پایان دادن به رویه‌های نادرست، طی چند بخش، عملکرد این شرکت را مورد بررسی قرار خواهد داد. این نوشته، بخش اول سلسله‌نقدهای کبنا نیوز به شیوه‌ی مدیریت شرکت برق استان و مشکلات مربوط به آن است.
به گزارش کبنا، قطعی برق و ناپایداری آن در کهگیلویه و بویراحمد سال‌هاست که یکی از مشکلات شهروندان این استان است. نوسانات گاه و بی‌گاه، سوختگی برخی از وسایل برقی، استرس کادرهای درمانی و بهداشتی و ... باعث نارضایتی گسترده‌ی مردم شده است و البته پاسخگو نبودن به این نارضایتی‌ها، استرس‌ها و دغدغه‌ها، بر این نارضایتی افزوده است. بر همگان پوشیده نیست که با کمترین بارش برف و باران و همچنین با شروع فصل گرما، شهروندان در مناطق مختلف با نوسانات پیاپی برق روبرو می‌شوند. افت و نوسانات ولتاژ شبکه‌های توزیع نیروی برق در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد برخلاف سال‌های گذشته این بار شرایط بسیار سخت‌تری را برای مردمان محروم این مناطق به‌ همراه آورده است. شبکه‌های توزیع نیروی برق همچنان غیرفنی که در پاییز و زمستان با کوچک‌ترین وزش بادی شاهد قطع برق مشترکین بوده است.
داستان نوسانات و ناپایداری برق علاوه بر خسارت‌های مالی گسترده به مشترکین برق، به طور کلی در پیشرفت و توسعه‌ی استان نیز تأثیرگذار است و باعث می‌شود که کهگیلویه و بویراحمد همچنان در ردیف استان‌های محروم و کم‌برخوردار کشور باقی بماند. 
اینکه بخشی از شبکه توزیع برق استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز بعد از سال‌ها زیر نظر استان خوزستان باشد، شاید یکی از دلایل عمده مشکلات مربوط به این خدمات است و مهمتر اینکه چرا هنوز چاره‌ای برای این مسأله اندیشیده نشده است، خود یک سؤال بزرگ برای افکار عمومی است. کمبود تجهیزات مناسب، تکنولوژی نسبتاً قدیمی و مدیریت ناصحیح و ناکارآمد توزیع برق در استان، همگی منجر به نارضایتی و گلایه‌های مردم شده است و رفع آن‌ها نیازمند عزمی جدی و تغییر در شیوه‌ی مدیریت موجود است.
مدیریت و کنترل برق در کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات بسیاری روبرو است. با کمترین وزش باد و بارش برف و باران، شهروندان در مناطق مختلف استان با خاموشی و نوسانات پیاپی برق روبرو می‌شوند.در همین امسال، با اولین بارش برف، در برخی از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات بسیاری برای مردم استان پدید آمد؛ به عنوان نمونه در بارش برف امسال، در شهرستان مارگون شاهد سقوط بیش از ۲۰ اصله پایه برق بودیم که علت آن نیز چیزی جز عدم نظارت برکار پیمانکار وقت، برنامه‌ریزی وتعمیرات پیشگیرانه به منظور پایداری شبکه برق، نبود. شبکه فرسوده، پایه‌گذاری و سیم‌کشی نامناسب در توزیع برق، چهره شهر و روستا را عبوس نموده است. پس از بارش برف در دی ماه 1400، در تنگ سرخ یک اصله پایه سقوط کرد، در دشت روم هم یکی، و در یکی از ورودی‌های پارک جنگلی یاسوج نیز سه اصله پایه چوبی به دلیل فرسودگی شکستند. در خیابان‌های امامت در یاسوج نیز فرسودگی تیرهای برق یکی از معضلات و به ویژه ترس‌های ساکنین آنجاست. البته این مسائل به یک محله در یاسوج محدود نمی‌شود و با شدت بیشتری در سایر شهرستان‌ها و روستاهای استان نیز وجود دارد.
گویی مدیریت و اعضای هیئت مدیره ثابت ادواری و مدیران زیر مجموعه انتصابی وقت کافی برای نظارت بر کار پیمانکاران شبکه‌سازی وهمچنین تعمیرات سالیانه برای پایداری شبکه‌های توزیع در سطح استان را ندارند. به نظر می‌رسد مدیر شرکت توزیع برق استان و اعضای هیئت مدیره زمان بیشتر را به مسائل فرعی و سیاسیِ مختلف از جمله رایزنی سیاسی برای تمدید اعضای هیئت مدیره، اختصاص می‌دهند و توجه چندانی به شبکه‌های توزیع برق و مسائل مختلف آن ندارند.
گفتنی است جابه‌جایی مدیران در این شرکت، داستان هزارتویی است که داد کارمندان و کارشناسان شرکت برق را درآورده است. لیست مدیران و معاونین جابه‌جا شده در دفتر کبنا نیوز موجود است. به نظر می‌رسد شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد هیئت مدیره ثابتی دارد؛ از 12 سال پیش این هیئت مدیره دست نخورده است. گویی یک عده هستند که تغییر و گذر زمان زمان تأثیری بر آن‌ها ندارد و در همه حال بر صندلی مدیریت و معاونت تکیه دارند. انگار هیچ خبری از تغییر و چرخش نخبگان در این نهاد مهم و اساسی وجود ندارد. انتصاب‌های فامیلی و سیاسی نیز از دیگر مشکلاتی است که در این شرکت دیده می‌شود. معرفی نیرویی تبدلیل وضعیت نشده برای یکی از مدیریت‌ها در شرکت برق و انتصاب زن برادر یکی از سیاسیون به عنوان مدیر از دیگر مسائلی است که در شرکت برق استان مشاهده می‌شود.
گفته می‌شود معتمدی مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد از جمله مدیران پروازی در استان است. بر اساس شنیده‌ها، خانواده‌ی معتمدی ساکن کرج هستند و مدیر عامل به طور هفتگی با هزینه‌ی بیت‌المال در حال رفت و آمد از کرج به یاسوج است. مدیریت یک بام و دو هوای معتمدی می‌تواند یکی از عوامل ناکارآمدی شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد باشد. در حالی که یک مدیریت کارآمد، نیازمند افرادی است که در همان منطقه محل خدمت خود ساکن باشند. رفت و آمد هفتگی مدیران، همان مثالِ «از اینجا رانده و از آنجا مانده» را به ذهن متبادر می‌کند. شنیده‌ها گواه آن است که معتمدی با هزینه بیت‌المال جهت پرواز و استفاده از خودروهای استیجاری، به طور مکرر در حال رفت و آمد بین‌استانی است. پدیده‌ای که می‌تواند علاوه بر کاهش اعتماد عمومی مردم به نهادهای اداری استان، منجر به ضربات اساسی به نظام اداری کشور و چگونگی توزیع برق در کهگیلویه و بویراحمد نیز شود.
گفتنی است که کبنا نیوز در شماره‌های بعدی، زوایای دیگری از مدیریت ناکارآمد توزیع برق در استان کهگیلویه و بویراحمد را منتشر خواهد کرد. همان‌گونه که در بالا نیز اشاره شد هدف از انتشار این سلسه‌نقدها صرفاً پایان دادن به رویه‌های نادرست است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ریس اداره برق شهرستان بویر احمد اهل دهدشته !
جالبه نه؟
بفرما بنده خدا کسی باید مدیر برق بویراحمد باشه که تمامی روستاهای بویراحمد را بلد باشد ورفته باشد!!!!!
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
اگه یه کار درست انجام داده مدیرعامل، همین بنده خدا بوده، ما واقعا امسال در ناحیه ی بویر احمد نسبتا مشکلات کمتری داشتیم، کمی منصف باشیم و نظر بی ربط و از روی غرض ننویسیم.
برق
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز رفع تمامی این مشکلات مال زمان آقای یوسفی بود که الحق وانصاف کاری کرد که منطقه بویراحمد تا 10 سال آینده 80 درصد مشکلاتش رفع شده بود
عجب انتقادی
Iran, Islamic Republic of
شناخت روستاهای استان اونم برا شخصی که خودش اصالتا ریشه در بویراحمد داره کار شاخی نیست.
ما وقتی نمیتونیم ایرادی از شخصی بگیریم اینگونه بهانه تراشی می کنیم.
زمانی
Iran, Islamic Republic of
خوب راس میگه کبنا، تا کی باید از یه نیروی ناکارامد چندین سال استفاده کرد.
این معاونین به ظاهر دکتر، اگر کار بلد بودن که وضعیت اینجوری نبود..
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز آقای معتمدی از ایل بزرگ بابکان هستن و در طول زندگی خود حداقل سابقه 15سال مدیریت برق خود شهر یاسوج را برعهده داشتند و چندین سال مدیریت برق شهرستان گچساران همینطور ایشون مدیریت در برق استان البرز را در سابقه خود داشته اند
کارمند
Iran, Islamic Republic of
درود بر بر مدیر محترم کبنا...افرین..ما از نوسان برق تو امامت ها چند بار وسایل برقی خونمون سوخته ..از زمانی این اقا مدیر شده
اب و نیرو
Iran, Islamic Republic of
شرکت برق که شده حیاط خلوت سیاسیون کهگیلویه
دکتر فلان...برین پیششون بگین انرژی الکتریکی یعنی چه؟
.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز سابقه چندین ساله مدیریت برق خود شهر یاسوج کم‌ است؟!یا مدیریت شهرستان گچساران؟!یا معاونت در استان البرز ؟! 😂شما که درباره برق اطلاعاتی دارین خواهشمندم ۲بند درباره برق صحبت کنین تا ما چشم و گوشمان باز شود
گچساران
Iran, Islamic Republic of
مطالبات مردمی به حق است ولی با دید کارشناسی باید دید آیا با میزان اعتبارات شرکت برق و میزان روزافزون سرقت شبکه و کهنه بودن تجهیزات شبکه آیا مقصر مدیریت این شرکت است ؟ شبکه های ماگون که در برف گذشته سقوط کرد در زمان جهاد سازندگی ایجاد شده بوده و با امکانات آن زمان اجرا شده آیا بودجه ای در چند سال گذشته برای بهسازی به شرکت برق داده شده؟ اکثر خاموشی های تابستان گذشته ناشی از کمبود تولید برق بوده و در سطح شرکت های توزیع برق قابل جلوگیری در هیچ استانی نبوده و نیست. در یکسال گذشته که از تغییر مدیریت این شرکت گذشته مدیریت جدید زیر سیل بدهی و عدم پرداخت ها توانست اکثر مطالبات کارکنان و پیمانکاران را بروز نماید و به روند عادی برگرداند. امور برق ناحیه دو یاسوج که از مطالبات مردمی معوق بود با بسیج امکانات موجود به نحوه احسن راه اندازی گردید. ساختمان اداری این شرکت که سالها راکد مانده بود شروع بکار کرد. بیش از ۴۰۰ کیلومتر شبکه سیمی قدیمی که در معرض سرقت بود تبدیل به کابل شد که گام مهمی در راستای پایداری شبکه است . با توجه به گستردگی شبکه برق در استان و خرابی های انباشته از سالهای قبل به نظر نگارنده در کارنامه ده ماهه این مدیریت عملکرد خوبی داشته و با زمان دادن به این مدیر میتوان انتظار آن را برآورده نمود.
در کل این چه رسمی است که نخبگان استان ما برای سایر استانها اگر کار کنند خوب است ولی هنگامی که علی رغم همه مشکلات قبول مسئولیت می کنند تا برای استان خودمان گامی بر دارند تا کارآمد جلوه داده شوند؟!
چطور در مدیریت ۷ ساله مدیر عامل قبلی دوستان این گونه اعتراض نمی‌کردند ولی انتظار معجزه در این ده ماه را دارند؟
امید وارم با زمان دادن به این مدیر جوان و نخبه که در استان البرز علیرغم داشتن موقعیت عالی برای خدمت به مردم استان خودش پا پیش نهاده و قبول مسئولیت کرده شاهد رشد و بهبودی و برآوردن مطالبات بحق مردم استان باشیم .
یوسف
Iran, Islamic Republic of
شما به کی می گین نخبه؟
ایشون از کدوم دانشگاه مدرک گرفتن؟
بهتر نیست به جای این تعریف و تمجید های الکی، دلسوزانه به فکر مردم و مشکلات اون ها باشیم
از زمان حضور ایشون مشکلات برق استان بیشتر و بیشتر شده و دست آوردی هم نبوده
ماهان
Iran, Islamic Republic of
دو نفر از اعضای هیات مدیره مدرک دکترا دارند.قانون اهم که ساده ترین و اولین قانون در رشته برق هست رو بلد نیستند. بعد شما انتظار دارید مدیریت کنند.اینها با روابط سیاسی و زد وبند پست و مدرک گرفتند. قاعدتا باید باید به مسایل متفرقه مشغول باشند
روستایی
Iran, Islamic Republic of
کسی که داخل دوماه سه تا روشنایی سوخته رو عوض کنه چطور میتونه روشنایی یه شهر رو روشن نگه داره
Iran, Islamic Republic of
معلومه یه جاییت میسوزه که اینجوری نوشتی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
ای کاش یه شب گذرش از میدان آریوبرزن تا سرآبتاوه بخوره ببینه چندتا روشنایی وسط بلوار روشنه
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
بنده نزدیک دوماه در خانه ام نبودم بعد 800هزارتومان پول برق برام آمده چرا؟؟؟//
آخر با چه منطقی این کار مطابقت دارد؟؟
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
متخصص برق.حمید
Iran, Islamic Republic of
انصافا و الحق و الانصاف اقای معتمدی در حد مدیرعامل نیست
ایشون آدم بسیار متین مودب اصیل و باسوادی است اما متاسفانه با حفظ احترام تمام برای ایشان وی را برای مدیرعاملی شرکت تخصصی برق پسندیده نمیبینم
انتصابات رفاقتی و نه بر مدار شایسته گزیتی و با میانگین سنی بالا بدون نگاه به جوانان باتجربه و کاردان در ستاد و شهرستان ها

مدیریت در یک بخش ذاتی و در بخشی دیگر اکتسابی و به فراخور زمان و کسب تجربه است که متاسفانه ایشون در این دو بخش بی بهره هستند

احتمال قریب به یقین دوران مدیریت ایشان کوتاه خواهد بود
آرزوی توفیق برای ایشون در سنگری دیگر
علی
Iran, Islamic Republic of
اگه ادم باسوادی هست چرا لیاقت مدیرعاملی نداره؟
باشتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب دکتر معتمدی
مدیرعامل توانمند شرکت برق استان

باز بوی فتنه می اید اگر قرار بر تحمیل نیروهای سفارشی خود برای این کرسی هستید سعی نکنید با ابزار رسانه این مدیر هم استانی را تخریب کنید
اسلام
Iran, Islamic Republic of
برق فقط یوسفی. باقیش حرف وله
نا
Iran, Islamic Republic of
اداره برق استان افتضاست .ادم میره پیش کارمندانش و رئیسش حالش گرفته میشه حیف نیست اینها مسئول اداره برق باشند
موسوي
Iran, Islamic Republic of
مهندس معتمدي يكي از بهترين مديران استان بوده و خانواده نامبره ياسوج هستن نه كرج
كاربر
Iran, Islamic Republic of
خدمت دوست عزيزمون بايد چند مطلبي عرض كنم
١- مشكل نواسانات برق و خاموشي فقط شامل استان نميشه
كل كشور درگير اين مشكل هستند
و شركت برق ك ب رتبه اول رو در پايداري شبكه و خاموش نشدن برق مشتركين بدست اورده
٢-معتمدي در موقعي اين شركت رو تحويل گرفت
كه از همه لحاظ اوضاع مناسب نداشت
اعم از عدم پرداخت حقوق پرسنل ،بدهكاريهاي ميلياردي ،
تبديل نشدن شبكه هاي مسي به كابل كه زمينه سرقت و بي برق بودن مشتركين را فراهم ميكرد و بعد از گذشت چند ماه از مدير عامل شدنش
اوضاع شركت روبه راه شد و اكثرا پرسنل اين توزيع از ايشان راضي هستن
بجز اونايي كه دنبال خدمت به مردم نيستن و فقط به دنبال جو سياسي هستن
٣و سوال اينكه چرا در زمان ٨ سال مديرعامل قبلي هيچ گونه اعتراضي نكرديد؟
چون مطمنن هستيد كه معتمدي يك مدير با تحربه و نخبه ست و انتخاب مديران و معاونين بر اساس كارايي و شاسته سالاري ست ن بر اساس سياست و قوم گرايي
همانگونه كه در ٨ سال گذشته شاهد اين موضاعات بوديم
٤-معتمدي با داشتن شراط و موقعيت شغلي عالي در توزيع البرز
براي خدمت به مردم استانش اين مسئوليت رو پذيرفت

كمي تفكر كنيد بعد حرف بزنيد !!
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
مدیری که برای تمامی انتصابات مجموعه ی خود مطلقا تابع نظر سیاسیون باشه
قطع الیقین شایسته سالاری رو حذف و صرفا منافع آن عده را در نظر خواهد گرفت و به فکر رضایت مندی مردم نخواهد بود.
بعنوان نمونه انتصاب مطلقا سیاسی ایشان در اداره برق گچساران.که طی همین شش ماه بعد از انتصابشون مشخص شده که مدیر قبل به چه اندازه ضعیف تر هستند.
هوشنگ
Iran, Islamic Republic of
خواننده گان عزیز به نظر بنده ارسال مطلب فوق به دور از واقعیت و انصاف است

اولا ؛مهندس معتمدی ادمی پاک دست ،امین و از خانواده معظم شهداء و دارای کارنامه درخشان مدیریتی است و این کارنامه را پله پله طی نموده و این وصله ها به ایشان نمی چسبد

دوما " امسال در حوزه معاونت مهندسی و برنامه ریزی علاو بر پروژه های خرد عملیات اصلاح شبگه 200 روستا شروع شده ،بیش از 100 کیلومتر سیم به کابل شده و همچنین بزرگترین پروژه توسه شبکه اجرای خط دو مداره قلعه ریسی و دیشموک به طول 100 کیلومتر اجرایی گردید که این اقدامات در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد است

اجرایی عملیات تکمیلی ساختمان 5 طبقه شرکت توزیع بعد از سالها

به روز رسانی حقوق و دستمزد و مزایایی پرسنل شرکت توزیع
جذب 3 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه های اسیب دیده از زلزله شهر سی سخت
تثبت مدیریتی و رواج شایسته سالاری فارغ از فشارهای جانبی

کاهش خاموشی ها برق با تعمیرات به موقع شبکه که تمام مشترکین به این موضوع اذعان میکنند به جز خاموشی های ناشی از حوادث غیر مترقبه ضمنا" خوانند گان عزیز بدانند شبکه های هوایی تحت هر شرایطی از عوامل جوی اسیب می بینند

راه اندازی ناحیه برق شماره 2 یاسوج بنام امور غرب جهت دادن خدمات مطلوبتر به مشترکین در مرکز استان

این اقدامات میسر نمی شود جزء با عزم راسخ مدیر عامل محترم شرکت جناب اقای دکتر معتمدی و هئت مدیره ای قوی کاربلد توانمد و شایسته در کنار ایشان اقایان دکتر بزرگواری و مهندس شمس

منتقد عزیز انتقاد خوب است اما انتقاد نباید مغرضانه باشد

تثبت مدیریتی در یک مجموعه نشان از ضعف مافوق نیست نشان از اعتماد مافوق به نیروهای است که با جان دل زحمت می کشند و خاک خورده و رنج کشیده این مجموعه می باشند تا مردم و مشترکین عزیز از عملکرد مجموعه راضی باشند .ثبات مدیریتی در یک مجموعه نشانه ان است که مدیریت تحت تاثیر قضاوتها و جو سازی های مغر ضانه قرار نمی گیرد .ثبات مدیریتی یعنی شایسته سالاری

ضمنا" خیلی پست ها هم در دوره مدیریت ایشان عوض شده این طور هم نیست

به خدا بیشتر منتقدین توانایی مدیریت یک مجموعه 3 تا 4 نفری را هم ندارند

به عمل کار براید به سخندانی نیست

حیف است این جور قضاوت کردن در باره یک مجموعه امین و پاکدست
یاسر
Iran, Islamic Republic of
بهترین مدیرعامل توزیع برق استان ک ب در سالهای پس از انقلاب ایای مهندس معتمدیه
حسینی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا تنها مدیرعاملی که به نظرم لااقل تو ناحیه ی بویراحمد که من هستم مفید واقع شده ایشون بودن، ما واقعا امسال نسبت به سالهای قبل قطعی کمتری رو داشتیم و در کل نسبت به کشور و خاموشی های فراوان خیلی خوب عمل کردن و این هم در نتیجه ی انتخاب شایسته مدیران نواحی بوده..
محسنی
Iran, Islamic Republic of
تمامی این مطالب بدور از انصافه، به جز یکی دومورد خصوصا ابقا معلونین و اعضای هیئت دیره، واقعا تغییر اصل و پایه ی پیشرفته، وقتی طی این چن سال شرکت برق دچار چنین مشکلاتی هست ریشه در مدیریت ضعیف دوره های قبل و خصوصا معاونین به ظاهر دکتر که واقعا میشه گفت فقط ظاهر مدرکی دارند و سوادی در کار نیست داره..
پس یکی از مفیدترین انتقاداتی که وارد بوده به ایشون عدم تغزر در سیستم ثابت چن ساله با عملکرد ضعیف هستن...
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
چه جالب، به نظرم تنها سال با کمی مشکلات برق بویر احمد همین امسال خصوصا تابستون امسال بوده، بنده خدا، باید از مدیر عامل و مدیریت برق بویراحمد نهایت تشکر رو داشت واقعا، ولی دیگه تو خود شرکت چه خبره الله اعلم
اهل یاسوج
Iran, Islamic Republic of
امسال افراد متشخصی مدیرت عاملی و مدیریت بویراحمد رو برعهده گرفتن که واقعا در پاکدستی و توانمندی شکی درشون نیست، از سایر نواحی اطلاع خاصی ندارم ولی کبنا بدور از انصافه این همه مشکلات رو به این شخص و طی این یک سال نسبت بدیم.
مشکلات ریشه در سالهای قبل و عدم مدیریت صحیح داره،
که به نظر میاد تا حدودی باید تغییرات سیستمی انجام بگیره تا شاهد بهبود شرایط باشیم.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید منصف باشید شرکت برق تا دخالت های بیجا نمایندگان و سهم خواهی جریانات مختلف باشد چیزی از دست کسی بر نمی آید.
در این مدت کارهای بزرگی انجام گرفته
۱ مقدار ۴۰۰ کیلومتر سیم به کابل
۲ ضعف ولتاژ در کلیه شهرستانها به سامان دهی لازم رسیده
۳ تزریق ۳۵۰ ملیارد تومان به بدنه شرکت از طریق پیگیریهای مستمر
۴ صاف کردن تمام مطالب‌ کارکنان و پیمانکاران
ارباب رجوع
Iran, Islamic Republic of
سلام. امروز به اداره برق برای پیگیری مشکلی رفتم الحق و الانصاف یه آقایی به نام رازقی آنجا کار می کردند بسیار متین و شریف و بزرگوار بودند. خدا عاقبت به خیرش کند
Iran, Islamic Republic of
آقای يزدان‌پناه از بزرگوارترین و شایسته ترین افراد در برق بویراحمد میباشد، خدایی ریاست حق ایشان هست.
Iran, Islamic Republic of
الهی شکر
ایت
Iran, Islamic Republic of
متعجبم ایشون از وقتی اومدند بهترین برنامه در تعویض خطوط فرسوده را برا کهگیلویه که من در آن مشغولم داشتند .حقوق به موقع .توجه به نیروهای حجمی .موضوع ضعف ولتاژ ها .مدیر توانمندی هستند موفق باشید دکتر معتمدی
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

کشور‌های حاشیه خلیج فارس باید چارچوب دیپلماتیکی ایجاد کنند تا از تبدیل شدن منطقه به عرصه ...
سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سولدار پیش از آغاز جنگ اوکراین حدود ۹۰ درصد نمک کل آن کشور را تامین می‌کرد و منازعات ...
1