تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : ۴۴۲۳۴۳
خبر خوش برای مردم و کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد؛

میدان مرکزی میوه و تره‌بار یاسوج شروع به کار کرد / ارائه‌ی میوه‌ی باکیفیت و حذف دست منفعت‌طلبان

۶
۵
میدان مرکزی میوه و تره‌بار یاسوج شروع به کار کرد / ارائه‌ی میوه‌ی باکیفیت و حذف دست منفعت‌طلبان
کبنا ؛
یاسوج به عنوان تنها مرکز استان در کشور که تاکنون فاقد میدان مرکزی میوه و تره‌بار بوده است با اقدام مطلوب شرکت الماس خدمات، از میدان میوه و تره‌بار برخوردار شده است. گفتنی است که وجود این میدان در یاسوج ضمن کمک به پیشرفت و توسعه‌ی استان کهگیلویه و بویراحمد و با ایجاد بستر برای اشتغال، می‌تواند به تولیدکنندگان، میوه‌فروشان و شهروندان هم‌استانی خدماتی عرضه کند که تاکنون از آن بهره‌ای برده نشده است.
به گزارش کبنا، شرکت الماس خدمات، مجری میدان مرکزی میوه و تره بار، واقع در یاسوج، تلخسرو، ورودی شهرک ولایت جنب پمپ سی‌ان‌جی از امروز (دوشنبه 22 آذر 1400) رسماً کار خود را شروع کرده است.
به گزارش کبنا، یاسوج به عنوان تنها مرکز استان در کشور که تاکنون فاقد میدان مرکزی میوه و تره‌بار بوده است با اقدام مطلوب شرکت الماس خدمات، از میدان میوه و تره‌بار برخوردار شده است. گفتنی است که وجود این میدان در یاسوج ضمن کمک به پیشرفت و توسعه‌ی استان کهگیلویه و بویراحمد و با ایجاد بستر برای اشتغال، می‌تواند به تولیدکنندگان، میوه‌فروشان و شهروندان هم‌استانی خدماتی عرضه کند که تاکنون از آن بهره‌ای برده نشده است.
با راه‌اندازی این میدان، باغداران و تولیدکنندگان میوه‌ و تره‌بار در استان از فرصتی برخوردار شده‌اند که تاکنون فاقد آن بوده‌اند. در گفت‌وگویی که برخی از باغداران با کبنا نیوز داشتند، نسبت به وجود دلالان میوه در استان گلایه‌هایی ابراز داشتند. آن‌ها بیان کردند: دلالان میوه نسبت به خرید میوه تعطلل می‌کنند و تا زمانی که میوه‌ها به مرز خراب شدن می‌رسند، اقدامی برای خرید این میوه‌ها نمی‌کنند و معمولاً در آخرین روزها قبل از خرابیِ میوه‌ها، با قیمیتی بسیار کمتر از قیمت واقعی، میوه‌ها را از باغداران می‌خرند. باغداران نیز مجبور هستند برای جلوگیری از ضرر بیشتر به چنین قیمتی تن دهند. اما با راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار در شهر یاسوج، بسیاری از مشکلات این قشر رفع خواهند شد و آنها خواهند توانست میوه‌ی خود را به قیمت واقعی به فروش برسانند.
باغداران بخش‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد، از کاکان و سی‌سخت گرفته تا گچساران و باشت می‌توانند ضمن عرضه‌ی میوه‌های خود به میدان میوه و تره‌بار یاسوج، خود نیز در فروش میوه‌ها و محصولات‌شان نظارت و حتی مشارکت داشته باشند.
ضمن خدماتی که باغداران می‌توانند از وجود این میدان داشته باشند، میوه‌فروشان و مغاره‌داران نیز از خدمات این میدان بهره‌مند می‌شوند. در نبود میدان میوه‌ و تره‌بار در یاسوج، میوه‌فروشان مجبور بودند خود به استان فارس سفر کرده و با متحمل شدن هزینه‌های غیرضروری، خطرات راه و هزینه‌ی رفت و آمد را نیز به جان بخرند. اما با راه‌اندازی این میدان، میوه‌فروشان می‌توانند با کمترین هزینه و با سهل‌ترین روش ممکن و در سریع‌ترین زمان، به تازه‌ترین میوه‌ها دسترسی پیدا کنند. ضمن این‌که خطرات جاده و تلف شدن زمان و خطر خرابیِ میوه‌ها به علت دیر رسیدن را نیز نداشته باشند.
اما مهم‌ترین بخشی که می‌تواند از خدمات این میدان بهره ببرد، عموم مردم و شهروندانی هستند که در این شهر زندگی می‌کنند. شهروندان تا پیش از این مجبور بودند میوه‌هایی که بعضاً درجه دو و سه و مانده بودند، را با قیمت گزافی خریداری کنند. اما اکنون می‌توانند با قیمت واقعی که بسیار کمتر است، میوه‌ و تره‌بار مورد نیاز خود را خریداری نمایند.
مطالبه این اقشار از مسئولین استانی این است که ضمن همکاری با این سرمایه‌گذار، جلوی زیاده‌خواهی عده‌ای که در این سال‌ها که بازار میوه را در انحصار خود داشته‌اند، بگیرند تا ضمن رونق گرفتن بازار میوه و تره‌بار استان، رضایت عمومی شهروندان نیز حاصل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ایی همه طومار نوشتی ولی نگوتی ادرس میدون تره بار کوچنه؟
خت هم نونی سیچه تیتر زی
متاسفانه شما چشمت مشکل داردوگرنه آدرس دقیق نوشته است
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید
Iran, Islamic Republic of
اگر متن رو درست مطالعه میکردی و کلاغ وار نگاه نمیکردی متوجه آدرس میشدی مشخصه در زمان مدرسه هم هنینجور در میخوندی که چیزی نشدی
ما شناس
Iran, Islamic Republic of
اووف و ای گپ😂😂😂
Romania
کی وقت و هزینه داره از این ور شهر پاشه بره اونجا اگه واقعا میخوان کار کنن این همه ملک شهرداری گرفته خوب داخل شهر برنامه ریزی کنه که مثل دور قبل باز منحل نشه
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1