تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۴۲۶۵۳۸
کبنا بررسی کرد

ناهماهنگی میان مدارس شهرستان بویراحمد و اولیاء در آموزش مجازی / استمداد مردم از دلشاد

۵
۱
ناهماهنگی میان مدارس شهرستان بویراحمد و اولیاء در آموزش مجازی / استمداد مردم از دلشاد
کبنا ؛کرونا اجباراً مدارس و سیستم آموزشی کشور را به سمت آموزش مجازی کشانده است و از طرفی ابزار و امکانات لازم برای این امر نیز چندان در دست مردم وجود ندارد و بسیاری از مردم توانایی خرید گوشی و یا تبلت و ... را برای استفاده دانش آموزان خود را ندارند و به عنوان مثال این امر به حادثه خودکشی دانش آموز بوشهری منجر می‌شود که روح کلیه مردم ایران را جریحه دار کرد.
در این راستا آموزش و پرورش می‌بایست حتی المقدر در مهیا کردن فضای بهینه استفاده و بهره برداری از فرصت لازم برای آموزش مجازی دانش آموزان دقت لازم را داشته باشد و سعی کند به گونه‌ای برنامه ریزی نماید که بیشترین استفاده از فضای مجازی برای تعلیم دانش آموزان میسر شود.
از این رو بوده که با توجه به اینکه دانش آموزان می‌بایست از گوشی و یا تبلت و.. والدین خویش برای حضور در کلاس مجازی استفاده نمایند و از طرفی آسیب جدی آن است که خود دانش آموزان دارای گوشی شوند و به صورت آزاد و رها در فضای مجازی غوطه ور شوند و ضروری است که از گوشی و امکانات پدر و مادر و تحت نظارت آنها در کلاس‌های مجازی شرکت کنند و یا امکان خرید گوشی هوشمند در این وضعیت بد اقتصادی برای همه اعضای خانواده و یا پدر و مادر و هر دو نیست.
لذا وزیر آموزش و پرورش در اوایل شهریور ماه (قبل از بازگشایی مدارس) تأکید داشتند که آموزش مجازی دانش آموزان (خصوصاً مقطع ابتدایی) در ساعات عصر که پدر و مادر در خانه هستند صورت گیرد تا دانش آموزان بتوانند از گوشی پدر و یا مادر استفاده نموده و در کلاس حاضر شوند. برخی از والدین هر دو در تایم صبح شاغل هستند و یا پدر شاغل می‌باشد و صرفاً وی دارای گوشی هوشمند است و لذا تنها در تایم عصر چنین امکانی برای استفاده دانش آموزان آن‌ها می‌ماند.
در سال گذشته (فروردین تا پایان سال تحصیلی) آموزش مجازی معلمان برای دانش آموزان غالباً تایم عصر بود و این مساله به معضل کمتری تبدیل شد و بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش نیز این روند را در اوایل شهریور اعلام کردند. در یاسوج نیر دو هفته اول بازگشایی مدارس روند اینگونه بود و معلمان خصوصاً در مقطع ابتدایی در تایم عصر کلاس مجازی خود را آغاز می‌کردند، ولی بعد از مدتی (حدود دو هفته) این برنامه بهم ریخته است.
مدارس دلیل این امر را اینگونه اظهار می‌دارند که آموزش و پرورش صبح‌ها به مدرسه آمده و برای معلمان غیبت صادر کرده و لذا معلمان را مجبور به حضور در مدرسه در تایم صبح و کلاس مجازی در همین تایم کرده است! این امر موجب ناهماهنگی و نارضایتی میان مدارس و اولیاء شده و برخی از دانش آموزان از درس عقب می‌مانند.
بسیاری از مردم در تماس با کبنا نیوز عاجزانه تقاضای گزارش این مساله و پیگیری آن و استمداد از مدیران آموزش و پروش شده‌اند. یکی از اولیا نقل می‌کند که با توجه به اینکه کارمند است و خانم وی گوشی هوشمند ندارد، ساعت 10 صبح از اداره مرخصی می‌گیرد و گوشی را برای فرزند خود به خانه می‌آورد و مجدداً در ساعت 12 به خانه برگشته و گوشی را گرفته و به محل کار خود می‌رود. اولیایی دیگر که هر دو کارمند هستند نیز این مشکل را دارند و می گویند نمی‌توانند گوشی را در دست فرزند 10 ساله خود گذاشته و بدون نظارت به محل کار خود بروند و .... هزاران مشکل دیگر!
اولیاء مجدانه از پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز خواستار صحبت و گفتگو و حتی خواهش از مدیران آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد شده‌اند و از این رو این پایگاه خبری با بازتاب مطالبات مردمی از جناب آقای دکتر دلشاد مدیریت محترم آموزش و پرورش بویراحمد خواستار چاره اندیشی و حل این مساله می‌شود تا انشالله احیاناً دانش آموزی از تحصیل باز نماند و سازکاری دیگر برای حضور و غیاب معلمان و تشکیل کلاس‌های آموزشی مجازی بیندیشند که هم نظم مدارس حفظ شود و هم اولیاء و دانش آموزان از آن خرسند باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بنام خدا از مدیریت اموزش وپرورش خواهش میکنم که دستور فرمایید به بعضی از مدارس (مدرسه فرهنگیان عترت)که درسهای مثل تربیت بدنی وهنر چه لزومی دارد که باید حتمآ در فضای مجازی کار بشه چشم دانش اموز مهمتر از درس دانش اموز است
کارمند
Iran, Islamic Republic of
درود بر کبنانیوز
که بار شبکه دنا را در انعکاس مشکلات مردم به دوش می کشد.....
psdk
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره با این رون آموزشی از یک طرف تایم صبح کلاسها برگزار میشه که اکثر والدین شاغل هستند و فرزاندان فاقد گوشی و از طرف دیگه بعضی مدارس برنامه ای که جهت آموزش راه اندازی کردند و به قول مدارس انلاین هست وقت تدریس اصلا صدای معلم شفاف نیست و به کندی تصویر و فیلم ارسال می شود خیلی رو اعصابه و کلا بی خیال فضای مجازی شدیم و خودمون داریم درس میدیم از اون ور هم باید شهریه شدیم چه ظلمی خواهشا رسیدگی نمایید
دولتی
Iran, Islamic Republic of
فصل بهار پارسال آموزش مجازی خوب بود
کلاس ها بعدازظهر بود و ما گوشی خودمون را میدادیم بچه ها
الان صبح ها سرکار هستیم
وضعیت خراب شده
امیدوارم کلاس ها مثل بهار گذشته بزارن عصر تا ما هم صبح ها سرکارمون باشیم
Iran, Islamic Republic of
ای بابا مگه اموزش به جا مانده که کمک خواسته ای اموزش وپرور ش چند ساله که به کلی نابود شده
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1