تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۵۶۱۸۱
یادداشتی از سیدعلی عباس محدث؛

رئیس جمهور، برق استان ما را وصل کنید...

۳۵
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
رئیس جمهور، برق استان ما را وصل کنید...
کبنا ؛مطالبه‌گری بخشی از فرایند شایسته سالاری در جوامع آزاد، دموکرات و رویۀ معمول حکومت اسلامی است. در دنیای کنونی که سایه‌ای از نظامات مدیریتی تقریباً یکپارچه‌ای را داریم و منفعت طلبان نیز قدرت استبدادگری خود را افزون و انحصارطلبی در مدیریت جهان را دوچندان کرده‌اند، باید به نام شایسته طلبی، آزادیخواهی و اسلامیت، از حق ملت دفاع کرد. باید زبان مردم را فصیح‌تر و بلیغ‌تر کرد. باید همای سعادت را از دوش جاهلان و جاعلان فکر و مدیریت مردم پراند. باید تعامل‌گری ذلیلانه و مصلحت‌اندیشی بدون تدبیر را کنار گذاشت. این قاعدۀ اول انقلابی‌گری است.
اما از سرزمینی دور و جزیره‌ای دور افتاده‌تر، فرصتی یافتیم تا سخنی را به عرض‌تان برسانیم. بیش از یکسال پیش در سفر استانی به سرزمین کهگیلویه و بویراحمد، شما را دیدار کردیم و زیارت نمودیم و پس از آن برق استان‌مان قطع شد. تمام مرز‌های استان ما بسته شد. نمی‌دانم چرا، ولی همین اندازه می‌دانم که گویا پس از آن سفر پرخاطره، رانشی صورت گرفت و ما از مجموعه ایران پهناور سفر کردیم به جایی که هیچ ارتباطی با مرکز نداریم. از جمیع امکانات و شبکه‌های ارتباطی محروم شدیم. نه شما از ما و نه ما از دولت شما خبری نداریم.
گویا قرار بود که آمار گرایی را تکرار نکنید. اگر اینگونه نیست، پس چرا ما از شما و شما از ما بی‌اطلاعید؟ حکایت همان کور شد و دزد. کور دوتا دوتا کشمش بر می‌داشت وقتی دزد اعتراضی نکرد، بهش گفت چرا سه تا سه تا بر می‌داری؟ دزد گفت که مگه تو کور نیستی، چگونه می‌بینی که من چندتا چندتا بر می‌دارم؟ گفت از آنجایی که من دوتا دوتا بر می‌دارم و تو اعتراضی نمی‌کنی. وقتی ما به دلیل قطع برق، هیچ ارتباطی با شما و دولت فخیمه‌تان نداریم، چگونه از وضعیت استان مطلع می‌شوید؟ چگونه قرار است که نرخ بدبختی‌های استان ما را بدانی؟
قرار بود که نقد را مانع نشوید؟ کاش ارتباطی با دولت بود تا می‌گفتیم که مهمترین سایت آزاد، مستقل و پرمخاطب استان(کبنا نیوز) از حضور در جلسات و دیدار‌های مهم محروم شده است. از آنجاکه برق ارتباط‌مان با شما قطع شده است، دوباره باید برگردیم سرخط و از اول بنویسیم که طرحی نو درانداز.
نه تنها دانشگاه را عامل محرک نهاد‌های دولتی در استان نکردین، که متأسفانه انگار کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شده است. این رسم غلط را که دانشگاه فقط محلی برای آموزش باشد و خروجی‌اش فقط آدم‌هایی با مدرک تحصیلی و بی‌محتوا باشند، در گذشته هم داشتیم. وقتی قرار باشد که ما از این قطع ارتباط‌های مستمر خارج بشویم، باید موتور حرکت مدیریت دست دانشگاه باشد تا چنانچه نیاز به سرویس دهی شد، نخبگانش را بکار گیرد و رفع اشکال نماید. اما یقین دارم که شما نمی‌دانی بر استان ما چه گذشت. لاستیک نیمه سالم ماشین‌تان در کهگیلویه و بویراحمد همان لاستیک‌های دست ساز دولت شیخ حسن روحانی هستند که متأسفانه دولت شما پنچرشان کرد و دیگه از حرکت بازماندیم و امکان ارتباط با شما هم وجود ندارد که کمک کنید.
چند محور را یادآوری می‌کنم تا متوجه عمق فاجعه باشید؛
۱- در هیچ دوره‌ای مقام معظم رهبری، به مجلس و دولت هشدار دخالت‌های نابجا در سیستم‌های مدیریتی همدیگر را نکرده بود. این دوحالت دارد؛
- یا رهبری بصیر و آگاه ما از دولت و مجالس قبل مسائلی را دیده که انتظارش از شما حل این معضل بزرگ و فسادآمیز بود، قطعاً نباید تذکر می‌داد و اگر هم دولت و مجلس مثل گذشته بی‌تفاوت بودند که نشان دادند هستند، باید یک بار تذکر می‌داد و شاید هم محرمانه.
- یا اینکه تکرار پیام چندباره مقام معظم رهبری، یعنی اینکه این مجلس و دولت، بسی خطرناک‌تر از گذشته فرصت سوزی می‌کنند و امکان فساد اداری و مدیریتی را در بخش‌های مختلف به نهایت رسانده‌اند.
۲- سکوت مطلق اصلاح طلبان و اصولگرایان که منفعت طلبان و عافیت خواهان ۴۳ سال گذشته بوده‌اند، بیانگر وضعیتی غیرقابل باور است. تا جائیکه عده‌ای از سلیبریتی‌های بیسواد و سگ باز، برای برخی از مردم، لیدر شده‌اند. یا گروهی از نوچه‌هایشان را در سمت‌های مدیریتی ابقاء و انتظار بی‌جایی برای همراهی برنامه‌های دولت را از آن‌ها دارید.
۳- مهمترین اصلی که از آن غافل شده‌اید، بی‌تفاوتی معنادار دلسوزان انقلاب و همراهان همیشگی جریان انقلابی. یعنی کسانی که به واسطه عملکرد‌هایشان در معرفی دولت انقلابی به مردم و شرایطی که امروز جامعه به آن مبتلا شده است، نه می‌خواهند که سکوت کنند و نه می‌توانند همراهی شما باشند.
نتیجه این می‌شود که در تمام استان‌ها بویژه استان کهگیلویه بویراحمد باورمان بشود که برق‌مان قطع بوده و در دنیایی که شما در آن حضور دارید، ما نیستیم.
بنابراین؛
-اصلاح دولت، هرچند ضروری است اما باید اعتراف کنیم که در این چند ماه هزینه‌های مالی و جانی و حیثیتی بسیاری دادیم که در کل ۴۳ سال گذشته مثل آن نداشتیم.
- ترمیم دولت، یعنی وصله زدن به برخی حوزه‌های زیرساختی که آنچه اتفاق افتاد مبیین این حقیقت است که نه تنها اقتصاد را اصلاح نکردید، بلکه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هم دچار گسست و انزوا شدیم و بدتر اینکه، حوادث تروریستی شیراز و سیستان و اصفهان و... ، ترس از ناامنی را نیز بوجود آورده است.
- فرصت سوزی دولت در بیش از یکسال گذشته برای ترمیم و اصلاح مدیریت‌ها، یعنی تحمیل هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر مردمی که تمام زیرساخت‌های لازم برای بهره‌مندی از قدرت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را دارند اما، استمرار این ضعف یعنی بها دادن به بهانه‌ها.
آقای رئیس جمهور؛
مردمی که علیرغم محرومیت‌ها و محدودیت‌های بسیار، بالاترین خدمت را به نظام و انقلاب نموده و هیچ هزینه‌ای را بر جمهوری اسلامی تحمیل نکردند، سزاوار این حجم از بی‌تفاوتی نیستند. لطفاً برق استان ما را وصل کنید...
نام شما

آدرس ايميل شما

Lithuania
باز هم سید علی عباس اومده و جسته و گریخته و از هر دری سخنی به هم بافته. بهتر است که در امور تخصصی با صاحب‌نظران ذیربط مصاحبه کنید یا یادداشت کسانی را که مطالب قاعده مند و مطابق اصول علمی می نویسند منتشر کنید.
Lithuania
کرو محدث تو برای رئیسی مدافع داغ چهارآتشه بودی تشنه پست بودی و به پست نرسیدی از سر سوز دل خودت همه چیز می گی.
محقق یاسوج
Iran, Islamic Republic of
احسنت.
مطلبی زیبا و موشکافانه ارایه دادید.
جامعه امروز ما در اوج ناکارآمدی مدیران و زد و بندهای سیاسی قرلر گرفته. در هیچ زمانی به این اندازه دخالت نمایندگان‌ سبب آسیب به ساختار و اعتماد عمومی مردم نزده است. نماینده ما که واقعا نوبرآنه آن است. در ضمن علت قطع برق استان و علی الخصوص یاسوج نماینده است و بس
خاموش فکر
Iran, Islamic Republic of
انتظار دارید نماینده ای که از برق و روشنی هراس دارد و دوست دارد همه چیز مبهم و تاریک باشد بیاد و برق وصل کند !!!!
اهل رسانه
Iran, Islamic Republic of
کبنا رسانه وزینی و جا افتاده ای است و نیاز به اینگونه یادداشت های ضعیف وبی قواره هم نداره.
درود بر سایت کبنا
Iran, Islamic Republic of
قطع اینترنت وفضای مجازی یک نوع جنگ علیه آگاهی و دانستن مردم است
فضای مجازی بود که اختلاس های چند صد میلیاری را آشکار کرد به جای قطع اینترنت دست های آلوده
به اختلاس های میلیاردی را قطع کنید .
قطع اینترنت ومحدود ومسدود کردن فضای مجازی
تنها بی اعتمادی ها را بیشتر وبیشتر می کند. وباعث جدایی وفاصله حاکمیت ومردم می شود
دنا
Iran, Islamic Republic of
نمیدانم کیستی ، اما هرشیرپاک خورده ای هستی درود برخودت و رحمت برپدر و مادرت .
رئیس جمهور خودش اصلا برق و باطری ندارد . حلقه تنگ انحصاری دور و برش می نویسند و ایشان هم یک بار چه صحیح چه علط روخوانی می کند متوجه نمی شود چه خوانده است و چه گفته است و شما هم آقای محدث جهت رسیدن به امال و آرزوها تیر ریا ی خود را مثل بقیه اصلافتان بسوی سیبل شیخ حسن که هزار رحمت و مغفرت به قبر پدرش که با آن همه مخالف مملکت را اداره کرد شلیک کردید و حتما هم مدال افتخار شلیک این تیرِ بسوی شیخ حسن به گردنت می آویزند مبارک باد ولی وجدان یگانه محکمه ای هست که احتیاج به قاضی نارد اگر وجدان بیدار دارید به وجان خود مراجعه کنید ببینید که آیا شیح حسن سزاوار اینهمه فحاشی و توهین بوده است واقعا چه سیبلِ محکمی بود و چه ایثار گرانه همه تیرها و ترکش ها و بمب های تریبون های نماز جمعه ها را به جان خرید تا به دیگر بزرگان نظام اهانت نشود ..
عزیزی
United Kingdom
سلام کبنائیان
هرچند بیشتر کامنتهای بی مغز و سبک وزن مخالفین را منتشر می کنی، اما این متن را منتشر کن.
هیچگاه هیچگاه آدمی شجاع تر و مطالبی دقیق تر و راهبردتری از مطالب آقای دکتر محدث ندیدم. هرچه روزانه در سایت شما می خوانیم همه گزارشات خاله زنگی است. نقد نیست. واقعا همه باید بنویسند که این استاندار و تیمش خیانت به استان هستن. باید زودتر استان ما پاکسازی بشود.
Iran, Islamic Republic of
من ای گپل نی خته خسته نکن
Iran, Islamic Republic of
این آقای محدث هم دلش خوشه چنان از دموکراسی حرف میزنه انگار نه انگار برای یه انتقاد کوچک مردم .. جمع کن بابا رئیس جمهور کجا بود .جمهور یعنی مردم رئیسی رو 73درصد مردم انتخاب نکردن پس کاربرد جمهور درست نیست رئیسی محصول تفکر بسته ای است که امروز کشور رو به لبه ی پرتگاه رسونده است
اداره برق
Iran, Islamic Republic of
برقی که کلیدش دست نماینده است اصلا وصل نشه بهتره. پدیده شوم‌زد و بند مالی؛ ناتوانی، تخریب، تهمت و ناکارآمدی خاله خورزویی بر سر بویراحمد سایه افکنده.
ساداتی نژاد
Iran, Islamic Republic of
از رسانه خوبی مثل کبنا انتظار انتشار مطالب سنگین و آموزنده سیاسی، اجتماعی، فرهنگی داریم نه این یادداشت نویسی های بی سر و ته و بدون نظم و قاعده که اصلا ارزش خواندن ندارند.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا برق همه ملت وصله الکی نگو دوشاخه هم منشه
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
عجب! این دیگه چه حرفیه! برق ما را وصل کنید؟!
حیف وقت خوانندگان کبنانیوز که صرف خوندن این چرندیات بشه.
رضا
Iran, Islamic Republic of
قسمش بدین حتما جواب میده
محمدی
Romania
آخی سی استان بی شفاخو
جون خم اگر ای استاندار من هر استان دیه بی وٓ شو سِه ایرواندنش
رمضانی
Romania
نتیجه رأی دادن به اصولگرایان همینه دیگه برادر
خالد این خالد
Romania
رئیس جمهوری میخواستی کی را انتخاب کنه؟
اگر کسی بود که میفهمید شک نکن با این دولت پست نمی کرفت
بویراحمد مظلوم
Romania
سید از بهزیستی چه خبر؟
شنیدم به کسانی پست دادن که می رفتن خونه بعد یادشون نیومد تا ماشینشو تو اداره یادش رفته ببره....
Iran, Islamic Republic of
فقط حرف می زنی و دیگر هیچ
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
بیشترین‌عامل گسست و نارضایتی نماینده ضعیف و ناتوان است
بهزیستی استان
Romania
جناب کبنا
اینهایی که به نامهای بی هویت به همکار اندیشمند ما توهین می کنند و شما هم تند منتشر می کنید، کار یه نفره /. انکار خیلی دوست داری به دکتر محدث توهین بشه.
Iran, Islamic Republic of
همکار اندیشمند!خخخخخ
همکار!
Iran, Islamic Republic of
همکار اندیشمند کجا بود؟!
تورا خدا اصطلاحات نخبه و اندیشمند و صاحبنظر و دانشگاهی را برای هر کسی بکار نبرید. نخبه تعریف داره مرتبه دانشگاهی تعریف داره. البته نویسندگان این مطالب تکراری و درهم و برهم و کوچه بازاری هم تعریف خودشان را دارند.
آوری
United States
درود بر نویسنده ،،لطفا برق ما را وصل کنید،،،
آخه ما گناه داریم
مردمی در ثروت و نفت و گاز و دلار و ریال گیر افتاده ایم هیچ منفعتی هم برای خود نداریم
بارها و بارها آقای محدث حدیث فقر و گرفتاری و نداری ما را به قلم طبع دردمند خویش آراسته اما هر بار کلمات گسسته و بی مفهوم و تهی از معنی گشته ،!
واقعا چرا ما به دولت فخیمه فقرا که برای ماست وصل نباشیم
مگر ما س ام نیستیم ؟ آخرین استان بی چیز
مگر ما تو سعه نیافته تربن نیستیم ،؟
مگر ما عقب افتاده ترین نیستیم ،؟
خدمات شما برای ما چیست ؟
چند طرح بزرگ اشتغالزایی ایجاد شده ؟
چند طرح بزرگ در شهرما قد علم کرده ؟
چند کارخانه بکار شروع شده ؟
یک پل در شهر ماست
حکایت درد ماست ،
چند سال منتطر چار مثقال دلار است!
شهر رنگ رو رفته ،
رخ مردمان دیار زرد ،.بیکاری اشباع،
تولید صفر ،
راندمان هیچ "مدیریت ها فشل،
درد فراوان،بی دردی مسئولان بیشمار ،
نمایندگان ما کم پیدا ،
مشکلات هویدا ،
وزرا ناپیدا ، ،هوا بس ناجوانمردانه سرد است !
تنور شادابی و نشاط بی رمق !
توسعه بی رونق ،،
آقای رئیس،جمهور
آقای رئیسی لطفا هوا سرد است ،
خواهشا
از ما نرنج ،
ما خو بس رنج دیده ایم ،،
لطفا""
برق استان ما را وصل کنید ""
سپاسگذاریم ،،،
ذری
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه نابودشد
Iran, Islamic Republic of
محدث مشکل استان خمو طایفه گریه مشکل فرهنگیه وجی هم نیرسه جون خت ولمو که
مهر
Iran, Islamic Republic of
96 و1400به ایت الله ریسی رای دادم همراه با خانواده و دوستان

امروز همگی به خاطر عملکرد ضعیف استاندار و دولت از این انتخاب پشیمان هستیم و متوجه شدیم که واقعا اصلاح طلبان قوی تر و قدر تر هستند
محمودی
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کنه اموات شما را که همیشه بی نقص و بدون سوگیری شخصی، حرف مردم را می نویسی.
نیک بخت
Iran, Islamic Republic of
عالی بود. که این استاندار را بر مردم استان تحمیل کرد. این چه بود خدایی؟ خودش با مدیرانش یک مدیر نمی شوند
سید
Iran, Islamic Republic of
احسنت به شیری که خوردی
حقیقتا حرف دلم بود. ولی حیف که کسی نمی خواهد صدای مردم را بشنود.
تقوی سادات
Iran, Islamic Republic of
علیرغم اینکه به آقای رئیسی رأی دادم اما واقعا رئیسی همه را فریب داد و باید تنها رئیسی جمهوری باشد که فقط یک دوره می ماند. حیف اون همه وقتی که هزینه ایشان کردم.
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
آقای محدث بیزحمت پیگیری کن بینیم فوق العاده ویژه بهزیستی ووعده وعیدهای نماینده ومدیرکل چه وابی؟بهزیستی آبروش رفت باای حقوق ومزایاواحکام...بینوم چندمرده حلاجی🤔
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
بنده نیروی انقلابی و دو دوره به جناب رئیسی رای دادم ولی اصلا باور نمیکنم اینقدر ضعیف باشند ادم خوب مومن و انقلابی هست ولی خصیصه رئیس جمهور صرفا ادم خوب و متدین بودن نیست. توانایی اجرایی ندارن.......
صفر یا 400 هزار میلیارد

صفر یا 400 هزار میلیارد

  سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بعد از نشست مشترک  این کمیسیون با رئیس سازمان برنامه ...
فراز و فرود آیت‌الله

فراز و فرود آیت‌الله

هاشمی نه فقط در مقطع پایان جنگ با دشمن خارجی که در زمان بروز جنگ داخلی هم در نقش یک سیاستمدار ...
سفره خانوارها کجا رفت؟

سفره خانوارها کجا رفت؟

نتایج «پایش فقر در سال۱۴۰۰» که دو روز پیش منتشر شد، حاوی دست‌کم دو هشدار اقتصادی به سیاستگذار ...
1