تاریخ انتشار
شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۴۹۲۱۴۵
کبنا گزارش می‌دهد

امام جمعه کازرون که بود و چرا ترور شد؟ + فیلم و بیوگرافی

۱
۴
امام جمعه کازرون که بود و چرا ترور شد؟ + فیلم و بیوگرافی
کبنا ؛ امام جمعه کازرون امروز چهارم آبان‌ماه بعد از برگزاری نماز جمعه در این شهرستان مورد سوء قصد قرار گرفت.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام محمد صباحی، امام جمعه کازرون که ظهر امروز ۴ آبان‌ماه در مصلی کازرون مورد سوء قصد قرار گرفته و جهت ادامه درمان به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شده بود، لحظاتی پیش درگذشت. ضارب که پس از اتمام نماز جمعه و حضور حجت‌الاسلام مصباحی در میان مردم به سوی وی شلیک کرده بود، در محل حادثه خودکشی کرد.
         
به گفته رئیس کل دادگستری استان فارس، علل و انگیزه وقوع این حادثه در دست بررسی است.
ظهر امروز پس از اقامه نماز جمعه یک نفر اقدام به تیراندازی به سمت امام جمعه کازرون کرد و پس از آن به زندگی خودش نیز پایان داد.
هویت و انگیزه قاتل تا این لحظه اعلام نشده است.
امام جمعه پیشین کازرون، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند نیز هشتم خردادماه 1398 مصادف با 23 رمضان پس از بازگشت از مراسم احیا در مقابل منزلش به شهادت رسید و قاتل وی به دار مجازات آویخته شد.
       
ضارب امام جمعه کازرون جانباز و ایثارگر نبوده است
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کازرون گفت: ضارب امام جمعه این شهرستان به هیچ عنوان جانباز یا ایثارگر نبوده است.
مهدی مزارعی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کازرون اظهار کرد: به هیچ عنوان بحث جانباز بودن ضارب حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی، امام جمعه کازرون صحت ندارد بلکه پای این فرد در یک حادثه، دچار مصدومیت شده بود و با عصا راه می‌رفت.
او افزود: همین مسئله موجب شد که شاهدان عینی صحنه سوءقصد امام کازرون گمان کنند که فرد ضارب جانباز بوده است در صورتی که ما هویت و کد ملی این فرد را درآورده و تحقیق کردیم و مشخص شد که به هیچ عنوان ایثارگر نبوده است.
مزارعی با بیان اینکه فرد ضارب پرونده قضایی هم داشته است، گفت: هرگونه شایعه‌پراکنی در خصوص اینکه فرد ضارب جانباز بوده است، پیگرد قانونی دارد و اجازه سوءاستفاده به کسی در این قضیه نمی‌دهیم.
امام جمعه کازرون که بود و چرا ترور شد؟ + فیلم و بیوگرافی
امام جمعه کازرون که بود؟
حجت‌الاسلام محمد صباحی اصالتاً اهل قادرآباد شیراز بود. صباحی پیش از این به مدت ۱۰ سال امامت جمعه شهرستان خرامه استان فارس و نیز قبل از آن مدتی ریاست دفتر آیت‌الله بنیادی امام جمعه سابق کازرون و نیز امام جماعت مسجد الزهرا(س) این شهر را بر عهده داشته است و از ۱۷ آبان ۱۳۹۸ عهده‌دار مسئولیت امامت جمعه شهرستان کازرون بوده و به واسطه سابقۀ کاری خود با فرهنگ مردم کازرون آشنایی داشت.
صباحی همچنین در زمان مسئولیت مرحوم آیت‌الله ایمانی در شیراز معاون اجرایی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس بود.
دلیل ترور امام جمعه کازرون
محمدعلی بخرد، فرماندار شهرستان کازرون خبر سوءقصد و شهادت امام جمعه این شهرستان را تایید کرد و گفت: امام جمعه پس انتقال به بیمارستان دار فانی را وداع گفت. 
فرماندار کازرون با بیان اینکه احتمال خصومت شخصی در این حادثه وجود دارد، افزود: ضارب بنا به دلایل نامعلوم این اقدام را انجام داده است و اقدام تروریستی نبوده است ابعاد موضوع در دست بررسی است و متعاقبا اعلام خواهد شد‌. درخصوص ترور امام جمعه شهرستان کازرون یک کانال تلگرامی مدعی شده است که عامل ترور امام جمعه کازرون یک جانباز بوده است که پس از ترور اقدام به خودکشی کرده است.
ترور آیت الله صباحی سومین ترور امام‌جمعه در شهر کازرون است.ذنخستین ترور در سال ۶۰  بود که حجت‌الاسلام شهید دانشجو توسط مجاهدین خلق ترور شد و دومین آن
خردادماه ۱۳۹۸ منجر به شهادت حجت‌الاسلام محمد خرسند امام‌جمعه پیشین این شهر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهدی
Iran, Islamic Republic of
بنظر بنده نیروی انتظامی کم مقصر نیست به این دلیل که چرا درچنین مکان مقدسی امنیت را درست بر قرار نمی کنند چرا از امام جمعه محمدصباحی محافظت نشده وچرا این فرد سابقه دار باید اینقدر نزدیک شده باشد چرا نیروی انتظامی اشراف کامل نداشته
تحلیل نیویورک تایمز درباره حمله اسرائیل به ایران

تحلیل نیویورک تایمز درباره حمله اسرائیل به ایران

اسرائیل با آسیب رساندن به پدافند هوایی و سیستم راداری ایران، حمله جنگنده‌های خود به ایران ...
اسامی شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان

اسامی شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان

اسامی تعدادی از شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان منتشر شده است.
بقایای موشک‌های اسراییلی که در استان صلاح الدین عراق سقوط کرد (تصاویر)

بقایای موشک‌های اسراییلی که در استان صلاح الدین عراق سقوط کرد (تصاویر)

تصاویری از بوستر‌های موشک‌های اسراییلی که در استان صلاح الدین عراق سقوط کرده اند منتشر ...
1