تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب : ۴۱۴۳۰۷
یادداشت|

آقای هدایت‌خواه؛ بورسیه آقازاده‌ها را شفاف‌سازی کنید

سید سعید حسن‌زاده
۲۵
۵
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آقای هدایت‌خواه؛ بورسیه آقازاده‌ها را شفاف‌سازی کنید
کبنا ؛بعد از انتشار لیست 100 نفر از آقازاده‌هایی که بورسیه تحصیلی گرفتند، «سید سعید حسن‌زاده» دکتری علوم سیاسی دانشگاه تهران، به این لیست واکنش نشان داد و در پیج اینستاگرام خود نوشت:
جناب آقای هدایت‌خواه:
با سلام
قبلاً در همین‌جا از شما در رابطه با موضوعی که آقای صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، رسانه‌ای کردند، خواستار توضیح شدم.
مجدداً میگویم که شما باید علناً و رسماً جوابگوی نامه‌ای که با سربرگ رسمی مجلس شورای اسلامی و درزمانی که شما نماینده منتخب مردم بویراحمد و دنا بوده‌اید، باشید.
لازم است بدانید که چند نفر از این لیست ۲۰ نفره، که بنده اسامی آن چند نفر را میدانم، عضو هیئت‌علمی گروه علوم‌ سیاسی دانشگاه یاسوج هستند و در مورد باقی افراد هم که فی الحال حتماً در جایگاه مهمی قرار دارند، بی‌اطلاعم. ولی این امر موقت است و به‌زودی اسامی و جایگاه آن‌ها هم مشخص خواهد شد.
آن زمان که مردم، شما را در این استان، پرچم‌دار دادخواهی و عدالت دانستند و شما با همین شعارها و نشان دادن چهره‌ای که خواهان گرفتن داد مظلوم از ظالم بود، پایتان به مجلس، آن‌هم دو دوره متوالی باز شد، هرگز کسی حتی باورش هم نمی‌شد که زمانی برای مهم‌ترین مرکز علم و دانش، یعنی دانشگاه، شما گزینشی عمل کرده و عده‌ای نامعلوم را بدون هیچ‌گونه سوابق علمی و پژوهشی، با استفاده از جایگاه خود، بورس تحصیلی به آن‌ها اعطا کرده و بدون آزمون وارد مقطع دکتری کرده و نهایتاً هم در اوج بی‌عدالتی، چندین نفر از آن‌ها عضو هیئت‌علمی شوند.
 
جناب آقای هدایت‌خواه:
سکوت شما در این باره به‌هیچ‌وجه جایز نیست.
مردم از شما خواهان پاسخگویی و ادای توضیحات را دارند.
نگذارید با مسکوت ماندن این مسئله، چهره سیاسی شما در استان برای همیشه، به مهره‌ای سوخته در دل مردمان این دیار تبدیل شود.
بنده به‌شخصه و به جد، پیگیر این مسئله در سطوح بالا خواهم بود.
با احترام
عضو کوچکی از جامعه علمی
سید سعید حسن‌زاده
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000414/nf00414307-2.jpeg https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000414/nf00414307-1.jpeg
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خیلیاشون الان مناصب مهم دارن ولی با . استاد عدالتخواه(!)استاد و دکتر شدند ... و افراد دارای تخصص همه گزینش نشدند و الان اونا همه مناصب مهم دارند و بی علم و یا حداقل بی ضابطه و بارابطه هیات علمی شدند بیش از بیست نفر...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ما هم موافقیم منتشر شود.
اما در کنار آن هم دلایل انتقال یکی از نمایندگان به وزارت نفت با سوء استفاده از موقعیت؛ اعطای امتیاز هیات علمی به دامادش در دانشگاه یاسوج علی رغم اینکه رشته تحصیلی وی اصلا در دانشگاه دایر نیست؛ ۱۲۰ نفر نیروی هم طایفه ای وی بعد از هدایت خواه در دانشگاه یاسوج؛ لیست استخدامی در بیمارستان جلیل؛ شرکت برق؛ مدیریت درمان تامین اجتماعی در ۸ سال اخیر هم پیگیری شود.
ما هم همراه تو خواهیم بود. حالا چرا بعد از ۸ سال الان پیگیر بورسیه ها شدی هم جالبه. و من الله التوفیق
حیدری
Iran, Islamic Republic of
داداش کلا دو روز هست که این سند منتشر شده و اسم هدایتخواه رسانه ای شده و در این متن هم شخص ایشون مورد خطاب قرار گرفته.
دوباره متن رو بخونید
Iran, Islamic Republic of
گل پسر این ۸ سال کجا بودی که الان پیگیر شدی؟
اینا که همشون اخراج شدن.
بوی خود شیرینی میاد
Iran, Islamic Republic of
بگل پس. ک کرده تازه دو روزه مشخص شده
مطلع
Romania
شما پیگیر بورسیه های مرحوم دکتر عسکریان که شامل شاپور رمضانی و حمیدرضا رحیمی (روسای سابق دانشگاه یاسوج) و... از هم طایفه ای های آن مرحوم و نماینده فعلی بویراحمد هستند، هم باشید.
این دوتا رو با هم بررسی کنید خوبه
Ukraine
همه هیت علمی های دانشگاه یاسوج و دیگر دانشگاهها بورس بوده اند ودر زمان دکتر عسگریان و قبل و بعد از ایشان تا سال ۸۹ تعداد زیادی هیت علمی از شهر های مختلف و دیدگاههای مختلف به روال آکادمیک و علمی بورس دانشگاه شدن. ( میتوانید به دانشگاه مراجعه فرمائید و از اساتید قبل از ۸۹ بپرسید که آیا همه بورس بوده اند یا خیر). اما تا قبل از سال ۸۹ هیچ دانشجویی دکتری بدون آزمون وارد دانشگاه نمی شد، یا اگر کسی مربی دانشگاه بود(فوق لیسانس) در صورت داشتن امتیازات آموزشی و پژوهشی لازم و با معرفی دانشگاه و از طریق آزمون مخصوص مربیان وارد دانشگاه می شد. تا سال۸۹ به هیچ طریق دیگه نمیشد وارد دانشگاه بشی، و هیچ گونه دخالتی از بیرون از دانشگاه برای قبولی دانشجو و یا بورس کردن وجود نداشت. در ضمن رحیمی بورس دانشگاه بوشهر بود که بعد از اتمام تحصیل و شروع به کار در ان داشگاه به دانشگاه یاسوج منتقل شد.
برادر یا خواهر ارجمندم چون همه ما انسانیم و شما قطعا اهل نماز و خدا و پیغمبر هستی در صحبت کردنت دقت بفرما که گرفتار حق الناس نشوی.
ت.ح
Iran, Islamic Republic of
احسن بر این برادر....
هدایت خواه در مورد عدالت با مردم صحبت می کند....
ولی بدون هیچ قانونی جز قانون خودش افرادی را بورس کرد.....
Iran, Islamic Republic of
وقتی یه چینه نونی الکی حرف نزه یک نفرشم نه آقازادیه
United States
برو بچه پول از کی گرفتی همه میدانند که آقای هدایتخواه جز پاک ترین ها هستند
ف. خ
Iran, Islamic Republic of
اسناد رو شما نمیبینید؟
افلا تعقلون
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از اقای حسن زاده بابت پیگیری این مشکل مهم، اقای هدایت خواه وظیفه دارند هرچه سریعتر در این مورد شفاف سازی و از مردم عذرخواهی کند.
رحیم
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب حسن زاده عزیز به درستی که تاریخ به دلیل پیگیری شما مسیرش را تغییر خواهد داد
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب حسن زاده عزیز. با درایت و اگاهی که از ایشان سراغ دارم بحق همیشه پرچمدار عدالت خواهی در میان جنبش دانشجویی بوده ، اقایانی که گرای اصولی از اصولشون را سالیان ساله به ادبیات شعار در محدوده دایره تسلیم گرای مریدپرورانه خود کشانده اند امروز در دادگاه عدالتخواهی جنبش دانشجویی باید پاسخگوی تمام کنش های خود در این حوزه باشند..
علی وامقی پور
Iran, Islamic Republic of
آقای حسن زاده سلام
شما که ادعا می کنید دکترای علوم سیاسی دارید و خود را عضو جامعه علمی میدانید چطور انتظار دارید که ما این تخریب جهت دار و غیر علمی را از شما بپذیریم!!؟
شما پیشوند سید را یدک می کشید و دکتر نیز پشت بند آن است ولی متاسفانه اثری از هیچکدام در نوشته شما وجود ندارد!؟
سطوح بالایی که از آن نام برده اید آیا غیر از جناب زارع و تاجگردون است که به شما درس تخریب و موج سواری داده اند!!؟؟
سارا
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم علی اقا.
Ukraine
بعد از اتمام تحصیلشون گروههای اموزشی با ورودشون به دانشگاه مخالفت کردن و با حکم دیوان به دانشگاه وارد شدن که/ هم خودش از بورسیه ها است.
به قول زار ممد:
آخه این چه شهریه؟
Iran, Islamic Republic of
آقای ا..داماد . نماینده فعلی؛ با رشته معماری چطور هیات علمی شدن؛ آیا ازمون دکتری داده؟ آیا اصلا رشته معماری در دانشگاه یاسوج دایر شده؟ میشه لطفا اینو هم پیگیری بفرمایید چطور رقباشو در جذب کنار زدن در حالیکه شرایط کاملا بهتری داشتن؟
لطف میکنید اسامی افراد جذب شده در دوران آقابان رمضانی و رحیمی را هم‌منتشر کنید؟ با ذکر طایفه و نسبت؟
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
آخی. میگم اگه خودت رو بورسیه می کردند باز هم از این حرفها می زدی. تا کی تنگ نظری تا کی حسادت؟
مرد گرون
Iran, Islamic Republic of
در خصوص انتشار نامه منتسب به استاد هدایت خواه نکات زیر حائز اهمیت است:
۱- منتشر کننده این نامه فردی مغرض و دارای افکار و عملکرد سیاسی اصلاح‌طلب بوده فلذا نیت ایشان قطعاً خیر نیست.


۲- این افراد کاملا مسیر دفتر جذب هیأت علمی وزارت علوم را قانونی طی کرده‌اند و به همین دلیل علیرغم جوسازی اصلاح‌طلبان مغرض، دیوان عدالت اداری به نفع همه اینها رأی داده است؛


۳- کسانی که از فضای آکادمیک و روند جذب اعضای هیأت علمی مطلع هستند میدانند که بورسیه شدن به صرف معرفی توسط یک شخص میسر نیست، بلکه باید مسیر گزینش علمی و همچنین گزینش عمومی و سپس مسیر سخت تحصیل و نهایتاً جایابی و... را طی کنند.


۴- در تمامی دانشگاههای دنیا گرفتن معرفی و یا تأییدیه رسم هست و این موضوع یکی از نقاط مثبت هر فرد برای تحصیلات تکمیلی محسوب می شود.


۵-معرفی افراد فعال علمی و فرهنگی از سوی استاد هدایت خواه بدین معنی است که جناب دکتر هدایت خواه فقط مراتب صلاحیت عمومیشان را بعنوان نیروهای بسیجی و فرهنگی تایید کرده است و بقیه مراحل گزینش علمی و گذراندن مراحل مختلف تحصیلی نظیر گذراندن واحدها، آزمون زبان، آزمون جامع و نهایتاً دفاع از رساله را باید خود شخص طی نموده و شایستگی خود را اثبات نماید.


۶-لذا نکته بدیهی این است که همه افراد مندرج در این لیست هیئت علمی نشده اند و تعدادی از این لیست از نظر علمی رد صلاحیت شده اند.


۷- مجدداً و‌تأکیدا عرض میکنم که قوه قضائیه (دیوان عدالت اداری) و سازمان بازرسی بر صحت و قانونی بودن این روند صحه گذاشته و به نفع تمامی افراد رأی صادر کرده است.


۸- موضوع بورسیه ها، یکی از موضوعات جنجالی بوده که حتی در دیدار اقشار مختلف از جمله دانشجویان با مقام معظم رهبری مطرح شد و معظمٌ‌له نیز بر بررسی روند و نهایتاً احقاق حق این افراد تأکید فرمودند.


۹- روند بورسیه برای تأمین نیروی علمی دانشگاه ها در تمامی ادوار دولتهای مختلف عرف بوده و در دولت آقای احمدی نژاد با توجه به گسترش کمی و کیفی مراکز دانشگاهی، طبیعتا این روند جذب بیشتر شد.


۱۰- مستمسک قرار دادن این نامه ها به بهانه حمله به اشخاص و‌جریانات سیاسی، نتیجه ای جز هتک‌حرمت همشهریان خودمان نخواهد داشت؛ چرا که ما باید از رشد علمی فرزندان این دیار خوشحال و‌خرسند باشیم نه اینکه مثل سنوات قبل از استانهای همجوار نیروی هیئت علمی وارد کنیم.


۱۱- انتشار این نامه همزمان با رسوایی های بزرگ دولت و همچنین رسوایی های نمایندگان، از جمله داستان استخدام‌های فله ای بیمارستان شهید جلیل، اداره برق، امور عشایر و.... بیشتر به عملیات انحراف افکار از واقعیت شبیه بوده و جای ابهام و سوال دارد؟!



لذا آنچه که بدیهی است، انتشار این نامه و اقداماتی از این قبیل با نیت تسویه حساب سیاسی و تشویش اذهان عمومی بوده و یقیناً با توجه به اینکه مصداق جرم افترا و همچنین اهانت و تشویش اذهان بوده، از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.
شفاف
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه بهتره که چندتا جوان مومن و متخصص را وارد دانشگاه ها کرد و یا اونی که همش از فامیلهاش استخدام کرد؟
م مومن زاده
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از اقای دکتر حسن زاده بابت جسارت در پیگیری این امر مهم،اقای هدایت خواه از مردم سواستفاده کردن و باید حتما پاسخگوی اعمال خود در دوره نمایندگی باشند.
سید محمد رضا نصیب
Iran, Islamic Republic of
البته در اعطای بورسیه دقت بیشتری باید صورت می گرفت و صلاحیت های علمی لحاظ می شد .که در این مورد خوب عمل نشد.
اما نباید اصل موضوع را نادیده بگیریم که از ا ل انقلاب همین بورسی ها وجود داشت و استان های بزرگ و صاحب نفوذآن استفاده می کردند وبچه های استان از این امتیاز محروم بودند .
پس باید توجه کنیم که آقای هدایت خواه در این مورد این حق را استیفا نموده است هرچند هم دارای اشکال باشد ولی هنری بوده که در میان این همه بورسیه که فقط مختص آقا زاده ها بود بخشی را به این استان اختصاص داد.
در زمان اصلاحات از این بورسیه ها فراوان بود مدا رک بیشتر وزرا از این نوع می باشد.
ای کاش نماینده فعلی بویراحمد و سایر نمایندگان ای لیاقت داشتند که در میان این همه رانت خوار حق بچه های استان را بگیرند حتی اگر به نزدیکان خود اختصاص دهند.
مخالفان سیاسی دکتر هدایت خواه روی این قضیه مانور ندهند چیزی به دست نمی اورند
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
آقای هدایت خواه باید جواب گوی مردم استان باشد
رضا
Iran, Islamic Republic of
والا ما توی دانشگاه تهران به بچه های علوم سیاسی میگیم.چون آنقدر مغزشون را با کلمات شست و شو دادند که خودشون نمیدونم چی میگن.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1