تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۴۶۶۵۵۹
یادداشت ارسالی؛

لمپنیسم رسانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد

سید صادق پارسا
۵
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
لمپنیسم رسانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛سید صادق پارسا: در روز‌های اخیر مجدداً خبر تغییر استاندار در یک پیج شخصی که ادمین آن خود را خبرنگار مینامد و یک سایت نه چندان مطرح خبری محلی منتشر گردید و بیان شد که به نقل از منابع آگاه در وزارت کشور خبر منتشر شده است.
در ابتدا و پس از مطالعه این دو خبر، علیرغم آنکه هر دو نویسنده را به خوبی می‌شناختم و میدانستم خبرشان کذب و از روی عداوت‌های شخصی است اما باز هم بر آن شدم از دوستانم در تهران و نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشور پیگیر ماجرا شوم، تمامی آنان اظهار بی‌اطلاعی کردند و با توجه به عملکرد و مقبولیت احمدزاده در تهران، خبر را کذب خواندند. البته این پیگیری منجر به تعجب چندین نفر از آنان شد و یکی از آنان که اتفاقاً مسئولیت مهم و مرتبطی با موضوع داشت، بیان کرد که شما انگار عادت کرده‌اید از افعال معکوس استفاده کنید و نخبگان خود را بکشید، چرا که استاندار شما تاکنون گزینه استانداری چندین استان بزرگ و در آخرین مورد همین چند هفته قبل از گزینه‌های اصلی استانداری قم بود ولی به دلیل آنکه مجموعه دولت و وزارت کشور حضور احمدزاده در کهگیلویه و بویراحمد و ادامه خدمت به این منطقه محروم را لازم دانستند، موضوع منتفی گردید. حقیقتاً خجالت کشیدم و در فکر فرو رفتم که راست می‌گویند چرا که هنوز یک ماه از سفر هیئت دولت به استان و تعریف و تمجید رئیس جمهور از احمدزاده که در هیچ استان دیگری چنان تمجیدی مشاهده نشده بود و پس از آن تشکر رهبری معظم انقلاب از هیئت دولت به دلیل سفر خوب استان کهگیلویه و بویراحمد نگذشته است؛ لذا من نیز متعجب شدم از این همه وقاحت و دروغ پراکنی که البته مسبوق به سابقه نیز بود و این افراد دو سال است که بر چنین طبل توخالی کوبیده‌اند و دستشان برای افکار عمومی تیزبین استان کهگیلویه و بویراحمد عیان است و آن‌ها را خوب می‌شناسند و آنان را مصداق بارز چوپان دروغگو می‌دانند، اما تعجب دیگرم آن بود که از یک سو چرا وقتی افرادی بدون سند و از روی عناد شخصی عالی‌ترین مقام رسمی جمهوری اسلامی در استان را به راحتی مورد هجمه قرار می‌دهند و با بی‌شرمی تمام به دروغ پراکنی مشغول می‌شوند و به وضوح تشویش اذهان عمومی می‌کنند و جو استان را به هم میریزند و به نوعی چوب لای چرخ دولت می‌کنند، جای نهاد‌های امنیتی به عنوان حافظان منافع و مصلحت مردم و نظام کجای داستان است و چرا صدایی از آنان بلند نمی‌شود در حالی که بعضا در موارد بسیار عادی حضور پررنگی دارند، از دیگر سو تعجبم از شخص استاندار و استانداری به عنوان بالاترین نهاد حاکمیتی استان است که چرا پیگیری قضایی در خصوص چنین افرادی ندارند.
نهایتاً آنکه حضور چنین افرادی در استان ما که لمپنیسم را به بهترین شکل آن معنا نموده‌اند و صد پست اینستاگرامی آنان یا مقاله در سایت محلی‌شان حرف‌های صد من‌یه غاز است، نه تنها سودی برای استان ما ندارند بلکه با چنین جوسازی‌هایی فقط موجب دلسردی مسئولان و درگیری آنان با این مسائل حاشیه‌ای می‌گردند و الا خیر دیگری تا کنون به استان نرسانده‌اند.
و در پایان یاد آن پیرمرد عشایری بخیر که می‌گفت فلانی که خود را بلبل عشایر می‌خواند نه یکرویی و یکنواختی بلبل را دارد و نه صفای عشایر را.. ‌.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیمان
Iran, Islamic Republic of
استاندار ضعیف باید عوض بشه وسلام
پیمان
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان خانواده شهید عرض میکنم استاندار با شهدا و خانواده شهدا رابطه خوبی نداره
لطفا تا قشر ایثارگران بر ضد ایشان دست به اقدام نزدن خودتون در عزلش اقدام کنید
یاحق
پیمان ع
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
سلام بنده به عنوان یه یاسوجی که در بوشهر کار میکنم واقعا به خاطر گزارش از کا برجعلی و روباهای یاسوج و .... هر روزه مورد تمسخر قرار میگیرم رسانه باید صدای فرهنگ باشد اقایی ملک حسینی دادستان خواهش داریم ورود کنید هروز یه خبر مخسره داریم مگه فقط یاسوج تو ایران هست هیچ کجایی کشور خبری نیست ولی هر روز صدها خبر که شخصیت مردم کهگیلویه و بویراحمد را خراب میکند باید منتشر شود
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
که چی؟ آخرش ورش میدارن
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
چقد پول گرفتی؟
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1