تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۴۹۵۱۸۴
سرپرست راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد؛

پس از وقفه مالی، عملیات ساخت تونل‌های یاسوج - سی سخت از سر گرفته شد

۴
۰
پس از وقفه مالی، عملیات ساخت تونل‌های یاسوج - سی سخت از سر گرفته شد
کبنا ؛سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از تزریق 300 میلیارد ریال اعتبار به دو تونل شماره 1 و 2 محور ارتباطی یاسوج – سی سخت خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز، علی پارسایی در این خصوص گفت: «پروژه تونل دوم سی سخت به طول 750 متر در راستای توسعه محورهای ارتباطی استان و گره‌گشایی از نقاط حادثه‌خیز محور یاسوج - سی سخت به ویژه به دلیل گردشگر بودن منطقه و کاهش بار ترافیکی در دستور کار قرار گرفته است. انتظار می‌رود با بهره‌برداری از این تونل، ایمنی در مسیر برقرار شود.»
وی افزود: «تزریق مالی برای هر دو تونل در دستور کار قرار گرفته و جمعاً مبلغ 300 میلیارد ریال در حال پرداخت است.»
سرپرست راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه محور یاسوج – سی سخت یکی از محورهای اصلی استان به ویژه برای منطقه گردش‌پذیر شهر سی سخت است، مشخصات فنی تونل‌های شماره 1 و 2 واقع در این محور را تشریح کرد. وی گفت: «طول پروژه بهسازی و احداث راه اصلی مسیر محور یاسوج – سی سخت 35 کیلومتر بوده و به صورت چهارخطه طراحی شده است. عرض مسیر در دو باند 10.50 متری جمعاً 21 متر در محل‌های جدا شده و 23 متر در محل‌های جدانشده با احتساب رفوژ میانی است.»
پارسایی همچنین به جزئیات پل‌های بزرگ بتنی در این مسیر اشاره کرد و گفت: «در طول مسیر یاسوج – سی سخت دو دستگاه پل بزرگ بتنی در دو خط رفت و برگشت به طول هر کدام 328 متر و عرض 12.4 متر و ارتفاع 75 متر با شیب زیاد در محدوده دره پرخطر پل کلو فعلی و همچنین دو دستگاه تونل در دو خط رفت و برگشت به طول 750 و 790 متر و عرض 12.40 متر با هدف حذف قوس‌های متعدد و با شیب زیاد در محدوده پرخطر گردنه قیلونی در دستور کار است.»
وی با بیان اینکه تونل شماره 2 دارای پیشرفت 53 درصدی است، افزود: «در ابتدای شروع کار تعداد تونل‌ها 3 دستگاه بوده که به دلیل مخالفت سازمان محیط زیست، طرح هندسی تغییر و باعث حذف یکی از تونل‌ها گردید و به 2 دستگاه تونل کاهش یافت.»
پس از وقفه مالی، عملیات ساخت تونل‌های یاسوج - سی سخت از سر گرفته شدپارسایی تصریح کرد: «در طول مسیر یاسوج – سی سخت، به ویژه در ایام تعطیل، گردشگری و فصل بارندگی، شاهد حوادث رانندگی بودیم که این موضوع آزار و اذیت مردم را به همراه داشت. به طوری که شهروندان در فصل زمستان به دلیل سردسیر بودن منطقه و بارش برف، بیش از ۲ ساعت در این محور در ترافیک می‌ماندند.»
وی با اشاره به فعال شدن عملیات اجرایی این دو تونل بعد از یک وقفه به دلیل کمبود اعتبار، گفت: «طرح احداث تونل دوم به طول 750 متر بوده که کامل حفاری شده است.»
در پایان، پارسایی خاطرنشان کرد: «در شرایط بحرانی زلزله سی سخت، این محور ارتباطی به دلیل بار ترافیکی زیاد به مدت 22 ساعت مسدود و امکان امدادرسانی به زلزله‌زدگان وجود نداشت که این خود دلیل محکمی بر تسریع در روند اجرایی پروژه با تزریق اعتبار به موقع است.»
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
درودبرکسانیکه مخلصانه کارمیکنند.درودبرخردوعقل ومنطق.ولعنت برحسادت وکارشکنی وطایفه بازی
,دنا
Iran, Islamic Republic of
تا کور شود،هر آنکه نتواند دید،،
سیاست
United States
در اردیبهشت ماه و زمان اقای روشنفکر تعطیل شد و در بهمن ماه زمان. بهرامی مجدد شروع به کار کرد

بنده مخالف بهرامی بودم
Iran, Islamic Republic of
یک پروژه فاقد اهمیت که کلی بودجه میبره
درحالی که جاده یاسوج به اقلید، همچنان رها مانده
فیلم | راهپیمایی 22 بهمن‌ماه یاسوج

فیلم | راهپیمایی 22 بهمن‌ماه یاسوج

راهپیمایی 22 بهمن‌ماه 1403 در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اقشار ...
آیا ترامپ واقعا به دنبال یک توافق هسته‌ای جدید با ایران است؟

آیا ترامپ واقعا به دنبال یک توافق هسته‌ای جدید با ایران است؟

دونالد ترامپ همچنان بر فشار حداکثری علیه ایران تأکید دارد، اما اظهاراتش نشان‌دهنده تناقض ...
ترامپ بالاخره درمورد ایران چه خواهد کرد؟

ترامپ بالاخره درمورد ایران چه خواهد کرد؟

در عمل، ترامپ احتمالاً فشار اقتصادی بسیار بیشتری اعمال خواهد کرد و در عین حال از تهدید ...
1