تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۱۷
کد مطلب : ۴۰۶۸۶۵
با تجمع مردم جلوی بخشدار مرکزی بهمئی:

تکلیف «ممبی» بهمئی در تقسیمات کشوری مشخص شود

۳
۰
تکلیف «ممبی» بهمئی در تقسیمات کشوری مشخص شود
کبنا ؛ عده‌ای از بزرگان و معتمدین ممبی از توابع شهرستان بهمئی به دلیل بلاتکلیفی این منطقه در حوزه تقسیمات کشوری مقابل دفتر امام جمعه شهر لیکک تجمع و اعتراض کردند.
اعضای شورای ممبی در این تجمع اعتراض آمیز حضور داشتند و خواهان پیگیری امام جمعه و پاسخگویی مسئولان به خواست عمومی مردم بودند.
تجمع کنندگان با اشاره به اینکه نزدیک به 15 سال است که وضعیت ممبی در تقسیمات کشوری در هاله‌ای از ابهام است، خواهان پیگیری شفاف مسئولان و تعیین تکلیف این وضعیت نابسامان شدند.
خوبی زاده، عضو شورای اسلامی قلعه ممبی با تاکید بر اینکه ممبی در چند دوره بخشدار با حکم وزارت کشور داشت، گفت: ممبی در حوزه تقسیمات کشوری وضعیت عجیبی دارد؛ هم یک بخش مستقل معرفی شد، هم بخشی از بخش مرکزی و هم عضو بخش سرآسیاب یوسفی، اما مگر ممکن است که یک منطقه همزمان عضو سه بخش از یک شهرستان باشد؟
وی با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته در حق مردم ممبی ظلم شده است، گفت: ممبی فاکتورهای لازم برای بخش شدن را دارد اما با وجود داشتن تابلو و ساختمان بخشداری، همچنان در سیستم وزارت کشور بخش نیست.
خوبی زاده تصریح کرد: خواست اصلی مردم ممبی به رسمیت شناختن این منطقه به عنوان بخش در سیستم وزارت کشور است و این یک خواست به حق مردم است و اگر قرار باشد حوزه پشتکوه شهرستان تنها یک بخش داشته باشد، این حق ممبی است که به‌عنوان مرکز بخش انتخاب شود.
جعفری نیکو، دیگر عضو شورای اسلامی ممبی با تقدیر از صبر و حوصله مردم و تمکین چندین ساله به قانون، گفت: مردم ما 14 سال است که منتظر تعیین تکلیف قانونی بخش شدن ممبی نشسته‌اند.
وی افزود: متاسفانه فرماندار شهرستان چندین بار بنده را تنها فرد پیگیر بخش شدن ممبی و عامل ایجاد تنش معرفی کرد، در صورتی که در حال حاضر مشاهده می‌کنید این تجمع چند صد نفری همه از معتمدین و بزرگان ممبی بوده که دارند به صورت مسالمت آمیز مطالبات قانونی خود را پیگیری می‌کنند.
جعفری نیکو از امام جمعه شهر لیکک خواست تا پیگیر وضعیت موجود باشند و اجازه ندهند عده‌ای از مسئولان شهرستان با امنیتی کردن پیگیری مطالبات مردم، اجازه ادامه پیگیری را از مردم را سلب کنند.
جشان زاده، از اعضای تجمع کنندگان و برادر 2 شهید با اشاره به اینکه ممبی ظرفیت بزرگی برای بخش شدن دارد، گفت: اینکه تاکنون مجوز بخش شدن ممبی تصویب نشد، از ساده دلی و صداقت مردم آن است که بخشی از جمعیت خود را که 12 روستا هستند به سرآسیاب اضافه کردند تا این نقطه بخش شود اما مسئولان وقت به مردم ما اعلام نکردند با این کار حق بخش شدن ممبی سلب می‌شود.
شخص دیگری از حضار با اشاره به اینکه جمعیت ممبی نزدیک به 8 هزار نفر است و از نظر جغرافیایی شرایط واگذاری صدها قطعه زمین برای احداث واحدهای اداری و مسکونی وجود دارد، افزود: چند سال است که بر روی کاغذ منطقه ما را بخش اعلام کردند و ما فریب مسئولان را خوریم اما الان متوجه شدیم ممبی همچنان بخش نیست.
یکی دیگر از ریش سفیدان ممبی حاضر در تجمع با بیان اینکه ما مطالبات خود را تا رسیدن به حق خود و بخش شدن ممبی پیگیری می‌کنیم، گفت: ما در وفاداری به نظام کم نگذاشتیم؛ قبل از انقلاب در سال 1316 علیه رژیم غاصب قیام کردیم و چندین شهید دادیم، در زمان انقلاب هم بیشتر آمار شهدا، ایثارگر، آزاده و رزمنده را نسبت به نقاط دیگر شهرستان داریم.
امام جمعه شهر لیکک با برحق خواندن مطالبات مردم ممبی مبنی بر بخش شدن این منطقه، گفت: بنده به عنوان یک سید طلبه در کنار مردم آماده پیگیری مسئله هستم اما انتظار بنده این است که کلیه مطالبات در چارچوب قانون باشد.
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با تقدیر از مسالمت آمیز بودن تجمع مردم ممبی، تصریح کرد: انتظار دارم رسانه‌ها در کنار مردم مسئله را به طور دقیق تشریح کنند و مسئولان هم با مستندات موجود، وضعیت را به وزارت کشور اطلاع رسانی کنند و با فاکتورهای زیادی که ممبی برای بخش شدن دارد، امیدوارم این مطالبه به حق مردم به نتیجه برسد.
امام جمعه شهر لیکک در ادامه با تاکید مردم برای حضور فرماندار و بخشدار مرکزی برای پاسخگویی مواجه شد اما بعد از تماس تلفنی وی با مسئولان مربوطه، سرانجام معاون سیاسی-امنیتی فرماندار بهمئی در جمع حاضر شد و با مردم صحبت کرد.
الماس عابدی با اشاره به اینکه فرماندار پیگیر مسئله هستند، گفت: از مردم فهیم ممبی انتظار داریم مطالبات به حق خود را با ارائه مستندات و از مجرای قانون پیگیری کنند.(آوای ماغر)
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ممبی قبلا قرار بود مرکز شهرستان بخش های ثلاث (دشمن زیاری-طیبی-بهمئی) باشد یعنی قبل از سی سخت و لیکک و چرام و لنده با توجه به اختلاف بین شهرستان شدن لنده و لیکک قرار بود ممبی شهرستان شود چون ممبی بین دیشموک و قلعه رئیسی و دشمن زیاری و لنده و لیکک واقع بود اتفاقا طبق نظرسنجی هایی که آن موقع از مردم آن بخش ها به عمل آمد رای به مرکز شهرستان بودن ممبی دادند چون قدمت ممبی بعد از لنده این را نشان می دهد 14 نفر از مبارزین بهمئی با رژیم رضاخان در قلعه ممبی اعدام شدند دشت های وسیع ممبی و آب و هوای ممبی این مسئله را نشان می دهند اما در این بین بعضی از مسئولین قبلی بهمئی به مردم ممبی این خیانت را کردند که باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند اما تا دیر نشده مسئولین فعلی و بخصوص استاندار محترم وارد عمل شود و حق این مردم را به آنها برگرداند که فردا دیر است اگر مردم ممبی و همفکران آنها از علا و صیدون و دیشموک و رودتلخ و ... بنابراین هرچه زودتر این مسئله را حل کنید.
ایل یوسفی
Iran, Islamic Republic of
ممبی بخش سیچنشہ
ایل یوسفی
Iran, Islamic Republic of
ای چیزی کہ حضرات بھمیل دنبالشن ما ۸ سالہ داریمش

😂😂😂
برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی به بیان توضیحاتی درباره رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از ...
اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

براساس پیشنهاد دیگری همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با همکاری هلال احمر و با افزایش ...
حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

سيدهادي خامنه‌اي با اصلاح‌طلبان حشر و نشر داشته و دم‌خور بوده و يك مجلس‌ششمي به شمار ...
1