تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۴۹۱۹۶۸
کبنا گزارش می‌دهد

مطالبه‌ای که فراموش نخواهد شد / چرا کسی حاضر به شفاف‌سازی دررابطه‌با طرح شهید زین‌الدین نیست؟

۱
مطالبه‌ای که فراموش نخواهد شد / چرا کسی حاضر به شفاف‌سازی دررابطه‌با طرح شهید زین‌الدین نیست؟
کبنا ؛ پیگیری یک مطالبه عمومی نباید به‌عنوان خواسته شخصی و یا موردی فرض شود و سعی در عبور از آن صورت گیرد. مطالبه‌ای که متعلق و از آن همه و یا بخش زیادی از جامعه است هرگز فراموش نمی‌شود و تا حصول نتیجه نهایی مطرح خواهد بود.
بنابراین، گفتاردرمانی و «وعده‌سرخرمن دادن» و حواله‌کردن به پیگیری اگرچه ممکن است راه فراری از یک نشست و جلسه باشد؛ اما هرگز نمی‌تواند افکار عمومی را اقناع کند.
ابهامات و اشکالات در طرح موسوم به شهید والامقام شهید «زین‌الدین» به حدی است که وظیفه اخلاقی و انسانی همه رسانه‌هاست که  روزانه پیگیر آن و سرنوشت آن باشند و وظیفه قانونی و حقوقی دستگاه‌های مربوطه است که نسبت به آن شاکی و مدعی باشند.
اگر طرح روال و روند قانونی داشته است چرا برای مردم توضیح داده نمی‌شود و تنویر افکار صورت نمی‌گیرد  و اگر بر طرح اشکال  وارد است که سایه اشکال و ابهام بر آن سنگینی می‌کند چرا بررسی و برخورد لازم صورت نمی‌گیرد.
 چگونه ممکن است در یک طرح مردمی و متعلق به آحاد مردم بعضی از فرزندان و نزدیکان سیاسیون و مدیران و مشاورین مجموعه مدیریتی استان خروجی آن باشند.
چگونه ممکن است فلان مسئولی که مشغول به کار است از دل این طرح بیرون بیاید. متأسفانه چه در این طرح و چه در قالب حاتم بخشی‌های استخدامی قبل از آن که نیروهای ورودی در برخی مناصب مهم استانداری مشغول به کار هستند نیروها و نورچشمی‌های سیاسیون مورد عنایت قرار گرفته‌اند و هیچ خیری از قبل این طرح به مردم عادی و نخبگان واقعی جامعه نرسیده است.
چنین ابهامات و کم‌لطفی‌هایی است که سبب می‌شود نه این رسانه که سایر رسانه‌ها مستقل سکوت را دراین‌رابطه جایز ندانند و تا حصول نتیجه نهایی پیگیر این مطالبه واقعی و مردمی باشند.
در نشست استاندار دولت چهاردهم با اعضای ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان از سوی استاندار وعده‌ای مبنی بر پیگیری این موضوع داده شد که  امید می‌رود این وعده در حال انجام و به یک نتیجه مشخص و اصولی منتج شود. دراین‌بین نتیجه هر چه است باید با مردم در میان گذاشته شود. اگر این افراد قانوناً به استخدام درآمده‌اند شکل و شیوه این استخدام و مطابقت آن با قانون توضیح داده شود و اگر تخلفی در کار بوده است پس جای هیچ مماشاتی وجود ندارد و یا  عذر همه این نیروها خواسته شود و یا اگر اراده‌ای برای این کار نیست حداقل مردم بدانند برخی مدیران آینده استان از چه مجاری پا بر سریر قدرت و سیستم اداری گذاشته‌اند.
با همه این اوصاف رسانه «کبنا نیوز» پیگیری این مطالبه را وظیفه اخلاقی و حرفه‌ای خود می‌داند و نه به‌عنوان تلنگر ساده بلکه یک خواسته عمومی و جدی به‌صورت مداوم پیگیر و مطالبه‌گر خواهد بود. 
نام شما

آدرس ايميل شما

واکنش عراقچی به اظهارات بایدن

واکنش عراقچی به اظهارات بایدن

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی نسبت به عواقب اظهارات اخیر ...
جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
1