کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سریال نویسی از دوران نماینده‌ای که به وزارت نفت رسید، تا نماینده‌ای که از نفت، منفعت مردم را خرید

بخش ششم) هنوز هم نمی‌گذارد فرهنگ توسعه را یاد بگیریم، چرا؟ / وقتی قافیه به تنگ آید

10 آذر 1400 ساعت 0:55

خوشبختانه، استقبال مردم بویژه دانشجویان و دانشگاهیان کهگیلویه بزرگ، که درک عالمانه‌ای از توسعه و ترقی جامعه دارند، فرهنگ غالب، گفتمان برتر و تنها فرضیه‌ی موفقیت را «سردار هاشمی پور» دانسته و از استمرار این سریال‌های آگاهی بخش استقبال ویژه‌ای داشته‌اند


ادامه از قبل...
بخش ششم؛ در بخش‌های گذشته سعی بر آن بود که واقعیت‌هایی از دوران 16 ساله سکوت و سکون فکری و ایدئولوژیک نماینده وقت را تحلیل کنیم و علیرغم دفاعیه‌های متزلزل عده‌ای از منتسبین و دفاع‌های بدتر از توهینشان تحت عنوان «فرافکنی؛ علاج یا توهم»، که به نوعی بیان واقعیت‌های صورت گرفته را فرافکنی نامیده‌اند، در جهت تنویر افکار عمومی اقدام کنیم. آنچه بن بست طلبان کهگیلویه بزرگ به عنوان «بیماران اسکیزوفرنی» دوران 16 ساله، نوشته‌اند و متوهمانه خود را معالج عزت نامیده بودند، در حقیقت کجرفتاری با مردمی است که پتروشیمی دهدشت را نه تنها در 1000 روز که در هزار سال هم نمی‌توانستند بیش از کلنگ زنی، راه مال رویی به سمت آن ببرند.
اگر دچار الزایمر سیاسی نیستید و اگر از داشته‌های خود آگاهید و خدمتی برای مردم داشته‌اید- که مغایر با واقعیت‌های بیان شده می‌باشد- تصویری از مکاتبات یا عکسی از نمایش‌های خود را به مردم ارائه بدهید تا حداقل بتوانید در میان توهم زدگی خود، چاره‌ای برای رهایی از مطالبات مردم داشته باشید. با این نگارش‌های «صد من یه غاز» و ماله کشی بر روزگار سیاه خود، نمی‌توانید، از محور سادات به دهدشت عبور کنید و بر بانیان عقب افتادن این پروژه حیاتی، خرده نگیرید. نمی‌توانید، آب‌های سد کوثر را در چرام، و دهدشت و صحرای کلاچو ببینید و بر عامل عقب ماندگی کهگیلویه بزرگ نفرین نکنید. نمی‌توانید شعله‌های گاز را در دور افتاده‌ترین روستای دیشموک ببینید و بر نادانی مسببان فرار نخبگان کهگیلویه بزرگ، طعنه نزنید. نمی‌توانید آب سد کوثر را در خانه‌های مردم لیکک ببینید، معادن مختلف را در چرام، سرفاریاب، بهمئی و دیشموک ببینید، سیکل برقی را در حومه غربی دهدشت، آب روستایی را روستاهای مختلف کهگیلویه بزرگ، جاده سرآسیاب به لنده و جاده لنده به سوق و دهدشت، جاده دهدشت به پاتاوه، سدهای آبی خاکی، حقآبه سد مارون 2، مدارس پیش ساخته، بیمارستان‌های متعدد در کهگیلویه بزرگ، زمین‌های چمن مصنوعی و ... را ببینید و برای بیماری اسکیزوفرنی و پیشگیری از آلزایمر خود اقدام نکنید.
همین انتصاب‌های یک سویه از یک قوم و از یک منطقه، یا معرفی بیش از 500 نفر از هواداران خود از یک سمت کهگیلویه بزرگ را بدون آزمون و گزینش و دانش و .... نیز گویای این حقیقت است که مردم فکر می‌کردند «علی آباد» شهریه. آیا صدای هیچ صاحب زمینی بالا نیامد؟ آیا نمی‌شود همانگونه که در وسط زمینِ باند اضطراری، پایه‌های برق فشاری را عبور دادین، یا مثل آب خوردن، حقآبه سد مارون 2 را کتمان کردید، صدای خشم و گلایه مردم حومه پتروشیمی را هم کتمان کرد؟ آیا فکر می‌کنید که مردم خاطرات طنز شده کسانی را که علیرغم مشکلات بسیار، از مدیریت در دهدشت برکنار شده، در استان منصوب می‌کردید، در مرکز استان برکنار می‌شدند، در استان ایلام منصوبشان می‌کردید را فراموش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بخش دوم

بخش اول

بخش سوم) انکار کنندگان حقآبه سد مارون 2 بخوانند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد / هنوز هم نمی‌گذارد فرهنگ توسعه را یاد بگیریم؟ چرا؟

بخش چهارم) درد جوانان کهگیلویه؛ راه‌های بسته را باید باز کرد / هنوز هم نمی‌گذارد فرهنگ توسعه را یاد بگیریم؟ چرا؟آیا علت و علل این ناکامی‌ها را جویا شده‌ایم؟

بخش پنجم) توسعه پایدار از قلندران حقیقت بر می‌آید

فکر کنم که سردار هاشمی پور، بخش بستری بیماران اسکیزوفرنی را فعال کرده‌اند و می‌تواند مدتی را به درمان خود اختصاص بدهید تا مجبور به تناقض گویی و کتمان واقعیت‌ها نشوید. مردم ما فراموش نکردند که در 16 سال نمایندگی، یک ستون چوبی تیر برق در روستای سرپری، چند بار افتتاح شد؟ ساختمان‌های دولتی که علیرغم هزینه‌های بسیار و بالای 10 سال تکمیل نمی‌شدند را چند بار افتتاح می‌کردید؟ واقعاً با چه رویی کتمان حقیقت می‌کنید؟ هرچند این شیوه‌ی دیرینه‌ی سفسطه سرایانی است که شهری به وسعت تمدن ایرانی و با تنوع استعدادهای خدادادی را به بن بست فکری برده و مقهور قدرت طلبی و منفعت جویی خود کرده‌اند. اما این خزان هم پایانی دارد و این تفکر فاشیستی هم زوال پذیر بوده و دیدگاه کلیسایی صفتان نیز توسط مارتین لوتر زمان برداشته خواهد شد. نیهلیسم گرایان باید بدانند، مردم کهگیلویه بزرگ با مرور خدمات 4 ساله سردار هاشمی پور در مقایسه با 16 سال متوجه شدند که تأثیر بدبینی و پوچی در افراد، متناسب با سن و سال و دریافت‌های عقلی و فکری و ساخت شخصیت آنهاست. اکنون چشم باز کنید و هوشیار باشید تا بخشی دیگر از خدمات سردار هاشمی پور را مرور کنیم:
-عملکرد سردار هاشمی پور در حوزه گاز رسانی؛
1-از اول انقلاب تا سال 1395 حدود 45 درصد شهرستانهای کهگیلویه بزرگ از نعمت گاز برخوردار بودند که بخش زیادی از این خدمات در دوران نمایندگی حاج آقای بزرگواری انجام گرفت. اما در دوره‌ی 4 ساله‌ی نمایندگی سردار هاشمی پور، با تلاش‌های متعهدانه و انقلابی‌اش، در روزهای سراسر بحران داخلی و تحریم خارجی، بیش از 95 درصد مناطق شهرستانهای چهارگانه کهگیلویه بزرگ از نعمت گاز بهره مند شدند. و اکنون مردم کهگیلویه بزرگ منتظر می‌مانند تا شانتاژ بازان سیاسی کهگیلویه بزرگ، همین کمتر از 4 درصد را به سرانجام برسانند. به راستی که ملاک کارآمدی و ناکارآمدی نماینده فعلی کهگیلویه بزرگ می‌تواند همین کمتر از 4 درصد گاز رسانی به مناطق روستایی باشد؟
2 _ مجوز گازرسانی به مناطق دیشموک و چاروسا به همت سید علی‌محمد بزرگواری آغاز شد. یعنی تا قبل از حضور حاج آقای بزرگواری در مجلس شورای اسلامی و علیرغم مصادر به مطلوب شدن آراء حداکثری مردم منطقه، کمترین اثری از پروژه گازرسانی در مناطق چاروسا و دیشموک در اذهان بسته و فسیل شده قبلی‌ها خطور نکرده بود. مجوز این پروژه سال ۸۹ توسط سیدعلی محمد بزرگواری نماینده وقت، اخذ و کلنگ زنی شد و با قراردادی معین، خط انتقال ۶ کیلومتر به مناقصه رفت و نص قرارداد به منوال ۶ کیلومتر به ۶ کیلومتر بود. با این شرایط و در پایان سال ۹۶، از سه راهی طولیان تا تنگ هیگون، این طرح به بهره‌برداری رسید. بعد از اتمام دوران نمایندگی حاج آقای بزرگواری و با پیگیری و پیشنهاد سردار هاشمی پور و توجیح علمی و تخصصی وزیر نفت و مدیرعامل وقت گاز کشور، کل پروژه در قالب یک پکیج به مناقصه رفت و در عنوان بزرگ‌ترین طرح گازرسانی کشور در سال ۹۷ جانی تازه گرفت، کمتر از دو سال این ابر پروژه به مناطق دیشموک رسید. تا پایان دوره نمایندگی سردار هاشمی پور، گازرسانی به دیشموک و روستاهای تابعه، ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی شبکه داخلی و خط اصلی انتقال گازرسانی به کلات، قلعه‌رئیسی، دیشموک و 108 روستای تابعه انجام شد. مسیر کوهستانی و صعب العبور گردنه‌ها، دره‌ها، شیب‌ها و هموارها و ناهمواریها، به قدرتِ تدبیر و عظمت دانش تخصصی سردار هاشمی پور شکافته شد تا مسیر لوله گذاری هموار و برکت نظام را به مردمی که برای سربلندی کشورشان حماسه‌ها آفریده بودند، هدیه کند. با آغاز دوران «انحراف عزت از کهگیلویه»، تنها یک درصد برای تحلیل میزان صداقت، توانایی و مردم محوری نماینده فعلی به جای ماند که تاکنون و همانگونه که انتظار هم می‌رفت، تنها امیدی که محقق نخواهد شد، خدمت عمومی به مردم و توسعه نگری برای کهگیلویه بزرگ در حد یک درصد است.
3- گاز رسانی به تمامی روستاهای سرفاریاب و ادامه مسیر به سمت روستای پشت چندار در صعب العبورترین مسیر ممکن
4- گازرسانی به بی‌بی زلیخایی و تراب بلوط بنگان با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی
5- گازرسانی به سرآسیاب یوسفی و ممبی با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی
6- تخصیص ۳ میلیارد تومان بلاعوض از بودجه ۹۹ برای خرید ده هزار کنتور رایگان و هدیه به مردم
7- گازرسانی به ۲۴۸ روستا و ۱۵۰۰۰ خانوار خود انقلابی بود که مردم قدرشناس از خادم خودشان سردار هاشمی پور هدیه گرفتند.
عملکرد سردار هاشمی پور در حوزه صنعت و معدن؛
1- عملیات اجرایی معدن فسفات چرام بعنوان بزرگ‌ترین معدن فسفات کشور، در حالیکه بیش از 35 سال، تنها تابلوی معدن در سه راهی نازمکان نصب بود و نماینده وقت نیز از عدم توجیه اقتصادی برای به انحراف بردن افکار عمومی یا رفع تکلیف در انجام خدمت سخن می‌گفتند. سردار هاشمی پور با درایت و شناختی که نسبت به طرح‌ها و پروژه‌های سنگین داشت، وزیر صمت و کارشناسان وزارتخانه را به منطقه آوردند و مبلغ اولیه ۱۷ میلیارد تومان و با ظرفیت بهره برداری ۳۰ هزار تن در سال تصویب و پروژه را در محورِ اجرا، قرار دادند. اقدام بعدی سردار هاشمی پور، احداث و راه اندازی کارخانه آهک و هیدراته که یکی از مجموعه‌های وابسته به کارخانه‌ی فسفات چرام است، با اعتباری بالغ بر 000/000/000/000/ 2 ریال در این معدن راه اندازی نمودند. با این اقدام بیش از 50 نفر از جوانان شهرستان درآن مشغول بکار شدند که در صورت توسعه آن، ظرفیت استخدام بیش از 200 نفر وجود دارد. نیازمندی‌های تسهیل کننده توسعه معدن از قبیل آب، برق و گازِ این معدن آماده و دفتر مدیریت معدن در شهر چرام راه اندازی شد.
2- چهار معدن “سیلستین” در روستاهای قبر قیصر، دشت آهو، دوپری نظری و گنبد بردی در شهرستان بهمئی از توابع کهگیلویه بزرگ کشف و برخی از این معادن به مرحله بهره برداری رسید. علاوه بر ایران، تنها سه کشور دیگر در دنیا معدن سیلستین دارند. معدن سیلستین قبر قیصر که پیش از سایر معادن کشف شده بود، به بهره برداری رسید. معادن روباز سیلستین بهمئی با درجه کیفی خوب و با ظرفیت بالقوه استخراج سالانه ۴۰۰۰ تن به لحاظ ارزش صادراتی و ارزآوری، می‌تواند در بهبود و شکوفایی اقتصاد ملی و شهرستان بهمئی نقش به سزائی داشته باشد.
3- معدن نیترات دیشموک از اولویت‌های اساسی جهت صنعتی کردن منطقه محروم دیشموک است که سردار هاشمی پور دستور پرداخت مبلغ ۴ میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه گذار این معدن را صادر نمودند. حجم ذخیره معدن نیترات دیشموک بیش از 605 هزار تن با عیار آن 8 /1 درصد برآورد شده است.
3- معدن بوکسیت سرفاریاب از جمله معادن کهگیلویه بزرگ است که در دوره نمایندگی سردار هاشمی پور مورد توجه بوده و پیمانکار آن معین و بخشی از آن را استخراج نموده‌اند. این معدن از جمله مهم‌ترین معادن استان است و در حال حاضر ذخیره آن 750 هزار تن برآورد شده است و احتمال می‌رود تا بیش از سه میلیون تن ذخیره این معدن باشد.
4- یکی از صنایع مهم استان، پتروشیمی کهگیلویه است. صنعتی که قرار بود 1000 روزه تمام شود. با کلی منت و فخر بر مردم کلنگ زنی شد. به هر حال در 4 سال دوره توسعه طلبی سردار هاشمی پور، اقدامات زیرساختی آن انجام گرفته است. دیوار حائل ساخته، سوله‌ها و درمانگاه احداث و دفتر مرکزی کارخانه در شهر دهدشت به قیمت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خریداری و راه اندازی شده است. تمامی لوله‌های مورد نیاز از گچساران تا دهدشت خریداری و آماده بکارگیری هستند. برای احداث کارخانه، شرکت پتروپارس که از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی است، برنده مناقصه بوده که با انعقاد قراردادی به ارزش 000/000/000/ 200 میلیارد یورو متعهد به ساخت، خریداری و تجهیز آن شد. 600 نفر در این کارخانه‌ای که آماده تولید تحویل داده شد، توسط نماینده فعلی و با سازوکاری که خود جای بحث بسیار دارد، مشغول شدند. همچنین، کارخانه پتروشیمی دهدشت در بورس ایران فعال می‌باشد. با اینکه ارزش سهام پتروشیمی دهدشت در سالهای قبل 70 تومان بود، با اقدامات مؤثر سردار هاشمی پور، هم اینک ارزش هر سهم این کارخانه 750 تومان شده است.
5- از دیگر خدمات نمایندگی 4 ساله سردار هاشمی پور، توسعه و راه اندازی کارخانه سوله سازی چرام است. سوله سازی از جمله نیازمندیهای مهم معادن و صنایع عظیم کهگیلویه بزرگ برای معادن فسفات و کارخانه پتروشیمی است. کارخانه‌ی لوله سازی که سال‌ها راکد بود، با پیگیریها و درایت سردار هاشمی پور مجدداً به چرخه تولید بازگشت و هم اینک در این کارخانه حدود 25 نفر کارگر مشغول هستند.
6- فعال شدن فاز دوم کارخانه آجرپزی دهدشت با اعتباری بالغ بر 000/00/000/ 50 ریال. فاز دوم 600 تن در روز است و تا 750 تن در روز قابل افزایش بوده که ظرفیت اشتغالزایی تا 100 نفر را دارد.
در هر صورت، فرهنگ سازندگی و خدمت با معیارهای انقلابی در 4 سال نمایندگی سردار هاشمی پور، بینه‌ای قوی شد تا مردم قدرشناس کهگیلویه بزرگ، دوران 16 ساله‌ی نمایندگی را فرصت سوزی بزرگی در مسیر توسعه همه جانبه‌ی ببینند. آنچه توهمی شده برای عده‌ای سودجو که اگر چنین است و فقط سردار هاشمی پور خدمت داشته است، پس چرا مردم او را نخواستند؟
گرچه خودشان هم بر پاسخ آن واقفند اما باید یادآوری کنیم که این تجربه هم برای آن عده از کسانی که نمک خورده و نمکدان شکستند لازم بود تا ببینند که نماینده همیشه غایب در مجلس، نمی‌تواند حتی پروژه‌هایی که کمتر از 1 درصد برای راه اندازی نهایی آنها باقی مانده است، به اتمام برساند. و بلکه اصلاً برای چنین فعالیت‌های عمرانی، عام المنفعه و توسعه محور، حداقل دانش و فهم تخصصی را هم ندارد.
و اینگونه شد که فرزندان کلیسای پوپولیست پرور کهگیلویه بزرگ، از حول حلیم به دیگ افتادند و با متنی وهن آمیز و سفسطه نگر، تمام دوران 18 ساله‌ی را به همراه شرحی ناقص و هدفمند از تاریخ صدر اسلام تاکنون را در سه الی چهار صفحه و به مصداق شعری که می‌گوید؛ «قافیه چون تنگ آید// شاعر به جفنگ آید»، از همه‌ی خدمات چنین بهره بردند و آنها را به مسلخ نادانی خود کشاندند که شاید بتوانند سریالهای طوفانی از خدمات کم نظیر سردارهاشمی پور را کوچک بشمارند.
خدمت این دوستان بیان می‌کنیم که عرصه سیمرغ جولانگه هرکسی نیست. خوشبختانه هر چه بیشتر پوپولیست نگریستن و پوچ انگاری را مسلک خود قرار دهید و بر آن جاهل بمانید، دانایی مردم را بیشتر و آگاهی جامعه از خدمات را در سطح وسیعتری توسعه خواهید داد. اگر شما هم نخوهید، نوشتار حقیرانه‌تان که کتمان واقعیتی از سالها سقوط عزت و بن بست بردن منطقه است را آنقدر نشر خواهیم داد که همگان بدانند با سرنوشت جوانان و نوجوانان این سرزمین چه کردید. باید جامعه ما از افکار پوسیده و افراد مستأصل شده رها شود تا دگر بار، میدان اقتدار و توسعه، سپهر جاودان خدمتگزاران آگاه، دانش آموختگان مراکز علمی و تحلیلگران عرصه‌های پیشرفت و توسعه قرار گیرد. خوشبختانه، استقبال مردم بویژه دانشجویان و دانشگاهیان کهگیلویه بزرگ، که درک عالمانه‌ای از توسعه و ترقی جامعه دارند، فرهنگ غالب، گفتمان برتر و تنها فرضیه‌ی موفقیت را «سردار هاشمی پور» دانسته و از استمرار این سریال‌های آگاهی بخش استقبال ویژه‌ای داشته‌اند و چنین است که؛
ادامه دارد...
 
 ----------------------------------------------
نویسندگان: استعدادهای سوخته 
 
 
 
 


کد مطلب: 441865

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/441865/بخش-ششم-هنوز-هم-نمی-گذارد-فرهنگ-توسعه-یاد-بگیریم-چرا-وقتی-قافیه-تنگ-آید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1