تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۲۹
کد مطلب : ۴۲۰۰۸۶
کبنا گزارش می‌دهد

بازوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد / پیاز چگونه کنترل شد / تجربه‌ای که حلقه مفقوده بازار استان بود

۱
۱
بازوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد / پیاز چگونه کنترل شد / تجربه‌ای که حلقه مفقوده بازار استان بود
کبنا ؛نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور معاون امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد و مدیران عضو این ستاد در ساختمان دولت استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر روز سه شنبه (2 اردیبهشت ماه 99) جلسه ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار در ساختمان دولت برگزار و یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، توزیع برنج و شکر بود. سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد که به همراه تعاون روستایی در توزیع میوه شب عید موفق عمل کردند و دست منفعت طلبان را از بازار یاسوج و سایر شهرهای استان تا جایی که توانستند، کوتاه کردند. سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم بر این مطلب صحه گذاشت و گفت: توزیع میوه‌های شب عید و از جمله توزیع پیاز که اخیراً توسط تعاون روستایی از جیرفت تأمین و توزیع شد، بازار را متعادل ساخت و قیمت پیاز که سر به فلک کشیده بود، را 5 هزار تومان کاهش داد.
صمیمی دوست همچنین در این جلسه گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد 867 هزار عدد ژل تاکنون توزیع شده و همچنین 77 هزار لیتر الکل در استان تولید شده که علاوه بر نیاز کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های دیگر ژل و الکل صادر شده است.
ساالار حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه بیان می‌کند که ذخیره برنج و گندم استان به گونه‌ای است که اکنون 1155 تن ذخیره برنج است شکر 798 تن و همچنین 224 تن گوشت مرغ منجمد و 134 تن گوشت گوساله منجمد ذخیره استان است.
او با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در ماه رمضان از نظر تأمین گوشت مرغ هیچ گونه کمبودی نخواهد داشت، بیان کرد: قیمت گوشت منجمد 40 هزار تومان تصویب شد.
 قدرت الله ویسی مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: برای اینکه قیمت پیاز در استان متعادل شود، اقدام به خرید پیاز از جیرفت کردیم و اکنون در همان غرفه‌های شب عید توزیع می‌شود و موجب گردید تا قیمت پیاز به 4 تا 5 هزار تومان کاهش یابد که در صورت نیاز برای بقیه محصولات از جمله گوجه هم چنین کاری را می‌توانیم انجام بدهیم.
ویسی در ادامه گفت: آزمون سخت توزیع میوه شب عید را با همکاری سایر دستگاه‌ها با موفقیت گذراندیم.
ویسی تعاون روستایی را پل ارتباطی بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان معرفی کرد و گفت: با همکاری معاون اقتصادی استانداری و سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرداری یاسوج به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از گران فروشی برخی اقلام به ویژه «پیاز» که با نرخ‌های 12 هزار تومان، 10 هزار تومان و 8 هزار تومان به فروش می‌رسید، غرفه‌های ایام عید را تحویل تعاون روستایی دادند و با خرید پیاز از جیرفت و توزیع آن در سطح بازار، 5 هزار تومان قیمت پیاز را کاهش دادیم.
وی افزود: تعاون روستایی در این شرایط کرونایی برنامه‌های مناسبی را برای بحث کنترل بازار پیاده کرده است که الحمدالله هم در توزیع میوه شب عید و هم کنترل قیمت سرسام آور پیاز موفق عمل کردیم.
مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه اقدامات تعاون روستایی و نقش پل ارتباطی آن بین تولید کننده و مصرف کننده تا حدود زیادی دست دلالان را از بازار کوتاه کرده است، به استاندار پیشنهاد داد به منظور اینکه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم (برنج، شکر، روغن و ...) به سهولت و بدون انحراف و حذف واسطه گری به دست مردم روستا و شهر برسد، توزیع آن را به اداره کل تعاون روستایی استان واگذار شود.
به گزارش کبنا، این پیشنهاد با رأی اکثریت حاضرین به تصویب رسید و اقلام مورد نیاز مردم در ماه رمضان با همکاری تعاون روستایی توزیع می‌گردد، تا کالاهای ضروری به دست مردم روستایی هم برسد و فقط شهری‌ها بهره مند نشوند.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد که پذیرفت تعاون روستایی این مسئولیت را بر عهده بگیرد، گفت: فروشگاه‌های اینترنتی که کالا را تهیه و بدون واسطه تحویل می‌دهند به صورت معناداری حمایت می‌کنیم.
وی اظهار داشت: با توجه به تدابیر اندیشیده شده در ماه رمضان امسال هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از جمله گوشت مرغ نداریم.
کلانتری خواستار توزیع گسترده برخی اقلام دولتی با هدف جلوگیری از انتقال ویروس کرونا شد و افزود: کالاها باید به شکلی مناسبی از لحاظ کیفیت، کمیت، رعایت اصول بهداشتی، زمان تهیه و تسهیل بین مردم توزیع شود.
وی ابراز کرد: دولت در این شرایط سخت تحریم و محدودیت اعتباری تلاش کرده تا کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به بهترین شکل ممکن از نظر قیمت و کمیت در اختیار مردم قرار بگیرد تا در این زمینه احساس نیاز نباشد.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد فروش اینترنتی، تهیه و تحویل کالا بدون واسطه را اولویت دانست و خاطرنشان کرد: به‌طور ویژه از واحدهای که توانایی تهیه کالا بدون واسطه به مشتری را داشته باشند، حمایت می‌کنیم.
کلانتری با تاکید بر اینکه در صورت تجمع در جلوی یک واحد عرضه باید در کمترین زمان ممکن آن واحد پلمب شود، ادامه داد: در تهیه و توزیع ارزاق دولتی جامعه عشایری و روستایی نیز دیده شوند.
وی تاکید کرد: توزیع عمومی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به عنوان یک اولویت در دستور کار مسئولان و متولیان امر باشد و در این زمینه هیچ گونه کم کاری پذیرفتنی نیست.
عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، تعاون روستایی و معاون امور اقتصادی استاندار، تعزیزات حکومتی در بحث نظارت بر بازار این فرصت را ایجاد کرد تا استاندار کهگیلویه و بویراحمد با خیال آسوده‌تر به مدیریت ویروس کرونا بپردازد. این‌ها در حالی است که در گذشته سازمان صمت و تعاون روستایی همچنین نقشی را ایفا نمی‌کردند و یا نمی‌خواستند، داشته باشند.
تجربه کنترل قیمت پیاز نقشه راهی است برای کارهای بزرگتر که از بزرگراه وحدت و همدلی مسئولان عبور می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس صمیمی وتیمش
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1