تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۴۹۰۷۸۹
تأمین اعتبار برای زیرساخت‌‌های کهگیلویه و بویراحمد در اولویت است

رحمانی، استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنانیوز: مشی ما باید مشی دولت دکتر پزشکیان باشد / برای شکوفایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوب استان باید همه‌ دست‌به‌دست هم بدهیم / توجه به جوانان و راه‌اندازی مراکز رشد و دانش‌بنیان / همدلی، اتحاد و هم‌زبانی در استان باید مدنظر باشد

۱۱
۳
رحمانی، استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنانیوز: مشی ما باید مشی دولت دکتر پزشکیان باشد / برای شکوفایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوب استان باید همه‌ دست‌به‌دست هم بدهیم /  توجه به جوانان و راه‌اندازی مراکز رشد و دانش‌بنیان / همدلی، اتحاد و هم‌زبانی در استان باید مدنظر باشد
کبنا ؛استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید در استان همدلی، اتحاد و هم‌زبانی را مدنظر داشته باشیم، گفت: همدلی، اتحاد و هم‌زبانی را باید در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم و همه مسئولان، نمایندگان دولت، علما، بزرگان و همه دست‌به‌دست هم بدهیم تا پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوب استان بیش از گذشته شکوفا شود و ثمره آن رضایت‌مندی مردم و خدا باشد.
یدالله رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز در یاسوج در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مهم‌ترین کارها و برنامه‌هایی که در استان کهگیلویه و بویراحمد پیگیری می‌کنید، چه مواردی هستند؟ اظهار کرد: امروز در جلسه دولت هم عرض کردم در گام نخست زیرساخت‌های استان اعم از شبکه راه‌های استان، بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها، راه‌آهن، فرودگاه برای تأمین اعتبار در اولویت قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: بحث پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داریم، شامل گردشگری، صنعت، کشاورزی و صنایعی که مبتنی بر این‌هاست و تأمین مواد اولیه این بخش‌ها را پیگیری خواهیم کرد و کمک می‌کنیم که صنایع مختلف راه‌اندازی شوند.
استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم‌تر از همه اینها توجه به جوانان است و راه‌اندازی مراکز دانش بیان و مراکز رشد و امثال این‌ها مواردی است که باید روی آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.
رحمانی، استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با <a href='https://www.kebnanews.ir' target='_blank'>کبنا نیوز</a>: مشی ما باید مشی دولت دکتر پزشکیان باشد / برای شکوفایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوب استان باید همه‌ دست‌به‌دست هم بدهیم /  توجه به جوانان و راه‌اندازی مراکز رشد و دانش‌بنیان / همدلی، اتحاد و هم‌زبانی در استان باید مدنظر باشد
رحمانی با تأکید بر وحدت و همدلی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همدلی، اتحاد و هم زبانی را باید در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد مدنظر باشد و همه مسئولان، نمایندگان دولت، علما، بزرگان و همه دست‌به‌دست هم بدهیم که پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوب استان شکوفا بشوند و ثمره آن رضایت‌مندی مردم و خدا باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: مشی ما باید مشی دولت دکتر پزشکیان باشد و تأکید آقای پزشکیان رئیس‌جمهور محترم کشورمان بر مباحث نخبگی، کارشناسی بوده و در مناظراتشان همیشه اعلام می‌کردند که نظر نخبگان و کارشناسان را بگیرید.
رحمانی در پایان گفت: برای همه عزیزان در حوزه رسانه آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم کمک خواهند کرد که کارهای استان خیلی خوب پیش برود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ولی از دیشموک
Russian Federation
چطور میخوای با ما هم زبانی کنی مگه لری بلدی؟؟؟؟؟
Russian Federation
آخ وبخت این استان
صفدر
Russian Federation
استاندار جدید حتی مدرک دکتری هم ندارد قبلی بهتر بود
Iran, Islamic Republic of
کبنا اگه تیزهوش بودی اولین سوال از ایشون میپرسیدی
به صورت شفاف و واضح نظر شما در مورد سدسازی در دنا چیست؟و چه برنامه ای در این مورد دارید.
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم از ظرفیت نیروهایی که برای استانداری مطرح بودند همچون دکتر فتاح محمدی استفاده بشه...
دقت
United States
با سلام و احترام.
ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت و بهروزی برای استاندار محترم، جناب آقای رحمانی در مسئولیت های پیش رو.
به عنوان یک فرد دغدغه مند فقر و محرومیت استان کهگیلویه و بویراحمد، چند مطلب و پیشنهاد خدمتتان ارایه می نمایم. امید است مورد توجه و پیگیری جنابعالی و مسئولین محترم استانی و کشوری قرار بگیرد تا شاهد کاهش فقر و محرومیت فراوان استان بالقوه ثروتمند کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
۱. از آنجایی که رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری، تاکید فراوانی بر اجرای عدالت و رفع فقر و محرومیت مناطق کم برخوردار دارند، توصیه می گردد در اولین فرصت ممکن درخواست اختصاص بخشی از ثروت فراوان این استان( بخشی از ارزش نفت و گاز صادراتی استان ) برای رفع فقر و محرومیت فراوان استان، مطرح و ارائه بگردد.
۲. از آنجایی که یارانه پنهان پرداختی به مناطق برخوردار و مرکزی کشور چندین برابر یارانه پنهان پرداختی به مناطق محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد می باشد، درخواست اختصاص عادلانه این نوع یارانه ها نقش مهمی در رفع فقر و محرومیت فراوان استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد داشت(به طور مثال اعتبار و هزینه اختصاص یافته جهت انتقال آب به برخی از مناطق مرکزی کشور بیش از صدها برابر کل بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۳ می باشد).
۳. اعمال قیمت تقریبا یکسان آب، گاز، نفت و ...در نقاط مختلف کشور عملا موجب پرداخت یارانه های پنهان بیشتر به مناطق برخوردار و عدم انگیزه سرمایه گذاری در استانهایی محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.(به طور مثال تا زمانی که قیمت های گاز و آب مصرفی در شهرک های صنعتی مناطق مرکزی و کویری با مناطق محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد تقریبا یکسان می باشد، هیچ سرمایه گذاری حاضر به سرمایه گذاری مناسب و کلان در مناطق محروم و دور افتاده ای مانند کهگیلویه و بویراحمد نخواهد بود. ). لازم به ذکر است که هم اکنون قیمت های همه کالاها و خدمات بصورت منطقه ای اعمال می گردند و هزینه حمل و جابجایی لحاظ می شود و لحاظ نمودن آن برای آب و حامل های انرژی مانند گاز، نفت و ...نیز به عدالت نزدیک تر خواهد بود.
۴. از آنجایی که یکی از مهمترین سرمایه های این استان که ارزش آن متاسفانه در دوره های مختلف توسط مسئولین محترم استان مورد غفلت واقع شده و استان های دیگر برای استفاده از آن رقابت می نمایند و حتی برای تصاحب آن حاضرند زیست کره دنا و طبیعت منحصر به فرد آن تخریب گردد، منابع آبی استان می باشد، پس لازم و ضروری است که مشابه برخی استان ها مانند یزد، در اولین فرصت ممکن بازار خرید و فروش آب غیر شرب در سطح استان ایجاد تا با احداث سدهای انحرافی با ارتفاع اندک، ضمن بهره برداری جوامع محلی، آب غیر شرب و مازاد بر نیاز مزارع و باغ های استان را به استان ها و صنایع مورد نیاز دیگر مناطق ارایه تا مردم محروم این استان نیز از منافع آن برخوردار بگردند(البته امکان مشارکت مردم استان در سود کشاورزی و صنایع دیگر استانهای برخوردار نیز وجود دارد (این مورد به عدالت نزدیک تر می باشد)) .
۵. از آنجایی که یکی از مهمترین ثروت های کشور عزیزمان ایران، طبیعت زیبا و منحصر به فرد این استان و درختان سر به فلک کشیده بلوط آن می باشد و احداث سد خرسان ۳ با ارتفاعی حدود ۱۹۰ متر، زمینه از بین رفتن بیش از ۱۲۵۰۰۰ درخت بلوط صدها ساله و ... را فراهم می نماید. باید قبل از احداث این سد و از بین رفتن بیت المال و منابع و محیط زیست کشور، با پیگیری های مناسب زمینه لغو احداث آن یا حداقل کاهش ارتفاع آن فراهم بگردد( چه ایرادی دارد که به جای یک سد بیش از ۱۹۰ متری که خسارات فراوان و جبران ناپذیری به دنبال دارد در تنگه های استان ۱۰ سد کوچک با ارتفاع ۲۰ الی ۳۰ متری احداث گردد تا جوامع محلی و محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد نیز از منافع آن برخوردار بگردند و آب آخرین سد کوچک و نزدیک مناطق مرزی استان به دیگر استانها انتقال یابد؟)
۶. از آنجایی که بخش زیادی از پیشرفت و توسعه مناطق برخوردار کشور ناشی از درآمدهای نفتی و گازی کشور از مناطقی مانند کهگیلویه و بویراحمد بوده است و امروزه به دلیل تحریم های ظالمانه غرب امکان صادرات و بهره مندی استان های محروم وجود ندارد، لازم و ضروری است که استان های برخوردار نیز هم اکنون نقش خود را در کاهش فقر و محرومیت این استان به خوبی ایفا و بخشی از درآمدهای اختصاصی خود را برای کاهش فقر این مناطق بکار بگیرند.
۷. با توجه به آنکه برخی از مناطق مرکزی برای آب مورد نیاز صنعت و گردشگری خویش، برخلاف قوانین و مقررات موجود به دنبال انتقال آب غیر شرب بین حوزه ای منطقه دنا و پادنا می باشند و احداث سد با ارتفاع زیاد و حتی متوسط تخریب و از بین رفتن دیار دنا را در پی خواهد داشت، لازم و ضروری است که با پیگیری های مناسب و موثر از احداث این نوع سدها جلوگیری نمود. یادمان باشد که برای انتقال آب به مناطق کویری و مرکزی لزوما نیازی به احداث سد نیست و با بندهای انحرافی با ارتفاع ۱۰ الی ۱۵ متر ، اجرای چنین تصمیماتی نیز امکان پذیر خواهد بود.
۸. وقتی بخش قابل توجهی از آب مصرفی ضرب و کشاورزی استانهای هم جوار از استان محروم کهگیلویه و بویراحمد تامین می شود، شایسته نیست که در استخدام سازمان ها و شرکت هایشان، آنها را غیر بومی در نظر بگیریم یا فقط برای چیدن محصولات از مردم محروم آن استفاده نماییم. عادلانه و منصفانه آن است که این مردم عزیز و محروم نیز در سود صنایع و کشاورزی استانهای بهره مند از آب، شریک باشند.(حداقل می توان مردم محروم استان را سهام دار بخش اندکی از آب، گاز و نفت موجود در استان نمود تا محرومیت شان کاهش یابد.)
به امید موفقیت و بهروزی برای جنابعالی و تمام مسئولین عدالت طلب کشور عزیزمان ایران. دقت
Russian Federation
بنده خدا انگار خبر نداره//
Russian Federation
خط و مشی شما باید تاجگردون باشد دوست تازه از راه رسیده😊 فراموش نکن کی استاندارت کرد
من
Iran, Islamic Republic of
هر چی تاجگردون بگه
علی
Iran, Islamic Republic of
دکتر رحمانی امسانی توانمند وشناخت کامل از استان کهگیلویه و بویراحمد دارند
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
کامرانی حیف شد ...کت و شلوار رو پوشیده بود
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1