تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۴۹۰۵۸۰
آتش‌سوزهای ادامه دار کوه‌های کهگیلویه؛

کهگیلویه در آتش/ کوه سمر از سه نقطه می‌سوزد / بالگرد ارتش در دشمن زیاری به زمین نشست

۰
کهگیلویه در آتش/  کوه سمر از سه نقطه می‌سوزد / بالگرد ارتش در دشمن زیاری به زمین نشست
کبنا ؛کوه سمر سه روز است طعمه حریق‌های ادامه‌دار در کهگیلویه شده است. هنوز چند ماهی از آتش‌سوزی گسترده در خائیز نگذشته که دوباره آتش‌به‌جان جنگل‌های این شهرستان افتاده است. هم‌زمانی آتش‌سوزی در کهگیلویه و لنده امدادرسانی و اطفای حریق را با کندی مواجه کرده است.
به گزارش کبنا، کوه سمر در منطقه دشمن زیاری، در سه‌نقطه جدا از هم در آتش می‌سوزد. حجم این آتش‌سوزی به حدی است که اطفای حریق را با کندی مواجه و ضرورت دستگاه‌های اطفای حریق و نیرو انسانی آموزش‌دیده را غیرقابل‌انکار کرده است.
با پیگیری‌های نماینده کهگیلویه بزرگ، فرمانداری و مدیرکل مدیریت بحران استان بالگرد ارتش جمهوری اسلامی جهت هلی برن نیرو به‌منظور خاموش‌کردن آتش کوه سمر در منطقه دشمن زیاری مستقر شد.
سید حمزه محقق زاده فرماندار شهرستان کهگیلویه در این باره گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های کوه سمر کهگیلویه از روز سه‌شنبه شروع شد و پس از گذشت ۳ روز همچنان ادامه دارد و در حال گسترش است.
وی خاطرنشان کرد: این آتش‌سوزی از حوزه شهرستان لنده شروع شد و پس از آن به جنگل‌های منطقه دشمن زیاری شهرستان کهگیلویه رسید.
محقق زاده با بیان اینکه نیروهای مردمی و امدادی در حال تلاش برای مهار آتش هستند، گفت: صعب‌العبور بودن منطقه، وزش باد و گرمای هوا عملیات مهار آتش را بسیار سخت کرده است.
وی از کوهنوردان، طبیعت دوستان، مردم و دستگاه‌های مختلف خواستار کمک جهت مهار آتش‌سوزی در این منطقه شد.
محقق زاده خاطرنشان کرد: هم اکنون با پیگیری‌های صورت‌گرفته بالگرد ارتش جمهوری اسلامی جهت هلی بورن نیروهای امدادرسان به کوه در منطقه مستقر است. 
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه برای مهار آتش‌سوزی نیاز به اعزام بالگرد بیشتر هستیم، افزود: دستگاه دمنده، تجهیزات و امکانات انفرادی برای داوطلبان اطفای حریق نیاز داریم تا بتوانیم در سریع‌ترین زمان آتش را مهار کنیم.
وی تصریح کرد: پوشش جنگلی این منطقه دچار حریق شده بیشتر بلوط، بنه، بادام، کلخُنگ است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
1