کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در منطقه لوداب شهرستان بویراحمد از توابع کهگیلویه و بویراحمد؛

کوه نیر می‌سوزد ( + فیلم و عکس )

24 شهريور 1400 ساعت 1:20

کوه نیر در استان کهگیلویه و بویراحمد و منطقه لوداب در آتش می‌سوزد.


آتش به جان جنگل‌های کوه نیر منطقه لوداب از توابع شهرستان بویراحمد افتاده و درختان بی‌رحمانه در آتش‌ها می‌سوزد.
به گزارش کبنا، بنا به گزارش‌های ارسالی از سوی مخاطبان و اهالی منطقه کوه نیر واقع در منطقه لوداب از توابع شهرستان بویراحمد از امروز در آتش می‌سوزد.
     
در همین خصوص روابط عمومی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفته؛ این آتش سوزی از ساعت ۲۰ امشب آغاز شده و هم اکنون 3 اکیپ به منطقه اعزام شده‌اند.
وی گفت: اما صعب العبور بودن کوه نیر موجب گردیده تا عملیات اطفای آتش در این کوه به کندی صورت گیرد.



 امسال ۳۸ فقره آتش سوزی در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد مهار شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ فقره آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی این استان خاموش شده که برای اطفای حریق ۱۰ مورد آن از بالگرد کمک گرفته شده است.
 محمد محمدی گفته؛ امسال پنج آتش سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع شهرستان کهگیلویه خاموش شد و جنگل‌های شهرستان‌های گچساران، بهمئی و بویراحمد هر کدام چهار بار شاهد آتش سوزی گسترده بودند.
 وی بیان کرد: طی مدت یاد شده همچنین در شهرستان چرام ۲ فقره و در شهرستان‌های لنده و باشت هر کدام یک آتش سوزی گسترده مهار شد.
 
برآورد ۲۵۰ میلیارد ریال خسارت
 مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شدت خسارت آتش سوزی‌های امسال به جنگل و مراتع متفاوت بوده است اظهار داشت: کارشناسان منابع طبیعی میزان خسارت آتش سوزی بر عرصه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری را ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.
 وی تاکید کرد: جنگل‌های نارک، منطقه حفاظت شده کوه خامی و کوه پهن گچساران، ارتفاعات شاه بهرام و پیچاب در باشت و عرصه‌های طبیعی دیشموک از جمله نقاط مهمی هستند که سال جاری شاهد آتش سوزی‌های گسترده بوده‌اند.
 
عوامل دخیل در آتش سوزی‌ها



 وی ادامه داد: عواملی مانند خشکسالی ها، تغییر اقلیم، سهل انگاری افراد، اقدام برای زغال گیری در آتش سوزی‌های امسال استان تأثیر گذار بوده است. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سخت گذر بودن، طبیعت صخره‌ای جنگل‌های استان و وزش باد از مشکلات اطفای حریق در عرصه‌های طبیعی استان است.
بنا بر این گزارش؛ کارشناسان وسعت آتش سوزی‌های امسال در کهگیلویه و بویراحمد را بیش از یکهزار و ۲۰۰ هکتار برآورد کرده‌اند.
 استان کهگیلویه و بویراحمد که با حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع دارای ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و بیش از ۸۰۰ هزار هکتار جنگل، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری است. از ابتدای فصل تابستان تاکنون وسعت زیادی از جنگلهای استان کهگیلویه و بویراحمد در آتش سوخته است و پیشنهاد به مسئولان منابع طبیعی و محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد این است که پیش از گسترش آتش رسانه‌ها را در جریان آتش‌سوزی قرار دهند تا بقیه دستگاهها و گروه‌های مردمی با اطلاع از آتش‌سوزی در صورت نیاز برای اطفاء حریق به کمک ماموران منابع طبیعی و محیط زیست بشتابند که متاسفانه تاکنون چنین وریه‌ای در استان وجود نداشته و اهالی رسانه از زبان مردم از آتش سوزی‌ها با خبر می‌شوند.


کد مطلب: 439008

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/439008/کوه-نیر-می-سوزد-فیلم-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1