تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۴۶۴۰۲۹
یادداشت؛

سردار گچسارانی همان آریوبرزن تاریخی ست!

صادق حیدریان
۲۴
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
سردار گچسارانی همان آریوبرزن تاریخی ست!
کبنا ؛
در قرن نوزدهم توماس کارلایل تاریخ دان اعلام داشت که بسیاری از چهره های برجسته سیاسی افراد نابغه ای بودند که زمانی را که در آن می زیستند شکل دادند. طبق این نظریه رهبر کبیر تاریخ که کارلایل آن را نظریه انسان بزرگ می نامید، برخی افراد از ویژگی هایی برخوردار هستند که آنان را  به سوی عظمت سوق می دهند. از این رو او نتیجه گیری کرد که با بررسی خدمات معدودی از زنان و مردان بزرگ می توان تاریخ را به بهترین وجه مطالعه کرد. لئو تولستوی رمان نویس معروف روسی بر عکس توماس کارلایل با تاکید بر نقشی که عوامل موقعیتی در تعیین تاریخ ایفا می کنند دیدگاه مخالفی را ارایه داشت. از نظر تولستوی رهبرانی مانند الکساندر و ناپلئون به خاطر اینکه روح زمان برای پیروزی آنها مساعد بود، با وجود اینکه ویژگی های لازم برای رهبری را نداشتند، توانستند به صورت چهره های برجسته ای ظاهر شوند. بنابراین تولستوی نتیجه می گیرد که پیروزی و شکست رهبرانی چون ناپلئون به سبب تصمیمات و مهارتهای آنان نبوده است بلکه به خاطر جنبه های غیر قابل کنترل وضعیت تاریخی بوده است.
فرد فیدلر با ابداع نظریه مدل یا الگوی وابستگی، کارایی رهبری را هم به ویژگی های شخصی کارلایل و هم به وضعیت موقعیت های زمینه ای تولستوی نسبت می دهد.
هم سبک انگیزشی رهبر و مدیر و هم کنترل رهبر می تواند بر موفقیت تأثیرگذار باشد. در نظریه فیدلر هم متغیرهای شخصی و هم عامل موقعیتی جنبه کلیدی دارد. اگر مدیران یا رهبران بتوانند موقعیت را کنترل کنند، می توانند مطمئن باشند که تصمیم ها، اقدام ها و توصیه های شان را اعضای گروه اجرا خواهند کرد.
فیدلر برای کنترل موقعیتی به سه عامل تاکید دارد: رابطه رهبر/عضو، ساختار تکالیف و قدرت جایگاه.
اگر گروه بسیار به هم پیوسته و نسبتاً عاری از تعارض باشد، رهبر به نظارت بین فردی کمتری نیاز دارد. همچنین زمانی که اعضا به توانایی مدیر یا رهبر اعتقاد دارند، پیشنهادهای رهبری مورد اجابت قرار گرفته و موفقیت حاصل می گردد.
ساختار تکلیف اگر روشن و سرراست و بدون ابهام باشد، موفقیت لیدر و مدیر فراهم می شود. قدرت جایگاه هم به قدرت رهبری روی اعضای گروه دلالت دارد. هر سه متغیر، کنترل موقعیتی را تعیین می کنند. با تنزل روابط رهبر/عضو از خوب به بد، تغییر ساختار از بالا به پایین و با ضعیف شدن قدرت جایگاهی رهبر کنترل مدیر یا لیدر افت می کند. حال با شرحی که گذشت قصد دارم نوع مدیریت و رهبری غلام‌رضا تاجگردون را با توجه به نظریه فیدلر مورد بررسی و مداقه دقیق علمی قرار داده و روشن نمایم که چرا ایشان در مدت تصدی گری در مدیریت اجرایی و مجلس شورای اسلامی، این قدر درخشان و قوی ظاهر شدند. تحقیقات دامنه دار و فراتحلیل های انجام شده، نشان داده اند که از منظر ویژگی های شخصی عواملی چون ویژگی های جسمانی چون قد، جنسیت و سن، هوش و خصیصه های شخصیتی در رهبری تاثیرگذار  هستند.

نظر به اینکه جناب تاجگردون قد مناسب، جنسیت مرد بودن و هوش بسیار سرشاری دارند، تمام مولفه های جسمانی مورد توجه پویایی شناسان گروه را دارا می باشند. به ظاهر اعضای گروه های بزرگ رهبرانی را ترجیح می دهند که باهوش تر از متوسط اعضای گروه باشند. از منظر هوش هم ایشان نشان داده اند که در تصمیمات مهم، همیشه، عامل هوش و IQ بالای ایشان یار و مددکارشان بوده است. مطالعات استاگدیل نشان داده است که رهبران کارآمد، نسبت به پیروان، از جهت پیشرفت گرایی، سازش پذیری، گرایش به ارتقا، سطح انرژی، قبول مسئولیت، اعتماد به خود و اجتماعی بودن عالی هستند. به دور از هر گونه اغراق جناب آقای غلامرضا تاجگردون در تمامی این خصیصه های شخصیتی بالا و کارآمد نشان داده اند. طبق تحقیقات دقیق انجام شده توسط استاگدیل، ۸۲ درصد واریانس بروز رهبری را می توان به این ویژگی های شخصیتی نسبت داد. نظر به اینکه جناب تاجگردون در خصیصه پیشرفت گرایی، سازش پذیری، گرایش به ارتقا ، اعتماد به خود بسیار بالا بوده و سطح انرژی بسیار زیادی را برای توانایی های تکلیفی خود به کار می گمارند و همچنین در خصوص وظایف و تکالیف خود میزان مشارکت بالایی را مصروف می دارند، این ویژگی ها باعث شده است که ایشان نمونه بارز یک رهبر و لیدر موفقی باشند که هم وظایف تکلیف گرایی و هم رابطه گرایی خویش را به خوبی ایفا کرده اند تا جایی که ایشان را می توان به درستی نمونه یک رهبر بزرگ تاریخی برای استان کهگیلویه و بویراحمد قلمداد کرد. متاسفانه شاهد هستیم که نخبه کشان وطنی و شعبان بی مخ های رقیب از این مسأله توانمندی های عدیده ایشان سخت دلگیر و خشمگین هستند و همیشه با حواشی های بی جهت، قصد دارند چون تجارب تاریخی گذشته نخبه های جامعه خود را به مسلخ سرخ دروغها و تهمتها و نیرنگ ها برده و اراده این نخبگان آزاده ای را که می توانند گره های کور عدم توسعه یافتگی استان را باز کنند، به محاق ببرند.

افرادی چون غلامرضا تاجگردون که در وقت سعد و مناسب توانسته اند، محل نزاع عدم توسعه یافتگی استان را به درستی تشخیص داده و با هوش سرشار استان کهگیلویه و بویراحمد را از این وضعیت بد تاریخی با توجه به وقت کم، تا حدودی نجات دهند، باید ارج نهاد و در برابر شعبان بی مخ های هم استانی که جز عربده، لاف و ریا ارمغانی برای استان ما نداشته اند، سینه سپر کرد و برای پاسداشت آزادی و کرامت مردم نگون بخت استان در برابر این انسان های زشت نهاد با قدرت ایستاد تا شاید از قبل این ایستادگی، زخم کاری محرومیت را مرهم نهاده و از این وضعیت ناصواب به سلامت عبور کرد.
ما مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، چنانچه از این همه ظلم و بی عدالتی، درد و رنج خسته شده و به دنبال ارمغان توسعه هستیم باید یکبار برای همیشه در برابر این افراد کوته فکر و کوته بین جامعه مان همدلانه و برادرانه بایستیم و افرادی چون غلامرضا تاجگردون که از گنجینه ها و سرمایه های کشور و استان مان هستند را ارج نهاده و مورد حمایت حداکثری خویش قرار دهیم و درفش کاویانی مبارزه تاریخی مان برای توسعه را به دستان مبارک آریوبرزن های معاصری چون استاد غلامرضا تاجگردون بدهیم تا ما مردم و استان مان را از این پیچ تاریخی به سلامت عبور دهند.
-------------------------------
صادق حیدریان
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سی ناصر هنور خوابه دور بعد بیدار میشه
چون طرحها ش ناتمامه
محمد
United States
این تعاریف شما منو یاد شخصیت جان نثار در سریال شب های برره میندازه ،حال فرقی ندارد طرف مقابل حسینی ،جعفری،زینل زاده و غیره باشد.
Brazil
شخصیت های بزرگ و نام آور تاریخ ایران همچون کوروش کبیر، آریوبرزن،و حتی مردان بزرگ معاصر همچون حسینقلی خان رستم، امیرکبیر، دکتر مصدق و دکتر ملک حسینی شناسنامه اصالت این دیار کهن هستند. مقایسه و همزاد دانستن سیاسیون فعلی با آن بزرگان علاوه بر توهین به شعور تاریخی مردم، صف بندی های چالشی زیادی را ایجاد می نماید. از کبنا انتظار می رود مدبرانه تر به مطالب ارسالی نگریسته و سپس اقدام به انتشار مطالب نماید.
یونسعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام به نگارنده محترم وسلام به همه خوانندگان وسلام به مردم حوزه گچساران وباشت وسلام به همه سیاسیون وسلام به خانواده های شهیدان و ایثارگران و رزمندگان وبسیجیان وسلام به ملت ایران زمین ما به امید اینک میزان رای ملت هست در گذشته به آقای تاجگردون رای دادیم اما به میزان رای ملت پاسخ دیگری دادند گرچه همان پاسخ باعث شد که آقای تاجگردون بین دوست ودشمن ارزشش چند برابری بشود وهمه لحظ شماری می کنند تا این انتخابات برسد ودر صورت تایید شدن آقای تاجگردون وامدن در میدان رقابت دو برابر آن دور مردم هوشیار وبیدار به او رای خواهند داد واگر خدای ناکرده شورای محترم نگهبان به هر دلیل تایید نکرد نیروی هم فکر وهم اندیشه او به مجلس میرود واین دور از انتخابات با تمامی دورها فرق دارد چون در گام دوم انقلاب ودر قرن جدید ونظام هم نیاز به نمایندگان پر تلاش و جهادی ومردمی وانقلابی وبی منت دارد که آقای تاجگردون در عمل در گذشته نشان داده پس ضمن حضور پر شور مردم در انتخابات پیش رو وهمه سیاسیونی که وارد میدان رقابت شده اند و خواهند شد تا انتخاباتی پر شور داشته باشیم از همگان تشکر می کنم اما مردم نماینده ی بی منت میخواهند نه کسانی که ریل گذاری گذشته را تعطیل کرده اند که امید است با سفر ریاست دولت سیزدهم شاهد شروع بکار ریل گذاری های گذشته باشیم وسلام یونسعلی حسنعلی پور از دیل گچساران
Iran, Islamic Republic of
غلامرضا ناجگردون با عوامفریبی و چند رویی و با سوء استفاده از برند حاج بهرام رشد کاذب پیدا کرد و خدایا شکرش که دستش رو شد.
مردم آگاه فریب این بازی‌ها و مکرها را نمی خورند
صاحب منصب
Iran, Islamic Republic of
حتما خودت هم کاوه آهنگری
من هم بعضی وقت رستم و بیشتر اوقات گیو و گودرز هستم
چاپلوسی حدی داره .......
Iran, Islamic Republic of
بزرگ مرد تاریخ
آرمین
France
بزودی میرشکار با قدرت خواهد امد... اینبار ۹۰ هزار رای
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
مرزهای چاپلوسی درنوردیده شد.خسته نباشی دلاور
مهدی اکبری
India
من سردار گچسارانم
Iran, Islamic Republic of
هههههههههههه
دانای روزگار
Iran, Islamic Republic of
صادق خان:
میدانید که آریوبرزن در برابر یونانی ها تحت هیچ شرایطی تسلیم نشد!!!
نه پیشنهاد ریاست
نه پیشنهاد ثروت
نه پیشنهاد قدرت

فقط و فقط و فقط برای ایران بزرگ جنگید...........
شمایی
Iran, Islamic Republic of
سردار یک درجه ی نظامی است.

زیبنده ی جان بر کفانی است که همه ی وجود خود را نثار ایران و ایرانیان می کنند
صردار
Iran, Islamic Republic of
سردار آریوبرزن که پارتی بازی نمیکرد
Iran, Islamic Republic of
شما را به خدا دست از این خالی بندیها و قهرمان کاغذی سازیها بردارید.
مردم دیگه چهره واقعی منفعت طلبان را شناخته اند و هیچ جایی برای حیله و مکر باقی نیست
Iran, Islamic Republic of
به خدا قسم اگر بنا بر اجرای قانون و عدالت بود الان تاجگردون با اون پرونده ها و جرائم مشمول سنگین ترین حکم بود.
کورش
Iran, Islamic Republic of
دکتر تاجگردون قابل قیاص با حسینی نیست برادر
Netherlands
گپ مفت
تعریف مفت
کرو تو را خدا از این کارا نکنید همین تعریفای اغراق آمیز و چاپلوسانه برخیا باعث اون همه غرور و تکبر و خودخواهی تاجگردون شد.
یکی از هزاران
Iran, Islamic Republic of
برای مردم عادی بخصوص استان خودمان که تعصب عامل اصلی تصمیم گیری است،تخصصی نوشته شده.
گرچه مطرح کردن اینگونه بحث ها سوای مصداق،خود فی النفسه کار ارزشمندی است.
آنهایی که منکر توانائی های تاجگردون و دیگر شخصیتهای مانند ایشان از طیف و طائفه های مختلف هستند.حتما توجه دارند که نادیده گرفتن آنها خسارتهای غالبا جبران ناپذیری به استان وارد می کنند.محض شرف و انسانیت ، انسانی و عادلانه نگاه کنید و این افراد را بدون وابستگی ها حمایت کنید
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر چهره مردمی و ارزشمند استان و گچساران
با امید موفقیت ایشان و شکست کوتوله های سیاسی در انتخابات پیش رو
جوان گچساران
Iran, Islamic Republic of
فقط داری میسوزی تاجگردون اینقدر لاف زدی که دیگه هیچ حرفی برا گفتن نداری ا دیگه جکار این گرمسیری داشتی که سند برای تصاحب باغش آوردی
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
هم به انتخابات مجلس نزدیک وابیم باز دوباره مقالات شاهنامه خونی شروع وابی
باشت
Iran, Islamic Republic of
توروخدا بس کنید آریوبرزن رستم دستان کورش ول کنید مردم از گشنگی مردن گوشت مرغ کیلویی صدتومان گوشت حیون کیلویی ۴۰۰ تومان تاجگردون وحسینی وروشنفکر وموحد کیلویی چند حیف شناسنامه نباشه برای این جماعت کنید توبه توبه توبه توبه توبه
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1