تاریخ انتشار
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۸
کد مطلب : ۴۹۱۱۰۳
یادداشتی از سیدمجتبی میرباقری

جوابیه‌ای به یادداشت رئیس جبهه اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد / آقای کفایی هر چه هست از قامت ناساز بی‌اندام ماست!

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
جوابیه‌ای به یادداشت رئیس جبهه اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد / آقای کفایی هر چه هست از قامت ناساز بی‌اندام ماست!
کبنا ؛روز گذشته علیرضا کفایی رئیس جبهه اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد یادداشتی در مورد نحوه تعیین استاندار منتشر کرد که با واکنش‌های زیادی مواجه شد. سید مجتبی میرباقری مسئول سابق تشکل‌های دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با ارسال یادداشتی به این پایگاه خبری، به‌نقد یادداشت کفایی پرداخت. این یادداشت را در ادامه می‌خوانید.
بعد از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، دولت‌های مختلف با شعارهای مختلف روی کار آمدند؛ 
دولت وفاق ملی به نظر می‌رسد باتوجه‌به شرایط ویژه کشور، تنها دولتی است که می‌تواند هم‌ردیف و هم‌تراز دولت اصلاحات سید محمد خاتمی تعریف شود و حتی تا آنجا که با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و نقاط مثبت سایر دولت‌ها و پرهیز از جنبه‌های منفی به موفق‌ترین دولت بعد از انقلاب مبدل گردد. 
در این راه شخص دکتر پزشکیان و دولت ایشان از جانب جریان‌های تندرو و رادیکال در معرض تخریب‌ها و تهمت‌های زیادی است. تندروهای جریان رقیب اگر نقدی که نهـ اگر اعتراضی ناصواب و ناصحیح بر دولت و انتخاب‌هایش وارد می‌کند، کمتر جای نگرانی دارد؛ اما اینکه عده‌ای رادیکال در گفتمان اصلاح‌طلبی برای دست‌یابی که نمی‌شود گفت؛ اما برای دست یازیدن به قدرت و فرصت به تخریب روی می‌آورند، همه باید نگران باشیم. 
کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان استانی محروم نیز متأثر از چنین فضایی است. همگان نیک می‌دانیم در بحث انتخاب استانداران، جناب آقای رئیس‌جمهور مشورت با نمایندگان را در اولویت‌های کاری خود بر شمردند، اما دیدیم و شنیدیم که در روزهای گذشته رئیس شورای اصلاح‌طلبان استان یکی از نمایندگان دیارمان را با الفاظ نامیمون و ناپسند مورد خطاب قرار داده است. از قضا انتظار می‌رود که ایشان به موارد زیر توجه نمایند تا افکار عمومی از این  نا خویشتن‌پنداری‌ها و نادرست گفتاری‌های وی به اقناع برسد:
- جناب آقای کفایی نیک می‌دانید، هر چه هست از قامت ناساز بی‌اندام ماست (حافظ). عدم توسعه متوازن استان ما از نوع نگاه شما و دخالت‌های سیاسیونی مثل شما نشئت می‌گیرد وگرنه استان سرشار از منابع طبیعی و انسانی ما می‌تواند زمینه‌ساز هرگونه رشد و توسعه‌ای را فراهم نماید. 
- جناب کفایی شما در کجای تاریخ این استان گامی برای مردم برداشته و دلی به مهر برای مردم نگاشته‌اید؟ مگر آنکه در گوشه‌ای نشسته و هرگز اجازه ندادید که باوجود گذر زمان از شما، جوانی شایسته و بایسته جایگزین شود مگر این چه حکمی است که بر آن پندار آن‌چنان اسیرید که زاده‌ای جز شما و چون شما نیست. 
- جناب کفایی رئیس شورای اصلاح‌طلبان؛ مردم آگاه و اصلاح‌جوی ایران عزیز و استان ما برای رهایی از ناکارآمدی، تندروی و پیر سالاری، دولت وفاق ملی را برگزیدند تا امثال شما شاید گوشه‌ای بنشینید و  میدان را برای نخبگان و جوانان با هر گرایش و قومیتی باز بگذارید. این را بدانید که،
 بر در میخانه رفتن کار یکرنگان بود / خودفروشان را به کوی می‌فروشان راه نیست (حافظ).
شما از جنس همان افرادی هستید که با نگاه تجزیه‌طلبانه و خشونت‌طلبانه معتقد بودید که با صندوق رأی نمی‌توان به تغییر چندان امیدوار بود، انتخابات ۱۴٠۲ مجلس شورای اسلامی را تحریم نمودید و حاضر نشدید برای آبادانی و توسعه کشور و استان عزیزمان برای آن انتخابات لیست ارائه نمایید. اما دیدید که مردم در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون مشتاقانه و آگاهانه به‌پای صندوق‌های رأی آمدند و با مشارکت بسیار بالا به منتخب خودرأی دادند. آیا بوی کباب به مشامتان رسید که در انتخابات ۱۴۰۳ با لعابی دیگر به میدان آمدید ولی مردم استان آن‌گونه که باید در انتخابات شرکت نکردند و میزان مشارکت بسیار پایین بود. من باتوجه‌به شناختی که از مردم استانم دارم نه زان سبب بود که به دولت وفاق رأی ندهند بلکه بدان دلیل بود که از شماها خسته بودند. آنگاه که تا حدودی مشارکت در ۱۴۰۳ نیز بالا رفت به واسطه ورود همان نمایندگان بود. پس آیا این‌گونه بی‌محابا به نمایندگان دیارمان می‌تازید تا بلکه از این راه به نوایی برسید؟ ین را بدانید که حنای شما تندروهای سیاسی دیگر برای این مردم رنگی ندارد. 
توصیه‌ای به شما دارم جناب کفایی برای خودتان برای رهایی از این افاده و خودبزرگ‌بینی، در یکی از انتخابات محلی، نه ملی شرکت کرده تا میزان و موزون خودتان را نسبت به نمایندگانی که آن همه رأی آوردند و در سطح ملی حرف برای گفتن و جا برای نشستن دارند، را ببیند تا شاید از این تفکر خطرناک و خطرساز تکبر رهایی یابید.
- جناب کفایی نه از سر نقد بلکه دلسوزانه و مشفقانه به شما توصیه می‌کنم باتوجه‌به سن بالا و آلزایمر سیاسی که به آن دچارید به گوشه‌ای بنشینید و اجازه دهید تا جوانان و تحصیل‌کردگان و نخبگان استانمان خود برای توسعه‌ی دیارشان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کنند و بدانید که به تعبیر افلاطون اگر جباریت، فساد هر حکومتی است؛ غوغاسالاری نیز فساد دموکراسی.
و در آخر باز سخن را کوته نمایم از خواجه راز حافظ شیرازی:
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه‌سرشت / که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت 
من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش / هرکسی آن درود عاقبت کار که کشت
سر تسلیم من و خشت در میکده‌ها / مدعی گر نکند فهم سخن، گو سر و خشت
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1