تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۳۶۲۹۱
درخواستی از نمایندگان مجلس؛

رنگین کمان پاداش کسانی است که تا اخرین قطره زیرباران می مانند

مجید پاک سیرت
۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
رنگین کمان پاداش کسانی است که تا اخرین قطره زیرباران می مانند
کبنا ؛پاداش سازندگان منابع ملی که تنها حق کار از انها سلب شده است نیروهای کاری و اجرایی و فنی استان‌های کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال بختیاری، خوزستان، فارس که از صفر تا صد سازنده پالایشگاه‌ها وپتروشیمی های استان بوشهر (عسلویه، کنگان) هستند و در مواقع بهره برداری با بهانه نامه از اداره کار اخراج می‌شوند تا نیروی بومی با داشتن این امتیاز جای انها را بگیرند.
این درحالیست که شرکت گاز ایران نام ملی را یدک می‌کشد اما محدودیت بومی بودن باعث عدم بکار گیری افراد می‌شود.
گرچه مردم و افراد استان‌های نامبرده به اجبار و دور از خانواده به استان‌های همجوار سفرمی کنند تا شرمنده خانواده نباشند اما نباید این اجبار باعث گرفتن عزت نفس شود.
همین انسانهایی که در زمان اجراییات و گرما ساختند تا در مواقع نتیجه و بهره برداری هم سهیم باشند و نمی خواهند شعار بومی بودن را زیرسوال ببرند اما آیا نیروهای بومی در زمان اجراییات پنج تا ده ساله تقاضای کار کردند.
یا مدعی حق شده‌اند یا به وقت ثمر و راحتی مدعی هستند.
بله رنگین کمان حق کسانی است که تا آخرین لحظه قطره زیرباران می‌مانند.
و از طرفی برخورد و بی احترامی مردمان منطقه نسبت به نیروهای غیربومی نشان از حس وطن دوستی نیست و این نگرش‌ها باعث تقابل خواهد شد.
چرا که این حس و این خودخواهی و این حس مالکیت از منابعی که نام ملی برای آنها گذاشته شده حق همه است.
ایا درست است که هر استانی از آنچه خودکفاست نسبت به هموطناش بی تفاوت باشد و منع کند درحالی که  استان‌های نامبرده در محرومیت بسر می‌برند و شرایط اشتغال برای ساکنین انها فراهم نیست و به اجبار به این مناطق جهت اشتغال سفر می‌کنند ایا تعریف قانون بومی صورت درستی دارد، وقتی نمی‌توانید با ایجاد شرایط اشتغال در استانهای مذکور زمینه را برای جلوگیری از کوچ ساکنین و اشتغال بیشتر برای بومیان فراهم کنید  تعریف این قانون نمی‌تواند درست باشد.
ناگفته نماند مردم فهیم و مهمان نواز بوشهر همیشه برای افراد مهاجر امنیت اسکان را فراهم کردند انتظار می‌رود این تقابل و درخواست و تاکید را از نمایندگان خود نداشته باشند.
از نمایندگان محترم  مجلس  چهار استان مذکور تقاضا داریم جهت بازنگری یا با ایجاد تبصره و قانون و رایزنی با مسئولین استان بوشهر و مجلس صدای مردم استانشان باشند چرا که اخراج باعث سنگینی وظیفه و مشکل اشتغال و بیکاری بیشتر درحوزه نمایندگی خود خواهند شد.
ناگفته نماند این متن به تقاضای کارکنان غیربومی نوشته شد.
من الله التوفیق

مجید پاک سیرت
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
قلمت مانا باد .
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1