تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۴۷۲۱۹۲
یادداشت؛

نبوی‌زاده در تراز شخصیت ملی

۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نبوی‌زاده در تراز شخصیت ملی
کبنا ؛ انتخابات حوزه انتخابیه کهگیلویه‌ی بزرگ این دوره شاهد رقابت فشرده ای میان نمایندگان ادوار و چهره‌های جدید و جوان می‌باشد. چهره‌های جدید و جوانی که اگر چه ناشناخته نیستند اما انحصار میدان انتخابات در طول دوره‌های مختلف کمتر فرصت ظهور و بروز به این چهره‌ها داده است. برخی از این چهره‌ها شخصیت‌هایی در تراز ملی هستند و تنها با اندکی مداقه در ادبیات و شعار این چهره‌ها می‌توان به عمق اندیشه و تفکر و راهکارهای سیاسی و انتخاباتی آنها پی برد.
 بی‌شک آیت‌الله نبوی‌زاده قاضی خوشنام هم‌استانی یکی از این چهره‌های جدید و توانمند است که در این دوره نامزد انتخابات شده است تا ضمن استفاده از فضا و بستر انتخابات در تبیین و تبلیغ اندیشه و شعارهایش در معرض قضاوت رأی مردم نیز قرار گرفته باشد.
 قاضی خوشنامی که در هر مسند و منصبی که بوده است به‌دور از هر نوع فساد و مشکلی خوش درخشیده ساخت و اینک نیز با شناخت کامل به علم حقوق به‌عنوان مهم‌ترین مفروضه‌ی نمایندگی مجلس پا در میدان رقابت گذاشته است و در این مدت کوتاه توانسته است گفتمان آگاهی‌بخشی در جامعه ساری و جاری کند.
 مجلس شورای اسلامی، محل قانون‌گذاری است و اگر در گام اول یعنی قانون‌گذاری کار و قوانین بادقت و علم و شناخت پایه‌گذاری شوند در ادامه‌ی مسیر، کشور و نحوه مدیریت کشور با کمترین مشکل مواجه خواهند شد. این در حالی است که متأسفانه مجلس شورای اسلامی و یا حداقل حوزه‌های انتخابیه در استان کمتر امکان بهره‌گیری از نمایندگان حقوقشان را داشته است. 
نبوی‌زاده خود نیز در شعارها و مصاحبه‌های انتخاباتی خود بر مشکلات در حوزه قانون‌گذاری انگشت گذاشته است و بر درجازدن در این حوزه تأکید داشته است و پایین‌بودن سطح قوانین را یک معضل بزرگ برشمرده است و از «ریل‌گذاری» در این مسیر به‌عنوان یک ضرورت یاد کرده است.
 ریل‌گذاری ضرورتی است که کشور در تمامی حوزه‌ها به آن نیاز دارد. انحراف از قانون و برخی اتفاقات و اشتباهات در مسیر قانون عملاً سبب بروز مشکلات عدیده در تمامی حوزه‌ها گردیده است و حتی انفعال مجلس در این حوزه سبب به حاشیه رفتن مجلس و نمایندگان شده است. برای اعاده مجلس و آن رسالت اصلی که حضرت امام نیز بر آن تأکید داشتند یعنی «مجلس در رأس امور است» باید نمایندگانی انتخاب شوند که بیش از هر چیز مسلط بر حقوق و اندیشه و با پشتوانه رأی مردم باشند. 
 متأسفانه مرور تاریخی کهگیلویه بزرگ نشان می‌دهد منتخبین مردم حتی به‌درستی در مجلس، مناسبات آن و کمیسیون‌ها هضم نشدند که در ادامه بتواند مثمرثمر باشند. آنها معمولاً در حاشیه‌ی برخی کمیسیون‌های نامربوط و بی‌اثر عضو شدند و هیچ تأثیری بر روند توسعه حوزه انتخابیه نداشتند و هیچ‌گاه نیز موفق نشدند به یک چهره ملی و اثرگذار تبدیل شوند.
 آغاز سده جدید و ظهور نسل‌های دغدغه‌مند و دارای افق‌های بلند نقطه ثقلی است تا در این دوره از انتخابات مردم با رأی به تغییروتحول و انتخاب یک چهره جوان و جدید و از قضا حقوق‌دان زمینه رشد و اعتلا حوزه انتخابیه را فراهم نمایند و به مجلس در بازگشت به ریل اصلی‌اش کمک کنند تا گامی در جهت شکل‌گیری یک شکل‌گیری تمدن و اثرگذار برداشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این آقا هنوز کلمه بودجه نمیتونه درست بگه، بعد میگید در تراز ملی
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1