تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۴۳۹۵۶۴
کبنانیوز از حواشی مراسم معارفه استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

از شاخ و شانه کشیدن «سید ناصر حسینی‌پور» برای وزرا تا نکته ظریف «روشنفکر» و کلاهی که بویراحمدی‌ها بر سر وزیر کشور گذاشتند

۱۲
۰
از شاخ و شانه کشیدن «سید ناصر حسینی‌پور»  برای وزرا تا نکته ظریف «روشنفکر» و کلاهی که بویراحمدی‌ها بر سر وزیر کشور گذاشتند
کبنا ؛مراسم تودیع و معارفه استانداران کهگیلویه و بویراحمد در حالی با حضور وزیر کشور برگزار شد که با حواشی و نکات بسیاری همراه بود. تمجید ویژه از کلانتری تا حرف‌های متفاوت سید ناصر حسینی‌پور و شعرخوانی جمالی معاون سیاسی و کلاهی که بویراحمدی سر وزیر کشور گذاشتند، از جمله حواشی این مراسم بود.

بیشتر بخوانید:

موحد: دختران مظلوم دیشموک به سمتی می‌روند که خواسته آنها نیست / آقای احمدزاده وارد یک میدان سختی شده است

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد: استان در یک دوره 4 ساله می‌تواند به استانی رشد یافته تبدیل کرد

سخنرانی وزیر کشور در مراسم معارفه

نه به دنبال سهم خواهی هستیم و نه به دنبال کیسه دوختن برای خود / غریبه کش نیستیم / آقای احمدزاده منطقه دیشموک، زیلایی و بهره عنا و باوی را با یک چشم می بیند

به گزارش کبنا، بعد از ظهر روز (سه شنبه 6 مهر ماه 1400) با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان مجلس، مهدی روشنفکر، سید محمد موحد و سید ناصر حسینی‌پور، ائمه جمعه، روحانیون، مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد، چهره‌های سیاسی و اجتماعی این استان مراسم معارفه استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
مراسم معارفه استاندار کهگیلویه و بویراحمد بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی در سالن آمفی تئاتر بهمن بیگی دانشگاه یاسوج برگزار شد.
این مراسم حواشی و نکات قابل توجهی هم داشت.

احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که همه از او استاندار در سایه نام می‌بردند و در واقع نبض ساختمان استانداری را در دست داشت، اولین کسی بود که سخنرانی کرد. او دو بار اشعاری از سعدی خواند و بدون اشاره به عملکردش در حوزه اجتماعی به برگزاری انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در این استان پرداخت و اظهار داشت: با توجه به سوابق انتخاباتی در برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد، بهترین انتخابات‌ها را برگزار کردیم که حتی خون از دماغ یک نفر هم بیرون نیامد.
او چند بار به مدیریت کلانتری اشاره کرد و گفت: مدیریت آقای کلانتری در بحث زلزله سی سخت، کرونا و برگزاری انتخاب حرف نداشت. [متن کامل صحبت‌های احد جمالی] و انتخابات در امنیت کامل برگزار می‌شود. جمالی هیچ حرف از عملکردش در حوزه اجتماعی نزد. او نگفت؛ چرا نزاع دسته جمعی جلوی چشمم در خیابان‌های شهر یاسوج انجام می‌گیرد و مقصر هست یا خیر؟ او به افزایش طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی اشاره نکرد. جمالی هیچ حرف در خصوص مدیران اجتماعی استانداری و استان نزد. در دوران حسین کلانتری و احد جمالی کمترین توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی شد.
 جمالی در ادامه صحبت‌هایش تلویحاً خداحافظی کرد و گفت در آستانه بازنشستگی هستم و از همه حلالیت می‌طلبم و کم و کاستی‌ها را ببخشید و اشعاری را هم خواند.
هر چه هست از قامت ناساز بی اندام ماست/ ور نه تشریف تو بر بالای کس کوتاه نیست
هزار جهد بکردم که سر عشق بپوشم
نبود بر سر آتش میسرم که نجوشم
به هوش بودم از اول که دل به کس نسپارم
شمایل تو بدیدم نه صبر ماند و نه هوشم
حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه از همه خواست که از احمدزاده استاندار جدید این استان حمایت کنند و اظهار داشت:  آقای کلانتری انسان مؤمن و دیندار بود و تلاش زیادی برای پیشگیری از بیماری کرونا و شهر زلزله زده سی سخت داشت. وی در ادامه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد تا نقطه مطلوب فاصله دارد. [متن صحبت‌های نماینده ولی فقیه]
بعد از صحبت‌های نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، مجری برنامه اعلام کرد که یکی از نمایندگان مجلس از بین مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد برای سخنرانی دعوت می‌شود که مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون اولین نفری بود که از بین مجمع نمایندگان برای سخنرانی بالای صحن رفت.
روشنفکر در ابتدا به تمجید از مدیریت کلانتری پرداخت و گفت که حسین کلانتری استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد، مدیریت انسانی و اسلامی خوبی به یادگار گذاشتند و در این دو سال به جد کار کرد و آن هم با برنامه. روشنفکر این را هم گفت که کهگیلویه و بویراحمد با وجود این همه ظرفیت در محرومیت رتبه سوم را دارد.
 نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در ادامه وقتی که جملاتی را پیرامون کلانتری مطرح کرد اینگونه به استقبال احمدزاده رفت و گفت: سید علی احمدزاده استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد نیاز به معارفه ندارد و فرزند همین آب و خاک است و در ادامه تبصره‌های را به معارفه احمدزاده سنجاق کرد. او قبل از اینکه نکات مدنظرش را به احمدزاده گوشزد کند، از رئیسی رئیس جمهور ایران هم تشکر کرد و گفت: از آقای دکتر رئیسی و آقای وحیدی تشکر می‌کنم که توانمندی‌های منابع انسانی استان ما را درک کردند و یکی از چهره‌های انقلابی و با تجربه را به عنوان استاندار این استان انتخاب کردند.
 روشنفکر حرف‌هایش را زد و اولین نکته مدنظرش را در حضور احمد وحیدی وزیر کشور اینگونه خطاب به احمدزاده در پوشش ویژه سخنوران گفت و تلویحاً از احمدزاده خواست که کماکان از حواشی به دور باشد و سوابق درخشان مدیریتی خودش را ادامه دهد. نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون گفت: «سوابق مدیریتی ایشان، هم در استان و هم در استان‌های دیگر، بیانگر این است که ایشان مدیری بی حاشیه و دارای سوابق مدیریتی درخشانی است.»
مهدی روشنفکر نکته ظریف دیگری هم بیان کرد و این بود که آیت الله رئیسی خودش شناخت از آقای احمدزاده داشت. این صحبت روشنفکر را می‌توان اینگونه در نظر گرفت که نمایندگان مجلس نقش چندانی هم در معرفی احمدزاده به هیئت دولت نداشتند و آنها شاید در حد تأئید با احمدزاده همراهی کردند.

روشنفکر در ادامه دست روی ظرفیت‌های استان گذاشت و گفت این استان در منابع انسانی سرآمد هستند. و روی این موضوع هم تاکید کرد که ارتباط و تعامل خوبی بین نمایندگان است. البته اتفاقی در فرودگاه یاسوج افتاد که در اینجا به دلیل عدم اطلاع از چندان و چون آن به موضوع نمی‌پردازیم.
وقتی مجری برنامه گفت از بین مجمع نمایندگان مجلس یک نفر باید صحبت کند، گویا هر سه نماینده روی این موضوع به توافق نرسیدند و اتفاقاً هر سه نفرشان صحبت کردند.
روشنفکر این موضوع را هم گفت که سند توسعه استان، مبارزه با فساد، شایسته سالاری و شایسته گزینی، استفاده از ظرفیت زنان، حل مشکلات حاشیه نشینی شهرهای استان از جمله مواردی است که باید به آن توجه کرد.
وی به نابودی صدها هکتار از جنگل‌های استان به دلیل آتش سوزی اشاره کرد و تلویحاً مجموعه مدیریتی استان را در این خصوص ناکارآمد دانست. روشنفکر شهر زلزله زده سی سخت را فراموش نکرد و از وزیر کشور پیرامون این شهر مطالبه کرد. [متن کامل صحبت‌های روشنفکر را اینجا بخوانید.]
اما سید ناصر حسینی پور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت، صحبت‌هایش را متفاوت‌تر شروع کرد، هر چند آخر صحبت‌هایش به تمجید از حسین کلانتری استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.
بعضی‌ها اینگونه می‌گفتند که سید ناصر حسینی پور بخشی از حرف‌هایش را از زبان احمدزاده زد.
مثلاً جایی که سید ناصر گفت: من به شما قول می‌دهم که آقای احمدزاده مستقل عمل می‌کند. مشورت‌ها را می‌پذیرد، اما تصمیم آخر را خودش می‌گیرد.
سید ناصر حسینی پور حرف‌هایش را مقتدرانه زد، اولاً برای وزرا شاخ و شونه کشید و گفت: «ما به وزرای محترم دولت رأی دادیم که مشروط به حرکت در خط امامین بود، ولی اگر آقایان از این خط و ریل خارج شوند، ما با این افراد مثل قبل نخواهیم بود.» احمد وحیدی وزیر کشور با تکان دادن سرش و تبسمی به حرف سید ناصر حسینی پور واکنش نشان داد و حتی در سخنرانی‌هایش بیشتر صحبت‌هایش را متوجه حرف‌های سید ناصر کرد.
سید ناصر در ادامه با بیان اینکه بهانه‌ای برای کار نکردن نداریم، چرا که هر سه قوا باهم یک دست شده و تاجایی که به شوخی به بعضی از دوستان هم می گوئیم که مجلس دیگر خیلی انقلابی شده است.
سید ناصر مدیریت‌های گذشته را غیرعالمانه دانست و گفت: ظرفیت‌های استان به دلیل نبود مدیریت عالمانه و عدالت محور در برنامه ریزی هدر داده شده است.

وی به بیکاری جوانان حوزه انتخابیه گچساران و باشت گریزی زد و گفت: در مجموعه پتروشیمی گچساران، 80 درصد غیربومی شهرستان در حال کار هستند، ما غریبه کش نیستیم، ولی 20 درصد از خارج شهرستان در پتروشیمی کار کنند، نه 80 درصد. ما از ظرفیت نفت و گاز شهرستان به خوبی استفاده نکردیم.
سید ناصر حسینی پور به صراحت گفت: به شما قول می‌دهم به عنوان کسی که استاندار جدید را خوب می‌شناسیم، می گویم که  استاندار، استاندار مستقلی است، گفته‌ها را می‌شنود و تصمیم مستقلی می‌گیرد.
وی تکلیف رابطه نمایندگان مجلس با استاندار جدید را روشن و ذهن همه حاضرین را با این حرفش شفاف کرد که ما استاندار را کمک می‌کنیم نه به دنبال سهم خواهی هستیم و نه به دنبال کیسه دوختن. سید ناصر تصریح کرد: «ما می دانیم که دولتی‌ها دوست ندارند استاندار، استاندار نمایندگان باشد. ما هم به دنبال چنین چیزی نیستیم، ولی مشکلات ریز و درشت مردم به ما منعکس می‌شود. ما عملاً وظیفه نظارت و قانون گذاری را داریم، ولی وظیفه رسیدگی به تمام امورات مردم از آب و نان و ... مردم هستیم. ما به استاندار کمک می‌کنیم، نه به دنبال سهم خواهی هستیم و نه به دنبال کیسه دوختن برای خود.»
سید ناصر در ادامه گفت: استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد متعلق به کل استان است و از دیشموک تا زیلایی و بهره عنا را با یک چشم می‌بیند.
نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در ادامه حسابی از کلانتری استاندار سابق تمجید کرد و از وزیر کشور برای او چانه زنی کرد که از او در جایگاه‌های مدیریتی استفاده شود. سید ناصر حسینی پور گفت: «آقای کلانتری فرد متعهد و شایسته و با تقوایی است، مدیری که در دولت آقای روحانی معرفت دینی داشت و شایسته بود و ان شاالله بتوانیم از ایشان در مناصب خوبی استفاده کنیم.» وزیر کشور هم در پاسخ به سید ناصر حسینی پور نماینده گچساران و باشت گفت: خوشحالم که همه از آقای کلانتری تمجید و تعریف کردند. ایشان نام خوبی از خودشان به یادگار گذاشتند. حتماً از ایشان در جایی استفاده می‌شود. [متن کامل صحبت‌های سید ناصر حسینی پور]
بعضی از حاضرین می‌گفتند که بیشتر مراسم تودیع کلانتری بود نه معارفه استاندار جدید. از اول برنامه تا آخر برنامه همه حسابی از حسین کلانتری استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد تمجید می‌کردند. برخی هم می‌گفتند اگر کلانتری این همه خوب بود و برنامه محور و خداترس، چرا باید تغییر کند؟ او که دو سال در استان مدیریت کرده و به همه مسائل شناخت دارد.
حجت الاسلام سید محمد موحد آخرین نماینده مجلس بود که سخنرانی کرد و گفت تمام ویژگی‌های آقای کلانتری در خداترسی او خلاصه می‌شود. او در ادامه خطاب به احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: «آقای احمدزاده وارد یک میدان سختی شده است و بار بسیار سنگینی بر دوش شما است.» موحد در باره این میدان سخت و ابعاد آن حرفی نزند و باید ببنیم روزهای آینده این میدان سخت برای احمدزاده چه خواهد بود.
موحد در ادامه تاکید کرد: آقای وحیدی وزیر کشور، سربازی را که به این میدان فرستاده‌اید نیاز به حمایت شبانه روزی دارد.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در ادامه به پدخندق و حماسه کهگیلویه و بویراحمدی‌ها اشاره کرد و گفت: در شهرستان بهمئی، مردم با 50 درجه گرما مشکل کم آبی مواجه هستند. دختران مظلوم دیشموک به سمتی می‌روند که خواسته آنها نیست. ابعاد محرومیت و مظلومیت در این منطقه بسیار زیاد است.
وی این جمله را هم گفت: راه درازی را در پیش داریم و همه ما برای خدمت به این دولت آماده‌ایم. امروز قوه مجریه، قوه قضاییه و قوه مقننه دست به دست هم داده‌اند و به مردم نوید داده‌اند کهان شاء الله کاستی‌ها و مشکلات یکی یکی حل خواهند شد. مردم به دنبال دولت انقلابی هستند، به همین دلیل ما منتظر عملکرد دولت آقای رئیسی و محبت‌های آقای وحیدی هستیم.
موحد در پایان به نکته مهم دیگری اشاره کرد و گفت: امیدواریم شاهد همراهی و همکاری نمایندگان با آقای احمدزاده باشیم. باید ببینیم که آیا نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با استاندار جدید روی تصمیمات مهم استان از جمله انتصاب مدیران با هم به توافق می‌رسند، یا خیر؟ [متن کامل صحبت‌های موحد]

بعداز همه این صحبت‌ها نوبت حسین کلانتری استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد رسید. او با کت و شلوار سورمه‌ای خیلی بشاش و لبخند پشت تریبون قرار گرفت و از همه خواست که برای رفع خستگی صلواتی بلند بفرستند.
کلانتری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هیچ کزارشی ارائه نداد و تنها گفت: «قلب من نسبت به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شفاف و زلال است و به فکر مردم این استان خواهم بود، دو سال شورای تأمین استان شورای تأمین نمونه کشور شد.» اما مشخص نیست که آیا مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد کلانتری راضی باشند یا خیر.
استاندار سابق گفت: خدمات انجام گرفته وظیفه بود و بدهکار کارهای انجام نگرفته هستیم، برای خدمت شب‌ها به صبح سپری شد در این راستا، کرونا، آتش سوزی، زلزله، انتخابات موضوعات مختلف را بررسی کردیم. استان در کاهش نرخ بیکاری، جذب اعتبارات ۲۰۰ درصدی، سند توسعه جز استان‌های برتر بوده است. [متن کامل صحبت‌های کلانتری]
 کلانتری از وزیر کشور دعوت کرد که برای سخنرانی به جایگاه بیاید. وزیر کشور آمد و سخنرانی هم کرد و به حرف‌های سید ناصر حسینی پور اشاره کرد و گفت: همه مسئول هستیم، از مجلس بگیر تا دولت و مردم.
صحبت‌های کلانتری که تمام شد، حاضرین ایستاده او را تشویق کردند.
 وزیر کشور، دولت سیزدهم را دولت مردمی دانست و گفت: در این دولت همه هستند و همه جایگاه دارند. او در ادامه کلانتری را فردی خوش نام دانست و گفت: آقای احمدزاده هم تجربه حوزه اجرایی دارد و هم تجربه قضائی. [متن کامل صحبت‌های وزیر کشور]
 سخنران آنقدر زیاد بودند که حاضرین در جلسه خسته شدند. یکی از حاضرین در حین سخنرانی سید محمد موحد نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با صدای بلند گفت؛ «خاطره گویی نکن» که یکی از مسئولان حراست استانداری کهگیلویه و بویراحمد به سمت او رفت تا با وی صحبت کند.
در کلیپ حسین کلانتری استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد هیچ خبری از نام دولت تدبیر و امید نبود و کلیپ به گونه‌ای تولید شده بود که شائبه ایجاد می‌کرد و حاضرین می‌گفتند، گویا کلیپ برای اینکه مقبول دولتمردان فعلی افتد، تهیه شده است.
جمعیت زیادی در سالن امفی تئاتر دانشگاه یاسوج حضور داشتند. بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، گوشی به دستان و دوربین به دستان ماشاءالله زیاد بودند. تعداد زیادی از چهره‌های سیاسی و اجتماعی شهرستان‌های گچساران و باشت در این جلسه حضور داشتند. سید قدرت الله حسینی بحرینی در جلسه حضور داشت. مجری برنامه از او نام برد و خیر مقدم گفت. همچنین مسعود ظفری شهردار رد صلاحیت شده دوگنبدان و علیزاده فرماندار اسبق گچساران، سرهنگ بیعت اصل و... در این همایش حضور داشتند.
آخرین سخنران این جلسه، سید علی احمدزاده استاندار جدید کهگیلویه وبویراحمد بود. او از آیت الله آمیراحمد تقوی، آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) یاد کرد و از همچنین از سید شرف الدین ملک حسینی نماینده مردم استان خبرگان رهبری نام برد و گفت: اگر آیت الله آمیراحمد تقوی و آیت الله ملک حسینی (ره) بزرگان استانمان را از دست داده‌ایم، اما دلمان به آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی و آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان گرم است. 
احمدزاده یادش رفت که از ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد نام ببرد که یکی از همراهان او با دادن یادداشت کوتاه این مسئله را به استاندار جدید گوشزد کرد.

او با نام بردن ازنمایندگان مجلس از آنها تشکر کرد و گفت: به زودی برنامه‌هایم را ارائه می‌دهم. [متن کامل صحبت‌های احمدزاده]
با حضور وزیر کشور، نمایندگان استان در مجلس، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد حکم انتصاب احمدزاده استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد به او داده شد.
همچنین عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد، لباس عشایری را به تن وزیر کشور پوشاندند که مورد توجه همه قرار گرفت. در بیرون از سالن جلسه تودیع و معارفه استانداران، برخی از هواداران سید ناصر حسینی پور به دور او جمع شدند و گفت و گو می‌کردند.

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پس چراهدایت خواه حاج حسینی خلقی پورکه سه ماه درآن گرما درپارک چادرزده بودن ازاونها دعودت نشد یا گزینشان استاندارنشد
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه کربلا بودن
Iran, Islamic Republic of
بدبخت همین نفر با مشاوره هدایت خواه انتخاب شد.دیگر نماینده ها چاره ای جز قبولی نداشتند
Romania
چه کلاهی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اولا خیلی از کسانی که در عکس دیده میشن اصلا در حد و قد و قواره این مجلس نبودن
روزبه
Iran, Islamic Republic of
شرکت در مجالس تودیع و معارفه که شرایط خاصی نداره.. کافیه یه دست کت و شلوار داشته باشی و سلفی بگیری و در فضای مجازی انتشار بدهی..
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
آقای جمالی متاسفانه درست فرمودی که دل به هیچکس نسپردی !!!!!! وعده دیدار در برزخ که عمل صالحه فقط
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
آقای جمالی متاسفانه درست فرمودی که دل به هیچکس نسپردی !!!!!! وعده دیدار در برزخ که عمل صالحه فقط
Iran, Islamic Republic of
نماینده های استانهای دیگه با پنبه سر میبرن اونوقت نماینده ما شمشیر از و بسته وزیر بخواد کاری هم کنه دیگه انجام نمیده
Iran, Islamic Republic of
شما تا دیروز از چماق لری حمایت می‌کردید چه شد زود تغییر موضع دادید
Iran, Islamic Republic of
آخه کمی سیاست هم چیز خوبیه
Iran, Islamic Republic of
این استاندار استاندار موحد هست خواهید دید
حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
1