تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۶
کد مطلب : ۴۳۰۴۱۳
سفر محمد امید به کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت

خبر خوش معاون رئیس جمهور به روستائیان در یاسوج

۲
۱
خبر خوش معاون رئیس جمهور به روستائیان در یاسوج
کبنا ؛محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و او علاوه بر سفر به بخش لوداب و افتتاح 35 هزارمین مقاوم سازی خانه‌های روستایی در شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت و خبرهای خوبی را داد.
به گزارش کبنا، نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد عصر روز پنجشنبه (16 بهمن ماه 99) با حضور محمد امید معاون توسعه روستایی رئیس جمهور برگزار شد، که در این نشست حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از پایان ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومین تا پایان اسفند امسال خبر داد و گفت: در سفر سال گذشته دکتر نوبخت به استان این تعداد پروژه کلنگ‌زنی شد اما شیوع کرونا موجب شد کار به کُندی پیش رود.
 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تلاش بنیاد مسکن تکمیل این تعداد واحد است. ۲۵۰۰ واحد تا پایان دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و سایر واحدها تا پایان اسفند تکمیل و تحویل داده می‌شود، در صورت اتمام این تعداد واحد ۲ هزار سهمیه جدید به بنیاد مسکن تحویل داده می‌شود. 
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در دستور کار بنیاد مسکن است، افزود: تا سال ۹۷، ۲۸ هزار واحد در روستاها احداث شد، ضمن اینکه از ۹۷ تاکنون ۱۲ هزار و ۷۷۰ احداث شد که در مرحله اتمام قرار دارد.
 این مسئول خاطرنشان کرد: تا سال ۹۲ تعداد ۲۰ هزار واحد مقاوم‌سازی شده و طی ۸ سال اخیر بهسازی و مقاوم‌سازی ۱۵ هزار واحد صورت گرفت.
 جنتی زلزله ۵.۲ ریشتری به ۷ هزار و ۸۵۹ واحد و سیل ۹۸ و ۹۹ به ۲ هزار و ۸۰۰ واحد خسارت وارد کرد که تعمیرات این واحدها در دست انجام است.

 برنامه‌ریزی‌های نامناسب گذشته عامل محرومیت کهگیلویه و بویراحمد
    

مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در این نشست، ضمن قدردانی از اقدامات کلانتری استاندار و سایر مدیران گفت: اگر گذشتگان هم این چنین کار می‌کردند کهگیلویه و بویراحمد هیچ‌گاه واژه محرومیت را با خود یدک نمی‌کشید.
 نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با اشاره به همه پتانسیل‌های استان افزود: این همه گنجی که داریم نباید محروم باشیم اما محرومیم و علت آن را باید در جاهای دیگری جست‌وجو کرد.
 وی دهه فجر را زمان بیان اقدامات دانست و یادآور شد: عدم برنامه‌ریزی مناسب برنامه‌ریزان موجب محرومیت شد اگر خوب عمل می‌کردیم وضعیت بیکاری و اشتغال استانمان این نبود. عمق محرومیت زیاد است و این شکاف به راحتی پر نمی‌شود مگر با برداشتن گام‌های بلند مسئولان
 نماینده مردم در مجلس ادامه داد: توزیع بسته‌های غذایی کار خوبی است اما با این بسته‌ها نمی‌توانیم پاسخگویی مشکلات مردم باشیم آنچه برای کهگیلویه و بویراحمد ضروری است ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار است.
 روشنفکر با اشاره به مشکلات روستاهای استان گفت: تعداد زیادی از روستاهای به شبکه اطلاعات متصل نیستند، در زیرساخت‌های و اینترنت با مشکل مواجه هستیم. 
وی عنوان کرد: بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان ما از آموزش و تربیت محروم بودند که یک بی‌عدالتی آموزشی بود.
 نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: راه‌های روستایی استان نیازمند توجه و مساعدت هستند و برخی از مناطق از جمله دلی‌رچ مارگون با ۱۵۰ خانوار از راه محروم است.

   

 خبر خوش معاون مناطق محروم ریاست جمهوری به روستاییان کهگیلویه و بویراحمد
محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در بازدید از روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در سراسر کشور پروژه‌های مختلفی در حوزه روستایی و مناطق محروم در دست اجرا است.
 وی بیان کرد: در فرصت‌های پیش رو کارهای بزرگی در حوزه روستایی انجام خواهد شد.
 امید با اشاره به نشست هفته گذشته دولت، اظهار داشت: در پی تصویب لایحه اصلاح و الحاق موادی به قانون تأسیس دهیاری‌ها هستیم.
 وی افزود: به قید فوریت تصویب لایحه دهیاری‌ها، این لایحه اختیارات شهرداران را به دهیاران می‌دهد.
 امید، بیان کرد: براساس این لایحه اختیارات دهیاری‌ها در حوزه مدیریت روستا، ساخت و سازها، تخلفات ساختمانی، عوارض محلی، بهای خدمات و جرائم مشخص می‌شود. 
وی از بیمه تأمین اجتماعی رایگان یک و نیم میلیون روستایی خبر داد و افزود: هزینه بیمه تأمین اجتماعی این افراد را دولت به صورت صد درصد پرداخت می‌کند. 
امید خاطرنشان کرد: زنان و خانواده‌هایی که در روستا شغل صنایع دستی دارند، به مدت یک سال بیمه تأمین اجتماعی رایگان می‌شوند.
 وی ابراز کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۳۲ هزار واحد مسکونی در سطح روستاها و مناطق محروم برای نیازمندان احداث خواهد شد.
 امید خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌هایی خواهد بود که از سهم بالاتری از این تعداد مسکن بهره مند می‌شود.

   

کاهش ۱.۴ درصدی نرخ بیکاری در روستاها
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور از کاهش ۱.۴ درصدی نرخ بیکاری در مناطق روستایی کشور در پی استفاده از محل تسهیلات روستایی خبر داد.
محمد امید با بیان اینکه زیرساخت‌های روستایی ۹۰ درصد است، گفت: در روستاها زیرساخت‌های خوبی فراهم شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با بیان این نکته که نیازمندی‌های روستائیان طی سال‌های اخیر دیگر آب، برق نیست، افزود: دغدغه روستائیان متصل شدن به شبکه اطلاعات است. دولت تا پایان عمرش اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات و  مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشتی را به صفر می‌رساند.
امید بیان کرد: برای ایجاد اشتغال روستائیان، ۲۲ هزار میلیارد تومان به روستا برده شد و توانستیم نرخ بیکاری را ۱.۴ درصد کاهش دهیم.
وی تصریح کرد: از محل تسهیلاتی که در روستاها ایجاد شد شاهد رشد مهاجرت معکوس هستیم. در ۱۷_۱۸ استان کشور مهاجرت معکوس داشتیم که امیدوار کننده است.
این مقام کشوری عنوان کرد: اصلاح ساختار مدیریتی روستاها دیگر موردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. هنوز استفاده از آب شرب خواسته مردم است از طریق ماده ۵۶ آماده کمک‌رسانی هستیم که ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع این مشکل اختصاص داده شده است.
وی در پایان از توزیع تبلت میان دانش‌آموزان روستایی  مناطق محروم استان خبر داد.

   
نام شما

آدرس ايميل شما

زارعی
Iran, Islamic Republic of
سلام، مردان روستا بدلیل بیکار بودن در ماههایی از سال مجبور به بیرون رفتن از استان هستند تا دانش توسعه روستایی نباشد و تا عملا طرح های پیشرفته توسعه روستایی را انجام ندهیم وضعیت روستائیان چندان تفاوتی با دهه های قبل نخواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
چکار کردی جناب روشن فکر ک گذشتگان انجام ندادند
همه ی شما در یک چیز مشترک هستید حرف زدن و بزرگنمایی کارای کوچک و بی ارزش
علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

بازی یادبودی که دو روز پیش برای زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره مهرداد میناوند و علی انصاریان ...
خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

نمایندگان مجلس که به‌جای بررسی لایحه کارشناسی‌شده دولت ترجیح دادند طرحی سیاسی و در جهت ...
1