تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۴۹۱۶۹۵
یادداشت؛

مدیریت و نگاه دهه هفتادی استانداران استان کهگیلویه و بویراحمد / برخی رفتارها و شعارها تکرار مکررات هستند / قویاً مخالف به‌کارگیری مدیران مسن و بروز رسانی نشده هستیم / این آفتی است که دامن کهگیلویه و بویراحمد را رها نمی‌کند

۱۴
۳
مدیریت و نگاه دهه هفتادی استانداران استان کهگیلویه و بویراحمد / برخی رفتارها و شعارها تکرار مکررات هستند  / قویاً مخالف به‌کارگیری مدیران مسن و بروز رسانی نشده هستیم / این آفتی است که دامن کهگیلویه و بویراحمد را رها نمی‌کند
کبنا ؛ در  نگاه اول دهه هفتاد با دولت سید محمد خاتمی به ذهن متبادر می‌شود دولتی موفق در عرصه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی که هنوز به‌عنوان یک نمونه‌ی موفق از آن یاد می‌شود؛ بنابراین آمدن عنوان دهه هفتاد نه به معنای مشابهت عملکردی با آن دولت، بلکه از حیث ماندن درگذشته و کهنگی برخی رفتارها و مدیریت‌هاست. سه دهه بعد از آن سال‌ها شاهد  تغییرات گسترده در سطوح مختلف جامعه و رویکردها بوده‌ایم و اتفاقات و دستاوردهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیاری پیش‌آمده است.  
بااین‌وجود هنوز هستند مدیرانی که از جو و ادبیات و ژست آن سال‌ها خارج نشده‌اند و کشور و مدیریت کشور را با همان عینک مدل دهه هفتاد نگاه می‌کنند.
برخی رفتارها و شعارها تکرار مکررات هستند که این تکرار هرگز مثبت نیست و بیشتر ناشی از عدم به‌روزرسانی مدیران جدید است. هر استانداری که معرفی می‌شود با چند اظهارنظر مشابه و یا چند بازدید مشابه کار خود را شروع می‌کند و  در اولین جلسات هم شروع به تشر زدن به مدیرانی می‌نماید که با تأخیر در جلسات حاضر می‌شوند؛ اما ته داستان اتفاق جدید حاصل نمی‌شود و آن چه هدر می‌رود وقت و فرصت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است که یکی بعد از دیگری قربانی عدم فهم توسعه‌ای مدیران می‌گردد.
ما مدت‌هاست وارد عصر جدید شده‌ایم عصری که مشخصه‌ی آن موضوعاتی همچون هوش مصنوعی، دغدغه‌های محیط زیستی، ارتباطات فراملی نسل‌های جدید است؛ ولی استانداران و برخی مدیران متأسفانه با کمترین علم و اندیشه‌ی روز گویا برای حضور در یک دوره آموزشی استاندار شده‌اند و شروع به نشست‌های کسل‌کننده  و دیدارهای بی‌حاصل و یادداشت‌برداری دقیق و فکورانه از نکات مهم این جلسات می‌نمایند.
 این مطلب خود را در مقام مشورت می‌داند و همین ابتدا لازم می‌بیند به استاندار کهگیلویه و بویراحمد این موارد  را تذکر دهد. هر چند برخی تذکرات امکان عملی‌شدن ازاین‌حیث ندارند که تغییر ذهنیت یک فرد در توان ما نیست. شاید تأکید بر پرهیز از مسن گرایی به همین جهت است. در این مشورت ما هرگز قصد تأکید بر جوانان بی‌تجربه را نداریم؛ اما قویاً مخالف به‌کارگیری مدیران مسن و بروز رسانی نشده نیز هستیم و این آفتی است که دامن استان را رها نمی‌کند.
استاندار  فعلی استان علاوه بر این نقد ساختاری و اساسی متأسفانه فاقد شناخت و ارتباطات لازم با استان و درک نیازمندی‌های استان است. این موضوع هم لزوماً به غیربومی بودن بر نمی‌گردد که مدیران غیربومی هستند که به جهت اشراف کلی بر موضوعات خیلی‌خیلی با برنامه‌محوری و ارتباط با مرکز به توسعه کمک می‌کنند و برعکس نیز مدیران بومی همچون احمدزاده هستند که با سوءمدیریت خود استان را سال‌ها به عقب بر می‌گردانند.
در مدت حضور یدالله رحمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ خلاقیت و اظهارنظر جدید حتی در همان موضوعات بودجه‌ای از ایشان ندیده‌ایم و صرفاً یک اظهارنظر خطاب به مدیران که مدیریت هزینه نباشید و چند بازدید تکراری که متأسفانه شک نداریم که تا پایان هر مقدار هم عمر مدیریتی وی طول بکشد خروجی دیگری حاصل نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مسلمی
Iran, Islamic Republic of
از انتصابات ایشون معلوم است که همان تکرار احمدزاده هست فقط با نام و عنوان وفاق و این جور کلمات دهن پر کن
Iran, Islamic Republic of
رحمانی در این یک ماه نشون داده دلش با استان نیست و انگار به زور آوردنش.حتی خستگی و کلافگی در چهره و سخنانش مشهود هست.باز هم نمایندگان استان و باز هم انتخاب اشتباه.
Iran, Islamic Republic of
دوران خاتمی دوران جنجال و بدبختی و نفاق بود
یادش نه به خیر
سجاد
Iran, Islamic Republic of
سلام هر چه نگاه میکنم برام معاونت اقتصادی احسان عسکری قابل هضم نیست
Iran, Islamic Republic of
دولت خاتمی موفق بوده!!!!!!!!! میشه نرخ تولید ناخالص ملی و افزایش قیمت دلار رو در دولت احمدی و خاتمی بگید، تا ببینیم این تشت رسوایی اصلاحات از روی بام بوق های رسانه ای بیوفته..
Iran, Islamic Republic of
عسکری به واسطه چه تخصص و شایستگی مانده است؟؟؟
Singapore
مشاورین استانداران همیشه ثابت هستند ودهه پنجاه و شصت هستند
سازمان همیاری
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار شیر مادرت این مدیرعامل همیاری میگن کارمند استانداری است نمی‌دونم چرا یه سر به سازمان همیاری بصورت مخفی نمی‌زنی و نظرات نیروهایش را بپرسی
رضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
یکی از مدیریت ها روزانه پیگیری می‌کنه که برداشته نشه آقای استاندار ایشان ضعیف نرین مدیر است و روزانه در استانداری نشسته لطفاً ایشان را زودتر از همه بردار
با درود
صادق
Iran, Islamic Republic of
دکتر محمودیان مدیر درمان تامین اجتماعی هرچه زودتر عزل بشه چند ساله هیچ خدماتی به بیمه شدگان ارائه نداده
شاکی
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا مدیرای علوم پزشکی رو جمع کنید که رنجیمو کردنه علی الخصوص معاونل جاودان سیرت کبنا نکنه تو رو هم خریدن که اصلا حرفی از تعویض جاودان سیرت و دار و دستش نیست!
Iran, Islamic Republic of
به خدا ذلیل شدم از دست علیزاده معاون نیروی انسانی و دهبان هم بیاد جای اینا وضع دانشگاه علوم پزشکی بهتر میشه.
صیدالی
Iran, Islamic Republic of
قطعا دکتر شهامت بهتر از آقای روستا هست ما که پیشرفتی ندیدیم به غیر از باند بازی دکتر شهامت مدیری توانمند و دلسوز هست و پشتکار خیلی خوبی دارد تبریک به دکتر شهامت و استاندار با این انتخاب بجا و شایسته انشالله شاهد بکارگیری جوانان نخبه و شایسته در سطوح بالای مدیریتی در سطح استان باشیم همچین انتخاب‌هایی به جوانان امید میدهد.
سیاست زدا
Iran, Islamic Republic of
نظرات مردم ،....... واقعاً ببین ما مردم استان کهگیلویه وبویراحمد همه به درجه سیاست رسیده اند مثل اینکه از خرد تا درشت در دانشگاه سیاسی تحت استادی چرچیل درس خواندند . درهیچ استانی ندیدم مردم اینقدر زبانشان دراز واز مسئولانشان می خواهند علی وزید رابیاورد وتقی ونقی را عوض کنند . نظرات خوانندگان را می خوانیم : آقای استاندار نگهبان وآبدارچی ورفت گر فلان اداره درهنگام کار یه کم پشتشان را قر دادند به نظرمان نوعی رقص بود لطفاً آنهارا عوض کنید . بابا جمع کنید این تفکرات عصر قرون وسطایی را ؟ مسئولین ، ریش سفیدان ، وگپ زن های ما چنان تخم بی فرهنگی دراین استان کاشتند که همه را ابلهان سیاست زده ساخته اند . هفت شهر عشق را عطار گشت ، ما هنوز در ابتدای یک کوچه هم نیستیم . مردمانی قوم پرست ،متعصب ، خشمگین ، پرخاشگر ، مرده پرست ، ظاهری ، تعریفی ، خدا خودش رح م ک ن ه ؟
جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
1