تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۰۴
کد مطلب : ۴۰۹۸۹۰
جوابیه‌ی بازی کمیته امداد و بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد هنگام بیان واقعیت زندگی «مخمل‌ها»؛

وقتی طبق گزارش دروغ زنی فوت می‌کند / برای «مخمل‌ها» پا را همانند نورچشمی‌ها فراتر از قانون بگذارید / رئیس بهزیستی کهگیلویه عکس سلفی گرفت و خرامان برگشت

۱۰
۱
وقتی طبق گزارش دروغ زنی فوت می‌کند / برای «مخمل‌ها» پا را همانند نورچشمی‌ها فراتر از قانون بگذارید / رئیس بهزیستی کهگیلویه عکس سلفی گرفت و خرامان برگشت
کبنا ؛انتشار خبر روزگار سیاه «مخمل نمازی» دیشموک در پایگاه خبری کبنا نیوز واکنش زیادی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور داشت.(کلیک کنید) به گفته بستگان و اقوام «مخمل نمازی» زن دیشموکی، بیش از 27 سال است که فلج شده و در خانه محقر خود بر روی زمین افتاده است. زمستان‌ها با دام‌هایش زیر یک سقف زندگی و تابستان‌ها هم در زیر گرمای داغ روزگار سپری می‌کند. اداره بهزیستی کهگیلویه اعتراف کرده که سال 80 برای یک خانم در قید حیات بر اساس گزارش فردی نامعلوم از سوی اداره ثبت احوال گواهی فوت صادر می‌شود. و اینکه ادارات کهگیلویه بر اساس کدام معیار و با استناد به چه مدارکی برای فردی که هنوز در قید حیات هست، گواهی فوت صادر می‌کند را به حساب ضعف نظام اداری این ادارات در کهگیلویه می‌گذاریم.
چگونه مرگ فردی با گزارش نادرست اعلام می‌شود و از خدمات او را بی بهره می‌کنند و چگونه است برای فردی که فوت کرده حقوقی درنظر می‌گیرند؟ یکی باید مشخص کند که در ادارات کهگیلویه چه می‌گذرد؟ البته چنان سیاست بر تن ادارات کهگیلویه تنیده است که وجود برخی مدیران ناکارآمد محصول همین سیاست کثیف است.
مدیران بهزیستی و کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها بی خبری از حال و روز این زن که زیر سایه سنگدلان در بدبختی به سر می‌برد، بعد از گزارش تیم رسانه‌ای کبنا نیوز (آهنگ، حسن‌پور و خطیبی) به یک مرتبه از صندلی قدرت بلند شدند و از رسانه‌ها می‌خواهند که صحت و سقم مطالبشان را بررسی کند. این در حالی‌ست که آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است.
«مخمل» و «مخمل‌ها»، «نازلی زهرا» و «نازلی زهرا» ها در دیشموک و سایر نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی کشور کم نیستند. که در سایه بی خبری و غفلت مسئولان چه رنج‌هایی را که متحمل نمی‌شوند.
آقایان مدیر بهزیستی و کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد کمی تنشان را به زیر گرمای سوزان گرمسیر ببرند تا بدانند که مردم در چه رنج و مشقتی قرار دارند. آیا صرف پرداخت مستمری به سرپرست خانوار باید از حال و روز زنی که در آتش سنگدلان می‌سوزند، بی اطلاع باشند. بهزیستی کهگیلویه و استان کهگیلویه و بویراحمد کجا کار هستند و در کدام پستوهای سیاست می‌چرخند که نمی‌دانند «مخمل» ها در کنار فرزندان معلول‌شان چه رنج هایی که نمی‌برند. آیا سزاوار است که زنی با دو فرزند معلولش در همچنین خانه‌ی محقری زندگی کنند و بعد از سال‌ها تازه بهزیستی کهگیلویه به سراغش برود و بگوید اگر رضایت بدهید طبق قانون از آنها نگهداری می‌کنیم. انصافتان را شکر.
مدیریت بهزیستی کهگیلویه می‌گوید به گواهی اقوام این زن از تمکن مالی برخوردار است؟ آیا این گواهی اقوام از همان نوع گزارش فوت ایشان نیست. چرا مدیران کهگیلویه به حرف‌ها استناد می‌کنند نه به تحقیق و مدارک.
مسئولان کمیته امداد و بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با جوابیه بازی‌ها و پاسکاری ها از خودشان سلب مسئولیت کردند، در حالی که انتظار می‌رفت کمی حس انسان دوستانه را چاشنی کارشان بکنند و برای «مخمل‌ها» پا را همانند نورچشمی‌ها فراتر از قانون بگذارند، تا لازم نباشد دردهای مردم اینگونه در رسانه‌ها فریاد زده شود.
رئیس بهزیستی کهگیلویه و مسئولان دیشموک نهایتاً قدم رنجه فرمودند و سری هم به ولی نعمتان خود زدند و عکس یادگاری با دوربین صدا و سیما انداختند و خرامان برگشتند. البته باید این را هم گفت که مشکلات مردم زجر کشیده دیشموک با اقلام خوراکی و بسته‌های بهداشتی برطرف نمی‌شود بلکه نیاز به یک کار اساسی و پایدار دارند.
جعفر نیکبخت فرماندار کهگیلویه هم در این باره گفت: وقتی این کلیپ را در فضای مجازی دیدم، بسیار متأثر شدم و به محض مشاهده فوری با بخشدار دیشموک تماس گرفتم و مسئله را پیگیری کردم.
 با تماس با مدیر بهزیستی شهرستان کهگیلویه از وی خواستم شخصاً مسئله را مدیریت و گزارش نماید که ایشان شخصاً راهی دیشموک شدند. همچنین با مدیر کمیته امداد دیشموک تماس گرفتم و ایشان هم راهی سرگچ شدند. نهایتاً با بررسی‌های انجام شده مقرر شد یک زمین اطراف دیشموک خریداری شود و مراحل ساخت خونه انجام شود. همچنین مراحل درمان این بانو نیز از سوی بخشداری پیگیری می‌شود.
--------------------------------------
مهدی صیادی
--------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
الان نقش سایر نهادها به غیر از کمیته و بهزیستی در این رابطه چیست. آیا این روستا راه دارد. آب آشامیدنی درست دارد مدرسه درست دارد و چندین سوال دیگر. اتفاقا نهادهای حمایتی حداقل حمایت خودشان را انجام دادند وگرنه الان اینها حتی از گرسنگی مرده بودند
خومی نیوز
Iran, Islamic Republic of
تشکر از سایت کبنا بخاطر تهیه چنین کلیپ های که محرومین و مظلومیت مردم را نشان میدهد.
سایتی هم متاسفانه کپی کردن و برا پیج پرستویی به نام خودشان فرستادن... خدا قوت به هر دو سایت مهم انعکاس مظلومیت بود.
Iran, Islamic Republic of
شما اگه کار رسانه ای بلد بودی سریع اسم خومی نیوز نمینوشتی و اسم کبنا رو کمرنگ نمیکردی
دیشمخوک
Iran, Islamic Republic of
تا نباشد چوب تر < فرمان نبرد................
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
احسنت به کبنانیوز..
مهدی
Iran, Islamic Republic of
جناب فرماندارزیاد خودت به زحمت نه انداز
United States
اینجا ست که باید.رو گرفت چون تواستان همه مدیران خدم وحشم اقایون نماینده هستند ونماینده دولت تا مسئول برنامه وبودجه واعتبار و....همه وهمه نماینده است وبقیه سر جالیزن .ومدیران نالایق هم پشتشون به نماینده قرصه که هیچ حسابی از دستگاههای نظارتی نمی بره که بخواد به وظیفش عمل کنه
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
مگر این موضوع تنها به بی کفایتی مسولین شهرستانی به تنهایی بر می گردد آیا بی کفایتی در شهرستان زاییده بی کفایتی در مدیریت استان نیست اگر هست چرا به آن پرداخته نمی شود آیا امثال مخمل ها در جاهای دیگر استان از دید مسولین مغفول نمانده قطعا ً که هست وقتی شایسته سالاری و تعهد جای خود را به قوم بازی و خط بازی بدهد دیگر این مسائل مغفول می ماند و ؟؟؟؟؟؟
مملی
Iran, Islamic Republic of
لطفا وضعیتشان را تا بهبود شرایط زندگی و مراحل درمانشان برامون گزارش بزنید....ممنون
رجبی
Iran, Islamic Republic of
باتشکراز زحمت کشان عرصه خبر و قلم بدستان بی منت .از مدیران وخبرنگاران سایت وزین کبنا نیوز بخصوص تیم رسانه ای تهیه کننده این خبر وسایر خبرهای واقعی ودرد ناک در استان کهگیلویه وبویراحمد سپاسگزاریم .درج این موضوعات وپیگیریشان تاحصول نتیجه صالحات باقیاتی برای شما وخانواده محترمتان است .متاسفانه زمامداران امور در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ‌گاه سعی نکرده‌اند تا به فقر به صورت ریشه‌ای و بنیادی نگاه کنند.امیدواریم همه ما بخود بیاییم واز شعار دادن بپرهیزیم .چون حق این استان وشهرستانهایش با بخشهای محرومش چنین نیست.
مجموعه کمیته امدادامام (ره) وبهزیستی همیشه همیار مردم محروم بود ه اند .انتظاراست مشکل این خانم وبچه هایش را حل کنندو به گزارشات این واون هم توجهی نکنند (مردم اون منطقه عشیره ای وقبیله ای هستن وحساسیت نسبت به هم دارند .)
در پایا ن - در ره منزل لیلی چه خطرها ست ولی
شرط اول قدم آن است که مجنون باشی . باسپاس حسینعلی رجبی
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

همزمان با اردوکشی خیابانی هزاران نفری طرفداران ترامپ که به دنبال رد شکایت وی از وقوع ...
پای اقتصاد روی مین تورم!

پای اقتصاد روی مین تورم!

بودجه 1400 مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس است، چراکه این بودجه نمی‌تواند ...
1