تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۴۹۱۲۱۵
مصوبه‌ای که به دنا آسیب می‌رساند؛

تفکیک مدیریت «دنا» خطرناک است

باید جلوی آن را گرفت
۲
۱
تفکیک مدیریت «دنا» خطرناک است
کبنا ؛این جمله را حسین آخانی استاد دانشگاه تهران و فعال محیط زیست تأکید کردند که سیاست‌های جهانی بر این مبنا است که مناطق حفاظت شده محیط زیست باید درست و به صورت یکپارچه محافظت شود.
وی تصریح کرد: طرح تفکیک مدیریت دنا، خطرناک است و باید جلوی آنرا گرفت حتی در خیلی از استان‌های کشور که مناطق حفاظت شده که در محدوده چند استان هستند مثل پارک ملی گلستان مدیریت آن نمی‌تواند تکه پاره باشد.
آخانی ادامه داد: در زاگرس رقابت‌های بین استانی در منابع آب شدید شد که با شکل‌گیری این رقابت‌های استانی برمدیریت محیط زیست هم تأثیرگذار خواهد بود و به صلاح نیست.
به تازگی فیلم کوتاهی از استان اصفهان منتشر شد که مدیریت پارک ملی دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد را ناکارآمد جلوه داده و آن را توجیهی برای تفکیک و جدا شدن مدیریت یکپارچه حفاظت از منطقه حفاظت شده دنا ذکر کردند این در حالی است همه این بحث نه دفاع از محیط زیست یا حفظ و نگهداری مناسب از مناطق حفاظت شده است بلکه ه دف احداث سد «ماندگان»در دامنه دنای شمالی است که همه کارشناسان محیط زیست را نگران کرده است.
        
سدی که مجوز محیط زیستی ندارد و به قول «کارشناس وزرات نیرو» این سد بدون طی کردن روند قانونی خود در یک فضای خاصی دنبال شد.
جهانگیر حبیبی گفت: محیط زیست برای احداث سد سختگیری‌های خود را دارد و براحتی مجوزی برای ساخت سد صادر نمی‌کند و صدور مجوز سد بدون طی کردن مراحل قانونی و کارشناسی خود ما را شگفت‌زده کرده است.
وی تأکید کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ که در وزارت نیرو بودم اسمی از سد «ماندگان» نبود این در حالی است که تخصیص این سد را پایان سال ۱۴۰۲ صادر کردند آن هم به شکل مجوز موقت واگرچه موافقت اولیه برای سد ماندگان در سال ۱۴۰۲ صادر شد اما فرایند احداث و حتی صدور مجوز قانونی طی نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ای وای
Iran, Islamic Republic of
ملاحبیبی برو نامه دکتر ساعد حسینی را بخوان ببین سدماندگان موضوعش چه بود ؟ و چرا آن روستاداز بویراحمد جدا شد وبه‌چهارومحال وبختیاری الحاق شد؟
وسد ماندگان دقیقا کجا احداث شده؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مافیا
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پس از جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل با حزب الله لبنان، تل آویو سرمایه گذاری‌های سنگینی را جهت ...
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
فایل های مرتبط
1