تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۱۳
کد مطلب : ۴۲۷۲۷۹
بررسی‌ها نشان می‌دهد

معاونت سیاسی و امنیتی کهگیلویه و بویراحمد؛ از فتاح محمدی تا احد جمالی

۶
۲
معاونت سیاسی و امنیتی کهگیلویه و بویراحمد؛ از فتاح محمدی تا احد جمالی
کبنا ؛در اواخر مرداد سال ۹۸ بود که احد جمالی به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جانشین کاظم نظری شد. او سومین معاون سیاسی سومین استاندار دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد است.
معاونت سیاسی و امنیتی در هر استانی دومین مقام در مناسبات سیاسی و تصمیم گیری‌های آن استان محسوب می‌شود و مسئولیت مهم‌ترین موضوعات سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و حتی دانشگاهی در هر استانی بر عهده این معاونت قرار دارد. فتاح‌محمدی اولین‌معاون سیاسی و امنیتی در دولت تدبیر و امید بود که تنها چند روز بعد از معارفه موسی خادمی به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان معاون سیاسی معرفی شد. محمدی استانداری را حق خود می‌دانست ولی نام او در میان گزینه‌ها نبود. محمدی فرد آرام و به دور از حاشیه‌ای بود و از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و اطرافیانش نقش کمی در انتصابات حتی مربوطه به وی داده می‌شد. انتصابات در این حوزه با نظر استاندار و اعمال نفوذ حلقه نزدیک داخلی و بیرونی نزدیک به خادمی انجام می‌شد و جلسات معارفه این مدیران تنها با حضور محمدی انجام می‌شد. محمدی تعامل خوبی با اکثر نیروهای سیاسی داشت و بیشتر نقش یک مصلح اداری و اجتماعی داشت. پایان دوره موسی خادمی پایانی برای همه‌ی معاونان وی نیز بود. معاونین جانشین اما معاونین بسیار ضعیف‌تری بودند و همین موضوع سبب شد که در آن دوره مدام از محمدی و محنایی به نیکی یاد شود. سید کاظم نظری در یک پروسه طولانی و به سختی توانست جانشین فتاح محمدی شود. آن تودیع پایان تلخی برای محمدی بود چرا که وی بعد از آن نتوانست جایگاه مدیریتی در دولت بدست بیاورد. محنایی نیز به همین سرنوشت تلخ و حتی تلخ‌تر مبتلا شد او ابتدا به عنوان معاون در استان البرز معرفی شد ولی در کمتر از یک هفته همه چیز به هم خورد و بدون اینکه دقیقاً معلوم شود چه اتفاقی برای محنایی افتاده است وی به یاسوج برگشت و رسانه‌ها نیز ترجیح دادند چندان به این موضوع و چرایی آن ورود نکنند.
https://www.kebnanews.ir/wp-content/uploads/2017/12/mohamdai.jpg
فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد - سید موسی خادمی

معاونان علی محمد احمدی عملکرد قابل قبولی نداشتند. نظری خیلی زود با بیماری درگیر شد و بعد از بیماری هرگز نتوانست به آن حوزه سر وسامانی دهد. مدیران کل در آن حوزه نیز وارد حاشیه شدند و فرمانداران پر انتقادی در این دوره حکم دریافت کردند. در حوزه معاونت توسعه و پشتیبانی نیز گوهرگانی نشان داد که صرفاً نتیجه فشار تاجگردون بوده است. تصادف رانندگی ابتدا سبب شد که مدت‌ها این‌معاونت تعطیل باشد و بعد از آن حکم قضایی مربوط به گوهرگانی بیش از پیش معاونت را به حاشیه برد و خود گوهرگانی نیز نشان داد اساساً مرد این‌میدان نیست. در حوزه معاونت عمرانی اما تغییر بهتری صورت گرفت و فیلی یک نیروی اجرایی با سابقه جانشین نیک اقبالی شد.
https://www.kebnanews.ir/wp-content/uploads/2015/11/eslahtalaban-boyer-16.jpg
محمد کاظم نظری معاون سیاسی وقت کهگیلویه و بویراحمد - احمدی استاندار

رفتن احمدی و آمدن کلانتری یک دوره دیگر در تغییرات در حوزه معاونین استانداری کهگیلویه و بویراحمد بود. چه شد که کلانتری خیلی زود برای معاونت سیاسی خود به احد جمالی رسید بر کسی روشن نیست، اما در موعد معرفی وی و کنار گذاشتن کاظم نظری فشارهای زیادی از سوی غلامحمد زارعی و غلام رضا تاجگردون شکل گرفت. فشارهایی که نتیجه بخش نبود و با اصرار کلانتری این چهره سیاسی و امنیتی به کهگیلویه و بویراحمد آمد.
جمالی خیلی زود و با کنار گذاشتن علی پرواز نشان داد که از وضعیت و مناسبات سیاسی استان شناخت خوبی دارد. او معتقد بود پرواز در دوره مسئولیتش نتوانسته است در نقش یک مدیرکل موفق سیاسی ظاهر شود و بویژه در کهگیلویه جانب یک طیف خاص را گرفته است و این موضوع سبب ایجاد حاشیه‌های زیادی شد. جمالی خیلی زود نشان داد در کنار استاندار مهم‌ترین فرد تصمیم‌گیرنده سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد است و در کار خود اهل تعارف و مماشات بی مورد نیست. انتخابات مجلس شورای اسلامی اوج فعالیت جمالی در کنار کلانتری بود. به گواه همه ناظرین انتخابات این دوره بدون از کوچکترین حاشیه و با کمترین شکایات برگزار شد که بسیاری این موضوع را نتیجه مدیریت کلانتری و جمالی می‌دانند. بعد از افزایش بی سابقه فشار و نگرانی از بابت برخی تخلفات در حوزه بویراحمد و دنا، جمالی خود شخصاً مسئولیت انتخابات این حوزه را بر عهده گرفت و در فرمانداری بویراحمد مستقر شد.
برخی اتفاقات بعد از انتخابات و تشدید و رسانه‌ای شدن اختلافات شدید میان تاجگردون و جمالی سبب صف آرایی شدیدی میان طرفداران تاجگردون و جمالی شد که این موضوع کماکان ادامه دارد.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000421/n00421030-b.jpg
احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی فعلی استاندار کهگیلویه و بویراحمد - حسین کلانتری

جمالی همچنان سیبل حملات از سوی برخی طیف‌های مختلف است که البته بعضی نزدیکان وی دلیل آنرا موضع جدی و سیاسی جمالی می‌دانند که در مسیر سیاست‌های دولت گام بر می‌دارد.
کار جمالی قطعاً خالی از نقد و ایراد نیست ولی او تاکنون در قواره یک مدیر پیگیر و جدی ظاهر شده است و تا حدود زیادی توانسته است معاونت سیاسی و امنیتی را در این دولت احیاء کند و تصمیمات سیاسی و دستور عزل و نصب‌ها را از سایر جاها بویژه دفتر مدیرکل حوزه استاندار، دفتر سیاسی و انتخابات و حتی خارج از استانداری به مکان اصلی‌اش یعنی این معاونت برگرداند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
از موفقت ترین مدیران هستند که به استان اومدن
Iran, Islamic Republic of
کاظم نظری ضعیفترین و احد جمالی قویترین و فتاح محمدی متوسط بودند.
Iran, Islamic Republic of
و انتخابات رو هم به نفع جبهه پایداری مدیریت کردن این رو هم اضافه کنید
Iran, Islamic Republic of
خدادونه جمالی هزار درجه از محمدی بهتر و بالاتره..
پ اومی چنه مقایسه ایکنی؟
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خدا پدر کلانتری و جمالی و فیلی را بیامرزه که انسان های کاردان و بزرگی بودند موفق باشند
فاطمه
United Kingdom
بدترین عملکرد رو /داشت .انسانی که فکر میکرد با انجام اوامر یک نماینده مجلس تا ابد در مسند قدرت میماند .نه تنها مدیریت بلد نبود فقط با تندخویی و تنش در جلسات اداری قصد به کرسی نشاندن حرفهایش را داشت .آه هزاران نفر پشت سر ایشان هست با دخالت های که باعث تغییر در نتیجه نظر مردم شد .این دنیا سرای مکافات هست مطمین باشیم اگر بد کردیم جواب ش را پس میدهیم ..
(عکس) شباهت خاصِ دختر خداداد عزیزی به پدرش

(عکس) شباهت خاصِ دختر خداداد عزیزی به پدرش

عکسی از فرزند خداداد عزیزی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، در کنار پدرش نشان می‌دهد ...
انتخابات؛ خودرو يا راننده؟

انتخابات؛ خودرو يا راننده؟

انتخابات خوب و با معيارهاي پذيرفته شده، چنان اينرسي قدرتمندي ايجاد مي‌كند كه كل جامعه ...
انتخابات زير پوستِ تعطيلات

انتخابات زير پوستِ تعطيلات

همچنان نوعي بلاتكليفي ميان جريان‌ها و چهره‌هاي سياسي ديده مي‌شود و اين يعني براي اظهارنظر ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1