تاریخ انتشار
جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۴۱۲۲۸۸
نگاهی به صحبت‌های آیت‌الله رئیسی و نگین تاجی در روز 7 شهریور ماه 98؛

از قم تا یاسوج؛ آغاز مبارزه «نگین تاجی» با گردن کلفت‌ها / آیا نگین تاجی فرمانده محبوب کهگیلویه و بویراحمدی‌ها می‌شود

۱۵
۲
از قم تا یاسوج؛ آغاز مبارزه «نگین تاجی» با گردن کلفت‌ها / آیا نگین تاجی فرمانده محبوب کهگیلویه و بویراحمدی‌ها می‌شود
کبنا ؛در حالی که آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه روز پنجشنبه (7 شهریور ماه 98) در قم بیان کرد که «مردم از فساد اداری و شرایط اقتصادی گله‌مند هستند اما باید به دنبال شرایطی باشیم که در نظام اداری ما فساد لانه نکند؛ مسئولان باید نسبت به فساد حساس باشند و ساختارها مانند نظام بانکداری، مالیاتی و واردات اصلاح شود. چگونه یک کارمند با حقوق پایین مالیات دریافت می‌شود اما عده‌ای با درآمدهای میلیونی و زیاد فرار مالیاتی دارند. دستگاه‌های اداری باید تلاش کنند فرار مالیاتی نباشد، قاچاق سازمان‌یافته در کشور نباشد، نظام یارانه‌ها و مصرف انرژی و تفاوت قیمت دلار سامان داده شود، نظام پولی و بانکی اصلاح شود تا هر روز شاهد تولید پرونده  برای دستگاه قضا نباشیم یعنی باید به‌صورت جدی ساختارهای فسادزا باید اصلاح شود. به پرونده کسانی که متصل به ثروت و قدرت هستند عادلانه و منصفانه رسیدگی می‌کنیم و به حرف‌ها و فریادهای اینکه این پرونده جناحی و سیاسی است توجه نخواهیم کرد؛ چرا که مردم خواستار مبارزه با فساد و تبعیض هستند و باید روزبه‌روز نزدیک‌تر به جامعه علوی شد و این امر دست‌یافتنی است.
 دولت نباید تصدی‌گری کند بلکه ناظر و حامی باشد؛ شرکت و مجموعه‌های اقتصادی به نحوی واگذار شده که رو به افول رفته و باید نوع واگذاری و مشکلات ساختاری و رفتاری بررسی شود؛ حرف کارگران را بشنوید و برخی خصوصی‌سازی‌ها تاراج دادن اموال عمومی است که با جدیت پیگیری و رسیدگی می‌کنیم و کوتاه نمی‌آییم. در برخی از بلاد نکاتی مطرح می‌شود که مربوط به دستگاه قضایی است که از مبلغان تقاضا داریم که این نکات را به بنده و دستگاه قضا برسانند.» حسن نگین‌تاجی رئیس جدید دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم معارفه خود که با حضور محسنی اژه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: «در برخورد با مفاسد اقتصادی هیچ خط قرمزی را لحاظ نمی‌کنیم و مباحث قومی و قبیله‌ای در این حوزه جایگاهی ندارند بنابراین دانه‌درشت‌ها بدانند که دستگاه قضایی با هیچ کس تعارف ندارد.»
نگین تاجی به نظارت پنهان و درون سازمانی اشاره کرد و گفت: فرمان 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای است، فرصت برای عمیق شدن این فرمان 8 ماده‌ای کم هست، مهم‌ترین بحث این فرمان این است که تسامح در مقابله با مفسدین به معنای همدستی و تبانی با آنها است، بخصوص قاضی‌ای که سوگند خورده و رفتار او باید نمونه باشد، جای تعجب دارد که بخواهد در این وادی ورود کند. همچنین مقام معظم رهبری در هفته قوه قضائیه مطالعه، معرفت، بازخوانی و محور قرار دادن نامه 53 نهج‌البلاغه را به قضات توصیه کرد  که  در این نامه از بحث گزینش، عزیز دانستن قاضی، تکریم مردم و نظارت درون سازمانی صحبت می‌شود. این نامه به یکی از ابزارهای نظارت یعنی بازرسی پنهان اشاره می‌کند که موثرترین نوع بازرسی است به این لحاظ که به صورت عمقی وارد می‌شود و شاید فرصت ظاهرسازی به مسئولان و افراد داده نشود.»
رئیس کل جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: سیاست بنده هم در دستگاه قضایی استان همین نامه است و سیاست‌هایی که در سند تحول دستگاه قضائی و گام دوم انقلاب اسلامی به آن اشاره شده کاملا مورد توجه ما است.
نگین‌تاجی به بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره داشت و عنوان کرد: امروز مردم از اختلاس، تصرفات غیرقانونی در اموال دولتی، تبانی در اموال دولتی، پول‌شویی و جرائمی از این قبیل ناراحت هستند و در این زمینه موضع دستگاه قضا، فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب است.
وی ابراز کرد: تسامح در مقابل مفسدین به معنای همدستی و تبانی با آنها است و به‌ویژه یک قاضی که سوگند خورده و رفتارش باید نمونه باشد خیلی جای تعجب دارد که بخواهد در این وادی ورود پیدا کند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نگاه‌های قومی و قبیله‌ای  در دستگاه قضایی جایی ندارد، گفت: آیا یک قاضی که قسم خورده  و وظیفه‌اش خدمت به مردم است باید به نگاه‌های قومی و قبلیه‌ای توجه کند؟
نگین‌تاجی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی عنوان کردند که بسیار خوب است رسانه‌ها نقد کنند و در مبارزه با فساد همراه مسئولان باشند اما صحبت کردن باید بر اساس مستند و با دلیل باشد و اگر قرار باشد به خاطر منافع شخصی، حزبی، قومی  و قبیه‌ای آبروی افراد را زیر سوال ببریم قوه قضائیه این وضعیت را تحمل نمی‌کند.
وی تأکید کرد: به صراحت عنوان می‌کنم که ما در برخورد با مفاسد اقتصادی هیچ خط قرمزی را لحاظ نمی‌کنیم و مباحث قومی و قبیله‌ای در این حوزه جایگاهی ندارند بنابراین دانه‌درشت‌ها و یقه سفیدها بدانند که دستگاه قضایی با هیچ کس تعارف ندارد و هیچ حاشیه امنی برای کسی وجود ندارد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی من را به مهربانی می‌شناسند اما به قول آیت‌الله رئیسی مهربانی هیچ منافاتی با قاطعیت در عمل ندارد.
نگین‌تاجی عنوان کرد: خواسته و مطالبه عمومی مردم برخورد قاطعانه و شجاعانه با جرائم است به گونه‌ای که به قول رهبر معظم انقلاب برکات عمل مشهود شود نه یک مبارزه ظاهری و تظاهرگونه باشد و باید مردم به عینه رونق تولید را در جامعه مشاهده کنند.
وی ابراز کرد: در صورتی که مبارزه صادقانه ما در مبارزه با فساد شکل بگیرد جوانان و متخصصانی که الان نمی‌توانند وارد صحنه رقابت‌های اقتصادی شوند زیرا دانه‌درشت‌ها و گردن‌کلفت ها اجازه ورود نخبگان و سرمایه‌گذاران واقعی را نمی‌دهند امیدوار می‌شوند.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کار در حوزه قضایی، امنیتی و اطلاعاتی سخت و دشوار و در عین حال دقت، حساسیت و ظرافت می‌طلبد و کمترین کوتاهی از سوی متولیان و مجریان این حوزه حتی در برخی مواقع جبران ناپذیر خواهد بود.
 کلانتری با اشاره به اهمیت بالای کارهای اطلاعاتی و قضایی اظهار داشت: چنانچه در طول یک سال پیاپی و مدام کار اطلاعاتی، قضایی و یا امنیتی انجام دهیم اما در لحظه‌ای و با یک غفلت و کوتاهی تمامی اثار و کارکردهای مثبت آن دچار خدشه خواهد شد.
 کلانتری تصریح کرد: بر اساس شاخص‌ها و ارزیابی‌های مداوم وزارت کشور و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در سطح کشور استان کهگیلویه و بویراحمد همواره یکی از استان‌های امن محسوب می‌شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین به هماهنگی و تعامل بیش از پیش اعضای شورای تأمین استان برای برقراری و ایجاد امنیت در ابعاد مختلف آن نیز گفت: استقلال و شجاعت از ویژگی‌های مهم یک قاضی در صدور رأی هست اما این نافی و به معنای عدم تعامل و هماهنگی در این راستا نیست.
 وی با بیان اینکه کشور امروز در بدترین و سخت‌ترین شرایط و دشمنی‌ها از سوی دشمنان و نظام استکبار مواجه شده گفت: دولت و نظام اسلامی نیز سرافرازانه، مقتدر و با عزت در حال عبور از این گردنه دشوار است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طول هفته دولت امسال بیش از ۲۹۰ طرح عمرانی و اقصادی در شهرها و مناطق مختلف این استان به بهره برداری و یا عملیات اجرایی آنها اغاز شده است.
 وی تصریح کرد: ۲۵۳ مورد از این طرح‌ها افتتاحی و ۳۷ مورد نیز کلنگ زنی بوده است.
 کلانتری همچنین مجموعه اعتبار هزینه شده و یا پیش بینی شده برای طرح‌های عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال را افزون بر ۶ هزار میلیارد ریال ذکر کرد.
طاژه‌ای: پرداختن به حاشیه‌ها فرصت خدمت را از مسئولان می‌گیرد.

اژه‌ای: پرداختن به حاشیه‌ها فرصت خدمت را از مسئولان می‌گیرد
معاون اول قوه قضائیه شرایط حاکم، ایجاد فشارهای اقتصادی و تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه کشور را در این برهه زمانی یادآور شد و گفت: پرداختن و مشغول شدن به حاشیه‌ها و فاصله گرفتن از متن جامعه در چنین شرایطی بازی در زمین دشمن است و فرصت خدمت رسانی را از مسئولان می‌گیرد.
 حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: دشمن با نهایت فشارهای اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و راه اندازی عملیات روانی به دنبال ضربه زدن و ایجاد فاصله میان مردم و مسئولان است.
 وی تصریح کرد: باید مراقب بود و با افزایش بصیرت و هوشیاری، در دام برخی فضاسازی‌ها و ایجاد شائبه‌های ساختگی از سوی دشمن رفتار نشویم.
 محسنی اژه‌ای گفت: جمهوری اسلامی امروزه با دو مساله مهم فشارهای سخت و سنگین اقتصادی و همچنین ایجاد عملیات‌های روانی با ابزارها و ترفندهای مختلف از سوی دشمن و نظام استکبار مواجه است که البته با انسجام، اتحاد و دوری از حاشیه‌ها می‌توان این ترفندها و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
 معاون اول قوه قضائیه یادآور شد: نقد از درون و تشدید بازرسی‌ها و نظارت بر کار قضات و کارکنان قوه قضائیه از اولویت‌ها و رویکردهای مهم ریاست این قوه است.
 وی یادآور شد: این مهم باید به طور مستمر، گسترده و با کیفیت در سطوح میانی قوه قضائیه و دادگستری‌های سراسر استان‌ها تعمیم و تحقق عملی یابد.
 محسنی اژه‌ای دقت، نظارت و حساسیت در صدور و همچنین اجرای احکام اعم از کیفری و یا حقوقی را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم روسای دادگستری‌ها در استان‌ها دانست و گفت: برخی از پرونده‌ها برغم صدور حکم در مرحله اجرا یا به کندی عملی می‌شود و یا اجرای حکم صورت نمی‌گیرد که باید برای رفع این چالش اساسی و مشکل ریشه‌ای در سطح دادگستری‌ها و دادسراها چاره اندیشی کرد.
 وی همچنین تحلیل آماری و محتوای پرونده‌های موجود در دستگاه قضایی را به عنوان یکی از اولویت‌های جدی در سطح دادگستری‌ها و حوزه‌های مختلف قضایی دانست و گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده بانک‌ها و موضوعات زمین خواری منشأ بسیاری از پرونده‌های قضایی است.
 محسنی اژه‌ای همچنین استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود برای کاهش اطاله دادرسی‌ها و صلح و سازش در پرونده‌های کیفری را از دیگر برنامه‌های مهم قوه قضائیه دانست و گفت: این مهم نیز از جمله موارد ارزیابی روسای دادگستری‌ها در هر استان محسوب می‌شود.
ستار هدایت‌خواه نماینده اسبق شهرستان‌های بویراحمد و دنا نیز در پیامی به انتصاب نگین تاجی رئیس جدید دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد واکنش نشان داد و نوشت: «ضمن تشکر از زحمات حضرت حجت الاسلام مزارعی، انتصاب جناب آقای دکتر حسن نگین تاجی که بحمدلله اهل علم و دین و محب اهل‌بیت علیهم‌السلام و خادمیار افتخاری آستان مقدس امام رضا علیه السلام بوده و در تقوا، عدالت، صداقت، خوشرویی و مردم‌داری، زبانزد می‌باشند را به ایشان و همه مردم شریف استان تبریک عرض می‌نماییم؛ امیدواریم در راستای یاری حضرت آیت‌الله رئیسی و تحقق عدالت و مبارزه واقعی با فساد و مفسدین در پناه امام رضا علیه السلام موفق ومؤید باشند. همچنین از ریاست محترم قوه قضائیه بخاطر اعتماد به مدیران جوان مؤمن و متعهد تقدیر و تشکر می‌کنیم.»
بنا براین گزارش، نگین تاجی راه سختی برای مقابله با گردن کلفت‌ها و مفسدین دارد و یقیناً او در این راه تنها نیست و البته می‌تواند فرمانده محبوبی باشد که بر قلب‌های تک تک به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد حکمرانی کند.
حسن نگین تاجی در این آیین و با حکم آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب و معرفی و از خدمات حجت الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل پیشین تجلیل شد.
همچنین با حکم آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام مزارعی به عنوان قاضی عضو دیوان عالی کشور منصوب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به سراغ بقیه برود
اهورا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای نگین تاجی لطفا رسیدگی کنید چرا فقط افراد خاصی از پذیرقته شدگان آزمون جدید دادگستری جذب شد.معیار چه بوده لطفا توضیح دهید افکار عمومی قانع شوند.
ناا
Iran, Islamic Republic of
اخ سی تیر هدایت خواه
ناا
Iran, Islamic Republic of
اخ سی تیر هدایت خواه
یاسوج-دنا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر نگین تاجی لطفاً درخصوص شورای حل اختلاف که همه کارمندان شورا از طایفه آقای ساجدی رسیدگی بفرمایید.
حق گو
Iran, Islamic Republic of
۴ سال د صبر کنیت بینوم چه ویبو
Iran, Islamic Republic of
حاجی خوش آمدی زمین خواران را مد نظر قرار بده ممنون
بازرس
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر نگین تاجی
نخبه ، با اصالت و مردم دار
ذبیح اله
Iran, Islamic Republic of
بصیرت و روحیه انقلابی گری از ویژگی های مثال زدنی آقای دکتر هدایتخواه می باشد.
Iran, Islamic Republic of
. کارخانه قند رو ازاد کن و وامها رو به خزانه استان برگردان
بوراحمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت سیدبزرگوار....سیدبزرگواربه خدا قسم بااینکه مالک بودیم ولی اجارنشین هستم و حتی پول اجاره و خرج زندگیم راباهزاردردسر درنیاورم.. به این دلیل که هشتاددرصد از زمین هایم خیابان وفضایی سبز شد و هرچه مراجعه کردیم به قانون نتیجه ای تا الان نگرفتیم .درصورتی که مشاهده میکنیم میخوانیم که فلان شخص که هیچ گونه مالکیتی نداشته همان زمین های که مطلق به اشخاصی مثل بنده حقیربوده بالا کشید بیش از۲۵الی ۳۰هزار متر زمین که داشتیم بهترین جا یه یاسوج زیربنای سبز وخیابان رفته بدون اینکه یک پنج ریالی بهم ان بدن خداراخوش میاد که مالک باشی وب تایم شرایط اجرانشدن باشی .اول توکل به خدا بعدش امیدمان به شما سید بزرگواری هست یاحق یاحق...
اکبری
Iran, Islamic Republic of
یه سری حتما به امور. کل بزنید ببینید مدیر کلش چقدر از فک فامیلش استخدام کرده باور نکردنی هست
یاسوج
United States
بعید میدانم ایشان خود بومی هستند
جواد
Romania
به نظرم باید مبارزه با فساد شروع بشه
یه نفری مثلا توی خود نیروی اونجاس که خیلی از فامیلش رو بدون آزمون اورده کل کارمندا اونجا هم هم ولایتیشن و یه جوری با بچه های بویراحمد حرف میزنه انگار. باهاشون
خداوکیلی همه نیروهای استان حق رشد به میزان توانایی هاشون دارن نه فقط فک و فامیل و هم محله ای های یه نفر
دلسوز استان
Iran, Islamic Republic of
خخخ
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1