تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : ۴۳۵۵۵۲
یادداشت ارسالی؛

هدایت‌امیری در مسیر یاسوجی قانون‌مند و آباد

۱
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
هدایت‌امیری در مسیر یاسوجی قانون‌مند و آباد
کبنا ؛هدایت امیری یکی از معدود افرادی است که با توجه به استقبالِ مردمی که از او شده است برای ششمین دوره‌ی شورای اسلامیِ شهر یاسوج نامزد شده است. امیری تا کنون سه دوره در شورای شهر یاسوج حضور داشته است. روشن است کسی که چنین سابقه‌ای در شورای شهر دارد، نشان داده است که علاوه بر تواناییِ کار، تعهد و تخصص نیز دارد و مورد اعتمادِ بخش‌های زیادی از مردمِ شهر یاسوج است. چرا که اگر چنین نبود، نمی‌توانست نظر مردم را برای حضور در سه دوره‌ی مختلف در شورای شهر جلب کند. امیری یکی از افرادی است که مورد تأییدِ اکثرِ جریان‌های سیاسی است. بنابراین امیری می‌تواند از این ظرفیت برای توسعه‌ی شهر یاسوج بیشترین بهره را ببرد. ناگفته پیداست اگر مدیری روابطِ سیاسیِ قوی داشته باشد، راحت‌تر می‌تواند برنامه‌هایی که برای شهر دارد را پیگیری کند. عدمِ رابطه با جریان‌های سیاسی ممکن است موانعی را پیش روی اعضای شورا قرار دهد که خوشبختانه امیری از چنین ضعف‌هایی مبرا است.
هدایت امیری در تمام این دوره‌ها به مردم‌مداری شهره بوده است؛ ارتباطی که امیری با بدنه‌ی مردمی دارد، شناختِ دسته‌اولی از نیازهای اقشارِ مختلفِ مردم در اختیار او قرار داده است. یکی از معیارهای توسعه در دنیای مدرن، استفاده از ظرفیتِ مردم، نظرخواهی و مشورت با آن‌ها است. در تئوری‌های جدیدِ توسعه، بر مشارکت مردمِ محلی در پیش‌برد امور بسیار تأکید شده است. مسئله‌ای که هدایت امیری کاملاً به آن واقف است. او در دوره‌های حضور در شورا نشان داده است که به خوبی از این ظرفیت‌ها اطلاع دارد. به همین دلیل است که توانسته با وجود تمامیِ ضعف‌ها و ناهمواری‌هایی که در این راه وجود دارد، برنامه‌هایش برای توسعه‌ی شهر یاسوج را به پیش ببرد.

بیشتر بخوانید:

چرا «هدایت امیری» گزینه مطلوب برای شورا است؟


علاوه بر ارتباطاتی که امیری با جریان‌های سیاسی و اقشارِ مختلفِ مردم دارد، ارتباط بسیار نزدیکی نیز با جامعه‌ی دانشگاهی دارد. امیری معتقد است که ظرفیتِ علمی‌ای که در دانشگاه حضور دارد، می‌تواند مسیر توسعه‌ی شهر یاسوج را چند گام به جلو ببرد. به نظر او با پیوند بین شهر و دانشگاه، می‌توان به نتایجِ بسیار مطلوب‌تری دست یافت؛ جامعه‌ی دلسوز دانشگاهی حاضر هستند که در این مسیر به اعضای شورا و شهرداری کمک کنند. امیری به خوبی از این مسائل آگاه است. علاوه بر این‌که بارها بر استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان تأکید کرده است، سابقه‌ی او نیز نشان می‌دهد که همیشه از این قشر از جامعه نظرخواهی و مشورت گرفته است. به اعتقاد امیری، شورای شهر یاسوج برای فعالیت خود به مشورت همه‌ی شهروندان، نخبگان، دانشگاهیان، فرهنگیان و معتمدین نیاز دارد. امیری معتقد است که اکنون برخی بی‌عدالتی‌ها در شهر یاسوج وجود دارد و خدمات شهری به صورت عادلانه توزیع نشده است و همه‌ی مردم به یکسان به خدمات شهری دسترسی ندارند. به نظر او شهر یاسوج متعلق به همه مردم است و تنها به یک قوم و حزب خاصی تعلق ندارد.
در کنارِ همه‌ی این عوامل که می‌توانند در موفقیت یک عضو شورا در پی‌گیری برنامه‌هایش اثرگذار باشند، قانون‌مداری و اعتقاد به اصل و اساس بودن قانون در همه‌ی امور از رموز موفقیت هدایت امیری در این چند دوره حضور در شورای شهر است. همه‌ی این عوامل در کنار هم سبب می‌شوند که عضو شورا بدون لکنت زبان و قاطعانه حقوق مردم را پیگیری کند و نگذارد در حق مردم کمترین اجحافی صورت گیرد. امیری همیشه تأکید کرده است که اصول چندگانه‌ای که برای حکمرانی خوب در نظر گرفته شده است را باید در مجامع کوچک‌تر مثل شورای شهر نیز به کار برد. به نظر او مشارکت مردم در امور شهری، حاکمیت قانون، شفافیت، پاسخگویی، وفاق عمومی، عدالت، اثربخش و کارآیی و همچنین مسئولیت‌پذیری، همیشه باید سرلوحه‌ی اعضای شورای شهر باشد. چرا که بدون رعایت این اصول هشت‌گانه که وجودِ همه‌ی آن‌ها لازم است، نمی‌توان در مدیریتِ شهری به موفقیت دست یافت. اما اگر این اصول رعایت شود، هم شهر یاسوج پیشرفت خواهد کرد و هم رضایت مردمی را شاهد خواهیم بود.
 
---------------------------------------
سید کمال صالحیان‌فر
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شورای 5 نه
خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1