تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۴۳۲۵۶۲
در شرایط بحرانی کرونا؛

مقصر کیست؟ / کهگیلویه و بویراحمد رکوردار ورود و خروج خودرو در کشور شد/ افزایش ۱۴۵ درصدی تردد در جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد / نگرانی فرمانده سپاه / آژیر خطر کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

۱
۱
مقصر کیست؟ / کهگیلویه و بویراحمد رکوردار ورود و خروج خودرو در کشور شد/ افزایش ۱۴۵ درصدی تردد در جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد / نگرانی فرمانده سپاه / آژیر خطر کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛در سال‌های گذشته اسم تعطیلات نوروزی هم برای مسئولان و هم برای مردم خوشایند بود اما در دو سال اخیر این موضوع به یک بحران تبدیل شده است به گونه‌ای که از آن به عنوان روزهای مرگبار یاد می‌شود، در دو سال اخیر مرگ و میرهای ناشی از تصادفات نسبت به سال‌های قبل کاهش خوبی داشته است اما مرگ و میرهای کرونایی همچنان ادامه دارد.

 
 به گزارش کبنا، استان کهگیلویه و بویراحمد هر ساله به دلیلی آب و هوایی که دارد و اینکه یکی از مسیرهای ترانزیتی در کشور محسوب می‌شود معمولاً در روزهای تعطیلات عید نوروز میزبان مسافران و گردشگران زیادی بوده است که این موضوع با وجود ویروس کرونا تحت تأثیر قرار گرفته است.
 هر چند حضور مسافران نسبت به سال‌های بدون کرونا کاهش داشته است اما هنوز هم هستند افرادی که وجود این ویروس منحوس را باور ندارند و بدون توجه مسافرت‌های تعطیلات نوروزشان را ادامه می‌دهند، که این موضوع نه فقط جان خودشان را بلکه جان استان میزبانشان را نیز تهدید می‌کند.
 آمارهای مسافرت و تردد در جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در این مدت تعطیلات نوروزی نشان می‌دهد که مردم این استان باید منتظر روزهای تلخ کرونایی باشند، از هم اکنون شاهد افزایش قابل توجه آمار مبتلایان به کرونا در استان به ویژه در مناطق گرمسیری استان هستیم.
 بر اساس آمارهای منتشر شده سامانه‌های حمل‌و نقل هوشمند مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای، متوسط تردد روزانه بین استانی از ابتدای طرح سفرهای نوروزی (۲۰ اسفند ماه سال گذشته) تا دیروز (نهم فروردین ماه امسال) یک میلیون و ۷۸۷ هزار و ۷۵۲ وسیله نقلیه بوده است.
 نگاهی به آمار وسایل نقلیه ورودی و خروجی از استان‌های مختلف نیز نشان می‌دهد که استان‌های گیلان، مازندران، کهگیلویه و بویر احمد، اردبیل، گلستان و قزوین رکوردار سفرهای جاده‌ای در بازه زمانی ۲۰ اسفند ماه سال گذشته تا نهم فروردین ماه امسال بوده‌اند چرا که مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف از محورهای مواصلاتی آن‌ها به ترتیب ۲۰۶ درصد، ۱۶۲ درصد، ۱۴۵ درصد، ۱۱۷ درصد، ۱۰۵ درصد و ۱۰۳ درصد نسبت به همین بازه زمانی در نوروز سال گذشته افزایش یافته است.
 طبق این آمار در 20 روز گذشته شاهد افزایش تردد در جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال قبل هستیم، 145 درصد تردد در استان افزایش داشته است که این وضعت خوبی را نشان نمی‌دهد.
 در این میان تنها ترددها و سفرهای جاده‌ای در استان کهکیلویه و بویر احمد هشدار دهنده و نگران کننده به نظر می‌رسد، چرا که ترددهای صورت گرفته وسایل نقلیه مختلف در این استان حتی نسبت به دو سال گذشته و در همین بازه زمانی افزایش ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد که امیدواریم مسئولان مربوط علت افزایش ترددها را بررسی و راهکاری برای آن بیابند.
 
 آژیر خطر کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

  

فارس در این زمینه نوشت: از مشکلاتی که استان کهگیلویه و بویراحمد با آن روبروست و ممکن است که در پیک چهارم کرونا در مقابل ویروس کم بیاورد جوان بودن دانشگاه علوم پزشکی از یک سو و جوابگو نبودن زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در این استان است هر چند در طول سال‌های اخیر با افزایش تعداد مراکز درمانی و همچنین تخت‌های بیمارستانی شاهد توسعه هر چه بیشتر زیرساخت‌های درمانی در استان بودیم که یکی از آنها افزوده شدن بیمارستان بزرگ جلیل به حوزه درمان بوده است.
 اما آن چنان که مسئولان استانی می گویند در صورت وورد استان به پیک چهارم کرونا و همجوار بودن استان کهگیلویه و بویراحمد با استان‌های پرخطر مثل خوزستان مشکل بزرگی برای استان ایجاد خواهد شد.
 در همین خصوص استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست چندی پیش پی‌گیری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با ابراز نگرانی از برگزاری برخی تجمعات اظهار کرد: گاه کلیپ‌هایی دیده می‌شود که انسان را به تعجب وا می‌دارد و همین باعث شده که آبروی استان به واسطه پخش این کلیپ‌ها در فضای مجازی در همه جای کشور در معرض خطر باشد.
 وی با بیان اینکه از همه مسئولان و افراد اثر گذار از جمله ائمه جمعه و جماعات انتظار داریم که برای مقابله با ویروس کرونا پای کار باشند اظهار کرد: خوشبختانه در رأس مجموعه روحانیت استان فردی توسعه یافته به نام آیت الله حسینی امام جمعه یاسوج وجود دارد که خود در راه مقابله با ویروس کرونا در یک سال اخیر همکاری بسیار خوبی با مسئولان استانی داشته است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه شاهد تجمعات حیرت انگیز در طول هفته‌های اخیر بوده‌ایم اظهار کرد: این تجمعات اثر خود را طی هفته‌های آینده خواهد گذاشت و در ۲ تا ۳ هفته آینده نیز باید شاهد مرگ و میرهای گسترده در استان به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌ها باشیم.
 حسین کلانتری در ادامه این نشست با خطاب قرار دادن پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به گفت هر چه زودتر بیمارستان شهید دکتر قربانعلی جلیل شهر یاسوج را آماده پذیرش بیماران کرونایی کرده و تمامی بخش‌ها را به این بیماری اختصاص دهید.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خواست تا در همه بیمارستان‌های استان اکسیژن مورد نیاز فراهم شده و تخت‌های بیمارستانی و آی.سی.یو را آماده پذیرش بیماران کرونایی کنند.
 
نگرانی فرمانده سپاه فتح از عادی انگاری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

   

 سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در نشست پیگیری و بررسی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در طرح شهید سلیمانی استان ما جز پنج استان اول کشور است که ۹۴ درصد پیشرفت کاری داشته‌ایم.
 فرمانده سپاه فتح گفت: هم اکنون نیز وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهیم و تا پایان کرونا در کنار مردم در دورترین نقاط استان خواهیم بود.
 وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که ممکن است تجمعات برای استان ایجاد کند اظهار کرد: در مجموعه سپاه هرگونه تجمع را تحت هر عنوانی ممنوع اعلام کرده‌ایم که باید در همه جای استان تجمعاتی که موجب شیوع و گسترش ویروس کرونا می‌شود تعطیل گردد.

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیتی که ممکن است در طی چند روز آینده برای استان ایجاد شود با اشاره به برخی از ولنگاری‌ها در تجمعات تصریح کرد: این گونه تجمعات برای استان فاجعه ایجاد می‌کند و همه باید نسبت به آن حساس باشیم و تذکر دهیم.
این فرمانده در ادامه به موضوع قرنطینه و نظارت بر افرادی که در قرنطینه هستند اشاره کرد و گفت: باید نظارت بر قرنطینه افراد به صورت جدی‌تری دنبال شود تا مردم دچار مشکل و گرفتار کرونا نشوند.
خرمدل در ادامه با اشاره به اقدامات سپاه در چند جبهه اظهار کرد: در موضوع بازسازی شهر زلزله زده سی‌سخت و همچنین در بحث کمک به کنترل شیوع ویروس کرونا سپاه فتح با همه توان خود در میدان حاضر شده است.
وی با بیان اینکه حس کنترل ویروس کرونا در شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد کمرنگ شده است خاطرنشان کرد: باید مردم مسئولان در این زمینه احساس بیشتری پیدا کنند هر چه تاکنون وضعیت خوب بوده اما طی چند روز آینده به صورت هشدارآمیز در خواهد آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مقصر استاندار هست
چرا جزئیات توافق ایران و چین منتشر نمی‌شود / نقش لاریجانی چیست؟

چرا جزئیات توافق ایران و چین منتشر نمی‌شود / نقش لاریجانی چیست؟

رییس شورای راهبردی روابط خارجی درباره دلایل منتشر نشدن سند همکاری با چین گفت: اسناد این ...
پرسش‌های بی‌پاسخ درباره «گاندو»

پرسش‌های بی‌پاسخ درباره «گاندو»

این روزها پخش سریال گاندو ۲، با واکنش‌های مختلفی همراه شده و پرسش‌های زیادی را مطرح کرده ...
نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
1