تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۴۴۲۸۶۵
سخنان طلبکارانه یک مدیر؛

پاسخی به ژست منتقدانه کاظمی‌جو؛ شما در بند اشخاص نبودید؟

۴
۱
پاسخی به ژست منتقدانه کاظمی‌جو؛ شما در بند اشخاص نبودید؟
کبنا ؛
سید ایرج کاظمی‌جو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، امروز (6 آذر 1400) در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه سخنانی در مورد خبرنگاران و به طور کلی فرهنگ ابراز داشت که تعجب فعالان و ناظران اجتماعی را برانگیخت.
کاظمی‌جو در این نشست با لحنی طلبکارانه و کلی‌گویانه گفته است: «90 درصد خبرنگاران دربند اشخاص هستند.». معلوم نیست با چه متر و اندازه‌ای به این نتیجه رسیده است که 90 درصد خبرنگاران دارای این ویژگی هستند. اگر هم قبول کنیم که 90 درصد خبرنگاران این ویژگی را دارند، بر چه اساسی گفته است که آنها در بند اشخاص هستند؟ منظور از اشخاص چیست؟ اگر باز هم این حرف او را قبول کنیم، این سوال پیش می‌آید که در بند چه اشخاصی هستند؟ باز هم اگر فرض کنیم که 90 درصد خبرنگاران شهرستان در بند اشخاص هستند، این سوال پیش می‌آید که آیا خود ایرج کاظمی در بند شخص خاصی نیست؟ در حالی که بارها شنیده شده است که این شخص مدتی با موحد بوده است و مدتی دیگر از موحد جدا شده به سمت هاشمی میل کرده است. آیا این عمل کاظمی‌جو به معنای در بند اشخاص بودن نیست؟ کاظمی‌جو جدا از دوگانه‌ی هاشمی و موحد نیست. اگر این به معنای در بند اشخاص بودن نیست، پس چیست؟
در همین نشست گفته است که لکه ننگ دوره کاری بنده، خبرنگاران هستند. اگر خبرنگاران لکه ننگ کاظمی‌جو هستند، نقطه مثبت کاری او چیست؟ کاظمی‌جو که شش سال رئیس فرهنگ و ارشاد کهگیلویه بوده است، چه نقطه‌ی مثبتی در کارنامه‌ی کاری خود دارد؟
وی گفته است: «برای پیشرفت و توسعه شهرستان کهگیلویه باید به حوزه فرهنگ بها داده شود برای تحقق این امر فکر کردیم خبرنگاران می‌توانند ایفای نقش داشته باشند اما دیدیم بسیاری از خبرنگاران دغدغه ندارند و صرفاً روابط عمومی اشخاص‌اند.» باید به حال فرهنگ این شهرستان نشست و گریست که رئیس اداره‌ای که تنها وظیفه‌اش رسیدگی به فرهنگ است، خود منتقد فرهنگ شده است. کاظمی‌جو تلویحاً گفته است که خبرنگاران در حوزه فرهنگ شهرستان کاری انجام نداده‌اند. در حالی که اگر شفاف‌سازی و عملکرد رسانه‌های این شهرستان نبود، هیچ مسئولی از وضعیت حاکم بر شهر دیشموک و به ویژه مخمل دیشموکی مطلع نمی‌شد. اگر رسانه‌ها نبودند، مبلغ 700 میلیون تومان برای «بیژنی‌ها» جمع نمی‌شد و یک جوان از پای چوبه دار پایین نمی‌آمد. حال باید پرسید که شخص کاظمی‌جو چه اقدام و عملکرد مثبتی برای پیشرفت و توسعه فرهنگ این شهرستان داشته است که اینچنین بی‌محابا به رسانه‌ها و خبرنگاران حمله‌ور می‌شود. آقای کاظمی‌جو، همین کلی‌گویی‌های شما باعث عدم توسعه هر چه بهتر فرهنگ اسلامی در این شهرستان شده است.
اگر رسانه‌ها پیشرفت نکرده‌اند، باید به خود شما شکایت و انتقاد کرد که نتوانستی خبرنگاران را ساماندهی کنی. چرا که شما باید به خبرنگاران ارزش می‌دادی. حوزه رسانه‌ها در حوزه‌ی کاری فرهنگ و ارشاد است. شما چه کاری کرده‌اید به جز اینکه در شورای فرهنگ عمومی طلبکار سایر مسئولین شوید؟ کاظمی‌جو نمونه اعلای شخصی مسئول است که از جایگاه فردی بیرون از حوزه مسئولیت، مجموعه کاری و مدیریتی خود را نه تنها نقد بلکه تخریب می‌کند. شایسته است که خبرنگاران کهگیلویه و حتی استان به نشانه‌ی مخالفت با اظهارات غیرکارشناسی و نادرست و دور از شأن «کاظمی‌جو»، اعتراض خود را نشان دهند تا دیگر مدیران چنین سخنانی در مورد این قشر فرهنگی ابراز نکنند.
گویی کاظمی‌جو فراموش کرده که خود او را رسانه‌ها علم کردند. اما حالا که در پایان دوره مدیریتی خود قرار دارد، یادش افتاده است که چنین سخنانی اظهار کند. همان‌طور که گفته شد، کاظمی‌جو خود محصول رسانه‌های محفلی و نزدیکان خود است. اما حالا با انکار همه‌چیز، منتقد این قشر فرهنگی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
Like
خانه مطبوعات
Iran, Islamic Republic of
کلوخ انداز را پاداش سنگ است.
آقای کاظمی یکی زدی باید ده تا بخوری
دوره بزن در رو تموم شد.
باید پاسخگوی شش سال دوره مدیریت باشید آقای مدیر فرهنگ
شهروند
Iran, Islamic Republic of
کاظمی جو راست میگه
کل سایت های استان را ادم میخونه یا همش کپی پیست هست . یا اصل خبر سانسور شده نظر شخصی خبرنگاره . یا الکی از نماینده یا مدیری اسطوره میسازن . خیلی انگشت شمارن سایت هایی که مستقل خبر میزنن
Iran, Islamic Republic of
90 درصد هم بیشتر. مه درو ایکنه
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1