تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۴۵۹۶۴۷
یادداشتی از سید امیرحسین صالحی‌نسب؛

موانع سد راه مدیریت استاندار و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد

۱۶
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
موانع سد راه مدیریت استاندار و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛یادداشتی از امیرحسین صالحی نسب؛ چهل و‌ اندی سال از پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را با همه دسیسه‌های داخلی و توطئه‌های خارجی پشت سر گذاشتیم.
در این مدت چندین و چند استاندار سکان مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده گرفته‌اند.
هرکدام به فراخور زمان و شرایطی که پیش رو داشتند تلاش و زحمات طاقت فرسایی را متقبل و کار‌های قابل تقدیری انجام دادند.
در سخت‌ترین شرایط قرعه فال اما با انتخاب و شناخت دقیق همه جانبه‌گری دولت سیزدهم و نظر مساعد مؤثرین بنام دکتر سید علی احمدزاده تحصیلکرده دکترای حقوق افتاد.
آقای دکتر احمدزاده بومی، آشنا به فرهنگ و بافت اجتماعی و سیاسی استان، از جهادسازندگی تا فرمانداری گچساران، معاونت سیاسی استانداری استان مهم و مذهبی قم، استاد دانشگاه تا مدیریت عالی دانشگاهی مهم کشور، مدیریت در رده‌های مهم، مؤثر و کلیدی دستگاه قضایی را در روزمه کاری خود دارد‌ایشان در ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ و در بحرانی‌ترین شرایط سکان مدیریت عالی اجرایی استان را بر عهده گرفت.
زمانی که بیماری کوید ۱۹ (کرونا) بشدت آرامش و امنیت بهداشتی و روانی مردم را سلب کرده بود و کادر پزشکی و درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد با همه نداری‌ها و کمبود‌ها اما شبانه روز در فکر پیشگیری و درمان این بیماری هولناک بود ولی کمبود کادر، دارو و فضا کاملاً مشهود بود.
موقعی که دولت قبل نه تنها با کمبود اعتبارات عمرانی که در تأمین اعتبارات جاری برای پرداخت حقوق کارمندان با کسری بودجه مواجه و مجبور شد برای جبران این کسری با قراردادن سهام دولتی در بازار بورس حبابی ایجاد کند که جز تضرر و نارضایتی مردم سهامدار، نتیجه‌ای برای آنان یعنی مردم نداشت.
و در شرایطی که مدیریت دولت قبل در استان با انبوهی از بدهکاری و مطالبات معوقه، مدیریت را تحویل‌ایشان داد و در کنار این موارد آسیب‌ها و معضلات دیگری از قبل تورم و گرانی، بیکاری و نبود شغل، انتظارات و مطالبات بحق و بر زمین مانده مردم در دولت قبل مزید بر علت و انگیزه قوی‌ایشان برای برای خدمت بیشتر به این مردم گردید.
از طرفی استان کهگیلویه و بویراحمد هرچند جزء کوچکترین استان‌ها از حیث جمعیت و وسعت، محرومیت و غیر برخوردار می‌باشد و هرچند ویژگی‌ها و پتانسیل‌های قوی از جمله برخورداری از نیرو‌های توانمند و با صداقت، منابع عظیم و فراوان آبی و نفتی، جنگل و مرتع، محیط زیست و گردشگری، آب و هوای متنوع و ویژه در جنوب و ده‌ها نعمت دیگر برخوردار است.
اما و اما؛
از بافت اجتماعی و سیاسی خاص و قائم بخود هم نیز برخوردار است.
بر خلاف سایر استان‌ها، غالب تصمیم گیرندگان، مؤثرین و متنفذین و حتی نخبگان در این استان بجای اینکه بیشتر به فکر توسعه و پیشرفت استان، رفاه و تعالی مردم باشند با فعال کردن گسل‌های اجتماعی و سیاسی قومی، قبیله‌ای، ایلی و منطقه‌ای خواسته یا ناخواسته مانع رشد، توسعه و پیشرفت استان و توقف روند رو به جلوی مدیریتی استان می‌شوند.
تا جائیکه بیشتر و عمدتاً به فکر نفوذ در بدنه مدیریتی و فشار بر مدیریت عالی استان از طریق سهم خواهی هستند.
چنانچه از زمان انتخاب و انتصاب دکتر احمدزاده بعنوان استاندار، مکاتبات، درخواست‌ها، جلسات، نشست‌ها و رایزنی‌های افراد محترم متنفذ، مؤثر سیاسی و اجتماعی استان با‌ایشان برملا و آشکار شود هیچوقت و یا بندرت و خیلی کم اشاره‌ای به چگونگی توسعه استان و برون رفت از این محرومیت داشته‌اند، بلکه و تنها محور و مخلص کلام، درخواست، مطالبه و اخیراً انتقادات چرایی عدم استفاده و عدم بکارگیری این یا آن فرد در فلان منصب، آنهم نه همسو و همگام با استاندار که با خود منتقد می‌باشد.
و این داستان در این چهل و‌اندی سال باعث تشدید اختلافات اجتماعی، سد و مانع پیشرفت و توسعه زیر ساخت‌ها و مدیریت استان شده است.
استاندار بجای اینکه وقت، فکر و ذهن خود را متمرکز برای چگونگی جذب و تخصیص گرفتن اعتبار و بودجه از مرکز و یا برنامه‌ریزی برای توسعه و پیشرفت استان کند باید دائماً درگیر مسائل حاشیه‌ای و مخصوصاً عزل و نصب‌ها باشد.
نه تنها احمدزاده که بسیاری احمدزاده‌ها بعنوان استاندار این استان درگیر چنین رویه غلط، سهم خواهی و زیاده خواهی بودند.
یکی از هم ولایتی‌ها نقل می‌کرد که یکی از وزرا می‌گفت؛ استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود اینکه اولین یا دومین استان کوچک از نظر وسعت و جمعیت می‌باشد ولی بدلیل اختلافات فراوان و بسیار در استان بخاطر عزل و نصب مدیران به اندازه چندین استان وقت وزرا را می‌گیرد.
در این استان نه تنها جریانات سیاسی و مسائل قومی، قبیله‌ای، طایفه‌ای، ایلی و منطقه‌ای که اخیراً چهره‌های به اصطلاح سیاسی و حتی غیر همسو با دولت سیزدهم و گفتمان استاندار، سهم خواهی‌شان گوش فلک را کر کرده است.
همان انتقادات بی‌پایه و بی‌اساسی که به مسعود حسینی، موسی خادمی و ده‌ها نیروی بومی کارآمد می‌کردند که ضعیف و قوم گرا یا منطقه گرا هستند، الان بناحق به سمت دکتر احمدزاده روانه می‌کنند.
مگر غیر از این است که برخی از همین جماعت مسعود حسینی را بدلیل اینکه از فلان منطقه و از طرفداران فکر و قوم خودش استفاده می‌کرد، موسی خادمی را نیز به بهانه اینکه از ان منطقه و اقوام و جریان فکری‌اش را رشد می‌دهد و چه نیرو‌های توانمند و در سطح مدیریت ملی دیگر را هم به همین بهانه‌ها از مدیریت و حتی استان فراری دادن!!
امروز هم چون چیزی ندارند همان تکرار مکررات را در مورد احمد‌زاده می‌گویند.
اما نوبت خود که می‌رسد فیلتر خاص و خاص دارند و انتخاب قومی، قبیله‌ای، جریانی و... ایرادی ندارد.
نیروی بومی مشغول است بوق و کرنا می‌کنند که چرا تغییر داده نمی‌شود.
استاندار برای جایگزین دنبال نیرو و گزینه بومی می‌رود توسط همین شخیوخیت و دیگر مؤثرین، به صرف اینکه طرفدار و یا در مسیر او نمی‌باشد انواع و اقسام تهمت، عملکرد ناشایست را نصیب گزینه مورد نظر و حتی اجدادش می‌کنند تا از گردونه انتخاب خارج شود.
چرا این فرد مسئول از این طایفه، یا از آن طایفه یا از اون منطقه و این شهر است؟
مجبور می‌شود برای نجات سیستم و مدیریت امور، تن به انتخاب نیروی غیر بومی دهد تا حداقل به جوانان نخبه استان بعلت بر چسب زدنی‌های ناروا آسیب نزنند این حق به جانبان‌یهویی داد و فغان راه میاندازند که چرا با وجود نیروی بومی از افراد عیر بومی استفاده می‌کند؟
خطابم شخص یا جریان خاصی نیست، بلکه همه معمرین، شیخوخیت استان، مؤثرین از هر جناح و طرز تفکر، منطقه و ایلی را در بر می‌گیرد
با وجود همه این موانع احمد‌زاده در این مدت توانست کار‌های خوب و قابل تحسینی در این شرایط انجام دهد.
صداقت، اقتدار و تعهد.
تعهد توام با اقتدار و صداقت سرلوحه کارش قرار گرفته است.
ارتباط مستقیم و رودر رو با مردم.
تمام وقت در دسترس بودن.
بازدید‌های سرزده به ادارات.
سفر‌های اداری مکرر در هر هفته به تهران و تأمین اعتبار برای پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد.
تلاش و جدیت برای توسعه استان در همه بخش‌ها و زیر ساخت‌ها.
تعامل خوب و اخلاق محور با مسئولین کشوری و نشست‌های تخصصی با وزیران برای افزایش اعتبارات استان.
استفاده بهینه از سفر ریاست محترم جمهوری و گرفتن اعتبارات بسیار خوب برای هزینه در بخش‌های مختلف در استان.
مدیریت بحران‌های متعدد استان از جمله بحران سیل و دریافت اعتبارات برای جبران خسارات وارده به مردم.
حضور پررنگ در مجالس و اجتماعات استانی و ملی.
و اقدام مؤثر و عملی برای زیرساخت‌های مهم در استان از جمله سد‌ها، پتروشیمی و...
در پایان؛
بعنوان یک شهروند از مؤثرین، معمرین، چهره‌های سیاسی، منطقه‌ای، ایلی و طایفه‌ای و همه آنانیکه در این چهل و‌ اندی سال به پشتوانه رای و حمایت این مردم و نظام به پست و مقام و منصبی و یا جایگاه جریانی و معنوی در استان رسیدند انتظار می‌رود بجای دخالت، مانع تراشی، سهم خواهی، نامه پراکنی، جوسازی و ملتهب کردن فضا و نهایتاً ایجاد بدبینی در میان مردم و مدیران که جز رکود کاری و عقب گرد، نتیجه دیگری ندارد، دست بردارند.
شیخوخیت باید دین خود را در این شرایط حساس تاریخی برای پیشرفت و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق کمک و مشورت صادقانه به مدیریت استان بکار گیرند و گرنه نه تنها در فردای قیامت بلکه همین زمانه و این برهه حساس تاریخی، در برابر وجدان این مردم خوب و خون شهدا نیز مسئولیت دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

خانم دکتر
Iran, Islamic Republic of
به ناحق صحبت کردن خوب نیست ایشان بر خلاف آنچه میگفت و و و برکناری رئیس دانشگاه علوم پزشکی فقط به جرم حق طلبی نمونه بارز ضعف ایشان بود رشد فامیل های نزدیک عدم قاطعیت در مدیریت وووووو الان بگو ببینم اون تخلفی که تو جلسه شما و دهراب پور فاش شد به‌ مردم توضیح بده چی شد واقعا حيف دوستی و نیکزاد حتی خادمی ...
جهان
Romania
🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭
طاها
Iran, Islamic Republic of
بی لیاقت ترین نیرو استان بهترین نیرو خادمی بود
سرباز ولایت
Iran, Islamic Republic of
اقای کمایی واقعیت تلخه
استانداری که از اقای مقدم شهردار ناکارامد ی که در دوره ایشان بدترین شرایط را برای مرکز استان رقم زده حمایت می کند اصلا اقای کمایی مگر در این شهر زندگی نمی کنید شما که خیلی دیدتان بازتر از این حرفها بود که ازکسی دفاع کنید منشور خبری شما چیز دیگری بود به چالش کشیدن مدیران بود بعداستانداری که درجلسه نمی تونه خودش کنترل کنه و مدیر انقلابی و برادرشهید را از جلسه اخراج میکنه چه توقعی دارد که کل فامیل خودش دورخودش جمع نکند
هیچ کسی از حرف حق و منطق واقعیت بدش نمی اید
Iran, Islamic Republic of
2 خصیصه انقلابی و برادر شهید را فرمودی برای جناب دهراب پور که جا داشت بخاطر همین 2 خصیصه حرمت جلسه را نگه میداشت و حرف ناجور و خارج از شان جلسه نمیزد
بنظرم بهترین کار در اون جلسه اخراج ایشان از جلسه بود
Iran, Islamic Republic of
قرار نیست هر که بره جلسه هرچه بر زبونش اومد بیان کنه نظم جلسه را به هم بزنه واقعا این استاندار مقدر بود که سریع دهراب پور را از جلسه انداخت بیرون چون خیلی اهانت میکرد و تا عبرت بشه برای سایرین من خودم تو جلسه بودم ..درست هست که ناکارامد ترین شهردار همین شهردار فعلی هست ولی باید هم نزاکت بخرج داد و هم از طریق مراجع بازرسی پیگیری میکرد
Iran, Islamic Republic of
یه جوری از نزاکت‌ حرف میزنی انگار دهراب پور چی گفت. استاندار چرا شهرداد را بیرون نکرد که حرف خلاف شان‌جلسه زد. جناب یه طرفه به قاضی نرو
هجیر
United Kingdom
باسلام خدمت استاندار محترم منطقه ما در۲۵ کیلومتری استانداری یاسوج دشتروم روستاهای چاه پازنان چشمه تاکی بلوطک چشمه سرخ توت آب متاسفانه فاقد کلیه امکانات از قبیل جاده آسفالته آب آشامیدنی گاز طرح هادی وغیره هستیم چندین بار تابه حال حضوری درامیر آباد دشتروم خدمت شما رسیدیم ونامه های ما راتحویل گرفتی وبعداز یادداشت تحویل دکتر مهدوی مطلق دادی وچندین بار بصورت نامه ازحضرتعالی دعوت کردیم که به این روستاها که۱۴نفر ازجوانان خود راتقدیم انقلاب کرده ایم وببش ازسی درصد چمعیتش جانباز وبسیجی که بنا برنبود امکانات اکثرا منطقه راترک نموده ایمدراین رسانه ها می خوانیم که در جا جای استان بخصوص منطق گرمسیری تمامشکلات راحل می نمایی ما ازحضرتعالی دعوت کرده ایم به این مناطق بازدید فرماییدتا آنوقت متوجه مشکلات ماها شوی روزی درمنضو آباد دشتروم حضور داشتی خدمتتان رسیدیم که روستاهای ما تا منصور آباد ۳کیلومتر فاصله دارد همخودت وهم آقای روشنفکر قول دادید که حتما به این منطقه تشریف می آورید ولی بر اثرنداشتن نیروی درادارات کسی به فکر مردم محروم نیست وقتی رعیس جمهور تشریف آورد هرطوری شده به حضورش برسیم واز او دعوت کنیم که منطقه ماتشریف بیاورد شاید خداوند کمکی به ما مردم بی صاحب بکند ومشکلات منطقه حل شود تا مردمی که بهحومه شهر آمده اند برگردند چون روستاهامنشا در آمد برایمان است آقای فرماندار وجمعی ازمدیران تشریف آوردند واظهار نمود ند محرومترین منطقه استان همینجا است شنیدن کر بود مانند دیدن روستای چاه پازنان زمین پایین روستا وقبرستان رازهکشی کرده اند واز آب فاضلاب روست وقبرستان استفاده می کنیم بایدتشریف بیاوربد واز نزدیک ببینید جتی این روستا فضای آموزشی ندارد درصورتی روستا های دارای صاحب چند باب فضای آموزشی خارج ازسکنه دارد
مهراو
Iran, Islamic Republic of
.واقعاگل گفتی
پدراین مردم راافرادمتخصص درنق زدن وفضول ناکارآمددرآورده
صحرا
Iran, Islamic Republic of
با این اوصاف چیزی در دل ما مردم تکان نمی‌خورد، ایشان دچار ضعف مدیریتی هستند.
عباس
Iran, Islamic Republic of
با سلام.
نگارنده محترم از کلمه دکتر برای استاندار خیلی استفاده کرده است.در حال حاضر در این مملکت مدرک دکترا آنچنان زیاد شده به ویژه مسولین کشور.
من خود به رئیسی رای دادم و پشیمانم.
اما دولت رئیسی نه فقط در بحث اقتصادی گشایشی نداشت بلکه در بحث سیاسی نیز بدتر از گذشته عمل کرد.
شما به وزرا و معاونین دولت نگاهی کنید از آقا محسن که خود را جراح اقتصاد می دانست تا وزرای اقتصاد و....بانک مرکزی گرفته تا ....افرادی را آورده اند که فقط توجیه شان اینست که هرگونه خرابکاری هرگونه ضعف را کار دشمن می دانند و بس.
خب پس شماها چکاره اید.
الان هم نگارنده محترم فقط کلی گویی کرده است.
هر وقت سیلی آمده ...یا زلزله ای در سطح کشور برایش اعتبار در نظرگرفته می شود...
دوست گرامی این بازدیدها که نمونه آخر آن در لنده بود به تصاویر نگاه کنید اینهمه مدیر و رئیس سازمان و یکسری عکس گرفتن فقط تبلیغاتی بیش نیست.
اگر برنامه ریزی درستی باشد نیازی به اینهمه سرو صدا نیست.
اگر مدیران با سواد و با تجربه منصوب شده باشند و به آنها برنامه های حساب شده ای داده شده باشد نیازی به اینهمه هیاهو نبست.
ایشان استاندار دولت رئیسی می باشد اما نیروهای دولت اصلاح طلب را بکار می گیرد.
آیا کم اقوام و خویشانش را بکار گرفته ...چه تعداد سید عنا بکار گرفته ....
وگرنه مدرک و پستهایی که ایشان داشته اصلا مهم نیست ....استاندار بودن با بقیه فرق دارد ...
نکته بعد از کلمه توسعه استفاده شده ....چیزی در سطح کشور بنام توسغه نداریم چه برسد در سطح استان ...چون توسعه با پیشرفت و رشد اقتصادی خیلی فرق دارد.
ملانصرالدین
Iran, Islamic Republic of
آقای نویسنده سلام علیکم
اولا عرض کنم در دوران تصدی نامبرده کرونا تمام شده بود و باقی مطالبتان ........که سکوت میکنم.
متاسفانه در مملکت ما انتخاب مدیران در جایگاههای مختلف براساس تجربه،تخصص و عملکرد گذشته نمی باشد.
القصه ضعیف ترین تیم مدیریتی تاریخ استان را مشاهده میکنیم،شهردار و شورای ناکارآمد،نمایندگان مجلس خنثی، استاندار بی تدبیر،مدیدان کل ضعیف،غیرمتخصص و.... خداآخرعاقبت این استان را به خیر کند.
همین گونه است که اکثرنخبگان ازاین استان رفته اند، هرکی توانمندی داشت افتادن دنبالش ، و مکرو مکرالله ان الله خیرالماکرین.
Iran, Islamic Republic of
مشکلش اینه که فقط نیروهای نماینده را که قریب به نود و پنج درصدش از فامیلش است،بدون لیاقت و شایستگی و صرف نسبت با آفای نماینده منصوب کرد؛پس تکلیف اون صد وبیست هزار نفری که به ایشان رای ندادند،چه می شود؟! ضمن این تعدادی هم که در انتخابات شرکت نکردند.مثلا" آقای استاندار یه بررسی کند ببیند دو آموزش و پرورش بویراحمد و عشایر مدیر و معاونین شون چند نفرشون همسو با دولت بوده است؟
چرا از انقلابیون باسابقه مشورت نمی گیرد؟
یا اداره ی کل آموزش و پرورش بالای هشتاد درصدشون از یک طایفه هستند؛ خوب این چه عدالتی است؟
وقتی بالای نود و پنج درصد فرهنگیان از سیستم حاکم بر آموزش و پرورش به دلیل تبعیض فاحش و اجحاف و واگذاری امتیازات به اشخاص خاص از یک طایفه به شدت ناراضی اند،استاندار هم باید مثل بقیه ی مدیرانی که تغییر کردند،مدیرکل آموزش و پرورش را بدون فوت وقت تغییر دهد تا یک عدالت نسبی حاکم شود.
شهروند هم استانی
Iran, Islamic Republic of
عدالت عدالت فقط عدالت باید به دور از طایفه گری فرد اصلح و شایسته بعنوان مدیر در این استان خدمت کند .نه شهردار از روی طایفه گری انتخاب شود نه هیچ مدیر دیگری
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
زیتون سبز:
مدیرانی که در سطح استان و شهرستانهای گچساران و‌باشت تاکنون منصوب شده اند به تفکیک طوایف :
⭕۱. سید علی احمدزاده استاندار از سادات عنا
⭕۲. سید افضل حسینی مدیر دفتر استاندار از سادات عنا
⭕۳. سید صادق فخراحمد مدیر حراست استانداری از سادات عنا
⭕۴‌. سید مهدی فخراحمد معاون آبفا استان از سادات عنا
⭕۵.سید حمید حیدری مدیر آموزش و پرورش باشت از سادات عنا
⭕۶. سید طاهر حسینی مدیر شبکه بهداشت گچساران از سادات عنا
⭕۷.سید امیر آذرگون نماینده تام الاختیار نماینده در بهداشت ودرمان از سادات عنا
⭕۸.سید نورالله هدایت مدیرکل فنی و حرفه ای استان از سادات عنا
⭕۹.سید وهاب حسینی رئیس اداره تعاون‌روستایی گچساران از سادات عنا
⭕۱۰.سید سبحان احمدی مسئول امور اداری بیمارستان بی بی حکیمه از سادات عنا
⭕۱۱. سید امین‌ حسینی مسئول امور اداری شهرداری دوگنبدان از سادات عنا
⭕۱۲. سید رضا احمدی مسئول امور اداری شبکه بهداشت و درمان گچساران از سادات عنا
⭕۱۳. سید نوربخش احمدی رئیس مرکز امور عمومی شبکه بهداشت ودرمان باشت از سادات عنا
⭕۱۴. سید عبدل عزیز حسینی مدیر داخلی بیمارستان نرگسی گچساران از سادات عنا
⭕۱۵. سید نوید حسینی معاون فرهنگی شهرداری دوگنبدان از سادات عنا
⭕۱۶. سید رضا حسینی شهردار باشت از سادات‌عنا
⭕اقای شریفی بازرسی استانداری
..................
ااا
Iran, Islamic Republic of
.به ناحق از یه عده ای که فامیل و آشناهای خودش هستن حمایت می کنه و بهشون پست های مدیریتی داده و انشاله این ناحقی گردنش رو می گیره و در پیشگاه خدا باید جوابگو باشه
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

چینی‌ها در سیاست خارجی خود اصلی را تحت عنوان توسعه مسالمت‌آمیز به عنوان راهبرد اصلی چهل ...
ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد، ایران قرارداد خرید هواپیمای سوخو-۳۵ از روسیه ...
1