تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۴۷۰۲۳۴
یادداشت؛

کهگیلویه بزرگ سیاست‌زده بی‌سیاست‌ها!

۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کهگیلویه بزرگ سیاست‌زده بی‌سیاست‌ها!
کبنا ؛ سعید آذربخش - تاریخ می‌تواند گواهی دهد که کهگیلویه همیشه در گذرگاه حساس قرار داشته بخش عمده‌ای از بار تاریخ ساز منطقه را بر دوش کشانده، چنانچه وجود اماکن تاریخی و جاده‌هایی که عمری رونق جنوب به مرکز کشور را تأمین می‌کرد گواه این حقیقت می‌باشد در تاریخ اگر دقت بیشتری شود دیده می‌شود که چگونه این بلاد شاپور عمده‌ای از تاریخ را به خود اختصاص داده است.
اما...
با نگاهی گذرا به چند دهه اخیر به وضوح می‌توان دید که آن غرور ابهت بلاد شاپور در این برهه از تاریخ گم شده است و یا شاید گفت ناپدید گشته و درعین معرفی نفرات زیادی به سیستم حاکمیتی، شاهد عقب ماندگی و عدم پیشرفت شهری، فرهنگی، اجتماعی و.... بودایم که اگر به دنبال علت آن بگردیم می‌توان علت اصلی آن را نتیجه سیاست‌های اشتباه سیاسیون بی‌سیاست دانست.
آفت کهگیلویه در چند دهه اخیر از طریق دو دستگی‌های حزبی( چپ و راست) شروع شده این دسته‌های حزبی با نفوذ به طوایف و اقوام منطقه توانسته سهم خواهی سیاسیون را افزایش دهد به نحوی که در انتخابات این نفوذ حزبی چپ و راست تا حضور در مشارکت مردگان در انتخابات کشانده شده است.
و اما ثمره این اقدام آن شد که وظایف وکیل انتخاب شده مردم کهگیلویه به وکیل طایفه و حزب تقلیل یافته و آثار مخرب آن در ادارات خود را نشان دهد به نحوی که حضور افراد نالایق و ناکارآمد در پست‌های سفارش شده جز عقب ماندگی شهرستان آثاری به جا نگذاشته است، این روند در چند سال اخیر و ورود تفکرات شخصگرا به عرصه سیاسی کهگیلویه و حضور افراد و قدرت‌های طایفه‌ای، مالی و حزبی علاوه بر مشکلات و عقب ماندگی‌های قبلی مشکلات جدیدی را برای کهگیلویه به وجود آورده است.
حال آیا با وجود این همه منابع انسانی معدنی و غیره و پیشرفت‌های شهرستان‌های همجوار زمان آن نرسیده که این کلیشه‌های قدیمی و کهنه را کنار گذاشته و همه کسانی که می‌توانند قدمی در راه پیشرفت این کهن سرزمین این بلاد شاپور بزرگ بردارند وارد میدان شوند؟؟
بیا تا جهان را به بد نسپریم
به کوشش همه دست نیکی بریم
نباشد همی نیک و بد پایدار
همان به که نیکی بود یادگار
نام شما

آدرس ايميل شما

پربازدیدترین مقالات سال ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا

پربازدیدترین مقالات سال ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا

محبوب ترین مقاله مورد جستجو قرار گرفته در ویکیپدیا در سال 2023 میلادی در مورد چت جی پی ...
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
1